Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brt

Quote from: brt on March  5, 2014, 12:17:56
Charlemagne en Rha007, bedankt voor jullie reacties op mijn 1e post .


Ik heb er eentje besteld, als ik zie wat een modificatie al doet en normaliter stroom doet, moet zo'n Furutech op de Sonos Ultimo ook wel een verbetering geven. Ben benieuwd!

Inmiddels draai ik er een paar dagen mee en ik moet zeggen: ik vind het de aanschaf zeker waard. Het klinkt gewoon strakker, overtuigender, het ademt meer en - in mijn geval was dat wenselijk - heb ik er iets meer body in het laag mee gewonnen. Ik ga nog experimenteren met de fase, maar sowieso is dit een aanwinst; kabel gaat niet meer weg  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

brt

eh wellicht niet helemaal duidelijk wát ik besteld had, maar het is dus de Furutech G320Ag-18F8
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

bryan vd B

Quote from: brt on March 15, 2014, 15:10:29
eh wellicht niet helemaal duidelijk wát ik besteld had, maar het is dus de Furutech G320Ag-18F8

Heb jij eventueel een link of een adres waar te bestellen?

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

brt

Quote from: bryan vd B on March 15, 2014, 17:29:33
Heb jij eventueel een link of een adres waar te bestellen?

Bryan

Ik heb bij hifisupply besteld. Duurde wel ruim een week voor het binnen was, maar het was ook de goedkoopste die ik kon vinden.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Rha007

Quote from: Actionhost on March 15, 2014, 18:25:33
Ga ik wellicht ook proberen.

Gewoon doen, ga je echt geen spijt van krijgen. De pm15s2 is van voldoende kwaliteit om het verschil te laten horen, is inmiddels mijn ervaring  :pompom:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Actionhost

Ik ben idd bang dat ik me niet kan inhouden Rha007 :-)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Buell

Sorry het is geen kabel topic,

Maar ik heb gisteren een leuk kabeltje ( 2x10 AudioMaat M-cord)voorzien van een IegGo copper Shuko en een Furutech Fi 8N gold C7 stekker, mooi katoenen manteltje erom heen en hup weer een verbetering met de Sonos Ultimo  :wub:
Dit gaat in mijn set nog mooier dan mijn vorige originele Furutech g320AG kabel met C7 net wat natuurlijker en vloeiender.

En nog iemand ervaring met de fase.? Waar komen jullie op uit boven of toch onder ;)
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Rha007

Quote from: PrimaLuna on March 22, 2014, 16:28:07
Sorry het is geen kabel topic,

Maar ik heb gisteren een leuk kabeltje ( 2x10 AudioMaat M-cord)voorzien van een IegGo copper Shuko en een Furutech Fi 8N gold C7 stekker, mooi katoenen manteltje erom heen en hup weer een verbetering met de Sonos Ultimo  :wub:
Dit gaat in mijn set nog mooier dan mijn vorige originele Furutech g320AG kabel met C7 net wat natuurlijker en vloeiender.

En nog iemand ervaring met de fase.? Waar komen jullie op uit boven of toch onder ;)

En dat zeg je nu pas  ;D  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Buell

Tja, ik heb betaald;

IeGo 8055 copper Shuko €40,-
Furutech Fi- 8N ( C7) gold €49,-
Meter katoensleeve €2,-

Ff Googlen, mag er geen reclame voor maken maar je vindt ze wel. ;D

Kabel van mij was een demo, maar gewoon een goede kabel pakken (de prijs dat kan je zelf bepalen)
Ik gebruik graag niet afgeschermde netsnoeren en interlinks. ( puur voor de klank/ dynamiek)
Wil je dat niet zou je een afgeschermde kabel van Belden via Jouw Hifi  kunnen proberen.
Voordeel van deze manier is dat je zelf wat kabels kan proberen, een losse meter van de rol hoeft niet duur te zijn.
Deze manier is voor mij ook mooier dan een PS audio perfectwave3 met een verloop van IEC naar C7 en de Furutech  G-320Ag.( sorry Rha007  :closedeyes: )
En.....goedkoper ;D
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

bryan vd B

Quote from: PrimaLuna on March 22, 2014, 16:28:07
Sorry het is geen kabel topic,

Maar ik heb gisteren een leuk kabeltje ( 2x10 AudioMaat M-cord)voorzien van een IegGo copper Shuko en een Furutech Fi 8N gold C7 stekker, mooi katoenen manteltje erom heen en hup weer een verbetering met de Sonos Ultimo  :wub:
Dit gaat in mijn set nog mooier dan mijn vorige originele Furutech g320AG kabel met C7 net wat natuurlijker en vloeiender.

En nog iemand ervaring met de fase.? Waar komen jullie op uit boven of toch onder ;)

Hi primaluna,

Leuk dat je dit even deelt. Ik heb zelf nog een artspeak netkabel liggen die ik binnenkort even ga voorzien van een steker van het type c7. Tevens moet ik ook nog steeds spikes onder mijn speakers gooien :closedeyes:. Iemand nog iets aan te raden betreft spikes?.

Ik heb de netkabel een week laten zitten met de fase aan de onderkant wat een scherper en hardere weergave geeft met iets meer punch in het hoog.
Eenmaal weer terug naar de fase boven prefereer ik toch deze stand!!!!! Het klinkt simpelweg gewoon vloeiender en met meer klankkleur waardoor ik het als natuurlijker ervaar.

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Buell

We dwalen af, moet maar snel weer een shootout komen  :D

Bryan, ik heb goede ervaringen met soundcare spikes, een aanrader vind ik.

Ben heel benieuwd naar je ervaringen met je Artspeak straks aan de Sonos Ultimo, succes !

Fase dus boven, ook mijn keuze :clapping:
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

smacdab

Quote from: PrimaLuna on March 23, 2014, 16:34:09
We dwalen af, moet maar snel weer een shootout komen  :D

Bryan, ik heb goede ervaringen met soundcare spikes, een aanrader vind ik.

Ben heel benieuwd naar je ervaringen met je Artspeak straks aan de Sonos Ultimo, succes !

^^

Geen idee waar het over gaat.

Buell

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

bryan vd B

Quote from: PrimaLuna on March 23, 2014, 19:59:44
Gewoon antwoord op een normale vraag van Bryan ;D

Normale vraag ;D.  Heb zojuist de furutech steker besteld en zal morgen binnen zijn. Tevens twee setjes soundcare spikes gekocht. Deze zullen in de loop van de week aankomen verwacht ik.
Thx voor de tip primaluna.

Bryan

Ps: zal mijn bevindingen omtrend de netkabel icm de sonos hier delen.
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

gast2018

Eindelijk was het gisteren dan zover. Mijn Sonos Ultimo heb ik zwart gemaakt.

FWK

Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

darkman76

Veel beter gezicht!!!! Is dat een wrap of echt gespoten?
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

gast2018

Even wat uitleg voor degene die dit ook overwegen. Ik had bij de aanschaf al aangegeven bij Magna dat ik hem zwart wilde maken. Rob heeft me toen telefonisch uitgelegd hoe je te werk moet gaan bij het openen van de Connect. De 4 schroeven onder in de hoeken is het probleem niet. Echter de knopjes en de led aan de voorkant zitten op een klein printje. Dat printje zit met een kort kabeltje aan de print van de Sonos. Je moet dus de kap voorzichtig naar voren klappen als het ware. Het kabeltje is zo kort dat je de kap dan niet eens ondersteboven op tafel kan leggen. Dus met 1 hand de kap vasthouden en met de andere 2 kleine schroefjes losdraaien waarmee het kleine printje bevestigd zit. Dan heb je de kap geheel los.

Ik heb eerst overwogen te gaan wrappen. Maar Rob had ook al aangegeven dat je dat niet mooi gaat krijgen, en dat klopt. Wrapfolie is niet elastisch genoeg om netjes om de hoeken te gaan. Ik heb het geprobeerd maar met eerst alleen de bovenkant en dan de zijkant maar de snijnaad krijg je niet mooi strak.

Toen was de overweging spuiten. Maar aangezien dit vrij definitief is en ik zo snel geen spuiter hier in de buurt kende die dat vakkundig kon doen was het even pas op de plaats maken. Totdat ik in een ander topic iets las over Plasti dip. Google maar eens. Plasti dip is een soort folie in een spuitbus. Je spuit het net als lak, het ziet er uit als lak maar als het droog is, is het gewoon een folie. Dat kwam mooi uit. Ik had er totaal geen ervaring mee en had de neiging de lagen te dik te spuiten met als gevolg dat er een zakker in kwam. Half uurtje laten drogen en ik kon de wrap er zo afpellen. Bij de tweede poging ging het goed. Dunne laagjes en het ging eigenlijk meteen goed. Ik heb het buiten gedaan want het spul stinkt echt gruwelijk door het oplosmiddel dat er in zit. Bovendien droogt het dan lekker snel. Kon om het halfuur een volgend laagje aanbrengen.

Ik ben er erg tevreden over en achteraf is het me erg mee gevallen, veel makkelijker dan gedacht.

Charlemagne

Complimenten, ziet er prima uit! Misschien kun je ook een upgrade bedrijfje beginnen..   ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

darkman76

Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Rha007

Quote from: ergé on March 27, 2014, 08:51:52
Eindelijk was het gisteren dan zover. Mijn Sonos Ultimo heb ik zwart gemaakt.

Geweldig resultaat  :worship:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]