Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Buell

Mooi verhaal Charlemagne :clapping:

Straks veel plezier met je eigen Ultimo.

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Actionhost

Complimenten voor deze zeer fraai geschreven review!

En ook bijzonder blij met de uitkomst (hoewel met de eerdere reviews al een beetje verwacht) want mijn Sonos Magna ligt nu ook bij Jos en Rob voor zijn Ultimo mod!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Rha007

Schitterend verslag weer Charlemagne  :clapping:
Inderdaad heel leuk om te lezen dat je de Devialet er stiekem tussendoor hebt gesmokkeld en deze er toch weer bovenuit steekt, maar zoals gezegd mag je dit ook wel verwachten gezien het prijsverschil.

Ondertussen ben ik niet meer nieuwsgierig geworden naar de prestaties van de Ultimo mod omdat ik inmiddels overtuigd ben van de Ultimo mod, maar wel naar de toko die elke keer weer in je reviews word genoemd  :P

Edit: dus toch Sine Eeg in je collectie  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Magna Hifi

Prachtig verhaal Charlemagne, ik heb het met veel plezier gelezen!
Door de heerlijke rode wijn tijdens de goed smakende Toko maaltijd heb ik een beetje lopen opscheppen  :notify:
Ik heb inderdaad tijdelijk bij het Sweelinck gespeeld (Dan beleef je Carmina Burana van Carl Orff op een andere manier!) maar niet aan het conservatorium gestudeerd.

ps: Wat een prachtig klinkende set en wat ben ik onder de indruk van de Devialet: vormgeving, techniek en klank!

Nogmaals dank voor de gastvrijheid en de gezellige avond.
- Jos


FWK

Mooi recensie, duidelijk aangegeven waar de verschillen tussen de diverse sonos uitvoeringen zitten.
Maarre.......wellicht is doorsparen voor een Devialet een nog betere optie ;D
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Sailor Jan

Mooie reviews!

Als iemand zijn Magna of Ultimo wil testen op mijn set(staat in DH) dan hou ik mij van harte aanbevolen.

Wees lief voor jezelf

Charlemagne

Dank voor jullie complimenteuze reacties; heel leuk om te lezen.

Ik heb mijn inmiddels Sonos laten omkatten tot een Magna Ultimo. Sinds vrijdag staat hij hier te pronken met zijn fraaie blauwe ledje en de Magnahifi-sticker netjes recht geplakt op de achterkant. ;)

Rob vertelde me dat hij een weekje nodig heeft om opnieuw in te spelen. Ik heb een speellijst aangemaakt met allerlei en die op de repeat gezet. Rob heeft gelijk. Dat inspelen is nodig. Vanmorgen klinkt hij al een stuk beter dan vrijdag koud uit de doos. En hij gaat mogelijk nog iets verbeteren de komende dagen. Echt nodig is dat niet, want na 2 dagen vind ik hem al heel erg te genieten.

Quote from: FWK on October 19, 2013, 21:26:33
Mooi recensie, duidelijk aangegeven waar de verschillen tussen de diverse sonos uitvoeringen zitten.
Maarre.......wellicht is doorsparen voor een Devialet een nog betere optie ;D

@FWK: je hebt gelijk over dat doorsparen voor een Devialet, altijd doen! Maar hou er maar een Sonos Magna Ultimo bij voor het bedieningsgemak dat onovertroffen is. Dat was voor mij ook het motief om hem te laten modden tot een Ultimo. De kwaliteit van de weergave komt nu een fors end in de richting die gewend ben met de Devialet AIR-streamer. Als ik er echt voor ga zitten, dan ga ik voor de Devialetstreamer. Maar als het even snel moet, of ik luister lekker naar Spotify, dan mag de Ultimo zijn best doen. Lekker makkelijk en nu ook heel goed klinkend, wel weer via de Devialet-DAC. Dus ga toch maar even doorsparen... ;)

Magnahifi heeft mijn Ultimo voorzien van een optische uitgang, meer met het oog op toekomstige testen, want standaard staat hij aangesloten op de RCA S/PDIF.

Zodra het apparaat goed is ingespeeld zal ik nog eens een kleine mini shootout houden om te ontdekken wat het verschil is tussen de Toslink en de RCA. Dat kan makkelijk, want mijn Devialet heeft Toslink-ingangen.

Wordt vervolgd....
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

Quote from: Charlemagne on October 20, 2013, 14:01:58

Magnahifi heeft mijn Ultimo voorzien van een optische uitgang, meer met het oog op toekomstige testen, want standaard staat hij aangesloten op de RCA S/PDIF.

