Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Actionhost

Quote from: Magna Hifi on October 25, 2013, 13:17:38
Ben overigens zeer benieuwd of en hoe de Ultimo zich staande weet te houden naast een Naim of Linn streamer bijvoorbeeld.

Ben ik ook erg benieuwd naar! Is deze test mogelijk te maken? Wie heeft een dergelijke streamer beschikbaar?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Magna Hifi

Wij zorgen voor een Ultimo indien gewenst!
(en zijn graag van de partij).
Goede toko in de buurt is een pre  :closedeyes:

Quote from: Actionhost on October 25, 2013, 13:56:19
Ben ik ook erg benieuwd naar! Is deze test mogelijk te maken? Wie heeft een dergelijke streamer beschikbaar?

darkman76

Toch, dan heel kort dat de vergelijk die Rha007 en ik hebben gedaan op mijn bescheiden set (zie footnote).

Het vraagstuk was of een Sonos Ultimo op mijn set een verbetering zou zijn ten opzichte van mijn huidige stereo steaming opzet. 

Dus de Ultimo via coax naar de mf M1 vs XBMC Htpc via Usb naar de mf M1. Alle instelling op de receiver zijn gelijk gebleven en we hebben alleen de Pure Direct optie gebruikt. Deze gebruik ik altijd voor muziek.

Na vele verschillende nummers te hebben gehoord met tussen door switchen. Kon ik geen duidelijk verschil horen tussen de twee. Heel af en toe dacht ik te horen maar heel erg minimaal. En dat zou ik eerder gooien op, het mentale dat je een verschil wil horen. Ik moet de conclusie trekken dat VOOR MIJ met de huidige opzet het geen verbetering zal zijn.

Een voor mij interessante test zou zijn of een standaard Sonos dan 'slechter' klinkt op mijn set. En hoe een bluesound node klinkt. Als ik ergens deze twee kan lenen ga ik hier nog mee verder.

Overigens hebben we dezelfde test gedaan op Rha007 zijn set en daar hoorde je zeker wel een verschil tussen de twee in het voordeel van de Ultimo. Vandaar mijn conclusie dat mijn set / akoestiek niet scherp genoeg is om het voordeel van een Ultimo te benutten.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

Christof_G

Quote from: Actionhost on October 25, 2013, 08:54:48
Bedoel je aangesloten op de versterker gebruik maken van de DAC van de Sonos? De Magna (Ultimo) heeft met name nut als je de digitale uitgang gebruikt via een externe DAC. Groot deel van de mod is namelijk het 'aanpakken' van deze digitale uitgang.

Natuurlijk gebruik ik de DAC van de Sonos niet. Ik gebruik nu de DAC in de Arcam en geen losse DAC.
Volgende week ga ik verder testen met losse DAC's, ik heb een Beresford 7520 en de Schiit Bifrost ter beschikking.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Charlemagne

Dank voor jullie complimenten. Leuk te lezen.

Uit bovenstaande reacties blijkt dat een upgrade niet altijd zinvol is. Je set moet voldoende kwaliteit in huis hebben, om de verbeteringen hoorbaar te kunnen maken. Daarvoor hoeft het echt geen highend set te zijn. De upgrade spitst zich toe op de voedingscomponenten en het digitale domein. Het is de bedoeling een zo schoon mogelijk digitaal signaal door te sturen naar een externe DAC of de ingebouwde DAC van een amp. Die moeten dan wel de kwaliteit aan boord hebben om de verschillen hoorbaar te maken. Anders kun je je geld beter aan iets anders besteden, dan aan de upgrade, laat dat duidelijk zijn.

Quote from: Magna Hifi on October 25, 2013, 13:17:38Ben overigens zeer benieuwd of en hoe de Ultimo zich staande weet te houden naast een Naim of Linn streamer bijvoorbeeld.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. In het traject naar de shootout 2.0 heb ik al wel pogingen gedaan een Soundaware Pro erbij te betrekken. Die was nogal hot op het forum op de dat moment. Het lukte helaas niet een demo-apparaat op tijd bij mij afgeleverd te krijgen. Ik had dat heel interessant gevonden. De laatste tijd lijkt het trouwens  weer wat stil rondom deze streamer. ik begrijp dat ze hier en daar zijn geplaatst voor een review, maar dat ze momenteel nog niet worden uitgeleverd.

