Philips HTR9900 luidsprekers modificeren

Started by yorkie13, June 30, 2013, 17:06:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Na vandaag de Philips HTR9900 7.1 set aangeschaft te hebben, zijn er al snel de plannen om het filter te
modificeren gaan kriebelen.

Op ZBA loopt hier al een topic over, dus ook leuk om hier de vorderingen te volgen.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=16152&hilit=philips+htr9900

Peerless Monster

Cool! Dat geldt zowel voor de zuilen als de compacte achterspeakers neem ik aan...
Ik ben heel benieuwd. Op het diy forum is er nog niet heel concreet een ander filtertje...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

yorkie13


yorkie13

De Peerless HDS106 PPB

yorkie13

Mag in een 5,5 liter kast per woofertje.

Dus de center is idd in een veel te kleine kast uitgevoerd.


yorkie13

Ideetje om de center iets meer body te geven.

inspiratie van de Sonus Faber Toy center, welke een bekende tweeter gebruikt  8)

Audiofiel

#7
Quote from: RA SUBS on July  1, 2013, 21:58:25
inspiratie van de Sonus Faber Toy center, welke een bekende tweeter gebruikt  8)

Niet alle ringradiators zijn hetzelfde, Ralph. Vifa levert ze van goedkoop tot heel duur. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

yorkie13

Weet ik maar die van Philips zien er heel duur uit

Kosten iets van €27

MegaJ

Leuk projectje, de filter simulatie op het zelfbouw forum ziet er goed uit.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Bart_M

Quote from: Audiofiel on July  2, 2013, 07:45:10
Niet alle ringradiators zijn hetzelfde, Ralph. Vifa levert ze van goedkoop tot heel duur. ;)

Ik weet niet of er kwaliteitsverschil is, maar het kan wel zijn dat ze andere (T/S) specificaties hebben.

Audiofiel

#11
Quote from: Bart_M on July  2, 2013, 12:00:05
Ik weet niet of er kwaliteitsverschil is, maar het kan wel zijn dat ze andere (T/S) specificaties hebben.

Behalve andere specs (zie bijvoorbeeld hier), hebben ze ook kwaliteitsverschillen. De duurdere zijn beter. En sommige fabrikanten bestellen een custom tweeter volgens eigen specs.

De gebruikte Vifa XT25SC90-04 is uiteraard de goedkoopste variant. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fragzero

Leuk, ik heb zelf ook dit setje staat (exclusief versterker).

Zijn dit deftige speakers?  Het setje (7.1 exclusief versterker) heeft me maar 100 euro gekost en bied duidelijk meer kwaliteit als de onkyo satellite speakertjes die ik zo vervangen heb :)

Deze thread ga ik zeker volgen!

Martijn M

De luidsprekereenheden zijn uitstekend en de kasten zijn best mooi gemaakt en afgewerkt. Het filter is echter erg slecht. Al met al is de luidspreker daarom als geheel niet goed. Als er een geschikt filter voor gemaakt wordt, kan de luidspreker uitstekend klinken en dan kunnen ze ongetwijfeld de concurrentie met veel duurdere luidsprekers aan.
Dutch & Dutch

yorkie13

heb net een setje HTR9900 surrounds in de markt gezet.

ik ga toch voorlopig voor 5.1.

Audiofiel

Quote from: fragzero on July  2, 2013, 13:56:38
Zijn dit deftige speakers?  Het setje (7.1 exclusief versterker) heeft me maar 100 euro gekost en bied duidelijk meer kwaliteit als de onkyo satellite speakertjes die ik zo vervangen heb :)

De 7 speakers en de sub voor totaal €100? Dat lijkt mij wel het koopje van het jaar!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fragzero

Quote from: Audiofiel on July  2, 2013, 22:44:32
De 7 speakers en de sub voor totaal €100? Dat lijkt mij wel het koopje van het jaar!

Ik had de hele set gekocht voor 300 euro maar wegens HDCP problemen met quasi al mijn bronnen heb ik deze vervangen door een (minderwaardige) Sony. Achteraf de reciever verkocht voor 200 euro.

Audiofiel

De hele set voor €300 is anders ook een stuk minder dan de €700 die je in Rotterdam moet aftikken. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fragzero

Quote from: Audiofiel on July  3, 2013, 00:15:34
De hele set voor €300 is anders ook een stuk minder dan de €700 die je in Rotterdam moet aftikken. ::)

Tweedehands, 1x uit de doos geweest voordien!

yorkie13

#19
Ik ga de hele set op zolder plaatsen als de verkoop van de
versterker en de subwoofer niet lukt.

Deze versterker kost nu €175

Flavio

Zijn de twee woofers in de front speakers parallel geschakeld?
Wat is de scheidingsfrequentie tussen woofers en tweeter?

Mijn Onkyo TX-NR1010 heeft de mogelijkheid om laag en hoog aktief te filteren en de afstand van de woofers t.o.v de tweeter te compenseren. Dan heb ik actieve frontspeakers en overbrug ik het 'zwakke' passieve filter.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

yorkie13


yorkie13

Wegens tijdgebrek gaan deze de verkoop in.