Zodra het apparaat goed is ingespeeld zal ik nog eens een kleine mini shootout houden om te ontdekken wat het verschil is tussen de Toslink en de RCA. Dat kan makkelijk, want mijn Devialet heeft Toslink-ingangen.

Wordt vervolgd....

Dat vind ik erg interessant!!

Ik twijfel namelijk nog steeds om mijn DAC (de Marantz SA15s2 LE) de laten modden met een S/PDIF (door Magna!). De SA is echt een mooie DAC, maar geen S/PDIF vind ik toch wel een gebrek.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

Quote from: Actionhost on October 20, 2013, 19:20:50
Dat vind ik erg interessant!!

Ik twijfel namelijk nog steeds om mijn DAC (de Marantz SA15s2 LE) de laten modden met een D/PDIF (door Magna!). De SA is echt een mooie DAC, maar geen S/PDIF vind ik toch wel een gebrek.

@Actionhost: je bent welkom op de mini-shootout inzake toslink en RCA S/PDIF. Stuur maar een PM als je belangstelling hebt.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

Moeten we eigenlijk ook weer de juiste toslinks hebben. Zowel jouw als mijn kabeltest wees uit dat een goede jitterarme (dure  :() Toslink zeker invloed heeft.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

AirTimeDMC12

Quote from: Actionhost on October 21, 2013, 07:11:42
Moeten we eigenlijk ook weer de juiste toslinks hebben. Zowel jouw als mijn kabeltest wees uit dat een goede jitterarme (dure  :() Toslink zeker invloed heeft.

En een goed coax dan? Dit is toch ook niet wel goedkoper?
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Charlemagne

Quote from: Actionhost on October 21, 2013, 07:11:42
Moeten we eigenlijk ook weer de juiste toslinks hebben. Zowel jouw als mijn kabeltest wees uit dat een goede jitterarme (dure  :() Toslink zeker invloed heeft.

Je hebt helemaal gelijk. Misschien moeten we Wifimedia weer eens lief aankijken voor een mooie Optilink ten behoeve van de wetenschap. Pas met een echte jitterarme en dus dure optische kabel kun je een goede vergelijking maken.

In jouw geval zou de keuze kunnen zijn een mooie Optilink of het geld steken in de mod van de DAC van je speler. Beide kosten geld. Het is wel te testen wat de beste optie is.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

Quote from: AirTimeDMC12 on October 21, 2013, 12:36:02
En een goed coax dan? Dit is toch ook niet wel goedkoper?

Ja een aantal Coaxjes van diverse kwaliteit ook erg interessant om in deze aankomende test mee te nemen. Dit heb ik alleen niet zelf kunnen testen (vanwege gebrek aan S/PDIF ingang in mijn DAC  :( )

Quote from: Charlemagne on October 21, 2013, 12:50:40
In jouw geval zou de keuze kunnen zijn een mooie Optilink of het geld steken in de mod van de DAC van je speler. Beide kosten geld. Het is wel te testen wat de beste optie is.

Inderdaad. Ben benieuwd!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Sailor Jan

Quote from: Sailor Jan on October 19, 2013, 23:49:44
Mooie reviews!

Als iemand zijn Magna of Ultimo wil testen op mijn set(staat in DH) dan hou ik mij van harte aanbevolen.

Woensdagavond komt Grizzly op bezoek met een Ultimo! Het blijkt dat we bij elkaar in de buurt wonen! Ik ben heel erg benieuwd naar de verschillen met de standaard Sonos.
Wees lief voor jezelf

Charlemagne

Quote from: Sailor Jan on October 21, 2013, 18:56:16
Woensdagavond komt Grizzly op bezoek met een Ultimo! Het blijkt dat we bij elkaar in de buurt wonen! Ik ben heel erg benieuwd naar de verschillen met de standaard Sonos.

Ik voel weer een review aankomen...  :) ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Rha007

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar een 1 op 1 vergelijk met een standaard zp90 en een zp90 Ultimo.
Niet dat ik nu twijfel of dat ik geen verschil hoor, maar een direct vergelijk heb ik nooit kunnen maken.
Dus als iemand in de regio R'dam een Ultimo wil horen kan dat, mits hij of zij een standaard zp90 mee neemt  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

i2Paq

Quote from: Rha007 on October 21, 2013, 19:36:33
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar een 1 op 1 vergelijk met een standaard zp90 en een zp90 Ultimo.
Niet dat ik nu twijfel of dat ik geen verschil hoor, maar een direct vergelijk heb ik nooit kunnen maken.
Dus als iemand in de regio R'dam een Ultimo wil horen kan dat, mits hij of zij een standaard zp90 mee neemt  ;)

Ik heb een standaard ZP90, nu ga ik woe-avond naar Delft....