Ook de vergelijking met een streamer uit het hogere segment lijkt me heel boeiend. Ik voel wel voor zo'n shootout en ik maak er wel weer een mooi verslag van. Dan moet iemand zich wel met zo'n apparaat melden. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bones

Beste Charlemagne en anderen,

Compliment voor jouw mooie recensie Charlemagne. Ik kan mij daar helemaal in vinden en herkennen. De karakteristieken van onze 'setjes' liggen behoorlijk ver uit elkaar, maar spelen beide op een dermate niveau dat ze fascinerend zijn en heel fijn om naar te luisteren. Geen vraag van goed of beter, maar anders en wat is jouw smaak of beleving bij muziek. Ik heb ervan genoten.

Toch kunnen we vaststellen dat er bij de vergelijking tussen de G-Sonos en de Ultimo wel degelijk een verschil bestaat tussen goed en beter... Dat heeft puur en alleen met authenticiteit en een analoog geluid te maken. Daar heeft de G-Sonos in de Ultimo zijn meerdere gevonden en is daarmee tussen Magna en Ultimo in komen te zitten. Voor mij natuurlijk een klein probleem. Mijn bron verdient aanpak.

En het kan beter. Een vriend van mij heeft de Ultimo thuis staan en is daar niet enthousiast over! Sinds enige tijd luistert hij eigenlijk helemaal niet meer digitaal, maar uitsluitend van de ouderwetse langspeelplaat. Toch de heilige kraal? Ik ga binnenkort even bij hem luisteren, of hij komt naar mij, we zullen zien. Ik houd jullie op de hoogte, indien gewenst.

Toch ben ook ik benieuwd naar een overtreffende trap van de Ultimo. Dat betekent dat ik binnenkort werk ga maken van het in huis krijgen van een streamer van een bekend merk. Op dit moment heb ik een aantal opties. Uiteraard meld ik mij zodra ik die binnen krijg. Een review is het minste dat ik kan doen. Mocht het in mijn agenda in te passen zijn, dan is zelfs een M&G mogelijk.

Een kleine opmerking over de foto's die je op de site hebt geplaatst. De getoonde luidsprekers zijn niet de BE-10. Die zijn iets minder hoog en iets minder slank (hebben eigenlijk betere proporties). De door jou getoonde luidsprekers zijn de 'kleine' broertjes van de Be-10. Ik zal proberen een foto te posten. Voor meer info over de luidsprekers zonder DMD tweeter kan je op dit forum ook naar Frank2 zijn post kijken.

Groeten,

Bones
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Charlemagne

@Bones: dank voor de complimenten over de review. Het juiste plaatje van jouw Ushers moet je zelf maar even posten . Ik heb ook maar een beetje dom gegoogled en toen maakte Google me wijs dat dat de speakers waren. Trouwens die Ushers lijken ook allemaal zo op elkaar. ;)

De test bij jou op je prachtige buizenset heeft uitgewezen dat met streaming de Ultimo het hoorbaar beter doet dan de G-Sonos mod. En ik kan me helemaal vinden in je gedachten dat het misschien nog wel beter (of moet ik zeggen 'ultimer') kan dan met de Ultimo. Dat wordt een hele zoektocht. Ook bij mij thuis klinkt de AIR-streamer ook nog net een graadje beter dan de Ultimo, dat hoorde ik gelukkig niet als enige. Maar dan speel je ook wel in een andere league, met dito prijskaartje.

Voor mij staat de conclusie vast dat de Ultimo mod een prachtige, waardevolle en betaalbare upgrade is van de Sonos Connect (ZP90). Kan het nog beter? Ja! Voor dezelfde prijs? Neen, beslist niet! En met hetzelfde bedieningsgemak als bij de Sonos-software? Ik vrees/weet zeker van niet.

