Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Actionhost

Quote from: twani on January 13, 2014, 22:37:30
Is zeker interessant ware het niet dat de Ultimo upgrade in basis bedacht is om een "mooi huwelijk" met een externe DAC aan te gaan, toch?


Klopt, zeker omdat het verbeteren van de digitale uitgang een belangrijk kenmerk is van deze mod. Een externe dac is een must ja.

Doel ook een beetje op dit draadje waarin een opmerking stond over een vergelijk van een 'gemodde Sonos' met een Linn:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110775.1225
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Kerkhoffd

 ^^
Quote from: Doubleoz on January 13, 2014, 22:41:48
Mee eens Twani. Prijsverschil wordt daardoor ook een stuk kleiner dan dat het oorspronkelijk lijkt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Actionhost

Ik zie nu dat Magna Hifi ook forumsponsor is geworden!  :clapping:
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

ijsvogeltje

Dag beste Rob en Jos,

Verslag van de Magna Ultimo.
Ik wil echt mijn complimenten uitspreken naar jullie, wat een verademing om zo naar je Sonos te luisteren.
Ik heb al onze CD's,1000, in 2012 al eens geript in Flac Lossless en allemaal netjes in mappen geplaatst, een hele klus.
Nu ik de muziek weer hoor ben ik nog blijer dat ik dat toen samen gedaan heb met Marielle.
De muziek komt nu helemaal los, het laag en hoog is echt veel beter, maar ook het middengebied in de speaker komt ineens naar boven.
We horen zoveel meer echt niet te geloven. De oren van Marielle zijn op sommig momenten beter dan die van mij, en ze vindt het meer dan de moeite waard dat de Sonos is opgewaardeerd.
Met het bedienings gemak van Sonos is het al met al eigenlijk perfect zo.

Ik had voor enkele jaren een prima CD speler, de Mcintosh 301, zeker geen verkeerde speler.
Maar ik geniet nu veel meer van de muziek, je mag en kan het niet vergelijken met elkaar, maar toch.
Het is gewoon zo goed dat ik deze opwaardering echt aanbeveel, of anders als je een beetje een installatie hebt doe je je echt te kort als je de Magna Ultimo er niet in laat zetten.
Al met al zijn wij enorm tevreden en een avond muziek met om de beurt iets in de wachtrij zetten is nu nog veel leuker met nog meer luistergenot!
Zelfs Spotify kan aardig mee met geluid.

Ja en wat moet je nu nog meer schrijven, niks dus
Geniet van de muziek en ga naar Rob en Jos.
Het zijn vakmensen die ook netjes met je Sonos omgaan.

Hartelijke groet, Rob.

Actionhost

Hallo Rob. Welkom op het forum  ;D.

Gefelicteerd met je Ultimo. Fijn dat deze bevalt. Vertel eens wat over de rest van je set....(of start een topic in showcase met foto's erbij!)

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Robro


Robro


Magna Hifi

Ha Rob,

Bedankt voor de mooie review.
Zijn we blij mee en trots op  :blush:

Het was leuk weer zaken met je te doen nadat onze wegen een tijd geleden kruisten.
De Sonos die we destijds van je overgenomen hebben leidt nu als demo systeem een nomadenbestaan.

Nog vele fijne en muzikale avonden gewenst met de Ultimo.

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Magna Hifi

Quote from: Kerkhoffd on January 14, 2014, 13:27:41
^^
Mee eens Twani. Prijsverschil wordt daardoor ook een stuk kleiner dan dat het oorspronkelijk lijkt.

Lijkt ons hartstikke leuk om een keer een shoot-out te doen hoor! Natuurlijk is er meer dan een gemodificeerde Sonos en we zijn geïnteresseerd in hoe de Ultimo zich zal houden tov. andere netwerkspelers uit een (veel) duurdere prijsklasse. Naast de Devialet AIR streamer hield de Ultimo zich staande maar moest zijn meerdere erkennen al waren de verschillen niet giga. In een vergelijk met de JF-Digital HDM03 op de (gebalanceerde) digitale uitgang aangesloten waren de verschillen nihil in vergelijk met de Ultimo. Op de analoge uitgang van de JF-Digital HDM03 streamer gaven we tijdens de shoot-out op de fantastische "Devialet versterker/dac/streamer combinatie" de voorkeur aan de digitale bronnen.

Wij nemen een Ultimo mee en laten ons verassen door andere mooie streamers! 

ijsvogeltje

Hallo,

Mijn set bestaat uit:
Sonus Faber Minema met Creaktiv Platen
BelCanto C5i versterker met DAC
Rel T5
Crystal Cable Picolo speakerkabel.
Clearaudio Concept MM (plaatjes spelen blijft leuk).
Kemp Power Strip
En jawel.....Sonos Magna Ultimo  :) met audioquest power kabel en optische kabel.

Ik heb mijn set langzaam uitgebouwd met naar mijn idee de juiste componenten, die zeer muzikaal klinken.

