Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Magna Hifi

Delft ?
Quote from: Charlemagne on November 13, 2013, 15:38:17
Welkom op het forum! Ben benieuwd naar je ervaringen. Mooie watertoren trouwens; waar staat die ergens? ChM

Wookie

Quote from: Christof_G on October 25, 2013, 21:40:36
Natuurlijk gebruik ik de DAC van de Sonos niet. Ik gebruik nu de DAC in de Arcam en geen losse DAC.
Volgende week ga ik verder testen met losse DAC's, ik heb een Beresford 7520 en de Schiit Bifrost ter beschikking.

En? Ben wel benieuwd naar je ervaringen...veel verschil t.o.v de Schitt of de Beresford?

Magna Hifi

Quote from: Sailor Jan on November 11, 2013, 18:08:53
Klopt; lees maar lekspanning.

Gaat het je om het verbruik in 'slaapstand' of wil je weten of je het apparaat in fase heb staan?
De sluipstroom (verbruik in slaapstand) tussen Ultimo en std Sonos zal niet (heel veel) verschillen.

i2Paq

Leesvoer: Review Magna Ultimo Mod

Feli MagnaHifi  :pompom:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Charlemagne

Inderdaad mooie review. Fraaie en interessante website trouwens. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

FWK

Goede recensie van een inderdaad mooi upgrade. ;D
Ook een interessante site.
Terechte reclame voor Magna Hifi.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Roksan

@ Magna hifi, kunnen jullie dit soort modificaties ook voor andere streamers doen? Zoals bijvoorbeeld mijn Denon F109?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Magna Hifi

Hoi Roksan, interessante vraag. Wat bij de Sonos Connect goede resultaten geeft is geen garantie voor streamers van een ander merk. Dan heb je ook nog het technische aspect: Iedere fabrikant gebruikt haar eigen ontwerp; Ander merk/type componenten  etc. (Sterker: Sonos gebruikt bijvoorbeeld verschillende merk DAC chips in vergelijkbare apparaten (Connect en AMP). Modificeren is eigenlijk het optimaliseren van "zwakke plekken" in een bestaand ontwerp. Daar moet je het apparaat goed voor kennen en daarom doen we liever geen 'custom' modificaties op apparaten.

Watertower

Geachte forum genoten, hierbij dan mijn bijdrage over de Magna Ultimo ombouw van de Sonos ZP90.

Zoals eerder verteld, heel prettig contact gehad met Rob van het bedrijf, die mij steeds op de hoogte hield van de status van de modificatie, ook wat betreft verzending en ontvangst van de zending.

Het viel niet mee om afgelopen week op te boksen tegen de tirannie van de TV en wat ongestoorde uurtjes te kunnen luisteren.
Ik denk dat de Sonos nog niet helemaal top ingespeeld is, heb er ook nog niet zo veel uurtjes kunnen " instoppen".

De gebruikte installatie:

Denon DCD1560, waarvan alleen het loopwerk van gebruikt word, dmv de optical (toslink) " vaste" uitgang.
Musical Fidelity M6i versterker
Sonos ZP90 Magna Ultimo
Burson DA-160 DAC
Burson Soloist SL headphone amp
Senheiser HD595 hoofdtelefoon
Coaxkabel Apogee Wyde Eye tussen Sonos en DAC
Nordost Blue Haven kabel tussen de DAC en de M6i
Van den Hul D102 MKIII tussen DAC en headamp
Van den Hul Magnum luidspreker kabels
Translator Reference (Hans Baan) luidsprekers.

Beluisterde muziek:

June Tabor         Quercus
Sharon Robinson      Everybody knows
Nathalie Merchant      Motherland
David Munyon         Pretty Blue
Glen Hansard         Rhythm and Repose
Leonard Cohen         Old Ideas

Het enige album wat ik tot nu heb kunnen vergelijken tussen lossless "streamen" en de originele CD is die van Sharon Robinson.
Ik vond dat er nog wel een verschil te horen was, maar minder overtuigend dan voor de modificatie, ook de hoofdtelefoon bevestigde dit.
Bij de musziek van June Tabor hoorde ik opeens " vervelende" bijgeluiden die ik nooit eerder gehoord had, maar bij beter luisteren het inademen en het aanzetten tot blazen van de muzikant bleek te zijn, echt nooit eerder zo duidelijk kunnen horen.
De opnames van het album " Old Ideas" van Leonard Cohen zijn van hoge kwaliteit, de oude meester stond nu opeens tussen de References in de kamer.
Bij nagenoeg alle muziek leek mij de bassen voller en wat strakker te zijn en beter te horen bij een laag volume.
Het klankbeeld leek ook " rustiger" ....

Nu heb ik niet meer van die " jonge oortjes" en ik denk zeker dat mensen met een installatie van een hogere kwaliteit nog meer en mogelijk grotere verschillen zullen horen.
Persoonlijk vind ik de modificatie de prijs waard en dan bedoel ik voor de mensen die al een Sonos hebben, moet je nog starten, ja misschien dat een nog hogere kwaliteit te behalen is met een streamer zoals een Linn of Naim, maar
dan ben je ook wat meer geld kwijt.
De aanschaf van de Sonos plus de modifiactie telt ook lekker op.
Wel heb je dan natuurlijk nog steeds het onovertroffen bedieningsgemak van de Sonos.