Jouw schitterende set verdient het beste van het beste. Dus dat wordt shoppen in het hoogste prijssegment, vrees ik, wil je het nog beter dan de Ultimo laten klinken. En ja, misschien moet je daarvoor zelfs helemaal op de analoge toer. Over je budget maak ik me gelukkig geen zorgen ;)

Ik ben zeker benieuwd naar je verdere ontdekkingsreis en de verbeteringen die je gaat aanbrengen. Ik zag al een CAT-voorversterker die je hebt toegevoegd. Die heeft alleen analoge ingangen, mag ik aannemen. Dus dat wordt een streamer met ingebouwde DAC of toch met een omweg via de Aero/DAC?

T.z.t. lijkt het me heel leuk een M&G te houden om de vorderingen met mijn eigen oren aan te horen. Als ik mijn eigen stroombende hier thuis op orde heb ben je natuurlijk ook welkom voor een luistersessie bij mij thuis.

Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bones

@Charlemagne. Inderdaad er is weer een stap naar voren gemaakt. Via internet kwam ik een SL-1 Ultimate Mk2 tegen. Dat is het op een na recente model van de voorversterker die CAT maakt. Zie hier voor meer info: http://www.soundstage.com/revequip/cat_sl1_ultimate_mk2.htm

Die heeft alleen analoge ingangen (voorversterker met 10 buizen!). Ken Stevens is nog niet zover dat je een dac in de vv kunt verwachten. Daarvoor heeft hij wel nog steeds een tape-loop en twee ingangen voor platenspelers!

Een foto van de BE10 heb ik geplaatst, die heeft een grotere woover en een be-tweeter. Overigens was de opstelling met een toe-in. Wellicht een bescheiden toe-in, maar toch. Met de SL-1 ertussen is die nu verdwenen. De opstelling van de speakers heb ik met behulp van de tips op de site van Cardas doorgerekend. Na heel wat heen en weer schuiven is dit in mijn beleving de beste opstelling. Ik realiseer me dat hij vreemd overkomt, maar mijn oren bevestigen dat de opstelling zo klopt.

Ik hou je van de ontwikkelingen op de hoogte, ben nu eerst de markt aan het bestuderen voor de juiste dac/streamer combinatie.

Groeten van Bones
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Buell

@ Bones,

Mooi geheel, zal wel erg top klinken .

Ik zou Payback designs ook in de shortlist opnemen, deze speelt ook DsD bestanden, wat een grote verbetering is tov Flac, Wav. e.d
Ik heb hier een demo van gehoord, bij De Hifiwinkel, erg goed !

http://www.playbackdesigns.com/

Succes,
Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Actionhost

Heb de Ultimo nu zo'n 2 weken in huis. De Sonos heeft de eerste week non-stop ingespeeld en de tweede week zo af en toe een paar uur.

Gister dan eindelijk tijd om er eens rustig voor te zitten. Zelfs The Missus was een avondje weg, dus niets stond me meer in de weg om een paar uurtjes kritisch te luisteren  ;D.

Nog even een opmerking  over mijn set-up: de Ultimo staat aangesloten op mijn CD-Speler die tevens een Externe Dac is. Dus zowel de Sonos als mijn CD's gaan via dezelfde DAC en interlink naar de versterker.

Met de Sonos zonder Mod was streamen voor mij geen serieus alternatief voor CD's. Weergave via CD klonk echt  beduidend beter. Eigenlijk gebruikte ik de Sonos toen alleen voor Spotify of als muzikaal behangetje tijdens een diner of zo. Toen kwam de Sonos Magna Mod. En dit begon erop te lijken!  Dit was echt een stuk beter dan de originele Sonos. Maar toch net niet helemaal de klank die ik kreeg via CD-weergave. CD's klonken nog steeds net even beter. Niet meer zo duidelijk als voorheen, maar met A-B schakelen was het verschil gewoon te horen.

En nu dan de Ultimo. Zou dit dan echt het laatste stapje zijn?

Ik ging eerst een paar nummers op CD luisteren en daarna via de Ultimo. Vervolgens zelfde nummers met A naar B schakeling. De gebruikte CD's waren onder andere Diana Krall- Live in Paris, Keane- Strangeland, Chet Baker- Chet Baker Sings en Yello – Touch Yello.

