HTPC Bouwen

Started by Upendi, June 28, 2013, 21:50:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Upendi

Quote from: WilcoD on June 30, 2013, 08:44:18
Ik zou een wat grotere voeding nemen met het oog op de toekomst mocht je ooit wel een gpu willen gaan  gebruiken.

Welke grote is hier voor geschikt?

Quote from: skank1 on June 30, 2013, 08:45:45
128 GB SSD
Waarom zo groot?
Ik heb 1600 films en veel series. Ik wil de artwork hiervan ook graag allemaal op de SSD plaatsen.


Quote from: rho on June 30, 2013, 10:45:06
Ik vraag me wel af waarom er voor een AMD A8-3870K Black Edition gekozen wordt.

De AMD A8-5500 Boxed is dus een betere keus?

WilcoD

Als ik zelf een voeding nu aan zou schaffen dan zou ik iets van 450 watt kopen en dan ook gelijk een modulaire voeding, scheelt een hoop kabels om weg te werken.

rho

Quote from: Upendi on June 30, 2013, 13:06:49
De AMD A8-5500 Boxed is dus een betere keus?
Persoonlijk vind ik van wel.
De betere iGPU en de beperktere behoefte aan koeling vind ik wel belangrijke pluspunten.

Upendi

Oke! Super, dan is mijn lijstje compleet.

Heb ik nog kabeltjes nodig om bepaalde dingen aan te sluiten? Of is dit allemaal inbegrepen bij aanschaf van de losse onderdelen? (of helemaal niet nodig).

Witalik

Misschien heb ik het gemist, maar je hebt 1600 films. Heb je dit op NAS staan of externe harde schijf ? Want als je schijven in je kast gaat bouwen moet je alleen even opletten hoeveel voedings stekkers je hebt voor alles. Ik had zelf een verloop nodig van die 4 pins stekker naar zon SATA achtig voedings stekker. En handig ook om te kijken of je een beugel nodig hebt om je SSD die meestal kleiner is dan normale hdd om het goed te kunnen plaatsen. Soms zit die erbij ik moest hem met mijn SSD los kopen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Upendi

Quote from: Witalik on July  1, 2013, 22:27:24
Misschien heb ik het gemist, maar je hebt 1600 films. Heb je dit op NAS staan of externe harde schijf ? Want als je schijven in je kast gaat bouwen moet je alleen even opletten hoeveel voedings stekkers je hebt voor alles. Ik had zelf een verloop nodig van die 4 pins stekker naar zon SATA achtig voedings stekker. En handig ook om te kijken of je een beugel nodig hebt om je SSD die meestal kleiner is dan normale hdd om het goed te kunnen plaatsen. Soms zit die erbij ik moest hem met mijn SSD los kopen.

Ik heb mijn films momenteel nog op externe HDD's van 2 TB staan (allemaal met eigen voeding). Ik heb inmiddels al een NAS gekocht met 8 bays (Synology Diskstation DS1813+). Hier plaats ik Seagate Barracuda NAS HDD ST4000VN000 - 4TB schijven in.

arifi

En Upendi, heb je al je HTPC gebouwd?
Ik wil er ook één bouwen met dezelfde kast als die van jou.
Werkt alles goed?
Misschien zal ik dan ook dezelfde onderdelencombinaties gebruiken.
Ik wil mijn eerste HTPC ooit bouwen.
En wat is eigenlijk het verschil tussen de OrigenAE S14V en de S10V?

evilniek

Als je op de site kijkt kun je het ook zien, de S14V is wat hoger dan de S10, en in de S14V kun je nog een normale optische-drive kwijt, in de S10 kan alleen een slim-drive.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

arifi

Helemaal gelijk. Heb nooit op de grootte gelet.
Dank je. En ik denk zelf dat de grotere kast ook beter is tegen de warmte dat geproduceerd wordt.
En de grotere kast kan in de toekomst volgens mij ook wat makkelijker  ge-upgrade worden qua hardware.

Witalik

De grootte zou ik alleen in acht nemen als je er schijven of drives in wilt hebben. Anders heb je al snel een te grote kast en heb je aan een mini itx formaat al genoeg om alles op kwijt te kunnen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

arifi

Dank je voor je reactie Witalik.
Ik zal er sowieso minimaal 1 schijf in zetten denk ik. En misschien zelfs 2.
Ik hoop dat het moederbord Gigabyte GA-F2A75M-HD2 schijven van 3TB en groter herkent zonder met GPT
te formatteren.

Witalik

Hij moet toch sowieso GPT geformateerd worden als je de volledige schijf ruimte van 3TB wilt gebruiken toch, is toch niet moederboard gerelateerd ? Ik heb dat ook gedaan toen ik 3 weken terug een extra schijf geplaatst had.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

arifi

Helemaal gelijk heb je. Heeft met bios te maken.
En vanaf schijven die met GPT geformatteerd zijn kan je geen windows mee opstarten.
Zijn dan alleen geschikt voor data. Maar je kan bios naar uefi converteren. Dan kan je elke grootte schijf gebruiken zonder
GPT te gebruiken. En je kan er dan windows vanaf starten. Vond ik net uit. Ga me er meer in verdiepen.

Witalik

Ik zou je wel een SSD aanraden als opstart schijf. Deze hebben ook een klein formaat dus die kan je meestal makkelijk kwijt en deze wordt ook niet echt warm.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

arifi

Ja is een goed idee. Maar alleen voor het opstarten. 64gb zal wel volstaan.


rho

Een SSD maakt echt wel een enorm verschil in opstartsnelheid en responsiviteit van het systeem.
64GB zou voldoende moeten zijn, maar eentje van 120 of 128GB kost nu ook weer niet zo heel veel.

RonG

Quote from: rho on January 29, 2014, 10:30:39
Een SSD maakt echt wel een enorm verschil in opstartsnelheid en responsiviteit van het systeem.
64GB zou voldoende moeten zijn, maar eentje van 120 of 128GB kost nu ook weer niet zo heel veel.

+1, mijn HTPC is sneller gereed dan de beamer :)

rho

Windows 8 met auto-login?

RonG

Quote from: rho on January 29, 2014, 11:12:38
Windows 8 met auto-login?

Ik?, Win8 met auto login idd.

rho

Ik ook en dat is inderdaad razendsnel bij het opstarten als je een SSD gebruikt.

Witalik

Sorry voor de halve offtopic (OS hoort ook bij bouw HTPC  ::) )

Draait op windows 8 gewoon alle programmas die er voor window 7 te krijgen zijn die je meestal gebruikt bij een HTPC ? TMT , VLC , Spotnet en dergelijke ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

renzo4000

Ja hoor, geen probleem...

RonG

#47
Ik heb hem echt dedicated, enkel PowerDVD en XBMC. Hij gaat enkel aan wanneer er een film gekeken gaat worden :). En idd, wat op Win7 draait draait ook op Win8

Ben alleen nog op zoek naar een mooie HTPC kast,

Witalik

Ik heb zelf een Nmediapc 1080p kast, heeft precies dezelfde hoogte als je receiver.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

rho

De mijne zit in een Silverstone Gradia GD06.