Met groet, Rob

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Jewe1976

Vandaag mijn sonos zp90 op de post gedaan voor een magna ultimo mod. Ben heel benieuwd hoe die gaat klinken op mijn c390dd. Heb even zitten dubben omdat er binnenkort (ws over 2 à 3 maand) een interne streamer module op de markt komt voor de c390dd, de BlueOss MDC waarmee een hogere resolutie bestanden is af te spelen. Misschien schaf ik die tzt ook aan maar het gebruiksgemak van de sonos zal niet worden geëvenaard en met de interne streamer zal ik spotify niet kunnen benaderen en met mijn magna ultimo straks wel. De reviews hier zijn veel belovend.  :worship:
Volgende week ermee aan de slag!
Hegel h390 | Stirling broadcast bbc ls3/6 | ogat speakerkabel |mac mini |
Art speak stekkerblok, netkabel en coax kabel

Actionhost

Ben benieuwd naar je ervaringen met de Ultimo. Keep us posted!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Doubleoz

Misschien beetje off topic maar heeft iemand ervaring met de modificatie van Magna hifi voor Dagmagic plus?

Ik twijfel nu tussen een Dacmagic plus en een Audiolab m-DAC. Vergelijking tussen deze twee apparaten zijn over het algemeen in het voordeel van de m-DAC. Maar na modificatie is dit misschien niet meer zo.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

AbZ

Quote from: Doubleoz on January 30, 2014, 09:51:05
Misschien beetje off topic maar heeft iemand ervaring met de modificatie van Magna hifi voor Dagmagic plus?

Ik twijfel nu tussen een Dacmagic plus en een Audiolab m-DAC. Vergelijking tussen deze twee apparaten zijn over het algemeen in het voordeel van de m-DAC. Maar na modificatie is dit misschien niet meer zo.
MDAC zijn ook allerlei mods voor, door de ontwerper zelf.  Moet je ff op Pinkfish kijken. 
Ook over de DacMagic is wel wat te vinden, ook tips/reacties vd ontwerper. 

Je kunt beter eerst luisteren en naar de functionaliteit kijken, er zijn wel meer verschillen dan alleen de klank,
en als het niet is wat je zoekt, waarom dan kopen om het te veranderen?

Wat derden eraan doen is altijd maar twijfelachtig, ze kennen de ontwerpkeuzes niet helemaal.
Denk er ook aan dat modificaties de tweedehands waarde van je spullen flink verminderen.

Actionhost

Quote from: AbZ on January 30, 2014, 10:10:50
Denk er ook aan dat modificaties de tweedehands waarde van je spullen flink verminderen.

Mwah. Ligt er een beetje aan. Denk dat het minimaal dezelfde verkoopwaarde blijft op de 2dehands markt.  In het geval van de Ultimo upgrade wellicht zelf wat meer (moet je wel iemand vinden die nou net een Magna Mod zoekt).

Maar de modificatie verliest een groot deel van de aanschafwaarde bij verkoop idd.

Wat niet altijd per se iets hoeft te zeggen over de mod zelf.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

gast2018

Quote from: darkman76 on October  9, 2013, 15:55:57
Uit elkaar halen, de te spuiten delen opruwen, dan een laag kunststof primer, dan een laag zwart. Dan weer licht scheuren en nog een laagje zwart. indien nodig nog een keer herhalen en dan weer in elkaar zetten.

Makkelijk nee, wel cool...

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10095030-1.html
Heeft iemand dat inmiddels al eens gedaan?

Daarnaast zat ik te denken of het ook mogelijk zou zijn met zwarte folie, dat spul dat ze ook voor auto's etc gebruiken. Kan dat op de kunststof behuizing en zou het geen nadelig effect hebben op de warmte afvoer?

Doubleoz

Quote from: AbZ on January 30, 2014, 10:10:50
MDAC zijn ook allerlei mods voor, door de ontwerper zelf.  Moet je ff op Pinkfish kijken. 
Ook over de DacMagic is wel wat te vinden, ook tips/reacties vd ontwerper. 

Je kunt beter eerst luisteren en naar de functionaliteit kijken, er zijn wel meer verschillen dan alleen de klank,
en als het niet is wat je zoekt, waarom dan kopen om het te veranderen?

Wat derden eraan doen is altijd maar twijfelachtig, ze kennen de ontwerpkeuzes niet helemaal.
Denk er ook aan dat modificaties de tweedehands waarde van je spullen flink verminderen.

Thanks voor je reactie. Had ik me nog niet eerder in verdiept dat er ook mods waren voor de m-dac. Maar de Cambridge komt met een mod ongeveer op dezelfde prijs als de m-dac zonder mod. Daarom leek mij die vergelijking wel interessant. As zaterdag heb ik in ieder geval een afspraak staan om naar de m-dac te luisteren. Ben benieuwd of die me voldoende weet te overtuigen.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Wookie

Probeer als het mogelijk is de M-dac thuis een tijd op proef te krijgen.
In het begin kan het heel mooi klinken  :music: maar maar verloop van tijd ontdek je dan misschien de wat mindere punten. Die in het begin zeker niet opvallen.
Ik heb hem ook gehad, het is een hele mooie Dac, maar ben uiteindelijk voor een andere dac gegaan.
"iets" in het geluid stond mij niet aan op den lange duur, moeilijk te omschrijven wat..

