Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Zodiac

Quote from: Magna Hifi on November  5, 2014, 14:33:12
Het was weer even klussen door iets afwijkende maatvoereing, maar gelukt ;)
We hebben een paar Ultimo exemplaren uitgevoerd met een WBT_210_CU Nexgen RCA waar we mee gaan testen.
Eerste bevindingen:
Deze vol koper RCA klinkt iets warmter/meer gloed/natuurlijkheid ten opzichte van de vergulde RCA's.

een terugroep actie dus.....?! :colgate:
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Magna Hifi

Het zal niet de standaard worden, daar is de connector simpelweg veel te duur voor. Verkoopprijs tikt de €30,- bijna aan. Ook is het inbouwen stuk lastiger en daarmee tijdrovender, omdat hij grotere diameter heeft en ook langer is. Mogelijk gaan we het wel aanbieden als optie, afhankelijk van de belangstelling. Misschien een zijn er een paar belangstellenden in dit topic die het spits af willen bijten?
Voor algemene beschikbaarheid, houdt onze site in de gaten (zie opties bij Sonos modificatie) en binnenkort ook onze facebook pagina waar we nieuwtjes zullen publiceren.
Over het gedrag maak ik me weinig zorgen bij WBT. Corrosie zal bij aangesloten connectoren niet heel spannend zijn, voor andere gevallen hebben we (vergulde) noise stoppers in het assortiment  :angel:

Quote from: Charlemagne on November  5, 2014, 15:25:47
Wordt dit de nieuwe standaard mod? Hoe gaat die 'vol koper' zich op termijn gedragen? Gaat die niet oxideren, zoals alle koper; iets wat vergulde aansluitingen niet doen? Zomaar wat vragen....

Magna Hifi

Haha, zoals geschreven aan Charlemagne is inbouwen mogelijk, maar er hangt wel een, nog te bepalen, prijskaartje aan.

Quote from: Zodiac on November  5, 2014, 15:31:27
een terugroep actie dus.....?! :colgate:

Magna Hifi


Buell

Heren Sonos Magna Ultimo gezitters,

Ik heb goede ervaringen met de Ultimo aangesloten via WiFi ipv bedraad naar de router.
Kan via instellingen, geavanceerde instellingen en dan draadloze installatie.
De playlisten en dergelijke blijven gewoon behouden.

Wie heeft dezelfde ervaring of kiest om een reden toch voor bedraad?
Mijn Cat kabel komt er, als het storingsvrij blijft, niet meer tussen.

Benieuwd naar jullie ervaring.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

i2Paq

Quote from: PrimaLuna on November 10, 2014, 15:11:01
of  kies om een reden toch voor bedraad?

Alle Sonos zijn bij mij nog bedraad, gewoon omdat het prettiger "voelt".

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Buell

Quote from: i2Paq on November 10, 2014, 15:44:01
Alle Sonos zijn bij mij nog bedraad, gewoon omdat het prettiger "voelt".

Dit was ook mijn insteek, liever bedraad, maar na geprobeerd te hebben via WiFi was de keuze snel gemaakt.
Terug naar bedraad kan natuurlijk altijd :D

Via WiFi is hier o.a, losser, meer lucht, een groter beeld, minder compressie, rustiger.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Zodiac

Quote from: PrimaLuna on November 10, 2014, 15:50:44
Dit was ook mijn insteek, liever bedraad, maar na geprobeerd te hebben via WiFi was de keuze snel gemaakt.
Terug naar bedraad kan natuurlijk altijd :D

Via WiFi is hier o.a, losser, meer lucht, een groter beeld, minder compressie, rustiger.
Same here, gewoon met wifi. Nooit gedoe gehad. Uitstekend!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

razorr


Magna Hifi

Quote from: razorr on November 10, 2014, 20:19:24
Heeft het Upgraden van de bluesound veel zin?

De upgrade van de Bluesound Node heeft zin als je een DAC (Digitaal Analoog Converter) gebruikt die alleen voorziet in een Coax ingang of als je een DAC gebruikt waarvan de optische toslink ingang maar tot 96kHz sample rate ondersteund (doorgaans is dit het geval). De winst van de coax modificatie is er wel maar is niet zo spectaculair als bij een Sonos Connect. De node upgrade heeft ook een lager prijskaartje en is meer van functionele aard.

Charlemagne

Quote from: PrimaLuna on November 10, 2014, 15:11:01Ik heb goede ervaringen met de Ultimo aangesloten via WiFi ipv bedraad naar de router.
Kan via instellingen, geavanceerde instellingen en dan draadloze installatie.