Meteen viel me op dat met name de zang en instrumenten op de Jazz platen 'echter' klonken. Minder digitaal is wellicht de omschrijving. Chet Baker leek bijna in de kamer te staan. Dit had ik via streaming nog niet eerder zo ervaren. Ook Diana Krall kwam mijn huiskamer binnenwandelen met haar gehele orkest.

En toen een A-B schakeling met de CD Touch Yello. Deze muziek klinkt via de CD echt weergaloos goed. Eigenlijk het standaard CD-tje als ik mijn set laat horen aan iemand. En ja hoor....via streamen klonk het precies zo. Geen enkel verschil. Soms dacht ik...he de CD klinkt toch beter....snel schakelen naar de Ultimo.....en nee hoor....de Flac klonk toch weer even goed!

Ook de andere Flac's klonken net zo goed als de CD. Eindelijk gevonden wat ik zocht. Een serieus alternatief voor CD's spelen!! Nu al mijn CD's rippen naar Flac en ik hoef nooit meer een CD aan te raken. Zo af en toe een SACD dan nog wel want die klinken ook enorm goed.

Nog een tip die mensen hier vaker hebben gegeven: De eerste dagen moet je eigenlijk niet naar de Ultimo luisteren. Want inspelen heeft de Ultimo (net als de Magna) zeker nodig. Minimaal een week.

En als je een Sonos (Magna) hebt is het eigenlijk een no-brainer: upgrade naar de Ultimo! 




Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

@Actionhost: mooie review. Je hebt op twee punten helemaal gelijk: de Ultimo moet inspelen. Hij gaat hier bij mij thuis ook steeds lekkerder klinken. Ook bij mij staat de CD-speler vrijwel werkeloos toe te zien. Rippen (met de goede tags) en streamen maar....
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Buell

@Actionhost, goed verhaal !

Ik deel je mening, ik ervaar het precies zo en net wat Charlemagne al zegt, het wordt nog wat mooier met de tijd.

Veel plezier met je Ultimo !

Gr. fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Charlemagne

Ik vergeet nog te melden dat de muziekservice Qobuz in december 2013 beschikbaar komt in NL. Qobuz streamt als enige service met flac's. Sonos gaat de service in hun firmware implementeren is al aangekondigd; en daarmee is Qobuz kinderlijk eenvoudig via de Sonos aan te sturen, net zoals nu al bij Spotify mogelijk is (dat alleen mp3's streamt).

Een reden temeer om te upgraden naar de Magna Ultimo mod. Een Qobuz abo erbij en je hoeft niets meer zelf te rippen. Ook lekker!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

Quote from: Charlemagne on November  7, 2013, 13:54:19
Ik vergeet nog te melden dat de muziekservice Qobuz in december 2013 beschikbaar komt in NL. Qobuz streamt als enige service met flac's. Sonos gaat de service in hun firmware implementeren is al aangekondigd; en daarmee is Qobuz kinderlijk eenvoudig via de Sonos aan te sturen, net zoals nu al bij Spotify mogelijk is (dat alleen mp3's streamt).

Een reden temeer om te upgraden naar de Magna Ultimo mod. Een Qobuz abo erbij en je hoeft niets meer zelf te rippen. Ook lekker!

Dit klinkt heel erg interessant!! Zou ideaal zijn. Hopelijk een beetje redelijke prijs en groot aanbod.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

koksing

Quote from: Actionhost on November  7, 2013, 08:43:23
Meteen viel me op dat met name de zang en instrumenten op de Jazz platen 'echter' klonken. Minder analoog is wellicht de omschrijving.
Nog een tip die mensen hier vaker hebben gegeven: De eerste dagen moet je eigenlijk niet naar de Ultimo luisteren. Want inspelen heeft de Ultimo (net als de Magna) zeker nodig. Minimaal een week.

