Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Quote from: Magna Hifi on October  3, 2014, 11:35:19
Er zijn 'stickers' tekoop om je Sonos apparatuur een ander kleurtje te geven.
Wit klinkt echt het mooiste hoor  :laugh:

Voorbeeldje van een sticker op je Sonos Connect Ultimo.

Waar?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Magna Hifi

Volgens mij mag ik hier geen reclame maken maar de draadloze media winkel verkoopt het bijvoorbeeld. :D

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Dirk

Quote from: Magna Hifi on October  3, 2014, 19:43:12
Volgens mij mag ik hier geen reclame maken maar de draadloze media winkel verkoopt het bijvoorbeeld. :D
ze zijn hier sponsor, dus dan mag het best ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Zodiac

Quote from: i2Paq on October  4, 2014, 12:49:21
Super!

Die gaan we bestellen...  ;D

Plaats je even een fotootje van het resultaat?
En
Laat je ook even weten of het makkelijk te doen was....?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Voorbijganger

Ervaring met de Magna Ultimo

Een jaar of tien geleden begon ik muziek naar mijn stereo-installatie te streamen met een Noxon en later een Roku Soundbridge. Voor echt mooi geluid gebruikte ik m´n CD-speler. Zo rond 2008 besloot ik te investeren in de volgende stap: elektrostaten en een Sonos+DAC. Dat, met het idee dat theoretisch muziek beter moest klinken van een lossless stream dan van een mechanische cd-speler. Helaas. Ik kwam klem te zitten tussen het gemak van de Sonos en de kwaliteit van de cd-speler. Alles was goed aan de keten, behalve de Sonos. En trucjes werkten maar gedeeltelijk. Ja, een goede coax-kabel hielp. En een goede voedingskabel ook. Maar de cd-speler bleef mooier klinken. En natuurlijk volgde ik de discussies over W4U en Dr. Volk-modificaties. Maar zoiets kopen zonder het eerst te horen...en je Sonos op te sturen naar het verre buitenland, het was allemaal niet aantrekkelijk. Tot de Magna Ultimo uitkwam. Een poosje de kat uit de boom gekeken en recensies afgewacht. De demo besteld. Ik heb ´m aangesloten en drie dagen geprobeerd. Waardeloos. De avond voor ik ´m in wou pakken voor de terugreis toch nog ´ns geprobeerd. Wat een verschil! Bleek dat ´mijn´ demo een nog niet ingespeeld exemplaar was. Enfin, toch m´n eigen Sonos meegestuurd en  inmiddels ben ik een paar weken verder. Wat een prachtige verandering! Enorme verbetering in de definitie, ik hoor dingen die ik nog nooit heb gehoord. Vervelend is wel dat ik ook grote verschillen hoor tussen opnames die vroeger veel dichter bij elkaar lagen. En ook dat de Sonos AMP op m´n studeerkamer binnenkort ook moet worden gemodificeerd. Klinkt opeens nergens meer naar...Gelukkig is de communicatie met Magna Hifi zeer prettig dus ik kijk er al naar uit om binnenkort ook daar het demo-traject mee aan te gaan...
Magna Sonos Ultimo, Dussun V6i, Magnepan 12, Final 200

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: Voorbijganger on October 30, 2014, 22:24:58
Ervaring met de Magna Ultimo

