Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Actionhost

Erg gaaf! Lastig te zien hoe strak het in de lak zit, maar het oogt fraai.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

gast2018

Quote from: Actionhost on March 27, 2014, 20:38:04
Erg gaaf! Lastig te zien hoe strak het in de lak zit, maar het oogt fraai.

Het zit erg strak in de lak. Het is een matte finish. Maar omdat de Sonos warm wordt is het wel een stofmagneet, das dan weer minder.

Doubleoz

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Magna Hifi

Zwarte Sonos, erg mooi hoor!  :clapping: Knap werk ook, ziet er netjes uit.

AbZ

Quote from: Magna Hifi on March 28, 2014, 20:30:38
Zwarte Sonos, erg mooi hoor!  :clapping: Knap werk ook, ziet er netjes uit.
Inderdaad.  Eindelijk een zinnige upgrade in dit topic.

Magna Hifi

Voor degene die het interessant vinden we hebben een specificatie vergelijk van Sonos Connect en Bluesound Node op onze website geplaatst.
Dit gaat alleen over specificaties af-fabriek  :exclamation:
Verbeteringen zijn natuurlijk welkom  :crazy:

Magna Hifi

Nog even over de power-cords / netsnoeren........van een klant uit US kreeg ik door dat de "Nordost Purple Flare C7" het erg mooi lijkt te doen. Hij heeft er diverse geprobeerd. Zijn er andere forum-genoten die dit snoer geprobeerd hebben?

hdmania

Quote from: brt on March  3, 2014, 15:08:26
Na een tijdje doorpraten vertelde ik dat ik om een goede A-B vergelijking te doen, beide Sonossen aangesloten had en via verschillende controllers beide Sonossen afzonderlijk aanstuurde. Rob kreeg een vermoeden dat misschien de klok van de ongemodificeerde Sonos in dit geval ook de Ultimo aanstuurde en raadde me aan één Sonos tegelijk aan te sluiten en de ander echt van het stroom te halen. Dat heb ik vervolgens gedaan en... toen snapte ik alle recensies!

Betekend dit dat de klok van de zp-90 (ultimo) alleen gevoelig is voor andere zp-90/connect componenten? Of is hij ook gevoelig voor andere sonos componenten?
Ik heb namelijk zelf meerdere verschillende componenten, waaronder de zp-120,connect amp en een play 5.

Ik heb overigens net via magahifi de ugrade gedaan, en ben op dit moment aan't inspelen.
Mijn bevindingen op dit moment zijn dat de ultimo in het hoog naar mijn gevoel nog te scherp/schel klinkt. Als hij is ingespeeld ga ik hem bij een vriend vergelijken met de standaard sonos zp-90, hopen dat dan alle onzekerheid verdwenen is.

In ieder geval is de communicatie via magna hifi heel prettig verlopen, bedankt daarvoor Jos & Rob

Groet Bas




Doubleoz

Iemand toevallig in de buurt van Wijchen, Nijmegen die een Sonos Ultimo bezit? Ik ben wel benieuwd hoe deze klinkt in mijn eigen set om in de toekomst eventueel zelf de modificatie te laten uitvoeren.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Magna Hifi

Quote from: hdmania on April 14, 2014, 14:51:36
 

Betekend dit dat de klok van de zp-90 (ultimo) alleen gevoelig is voor andere zp-90/connect componenten? Of is hij ook gevoelig voor andere sonos componenten?
Ik heb namelijk zelf meerdere verschillende componenten, waaronder de zp-120,connect amp en een play 5.

Ik heb overigens net via magahifi de ugrade gedaan, en ben op dit moment aan't inspelen.
Mijn bevindingen op dit moment zijn dat de ultimo in het hoog naar mijn gevoel nog te scherp/schel klinkt. Als hij is ingespeeld ga ik hem bij een vriend vergelijken met de standaard sonos zp-90, hopen dat dan alle onzekerheid verdwenen is.

In ieder geval is de communicatie via magna hifi heel prettig verlopen, bedankt daarvoor Jos & Rob

Groet Bas

De gemodificeerde Sonos Connect/ZP90 of AMP/ZP120 dient altijd als "master" geconfigureerd te worden, alle andere Sonos componenten (Play1, 3, 5, etc..) als "slave" in party modus. Je kunt anders tijdsverschillen (echo) ervaren  tussen de componenten als ze in dezelfde ruimte staan opgesteld.
ps: Bedankt Bas, heel veel luisterplezier!  :thumbs-up:

bryan vd B

Ik bedacht me tijdens het luisteren naar muziek hoe lekker de sonos eigenlijk klinkt. Ik moet maar gelijk aangeven dat de sonos met de magna ultimo mod inderdaad zoals eerder in dit draadtje is aangegeven lekkerder gaat klinken naarmate de tijd verstrijkt. 8) Inspelen bestaat dus wel voor de ongelovigen ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

gast2018

Quote from: bryan vd B on April 24, 2014, 13:59:21
Ik bedacht me tijdens het luisteren naar muziek hoe lekker de sonos eigenlijk klinkt. Ik moet maar gelijk aangeven dat de sonos met de magna ultimo mod inderdaad zoals eerder in dit draadtje is aangegeven lekkerder gaat klinken naarmate de tijd verstrijkt. 8) Inspelen bestaat dus wel voor de ongelovigen ;D

