Uiteindelijk goed opgelost door Tonefactory...waarvoor dank en complimenten

Started by chansig, July 5, 2013, 07:49:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

QuoteZe hebben zonder morren al >25% gedaan (1 nieuwe buis +verzending).
Heb daardoor de indruk dat ze niet zo onredelijk zijn.

Tja, ik denk dat ze gewoon allemaal gesneuveld zijn bij de Post...
Tonefactory kan daar niets aan doen, feit blijft wel dat je buizen dan niet met de Post kan versturen.
Toch kan je Tonefactory dan wel verwijten de buizen niet goed verpakt te hebben. Ik neem tenminste aan dat de verpakking bij aankomst gewoon helemaal heel was. ( anders altijd weigeren!!).
Versturen is blijkbaar niet zonder enig risico maar hoe wil Tonefactory dan nog gaan verkopen? Zij moeten de Post erop aanspreken en de schade verhalen op de Post. Hans kan er m.i. helemaal niets aan doen...

Het maakt mij wel meteen bewust geen buizen meer online te bestellen...
Ik rijd wel een keer heen en weer....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kjelt

Quote from: chansig on July  6, 2013, 12:41:29
Dat hij zich nu op algemene voorwaarden beroept (welke wettelijk niet mogen) 
Algemene voorwaarden mogen gewoon het is aan de koper of die ze accepteert. De zaken die HP's link geeft over grijze en zwarte lijst zijn zaken die eerder al aangevochten zijn en kennelijk met succes maar nogmaals er zijn hele bedrijfstakken die onder bepaalde voorwaarden bepaalde componenten levert. In die bedrijfstakken is dit algemeen geaccepteerd en aanvaard en geen rechter die daar anders over oordeelt, dus ik zou niet te zeker zijn dat je hier volledig in je recht staat maar wellicht een kwestie voor de rijdende rechter want dan kost het je niet zoveel. Wedden dat deze dan aankomt met een compromis richting ieder 50% van de schade dragen?  ;)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Jammer dat ze geen webwinkel keurmerk hebben.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Quote from: Pjotr27 on July  6, 2013, 13:03:08
Tja, ik denk dat ze gewoon allemaal gesneuveld zijn bij de Post...
Tonefactory kan daar niets aan doen, feit blijft wel dat je buizen dan niet met de Post kan versturen.
Toch kan je Tonefactory dan wel verwijten de buizen niet goed verpakt te hebben. Ik neem tenminste aan dat de verpakking bij aankomst gewoon helemaal heel was. ( anders altijd weigeren!!).
Versturen is blijkbaar niet zonder enig risico maar hoe wil Tonefactory dan nog gaan verkopen? Zij moeten de Post erop aanspreken en de schade verhalen op de Post. Hans kan er m.i. helemaal niets aan doen...

Het maakt mij wel meteen bewust geen buizen meer online te bestellen...
Ik rijd wel een keer heen en weer....

Dat Hans er niets aan kan doen weet je evenmin als dat de post er iets aan kan doen of dat Tonefactory er iets aan kan doen. Ik heb al zo vaak buizen zonder problemen opgestuurd gekregen (ook van de Tonafactory) dat het gissen blijft wie of wat de oorzaak is.

Netjes dat ze één buis kostenloos hebben vergoed en imo logisch dat ze dit niet bij de ander 3 ook doen.


alexander2

Quote from: S@m on July  6, 2013, 13:33:53
Dat Hans er niets aan kan doen weet je evenmin als dat de post er iets aan kan doen of dat Tonefactory er iets aan kan doen. Ik heb al zo vaak buizen zonder problemen opgestuurd gekregen (ook van de Tonafactory) dat het gissen blijft wie of wat de oorzaak is.

Netjes dat ze één buis kostenloos hebben vergoed en imo logisch dat ze dit niet bij de ander 3 ook doen.

Eens anders kunnen ze de toko wel sluiten.
Niet iedereen is eerlijk in dit leven en daar bedoel ik jou niet mee Hans!

Pjotr27

Quote from: S@m on July  6, 2013, 13:33:53
Dat Hans er niets aan kan doen weet je evenmin als dat de post er iets aan kan doen of dat Tonefactory er iets aan kan doen. Ik heb al zo vaak buizen zonder problemen opgestuurd gekregen (ook van de Tonafactory) dat het gissen blijft wie of wat de oorzaak is.

Netjes dat ze één buis kostenloos hebben vergoed en imo logisch dat ze dit niet bij de ander 3 ook doen.

Nou de Post gaat veel mis mee, regelmatig dozen die kapot zijn hier, manco`s bij grote bestellingen, er wordt daar heel stevig met de spullen gesmeten... spullen zoek... en ga zo maar door...
Wij hebben intussen al een aardig dosier over missers die ze maken...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Quote from: Pjotr27 on July  6, 2013, 13:39:21
Nou de Post gaat veel mis mee, regelmatig dozen die kapot zijn hier, manco`s bij grote bestellingen, er wordt daar heel stevig met de spullen gesmeten... spullen zoek... en ga zo maar door...
Wij hebben intussen al een aardig dosier over missers die ze maken...

Kan me het moeilijk voorstellen, maar jouw ervaringen zijn natuurlijk de mijne niet.

chansig

Ik werd zojuist gebeld door de hoogste baas (was met vakantie geweest toen dit allemaal speelde) van Tonefactory: Excuses en 4 nieuwe buizen.