Als ik je aanwijzingen volg zie ik de optie van 'draadloze installatie' niet staan. Is dat exclusief voor de laatste firmware? Ik heb de laatste update niet gedaan. Karel
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Buell

Ja klopt, de laatste update is nodig..was even wennen maar de nieuwe interface is eigenlijk erg goed.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Jean Lenco


Actionhost

Erg leuk geschreven review. Goed te lezen dat de Ultimo bevalt!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

Mooi geschreven verhaal. Bevestigt nog maar eens wat we allang wisten: inspelen is belangrijk. Interessant te lezen dat ook hier de WiFi variant wordt verkozen boven de ethernet aansluiting. Zijn er meer mensen die dat hebben geprobeerd?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

DoubleYou

Quote from: Charlemagne on December 20, 2014, 14:57:01
Interessant te lezen dat ook hier de WiFi variant wordt verkozen boven de ethernet aansluiting. Zijn er meer mensen die dat hebben geprobeerd?
Ik hoor geen verschil, maar je zou deze aanname ook kunnen omdraaien. Ik heb de Sonos nu bedraad aangesloten en de wifi-adapter in de Sonos uitgeschakeld. Het scheelt toch weer electromagnetische straling wat misschien in sommige gevallen van invloed op de kwaliteit is, en een paar Watt in het gebruik.
Quad Elite CDP, Quad Elite Stereo, Quad 22L2, Sonos Connect, Dreambox DM500HD

Zodiac

Zijn er ook mensen die de variant wifi met- en zonder Bridge hebben vergeleken?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Magna Hifi

Quote from: DoubleYou on December 21, 2014, 20:30:24
Ik hoor geen verschil, maar je zou deze aanname ook kunnen omdraaien. Ik heb de Sonos nu bedraad aangesloten en de wifi-adapter in de Sonos uitgeschakeld. Het scheelt toch weer electromagnetische straling wat misschien in sommige gevallen van invloed op de kwaliteit is, en een paar Watt in het gebruik.

Hoor je geen verschil tussen bedraad en draadloos of hoor je geen verschil tussen het bedraad spelen met/zonder wifi module? Ik heb ook mijn wifi module uit de Connect gehaald en speel bedraad. Inderdaad minder stroom verbruik (ook standby); geen stroomverbruik door wifi module zorgt ervoor dat er meer en "schonere" stroom overblijft voor het (digitale) audio circuit; Minder warmte ontwikkeling (stabielere klok). Straling is verwaarloosbaar denk ik, overal is straling vandaag de dag.

Zelf nooit een vergelijk gedaan maar dit zouden we een keer in een shoot-out moeten vergelijken  :music:
1 - Sonos Ultimo met Wifi module - bedraad spelen
2 - Sonos Ultimo met Wifi module - draadloos spelen
3 - Sonos Ultimo zonder Wifi module - bedraad spelen


chansig

Hoe kan je die wifi in de Sonos uitschakelen ?

Ik heb sinds vorige week ook een connect en speel bedraad.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Magna Hifi

Quote from: chansig on December 22, 2014, 10:31:51
Al gevonden. :google: :D

Gr Hans

Heb je de Wifi uitgeschakeld in het menu of heb je de Wifi module uit de Sonos gehaald? Dat laatste zorgt er voor dat de Wifi module echt geen stroom meer verbruikt.
Verwijderen van de module is niet heel moelijk maar je moet wel heel voorzichtig zijn met de antenne draadjes! (Die zijn heel snel stuk).
Misschien deze optie er nog aan toevoegen en binnenkort maar een luistertestje doen  :wacko:
1 - Sonos Ultimo met Wifi module - bedraad spelen
2 - Sonos Ultimo met Wifi module - draadloos spelen
3 - Sonos Ultimo zonder Wifi module - bedraad spelen
4 - Sonos Ultimo wifi uit in menu - bedraad spelen

Robiwan

Quote from: chansig on December 22, 2014, 10:24:29
Hoe kan je die wifi in de Sonos uitschakelen ?

Ik heb sinds vorige week ook een connect en speel bedraad.

Gr Hans

maar kan ik dan de sonos draadloos nog bedienen via de laptop?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Magna Hifi

Quote from: LPlover on December 22, 2014, 10:44:47
maar kan ik dan de sonos draadloos nog bedienen via de laptop?

Draadloos bedienen (via laptop of tablet of smartphone, etc) kan te allen tijde of je nu de Sonos Connect draadloos of bedraad hebt aangesloten.
Bedraad bedienen of draadloos bedienen heeft geen invloed (denk ik  :o )

Robiwan

Quote from: Magna Hifi on December 22, 2014, 10:54:09
Draadloos bedienen (via laptop of tablet of smartphone, etc) kan te allen tijde of je nu de Sonos Connect draadloos of bedraad hebt aangesloten.
Bedraad bedienen of draadloos bedienen heeft geen invloed (denk ik  :o )

hoe zet ik wifi uit via het sonos labtop menu?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Rusher


Quote from: LPlover on December 22, 2014, 10:56:46
hoe zet ik wifi uit via het sonos labtop menu?
Dat kan niet (volgens mij). Sonos detecteert automatisch de input van de LAN kabel op de ethernetpoort.