Dan heb ik wel een uurtje of wat om te vergelijken?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rha007

Dat had ik erg leuk gevonden, maar morgenavond gaat helaas niet lukken  :nopompom:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

bones

Charlemagne, mooie review. Ik ben uiteraard ook benieuwd naar jouw review van de zaterdag... Uiteraard moet je daar niet bij gehaast worden. Zoals onze oosterburen altijd zeggen: Gut Ding will Weile haben.

Overigens ben ik bang dat jullie iets te vroeg langs zijn geweest, inmiddels heb ik een voorversterker op de kop getikt! Weer een stapje naar voren.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Magna Hifi

Ha Bones,

Toch hebben we je bestelling nog niet binnen  :angel:
Nog een stapje verder... haha :headbanging:

Gr Rob

Actionhost

#422
Quote from: Actionhost on August  5, 2013, 11:23:34
Test Sonos Connect met Magna Modificatie en diverse Optilinks

Toen was het tijd voor de dure AudioQuest Optilink 3. En ja hoor, eigenlijk hoorde ik meteen verschil! Daar had ik geen A-B schakeling voor nodig. De bassen waren strakker, het geluid was ruimtelijker en de gehele luisterindruk was gewoon beter. Muziek leek losser te komen van de speakers dan met die andere kabels. Wat A naar B schakelingen gedaan met de standaard kabel met o.a. Yello, Diana Krall, Sting. Ook dit bevestigde dat de Optilink 3 echt beter klonk. Door mijn FLAC lijst gegaan en veel nummers klonken beter dan eerst. Dit begint er op te lijken.

Deze kabel (de Optilink 3) zojuist voor een mooi prijsje kunnen kopen! Dit was de winnaar van mijn bescheiden kabeltestje van enkele maanden terug. Wordt vandaag of morgen verzonden.

Dat komt goed uit want vanmiddag kan Ik mijn Ultimo ophalen bij het postkantoor. Ik laat 'm eerst een weekje inspelen voor ik een review schrijf. Ik wil niet dezelfde fout maken als bij de Magna ( meteen een review schrijven zonder het inspelen af te wachten).

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Rha007

Quote from: Actionhost on October 23, 2013, 09:50:26
Deze kabel (de Optilink 3) zojuist voor een mooi prijsje kunnen kopen! Dit was de winnaar van mijn bescheiden kabeltestje van enkele maanden terug. Wordt vandaag of morgen verzonden.

Dat komt goed uit want vanmiddag kan Ik mijn Ultimo ophalen bij het postkantoor. Ik laat 'm eerst een weekje inspelen voor ik een review schrijf. Ik wil niet dezelfde fout maken als bij de Magna ( meteen een review schrijven zonder het inspelen af te wachten).

Verstandig en feli met je kabel aanwinst.

Afgelopen zondag heb ik met Darkman76 een kleine test gedaan. Ik wilde het verschil weten tussen cd kwaliteit met de Ultimo en highres files op mijn set. De highres files stonden op een htpc van Darkman.
Over de uitkomst kan ik kort zijn: er was nauwelijks verschil te horen en het laag was met de Ultimo strakker dan met de htpc met highres files.
Eerlijk gezegd had ik met highres files nog meer details verwacht, maar dit viel behoorlijk tegen.

Al met al weer een bevestiging dat de Ultimo mod de juiste keus is geweest.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Buell

Quote from: bones on October 22, 2013, 22:31:50
Charlemagne, mooie review. Ik ben uiteraard ook benieuwd naar jouw review van de zaterdag... Uiteraard moet je daar niet bij gehaast worden. Zoals onze oosterburen altijd zeggen: Gut Ding will Weile haben.

Overigens ben ik bang dat jullie iets te vroeg langs zijn geweest, inmiddels heb ik een voorversterker op de kop getikt! Weer een stapje naar voren.

Hallo Bones,

Gefeliciteerd met je nieuwe Cat voorversterker, en het was al zo goed bij je !!
Veel plezier ermee, en als je het leuk vind ......ik ben wel benieuwd  ;)
10min op de fiets, kan ik ook wat stuurbuisjes voor je meenemen om te proberen .

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp