Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jewe1976

Sinds een maand in het bezit van de ultimo modificatie. Ook ik ben erg ethousiast. Muziek klinkt veel natuurlijker. Helaas geen high res bestanden maar wel de flexibiliteit van qobuz en spotify op behoorlijke kwaliteit. Afgelopen weekend weer een heel weekend gedraaid en allerlei nieuwe muziek ontdekt. Helemaal top!
Hegel h390 | Stirling broadcast bbc ls3/6 | ogat speakerkabel |mac mini |
Art speak stekkerblok, netkabel en coax kabel

bryan vd B

Quote from: PrimaLuna on February 23, 2014, 21:57:24
Gaaf verslag Bryan,

Leuk hè om zo enthousiast te zijn over iets in onze hobby, nu dus een een upgrade waar je een smile van krijgt.

By the way, de fase aansluiting is ook belangrijk, hier op gehoor en gemeten is de fase aan de bovenkant de mooiste en beste optie ,...enjoy  :worship:
Gewoon even proberen, misschien nog meer pret ;D

Groet

dankje ;-),....... en dat is zeker leuk om met deze hobby bezig te zijn.
De fase aan de bovenkant geeft bij mij een compacter beeld met minder dynamiek. Dus puur gehoormatig kies ik voor de fase aan de onderkant. Zal het nog een keer de kans geven om de fase aan de bovenzijde te proberen.

Quote from: Charlemagne on February 23, 2014, 22:15:16
Fraaie review Bryan! De mod is zijn geld meer dan waard, dat blijkt wel weer. Mijn ervaringen met Qobuz komen overeen. Alleen heb ik geen last van onderbrekingen tot nu toe. Voor mij is het een blijvertje. Gewoon uit nieuwsgierigheid: op wat voor set speel je af?

Na de mod zul je de Sonos weer een weekje moeten laten inspelen. Dat is alom de ervaring. Mettertijd gaat ie nog iets beter klinken. Geniet er van. ChM

De mod is zijn geld zeker waard zonder enige twijfel :-). Dat van die verbinding kan uiteraard ook aan mijn router liggen maar vreemd blijft wel dat het niet met mijn eigen sonos gebeurt.
Zelf speel ik met een zwaar gemodde Musical Fidelity M1 dac en een Leema Tucana stereo versteker. In de sectie showcase heb ik een klein verslagje met foto's staan.

bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Charlemagne

Bij "bones" en bij mij thuis staat de fase op de onderste pool voor het beste geluid.


Quote from: Charlemagne on October 16, 2013, 11:06:31
De stroomkabel bij Bones is een XFO-kabel met Furutech-steker. Die eindigt ook in een 'achtje' aan de Sonos kant, anders past hij niet in het apparaat. Bij dat 'achtje' moet de spanning op de onderste pool staan trouwens voor de beste weergave. Bij de shootout hebben we gemerkt dat dat heel belangrijk is. Als de fase niet goed staat heeft dat dramatische effecten op de weergave.

Als je het over stroom-upgrades hebt: de Powerplant doet ook wonderen op de Sonos, en niet alleen op de Sonos trouwens. Dat wordt dan wel even doorsparen.

Verder kun je denken aan een dedicated stroomgroep voor je luisterset (b.v. met Belden-kabels en het liefst smeltzekeringen)




De fase van de stroom moet op de onderste pool komen van de stroomingang van de Sonos. Je kunt dat eenvoudig checken met een spanningzoeker, zo'n schroevendraaier met een lampje erin.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Rha007

Mooi verslag Bryan  :clapping:
Waaruit bestaat jouw set eigenlijk? Deze stel ik omdat je zegt het "mid-laag" te missen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

bryan vd B

Quote from: Rha007 on February 24, 2014, 12:27:34
Mooi verslag Bryan  :clapping:
Waaruit bestaat jouw set eigenlijk? Deze stel ik omdat je zegt het "mid-laag" te missen.


thx.....

ik speel zelf met een Leema tucana en een zwaar gemodde musical fidelity M1 dac.
De luidsprekers zijn van het merk Davis. In de gehele keten ook intern is gebruik gemaakt van dezelfde geleider namelijk de silver2 solid core van Artspeak. Ik mis het midlaag niet maar heb soms het gevoel dat het wat milder klinkt dan ik ben gewend. Denk dat dit eerder te maken heeft dat standaard de sonos erg aangedikt klinkt zonder enige defentie in het laag/midlaag.
Tevens denk ik met een goede powercord het beeld eveneens verbeterd kan worden.

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Magna Hifi

Quote from: bryan vd B on February 24, 2014, 10:22:19
Dat van die verbinding kan uiteraard ook aan mijn router liggen maar vreemd blijft wel dat het niet met mijn eigen sonos gebeurt."

Het zou hier mee te maken kunnen hebben misschien?: Your Sonos system defaults to automatic in order to provide the optimal playback experience

Kan het zijn dat op jouw Sonos de "compression" op "automatic" staat? Op het demo exemplaar hebben wij de compressie uitgezet.

Dit kan niet vanaf een tablet of smartphone maar wel vanaf bijvoorbeeld Windows applicatie.
1.From the Music menu, select System Settings.
2.Select Advanced Settings>Audio Compression.
3.Use the scroll wheel to select Automatic, Uncompressed or Compressed, and press OK.

gast2018

Bij mij heb en kan ik dit gewoon instellen vanaf de smartphone als ook de tablet.

Instellingen
Advanced

Rha007

Quote from: bryan vd B on February 24, 2014, 12:55:17

thx.....

ik speel zelf met een Leema tucana en een zwaar gemodde musical fidelity M1 dac.
De luidsprekers zijn van het merk Davis. In de gehele keten ook intern is gebruik gemaakt van dezelfde geleider namelijk de silver2 solid core van Artspeak. Ik mis het midlaag niet maar heb soms het gevoel dat het wat milder klinkt dan ik ben gewend. Denk dat dit eerder te maken heeft dat standaard de sonos erg aangedikt klinkt zonder enige defentie in het laag/midlaag.
Tevens denk ik met een goede powercord het beeld eveneens verbeterd kan worden.

bryan

Tsja, ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede powercord.
Ik kan helaas alleen bij mij in de buurt geen demo exemplaar krijgen, waardoor ik er een blind zou moeten kopen.

In ieder geval goed om te lezen dat je overtuigd bent van de mod.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Magna Hifi

Quote from: ergé on February 24, 2014, 19:28:05
Bij mij heb en kan ik dit gewoon instellen vanaf de smartphone als ook de tablet.

Instellingen
Advanced

Op een tablet van Apple lijkt dit toch niet zo te zijn en op de website van Sonos vond ik hetzelfde: "The 'Audio Compression' setting is NOT available on the iPad app, "

Doubleoz

Quote from: Rha007 on February 24, 2014, 20:10:43
Tsja, ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede powercord.
Ik kan helaas alleen bij mij in de buurt geen demo exemplaar krijgen, waardoor ik er een blind zou moeten kopen.

In ieder geval goed om te lezen dat je overtuigd bent van de mod.

Bedoel je een powercord voor je Sonos of versterker? Indien je de Sonos bedoeld dan is onderstaande opmerking niet van toepassing.

Ik heb bij Lexicom onlangs een Chord Powerchord gekocht. Absolute aanrader!! Op site van Lexicom staan daarnaast diverse reviews te lezen die je wellicht kunnen helpen in de besluitvorming. Daarnaast biedt Lexicom volgens mij ook de mogelijkheid om de kabel thuis te proberen. Dit was in ieder geval bij andere kabels geen enkel probleem.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Buell

Quote from: Rha007 on February 24, 2014, 20:10:43
Tsja, ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede powercord.
Ik kan helaas alleen bij mij in de buurt geen demo exemplaar krijgen, waardoor ik er een blind zou moeten kopen.

In ieder geval goed om te lezen dat je overtuigd bent van de mod.

Ik heb een Furutech G-320Ag 18F8E (C7)voor de Sonos en een 3x10 powercord van Audiomaat voor versterker, cdspeler  e.d, je mag deze proberen als je wilt.
Geef maar een pm
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

bryan vd B

Quote from: Magna Hifi on February 24, 2014, 13:08:38
Het zou hier mee te maken kunnen hebben misschien?: Your Sonos system defaults to automatic in order to provide the optimal playback experience

Kan het zijn dat op jouw Sonos de "compression" op "automatic" staat? Op het demo exemplaar hebben wij de compressie uitgezet.

Dit kan niet vanaf een tablet of smartphone maar wel vanaf bijvoorbeeld Windows applicatie.
1.From the Music menu, select System Settings.
2.Select Advanced Settings>Audio Compression.
3.Use the scroll wheel to select Automatic, Uncompressed or Compressed, and press OK.


Welke setting is dan beter.?...neem aan uncompressed toch....... maar waarom zou dan de verbinding verbroken worden met de demo sonos terwijl mijn eigen wifi netwerk nog steeds werkte?. Heb nog nooit deze setting aangeraakt in mijn sonos dus denk dat deze op 'auto' staat.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

gast2018

Quote from: Magna Hifi on February 24, 2014, 20:16:09
Op een tablet van Apple lijkt dit toch niet zo te zijn en op de website van Sonos vond ik hetzelfde: "The 'Audio Compression' setting is NOT available on the iPad app, "

Daarom een van de redenen geen Apple hier.

Mag toch geen ding zijn met de huidige bandbreedtes.


Rha007

Quote from: Doubleoz on February 24, 2014, 20:20:42
Bedoel je een powercord voor je Sonos of versterker? Indien je de Sonos bedoeld dan is onderstaande opmerking niet van toepassing.

Ik heb bij Lexicom onlangs een Chord Powerchord gekocht. Absolute aanrader!! Op site van Lexicom staan daarnaast diverse reviews te lezen die je wellicht kunnen helpen in de besluitvorming. Daarnaast biedt Lexicom volgens mij ook de mogelijkheid om de kabel thuis te proberen. Dit was in ieder geval bij andere kabels geen enkel probleem.

Op mijn versterker heb ik er al een, ik bedoelde op de Ultimo
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Buell

Quote from: Charlemagne on February 24, 2014, 12:06:58
Bij "bones" en bij mij thuis staat de fase op de onderste pool voor het beste geluid.

Pak maar eens een stuk met pianomuziek, bv bij Herman van Veen - Suzanne.
Let dan eens buiten dynamiek op klankkleur, uitklinken, timbre...

Wellicht verschilt het ook per Ultimo, ik heb het ook gemeten met van den Hul fasechecker, maar goed dat is ook niet heilig.
Wel speel ik met een scheidingstrafo voor mijn bronnen, kan ook de sound anders beïnvloeden.
Net nog even de fase omgedraaid, want ik draai al best lang met de fase boven, maar nee hier is boven toch echt mooier..., grappig.

Onder is wel wat scherper, maar minder klankkleur en uitklinken.

We hebben andere ervaringen, maar dat maakt het ook leuk.

;D
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

bryan vd B

Quote from: PrimaLuna on February 25, 2014, 19:25:00
Pak maar eens een stuk met pianomuziek, bv bij Herman van Veen - Suzanne.
Let dan eens buiten dynamiek op klankkleur, uitklinken, timbre...

Wellicht verschilt het ook per Ultimo, ik heb het ook gemeten met van den Hul fasechecker, maar goed dat is ook niet heilig.
Wel speel ik met een scheidingstrafo voor mijn bronnen, kan ook de sound anders beïnvloeden.
Net nog even de fase omgedraaid, want ik draai al best lang met de fase boven, maar nee hier is boven toch echt mooier..., grappig.

Onder is wel wat scherper, maar minder klankkleur en uitklinken.

We hebben andere ervaringen, maar dat maakt het ook leuk.

;D


Ga dit wel wer even checken zodra hij is ingespeeld. Vond fase boven het beeld compacter maar wel omlijnder afgebeeld. De fase onder gaf een breder en groter beeld. Word vervolgd ;).
Moet de sonos eerst nog terug krijgen.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Jeroen Top

Mensen wat een prachtig draadje. Ik heb het van het begin tot het einde gelezen en jullie hebben me geinspireerd om mijn connect:amp te laten upgraden. Jos is er nu mee bezig, krijg hem zaterdag hopelijk terug.