Een jaar of tien geleden begon ik muziek naar mijn stereo-installatie te streamen met een Noxon en later een Roku Soundbridge. Voor echt mooi geluid gebruikte ik m´n CD-speler. Zo rond 2008 besloot ik te investeren in de volgende stap: elektrostaten en een Sonos+DAC. Dat, met het idee dat theoretisch muziek beter moest klinken van een lossless stream dan van een mechanische cd-speler. Helaas. Ik kwam klem te zitten tussen het gemak van de Sonos en de kwaliteit van de cd-speler. Alles was goed aan de keten, behalve de Sonos. En trucjes werkten maar gedeeltelijk. Ja, een goede coax-kabel hielp. En een goede voedingskabel ook. Maar de cd-speler bleef mooier klinken. En natuurlijk volgde ik de discussies over W4U en Dr. Volk-modificaties. Maar zoiets kopen zonder het eerst te horen...en je Sonos op te sturen naar het verre buitenland, het was allemaal niet aantrekkelijk. Tot de Magna Ultimo uitkwam. Een poosje de kat uit de boom gekeken en recensies afgewacht. De demo besteld. Ik heb ´m aangesloten en drie dagen geprobeerd. Waardeloos. De avond voor ik ´m in wou pakken voor de terugreis toch nog ´ns geprobeerd. Wat een verschil! Bleek dat ´mijn´ demo een nog niet ingespeeld exemplaar was. Enfin, toch m´n eigen Sonos meegestuurd en  inmiddels ben ik een paar weken verder. Wat een prachtige verandering! Enorme verbetering in de definitie, ik hoor dingen die ik nog nooit heb gehoord. Vervelend is wel dat ik ook grote verschillen hoor tussen opnames die vroeger veel dichter bij elkaar lagen. En ook dat de Sonos AMP op m´n studeerkamer binnenkort ook moet worden gemodificeerd. Klinkt opeens nergens meer naar...Gelukkig is de communicatie met Magna Hifi zeer prettig dus ik kijk er al naar uit om binnenkort ook daar het demo-traject mee aan te gaan...

Gefeliciteerd met je upgrade! Knap stukje werk hè?! Ben er ook nog elke dag zielsgelukkig mee. Rob en Jos zijn geweldig!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Magna Hifi

Beste Voorbijganger,

Goed te lezen dat zowel je Sonos Ultimo upgrade als Magna Hifi zelf in de smaak vallen.
We spreken snel even af om de Demo AMP die kant op te sturen om ook in de slaapkamer volop te kunnen genieten.... van muziek bedoel ik... natuurlijk.. dusss... uhmm... :blush:

Quote from: Voorbijganger on October 30, 2014, 22:24:58
Ervaring met de Magna Ultimo....

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Gaeje

Hey, ik vroeg me af of het zinvol is om een sonos connect te upgraden die aan een marantz sr7005 hangt. Of is dat te low end? Is gewoon een av receiver, dus misschien verwaarloosbaar...

Voorbijganger

Beste Gaeje,

Ik zou zeggen van wel. Maar de beste (en denk ik enige) weg is de demo-unit van Magna Hifi te lenen. Uiteindelijk hangt het niet alleen van de Marantz af, maar ook van de muziek, de rest van je installatie en je oren.

Succes!

Magna Sonos Ultimo, Dussun V6i, Magnepan 12, Final 200

Charlemagne

Upgraden van de Sonos Connect doe je als je over een betere DAC beschikt dan de DAC die is ingebouwd in de Sonos. Anders heeft upgraden geen nut voor je. Bij twijfel uitproberen en een demo exemplaar aanvragen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Gaeje

Quote from: Charlemagne on November  2, 2014, 22:16:58
Upgraden van de Sonos Connect doe je als je over een betere DAC beschikt dan de DAC die is ingebouwd in de Sonos. Anders heeft upgraden geen nut voor je. Bij twijfel uitproberen en een demo exemplaar aanvragen.
het is misschien een domme vraag, maar als je (ik) via de (al dan niet gemodifieerde) coax digitale audio out gaat, doet je versterker (in mijn geval receiver) toch de digitaal-analoog conversie?

Charlemagne

Precies! Het is net zoals je vermoedt. En dan moet de DAC in je receiver van betere kwaliteit zijn dan die in de standaard Oppo is ingebouwd, anders heeft upgraden geen zin.

Enne, domme vragen bestaan niet!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Magna Hifi

Quote from: Gaeje on November  3, 2014, 09:33:57
het is misschien een domme vraag, maar als je (ik) via de (al dan niet gemodifieerde) coax digitale audio out gaat, doet je versterker (in mijn geval receiver) toch de digitaal-analoog conversie?