Geweldig dus. Zo hoort het.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on July  6, 2013, 14:21:59
Topic mag dus dicht.

Gr Hans
Je vergeet het dankwoord en de complimenten  :coffee:
Zo vanzelfsprekend was het nu ook weer niet.

Pjotr27

Mooi, dat zijn complimenten voor Tonefactory!

;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik

Wacht nou maar even tot je ze hebt straks zijn ze weer stuk moet je weer een nieuw topic openen :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Ik zou er dit keer gewoon langs gaan om ze op te halen en een fles wijn geven.

S@m

Quote from: AbZ on July  6, 2013, 14:32:24
Je vergeet het dankwoord en de complimenten  :coffee:
Zo vanzelfsprekend was het nu ook weer niet.

+1


chansig

Quote from: AbZ on July  6, 2013, 14:32:24
Je vergeet het dankwoord en de complimenten  :coffee:
Zo vanzelfsprekend was het nu ook weer niet.

Daar was het geweldig eigenlijk voor geschreven. Maar om jullie enigszins gerust te stellen. Ik heb Tonefactory uitvoerig bedankt voor de uiteindelijke gang van zaken. Hij vond het overigens wel vanzelfsprekend...tenminste dat zei hij.

Quote from: S@m on July  6, 2013, 15:04:33
+1

+1

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Quote from: chansig on July  6, 2013, 15:55:43
Daar was het geweldig eigenlijk voor geschreven. Maar om jullie enigszins gerust te stellen. Ik heb Tonefactory uitvoerig bedankt voor de uiteindelijke gang van zaken. Hij vond het overigens wel vanzelfsprekend...tenminste dat zei hij.

+1

Gr Hans

Wat had je dan verwacht?
Ik ben sowieso stomverbaasd dat iemand HIER een toko zo bij naam mag noemen?
Je bent er 1 beste Meneer Hans, je bestelt iets, het is kapot ( zomaar ? ) en je opent een topic,noemt doodleuk de naam vh bedrijf vervolgens voer je de druk op door in een mail te dreigen met een rechtszaak.
Nee Hans nogmaals wat had je dan verwacht?





S@m

Quote from: alexander2 on July  6, 2013, 16:31:35
Wat had je dan verwacht?
Ik ben sowieso stomverbaasd dat iemand HIER een toko zo bij naam mag noemen?
Je bent er 1 beste Meneer Hans, je bestelt iets, het is kapot ( zomaar ? ) en je opent een topic,noemt doodleuk de naam vh bedrijf vervolgens voer je de druk op door in een mail te dreigen met een rechtszaak.
Nee Hans nogmaals wat had je dan verwacht?

Ik wilde er niet over beginnen, maar dit is exact mijn gedachte. In zoverre. Niet het mógen noemen van de toko, maar vooral het onfatsoen om het te doen...

chansig

Laat de +1 tjes maar komen. :D

Wat mij betreft mag het topic dicht...boel is opgelost. Als je de behoefte hebt om mijn denken/handelen ter discussie te willen stellen, dan kan ik je natuurlijk niet tegen houden...ik hoop dat het je iets brengt. Inhoudelijk ga ik er in ieder geval niet op in.

@s@m; Ik heb je het al eerder gezegd: Je bent een toffe kerel. :worship:

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Quote from: chansig on July  6, 2013, 16:47:20
Laat de +1 tjes maar komen. :D

Wat mij betreft mag het topic dicht...boel is opgelost. Als je de behoefte hebt om mijn denken/handelen ter discussie te willen stellen, dan kan ik je natuurlijk niet tegen houden...ik hoop dat het je iets brengt. Inhoudelijk ga ik er in ieder geval niet op in.

@s@m; Ik heb je het al eerder gezegd: Je bent een toffe kerel. :worship:

Gr Hans

Het zullen meer minnetjes dan plusjes worden dus doe maar snel op slot. :D


chansig

Ik kan ook vragen of hij open mag blijven. Mij levert het niets op...misschien jouw wel. Weet ik niet.

Maar iedereen is natuurlijk vrij om te zeggen wat een onfatsoenlijke rakker (die mensen geld aftroggelt en andere door het slijk haalt) ik ben.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on July  6, 2013, 16:53:27Maar iedereen is natuurlijk vrij om te zeggen wat een onfatsoenlijke rakker (die mensen geld aftroggelt en andere door het slijk haalt) ik ben.
Mensen kunnen er ook iets anders tegenaan kijken zonder je voor rotte vis uit te maken.
Althans mij lukt dat wel.  Anderen weer niet, weet ik uit ervaring.

alexander2

Quote from: AbZ on July  6, 2013, 17:06:13
Mensen kunnen er ook iets anders tegenaan kijken zonder je voor rotte vis uit te maken.
Althans mij lukt dat wel.  Anderen weer niet, weet ik uit ervaring.

Misschien heeft onze Hans de techneut die graag met iets bezig is de tubes zodanig onder handen genomen dat ze spontaan de geest hebben geven, who knows?
Of ze waren heel toevallig bijna allemaal kapot, dat gebeurt heel veel bij dit soort zaken.......staan ze om bekend.
Afijn Hans heeft zijn zin gekregen en Tonefactory weet meteen waar die aan toe is op het HT forum.

Maar mag je op dit forum zomaar een naam noemen als zich zoiets voordoet?
Dat is mijn vraag de rest is 'ruis'.