Wel een beetje een avontuur want ik kan daarover eigenlijk geen reviews vinden. Heeft iemand anders hier goede info over?

Bedankt alvast!

En andere vraag: is er iemand die een keer wil horen hoe de amp-mod klinkt en me tegelijkertijd een beetje wil helpen om het maximale uit mijn set-2 te halen (geen idee hoe ik de crossover en de plaatsing van de anthony gallo's goed krijg). Ben een echte rookie en woon in Amsterdam.
Set 1: Denon X2000, KEF 3005 SE (5.1), Monitor Audio Bronze
Set 2: Sonos Connect:AMP Magna Mod, Anthony Gallo A'Diva SE, Rel T5

bryan vd B


Net een mailtje ontvangen van Jos(Magna hifi) met het bericht dat de sonos vandaag word verzonden wat betekent dat ik hem morgen weer heb :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:.
Ik heber nu al zin in :headbanging:

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Buell

Spannend Bryan,

Maar dat wordt genieten, veel plezier met de Ultimo  :clapping:
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Jeroen Top

Vandaag heb ik mijn Connect:AMP van Jos teruggekregen. We hadden gekozen voor een directe ontmoeting in plaats van de post omdat ik hem graag snel wilde hebben. Jos moest in Amsterdam zijn en we spraken af bij vrienden waar Jos toevallig moest zijn.
Na enkele telefoontjes heen en weer waar de ander toch bleef, bleek dat Jos mij een adres had gegeven waar zijn vrienden een jaar geleden woonden ;).

Omdat ik mijn dochter op moest halen, bleef onze ontmoeting helaas beperkt tot 12 seconden en de overdracht van de AMP.

Die is inmiddels weer aangesloten en ik kan het niet zo mooi zeggen als jullie. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik met tranen in mijn ogen zit te luisteren naar sommige stukken muziek die ik al heel vaak heb gehoord. Jos gaf van tevoren aan: alsof er een gordijn voor de boxen weggeschoven wordt en dat klopt.

Het enige dat ik kan zeggen is dat ik het gevoel heb dat het geluid nog een beetje aan de boxen blijft hangen en dat het stereobeeld er nog niet helemaal uitkomt zoals ik het weleens gehoord heb toen ik de set tijdelijk in een andere kamer had staan. Maar dat heeft denk ik te maken met de plaatsing van de boxen en niet met de AMP. Maar Jos heeft aangeboden om een keer langs te komen wanneer hij toch toevallig in de buurt is en dat vind ik nou super. Geweldige mannen die twee.

Dank je Jos, prachtige prestatie.
Set 1: Denon X2000, KEF 3005 SE (5.1), Monitor Audio Bronze
Set 2: Sonos Connect:AMP Magna Mod, Anthony Gallo A'Diva SE, Rel T5

Actionhost

Inspelen erg belangrijk! Na een week full time inspelen klonk mijn mod veel beter.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

AbZ

Quote from: Actionhost on March  1, 2014, 16:30:49
Inspelen erg belangrijk! Na een week full time inspelen klonk mijn mod veel beter.
Hij schrijft al dat hij daar met tranen in zijn ogen zit te luisteren en jij begint nog over inspelen?
Wou je hem nog een zetje geven over het randje vd geestelijke instorting of zo?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Actionhost


Quote from: AbZ on March  1, 2014, 22:07:19
Hij schrijft al dat hij daar met tranen in zijn ogen zit te luisteren en jij begint nog over inspelen?
Wou je hem nog een zetje geven over het randje vd geestelijke instorting of zo?

Haha, je hebt inderdaad wel gelijk!

Geniet ervan.....met en zonder tranen.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

bryan vd B

Zo net thuis van een dagje amsterdam stond het pakketje klaar op de eettafel.
Gelijk maar even aangesloten en op laag volume staat het nu al heerlijk te spelen waarbij het geluidsbeeld al in zijn geheel los komt van de twee speakers. Nu kan het inspelen beginnen dus laat de ultimo lekker de hele nacht streamen. Morgen de hele dag aan en hoppa dan zitten er alweer een etmaal aan uren op.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.