Suxs

Doubleoz

Oké, thanks voor de tip! Ga ik zeer zeker overwegen!

Voor welke DAC heb je uiteindelijk wel gekozen?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Magna Hifi

Hier is eerder in het topic om gevraagd: Een vergelijking van de Ultimo met een high-end streamer. Nico heeft een vergelijk gedaan met zijn Ultimo en Naim ND5 XS streamer. Lees zelf maar! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140527.0

Magna Hifi

Quote from: AbZ on January 30, 2014, 10:10:50
MDAC zijn ook allerlei mods voor, door de ontwerper zelf.  Moet je ff op Pinkfish kijken. 
Ook over de DacMagic is wel wat te vinden, ook tips/reacties vd ontwerper. 

Je kunt beter eerst luisteren en naar de functionaliteit kijken, er zijn wel meer verschillen dan alleen de klank,
en als het niet is wat je zoekt, waarom dan kopen om het te veranderen?

Wat derden eraan doen is altijd maar twijfelachtig, ze kennen de ontwerpkeuzes niet helemaal.
Denk er ook aan dat modificaties de tweedehands waarde van je spullen flink verminderen.

Helemaal eens! De gewenste functionaliteit of de klank moeten je aanspreken en niet kopen om het vervolgens te laten veranderen. Tenzij het apparaat precies de mogelijkheden heeft die je zoekt en er mogelijkheden zijn om de klank substantieel te verbeteren en daarmee een concurrerend product hebt of misschien zelfs niet eens te koop .

De DacMagic is een killer, prijs/kwaliteit is geweldig. Het is een prachtig ontwerp met befaamde Wolfson DAC chips.  (Wij werken met de officiële service manual van Cambridge dus we kennen het ontwerp in detail). Toch maakt een fabrikant, zeker in dit segment, keuzes waar kosten zwaarder wegen dan een subliem ontwerp en/of componenten welke zeer zeker van invloed zijn op het eindresultaat. Per apparaat vallen de meerkosten wel mee maar een fabrikant rekent in de bulk en dan gaat het ineens om grote bedragen. Neem Sonos, waarom leveren ze zelf geen uitmuntend klinkende streamer? Omdat het overgrote deel van het klantenbestand van Sonos daar misschien geen belangstelling voor heeft? Als Sonos dit wel zou doen zouden ze misschien een paar % meer klanten hebben maar de kosten per apparaat zouden enorm stijgen. (=minder winst!)
De nadelen van modificeren zijn er ook, zoals AbZ terecht opmerkt wordt het moeilijk om de waarde te bepalen en het louter vervangen van componenten voor exemplaren met betere "specs" is ook geen garantie voor succes! Bewust kiezen we daarom voor gestandaardiseerde modificaties waarvan we de uitkomst kennen en wij denken dat het een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

gast2018

Ik heb vandaag ook een Ultimo binnengekregen van de mannen van Magna. Het hele traject verliep uiterst soepel en snel. PostNL was geweest en 5 min stond het ding te draaien. Mijn eerste indruk is heel erg positief. Veel rust en het moeilijk verteerbare geluid van de standaard Sonos is echt weg. Natuurlijk had het ding in een koud busje gelegen en was nog niet ingespeeld maar de eerste indrukken zijn uitermate positief.

Ik heb de Magna Ultimo via SPdif aangesloten op mijn Linn. De reden dat ik voor een gemodificeerde Connect ben gegaan is het feit dat Linn geen Spotify en Qobus ondersteunt. Ook de berichtgeving hieromtrent is niet van dien aard dat ik veel vertrouwen in de toekomst heb. Nou zal Spotify me een biet roesten maar Qobuz wil ik wel kunnen luisteren. Naast het feit dat er ook andere gezinsleden zijn die wel genoegen nemen met Spotify en dat de standaard connect qua kwaliteit digitaal niet is wat ik beluisterbaar vind had ik besloten eens zo'n ding aan te schaffen.

Ik ga hem nu eerst een weekje 24/7 laten draaien en dan zal ik eens de oude zp80 naast deze aan de Linn hangen om een grondig vergelijk te maken.

En ja ik heb hem al stiekem vergeleken met de Linn.

Wordt dus vervolgd;

todo: Luistervergelijk Magna Ultimo vs standaard Sonos
todo: Ultimo naar de zwarte piet modus verheven.

Charlemagne

Quote from: ergé on February  4, 2014, 16:38:42
todo: Luistervergelijk Magna Ultimo vs standaard Sonos
todo: Ultimo naar de zwarte piet modus verheven.

Een vergelijk met de ingebouwde streamer van Linn Majik DSM lijkt me ook heel interessant. Streamend met flac's vanaf een NAS en bijvoorbeeld met Qobuz via de Sonos. Eerst de Ultimo wel een weekje laten inspelen; hij gaat beslist nog beter klinken.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■