Klopt het dat je minder digitaal bedoelt?  ;)  Verder een heel goede omschrijving van het vergelijk van je CD-speler en de Magna Ultimo, heb met interesse zitten lezen. Ik heb gisteren de Ultimo ook mogen ontvangen, en hij staat nu inmiddels 12 uur constant te spelen; ben benieuwd naar het eindresultaat. Koud uit de verpakking vond ik 'm al een stuk strakker en punchier klinken dan de standaard versie.
LFD Zero LE IV Signature | Harbeth Compact-7 ES3 | Skylan | Sonos Magna Ultimo | Metrum Acoustics Octave mkI | Apogee Wyde Eye | 47 Labs OTA 4708 | Jupiter 6N Cryo Copper Wire | Audio Consulting | Furutech | Oyaide | Panasonic TX-55VT50 | Zotac ID41 | Synology ds212j

Actionhost

Quote from: koksing on November  8, 2013, 08:02:21
Klopt het dat je minder digitaal bedoelt?  ;) 

SUF! Minder digitaal idd. Zal het even veranderen.

Ben benieuwd naar jouw ervaring met de Ultimo!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Sailor Jan

Even een vraagje:

Is de lekstroom ook verminderd bij de Magna Ultimo?

Bij mijn standaard Sonos(Demo model komt eind deze maand op bezoek) , heb ik de lekstroom 83 volt(in en uit fase exact hetzelfde; bij cd-speler was een verschil van bijna 30 volt<11 V & 39 V >, rest van apparatuur nog niet gecontroleerd).

Wees lief voor jezelf

MegaJ

Quote from: Sailor Jan on November 10, 2013, 00:16:31
Even een vraagje:

Is de lekstroom ook verminderd bij de Magna Ultimo?

Bij mijn standaard Sonos(Demo model komt eind deze maand op bezoek) , heb ik de lekstroom 83 volt(in en uit fase exact hetzelfde; bij cd-speler was een verschil van bijna 30 volt<11 V & 39 V >, rest van apparatuur nog niet gecontroleerd).

Hier gaat iets niet goed, de eenheid voor stroom is Ampere. Dus 83 V lekstroom is een hele vreemde uitdrukking.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Sailor Jan


Quote from: MegaJ on November 11, 2013, 09:19:58
Hier gaat iets niet goed, de eenheid voor stroom is Ampere. Dus 83 V lekstroom is een hele vreemde uitdrukking.

Klopt; lees maar lekspanning.
Wees lief voor jezelf

Watertower

Vrijdag J.l.  de Sonos ZP90 ingestuurd naar de mannen van Magna Hifi.
Erg prettig contact met Rob gehad en steeds status updates ontvangen over het verloop van de modificatie.
Vandaag wordt de Sonos voorzien van de Magna Ultimo modificatie terug verwacht (prachtig te volgen zowel bij versturen als ontvangen via de track en trace code).

Ik zal mijn bevindingen hier posten, na een inspeel periode van een week, want dit forum heeft mij geleerd dat je dit toch wel in acht moet nemen om een goed beeld te kunnen vormen.
Musical Fidelity M6i - Translator Reference - Sonos Magna Ultimo - Burson DAC - Synology NAS - Denon DCD1560

Charlemagne

Welkom op het forum! Ben benieuwd naar je ervaringen. Mooie watertoren trouwens; waar staat die ergens? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Buell

Het is nu wachten op een leuk verslagje.

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

YamahaRXV

Quote from: Watertower on November 13, 2013, 14:58:21
Vrijdag J.l.  de Sonos ZP90 ingestuurd naar de mannen van Magna Hifi.
Erg prettig contact met Rob gehad en steeds status updates ontvangen over het verloop van de modificatie.
Vandaag wordt de Sonos voorzien van de Magna Ultimo modificatie terug verwacht (prachtig te volgen zowel bij versturen als ontvangen via de track en trace code).

Ik zal mijn bevindingen hier posten, na een inspeel periode van een week, want dit forum heeft mij geleerd dat je dit toch wel in acht moet nemen om een goed beeld te kunnen vormen.

Hoi Ron, leuk je hier ook op het forum te mogen ontmoeten, welkom  :pompom:
Waar een paar linkjes van mij toch niet toe doen leiden hé... ;D

Ben benieuwd hoe je Sonos na de Magna Ultimo upgrade gaat bevallen.
Ik lees het anders hier wel  ;)

Groet,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8