Bouw van een JL 12W6v2 met een Crown XTI 1000

Started by MerijnP, July 20, 2013, 18:25:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MerijnP

Beste forumleden,

De afgelopen jaren is de hobby er door het studeren een beetje bij ingeschoten. Toch heb ik in januari een JL 12W6V2 en Crown XTI 1000 van een forumlid overgenomen. Dit heeft tot nu toe in een simpel car-audio kastje gespeeld. Uiteraard verdiend zo'n mooie driver een betere kast.

Nu de zomer er aan komt en er even wat meer tijd voor hobby's is ben ik van plan om een mooie kast voor deze sub te gaan bouwen.

Qua vormgeving ben ik van plan om een vierkante kubus te maken. Soortgelijk aan wat Mijkie laatst gemaakt heeft. Deze kast vond ik er erg strak uitzien. Ik ben nog enigzins een beginner voor wat het berekenen betreft. Heb de parameters alwel in WinISD ingevoerd maar kom nog niet helemaal aan het ideale volume.

Ik hoop dat er wat forumleden zijn die hier iets meer gevoel voor hebben en mij kunnen aangeven of mijn gegevens kloppen.


Uitgangspunten:
- Kast wordt gesloten
- Versterker wordt een Crown XTI 1000
- Kast wordt opgebouwd uit 2x18mm mdf.


Merijn



morca

#1
Eigenlijk kan je bij JL meteen al stoppen met rekenen.
De woofer is ontworpen voor de 35.4 liter die op de site van JL staan.
In die behuizing zal hij optimaal presteren,de Xmax zal netjes op de limit liggen,erg belangrijk bij JL door het ontwerp vd woofer.

Als je dit narekent zal je ook op ong 36 liter uitkomen,zeker weten.

mijkie

35,4 liter, wordt een klein kastje.....je kunt onderhand naar 3 lagen MDF, wordt je kastje wat groter !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

MerijnP

Dank voor de reacties, vanavond het kastje even opnieuw tekenen. Wordt inderdaad een mooi compact kastje. Heeft 3 lagen nog voordeel? Ik neem aan dat 2 lagen voor zo'n klein kastje ook stevig genoeg is. Voordeel is waarschijnlijk wat extra massa. Heeft loodbitumen nog zin? Zie dat eigenlijk in andere sub topics niet terugkomen.