Het nadeel van de Sonos vind ik nog steeds de limiet van 65000 nummers in de " bibliotheek" en het niet ondersteunen van hogere bitrates, maar daar kan de modificatie niets aan veranderen natuurlijk.

Ik hoop dat mijn bescheiden bijdrage andere mensen kan helpen in hun besluit tot modificatie.

Ik wil nog graag even het forum lid " YAMAHARXV" bedanken, hij heeft mij in het verleden zeer veel informatie verschaft en meer inzicht in mij toen nog onbekende materie gegeven.

Dank Jan.

Musical Fidelity M6i - Translator Reference - Sonos Magna Ultimo - Burson DAC - Synology NAS - Denon DCD1560

Charlemagne

@Watertower: mooie en kritische review. Je heb gelijk! Het is zeker goed om verder te kijken dan je Sonos neus lang is. Er zijn ook andere streamers die heel goed klinken. Ik heb zo'n streamer in huis, in de vorm van de Air-streamer die in mijn Devialet zit. Die klinkt net een graadje beter. Toch gebruik ik nog vaak de gemodde Sonos, vanwege het onovertroffen gebruiksgemak en omdat de Sonos na de mod ook heel goed klinkt.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

YamahaRXV

Quote from: Watertower on November 23, 2013, 09:00:03
Ik wil nog graag even het forum lid " YAMAHARXV" bedanken, hij heeft mij in het verleden zeer veel informatie verschaft en meer inzicht in mij toen nog onbekende materie gegeven.

Dank Jan.

Graag gedaan Ron, bij evt. aanvullende vragen weet je mij te vinden hé  ;) :thumbs-up:  Mooi ook om je ervaringen met de Magna Ultimo te kunnen lezen hier  ;)
Is het nu op streamingsgebied naar je zin met de getweakte Sonos, of ben je nog aan het oriënteren voor een andere streamer in de toekomst?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Charlemagne

Vandaag Qobuz Premium aan de praat gekregen op mijn Sonos Magna Ultimo. Ik moet zeggen dat dat heel goed klinkt. Mijn verslag kun je hier lezen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=138042.25
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Joris1971


Magna Hifi

Quote from: Joris1971 on December  1, 2013, 19:35:45
Wanneer is modificatie mogelijk vd blue sound node?
Ik zal je een PM sturen Joris.
ps: Leuk Charlemagne, ben benieuwd naar de nieuwe streaming dienst ik ga me er ook in verdiepen!

darkman76

Daar Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Tevens naar dat verschil tussen een zwarte en een witte. Handig om te weten voor ik er een ga kopen.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

LittleNinja

Topic opgeschoond. Vanaf hier weer on topic verder. Mensen die dit niet lukt krijgen even wat tijd om na te gaan wat ik hier nu mee bedoel..

Enkele opmerkingen/kanttekeningen worden nog meegenomen in het forumbeheer. Wellicht volgen hier nog acties uit.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Actionhost

Niemand durft meer?  ;D

Zijn er nog Ultimo's verkocht de laatste weken?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

FWK

Nou ik wil, durf, nog wel even te zeggen dat mijn Ultimo eigenlijk steeds beter begint te klinken :music:
Maar dan kan ook tussen de oren zitten natuurlijk :P
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

i2Paq

Ik speel nu met de Sonos Ultimo aan een Teac UD-H01 maar de planning is om er een Schiit Bifrost Über aan te hangen.

Eerst andere speakers  :angel:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rha007

Ik durf ook nog wel hoor  ;D
Ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik mijn Sonos ZP90 aan de mannen van Magnahifi heb toevertrouwd en zal het iedereen blijven aanraden.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Actionhost

Ik ook nog steeds erg tevreden!!

Wat ik nog wel erg interessant zou vinden is een rechtstreeks vergelijk met een Linn Majik DS. Hele andere prijsklasse natuurlijk, dus ik benieuwd hoeveel beter deze streamer dan eigenlijk is.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

Ook ik ben nog steeds zeer tevreden. Zeker nu ik via de Sonos met Qobuz aan het streamen ben. Ook ik heb de indruk dat de gemodde Sonos mettertijd nog een tikkeltje beter is gaan klinken.

@Actionhost: lijkt me interessant de Sonos Magna Ultimo te vergelijken met de Linn Majik DS of bijvoorbeeld met de Soundaware Pro.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Doubleoz

Lijkt mij inderdaad ook een interessante vergelijking een Sonos Ultimo met een Linn Majik DS.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

twani

Is zeker interessant ware het niet dat de Ultimo upgrade in basis bedacht is om een "mooi huwelijk" met een externe DAC aan te gaan, toch?

Dát laatste wordt met een Linn DS niet heel veel gedaan vanwege júist de goeie "on board DAC...."

Doubleoz

Mee eens Twani. Prijsverschil wordt daardoor ook een stuk kleiner dan dat het oorspronkelijk lijkt.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3