De modificatie op de Sonos Connect is juist voor mensen met een D/A converter! De digitale uitgang (Coax of Toslink). Je hoeft geen hele dure set te hebben om te kunnen horen hoor, veel van onze klanten hebben een DACMagic, M1 DAC, rDAC. Natuurlijk is het zo dat hoe beter de set is hoe beter het eindresultaat. (open deur?)
Inderdaad hebben we een demo-uitleen service zodat je eerst zelf op je gemak,thuis in je eigen omgeving en set een week kunt luisteren. Zie hier: http://magnahifi.com/index.php/nl/demo/16-ordering/53-sonos-connect-ultimo-demo-service

Charlemagne heeft gelijk hoor, domme vragen bestaan niet ;-)

Gaeje

Ik vermoed dat charlemagne sonos bedoelt ipv oppo. Ik gok dat de marantz beter zal zijn dan de sonos, maar zou een sonos (al dan niet gepimpt) externe dac -> marantz analoog in dan beter zijn dan eenzelfde sonos (dus al dan niet gemod) die rechtstreeks digitaal in die marantz gaat? Ik heb eigenlijk gewoon geen zin in nog een apparaat bij...

Wat ik wel kan (en zal) doen is die demo sonos eens luisteren. Maar zal wel voor volgend (boekhoud)jaar pas zijn.


Magna Hifi

Proberen en zelf luisteren is ons advies! Wij blijven de Ultimo voorlopig bouwen en als je zover bent voor een demo dan horen we het wel  :D

Quote from: Gaeje on November  3, 2014, 18:46:09
Ik vermoed dat charlemagne sonos bedoelt ipv oppo. Ik gok dat de marantz beter zal zijn dan de sonos, maar zou een sonos (al dan niet gepimpt) externe dac -> marantz analoog in dan beter zijn dan eenzelfde sonos (dus al dan niet gemod) die rechtstreeks digitaal in die marantz gaat? Ik heb eigenlijk gewoon geen zin in nog een apparaat bij...

Wat ik wel kan (en zal) doen is die demo sonos eens luisteren. Maar zal wel voor volgend (boekhoud)jaar pas zijn.



Charlemagne

Quote from: Gaeje on November  3, 2014, 18:46:09
Ik vermoed dat charlemagne sonos bedoelt ipv oppo.

Je bent scherp vandaag! Domme vragen bestaan niet, maar domme antwoorden dan weer wel...  :blush:
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Magna Hifi

Quote from: Charlemagne on November  4, 2014, 09:52:37
Je bent scherp vandaag! Domme vragen bestaan niet, maar domme antwoorden dan weer wel...  :blush:

Kun je nagaan hoe scherp hij gisteren was Charlemagne  :tongue2:

Gaeje

Quote from: Magna Hifi on November  4, 2014, 09:54:58
Kun je nagaan hoe scherp hij gisteren was Charlemagne  :tongue2:
ik ben altijd scherp. ik ben een focus puller :-)

ik heb m nu digitaal via coax aangesloten en hoor toch al een kleine verbetering, waarschijnlijk valt er dan wel nog (veel) meer te halen uit de upgrade. ik ga m zeker testen, maar zal misschien rond nieuwjaar zijn!

groetjes G

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Magna Hifi

Het was weer even klussen door iets afwijkende maatvoering, maar gelukt ;)
We hebben een paar Ultimo exemplaren uitgevoerd met een WBT_210_CU Nexgen RCA waar we mee gaan testen.
Eerste bevindingen:
Deze vol koper RCA klinkt iets warmter/meer gloed/natuurlijker ten opzichte van de vergulde RCA's.

Charlemagne

Wordt dit de nieuwe standaard mod? Hoe gaat die 'vol koper' zich op termijn gedragen? Gaat die niet oxideren, zoals alle koper; iets wat vergulde aansluitingen niet doen? Zomaar wat vragen....
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■