Bryan

Mee eens, de eerder aangegeven week is echt te kort. Na een week merk je al wel wat verschil maar het echte verschil ga je pas merken na veel langere tijd.

hdmania

Misschien wel doordat je minder kritisch luistert, en dus meer geniet van de muziek

gast2018

Quote from: hdmania on April 24, 2014, 14:27:21
Misschien wel doordat je minder kritisch luistert, en dus meer geniet van de muziek


Nee, als je bepaalde referentie nummers neemt die je in de loop der tijd beluisterd dan hoor je verschillen tov eerdere keren. Met name in de slissende hoge tonen komt verbetering die er na een week al wel is maar minimaal.

Joris1971

Is de bluesound node nog steeds niet aan te passen (verbeteren)?

Groet Joris

Roeru117

Quote from: Joris1971 on April 27, 2014, 07:49:20
Is de bluesound node nog steeds niet aan te passen (verbeteren)?

Groet Joris

Daar zijn ze nog mee bezig. Ik heb laatst contact met MagnaHifi gehad en Jos gaf aan dat ze een werkend prototype hebben en dat ze nu gaan testen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

smacdab

Quote from: Roeru117 on April 27, 2014, 08:46:11
Daar zijn ze nog mee bezig. Ik heb laatst contact met MagnaHifi gehad en Jos gaf aan dat ze een werkend prototype hebben en dat ze nu gaan testen.

Is toch een merk wat bij NAD groepje zit? Lijkt me curieus dat er gemodificeert moet worden.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

smacdab


dre73

Omdat er waarschijnlijk goedkope componenten in zitten,zoals de klok en nog wat andere componenten in de signaal weg.
Keurig wegbezuinigd uit het originele ontwerp...... :(

Kijk maar eens wat een prut elco als ontkoppeling verknalt aan het geluid.......
Goede afgeschermde bedrading incl. een goede route door de kast............
Afscherming van de geschakelde voeding......(mits aanwezig uiteraard)
Degelijke pluggen.......
Fatsoenlijk soldeerwerk...... (was altijd erg matig bij NAD,misschien nu beter)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

smacdab

Quote from: dre73 on April 27, 2014, 15:08:10
Omdat er waarschijnlijk goedkope componenten in zitten,zoals de klok en nog wat andere componenten in de signaal weg.
Keurig wegbezuinigd uit het originele ontwerp...... :(

Kijk maar eens wat een prut elco als ontkoppeling verknalt aan het geluid.......
Goede afgeschermde bedrading incl. een goede route door de kast............
Afscherming van de geschakelde voeding......(mits aanwezig uiteraard)
Degelijke pluggen.......
Fatsoenlijk soldeerwerk...... (was altijd erg matig bij NAD,misschien nu beter)

Zie op het web niets terugkomen over slecht werk. Misschien gewoon naar betere spulletjes omkijken voordat handmatig geknutseld gaat worden aan een massaprodukt.

Roeru117

Wellicht een betere klok. Een betere voeding zou helemaal geen overbodige luxe zijn. Maak de Node maar eens open. Begrijp me niet verkeerd, het is een hele leuke speler en ik ben er erg blij mee. Ik denk alleen dat er met een paar verbeteringen veel meer uit te halen valt. En dat met behoudt van de aansturing, software en bestande ondersteuning.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

dre73

Quote from: smacdab on April 27, 2014, 20:46:07
Zie op het web niets terugkomen over slecht werk. Misschien gewoon naar betere spulletjes omkijken voordat handmatig geknutseld gaat worden aan een massaprodukt.

Bij mij reparateur stond een stapel NAD die was ruim een meter hoog. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

smacdab

Quote from: dre73 on April 27, 2014, 21:02:18
Bij mij reparateur stond een stapel NAD die was ruim een meter hoog. :D

Jij had daar ook iets te zoeken?

i2Paq

Sinds dit weekend speelt de Sonos over een klassieke DAC, de Philips DAC960.

Het verschil met alle voorgaande dac's is overweldigend en blijkt dat deze DAC, volgens huidige specs. en maatstaven verouderd, gewoon het mooiste/beste uit de Sonos haalt.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70