Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Actionhost

#300
Quote from: AirTimeDMC12 on October  1, 2013, 13:28:18
Kijk uit naar de nieuwe shootout! Misschien kan nu wel een Touch BOTS TT3.0 meegenomen worden, zodat er een vergelijk gemaakt kan worden tussen de 3 populairste grootheden op die forum; Touch, Sonos en Bluenode?

Sonos is populair ja. Maar dat is in 9 van de 10 gevallen nog steeds de standaard Sonos. Wil je die test met de Magna (Ultimo) doen of met de standaard? Magna wel een flink verschil met een standaard Sonos. Zowel qua prestaties als totaalprijs. En het lijkt erop dat de Ultimo daar nog een schepje bovenop doet.

En als stand alone of via een externe DAC? Want de Magna Mod is met name bedoeld voor een (goede) externe DAC (en zo gebruikt iedereen 'm ook).
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

i2Paq

Quote from: darkman76 on October  1, 2013, 13:43:08
Mocht er een shoot out komen . Dan lijk mij wel interessant hoe een populaire nieuweling, de  Soundaware D100 Pro, het hier tussen doet.

Een Sonos of een Soundaware D100 Pro is aanschaf-kosten gezien al geen vergelijk.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

darkman76

Quote from: i2Paq on October  1, 2013, 15:24:29
Een Sonos of een Soundaware D100 Pro is aanschaf-kosten gezien al geen vergelijk.

Dat verschil is maar 100 euro. Sonos met Magna mod is 650 euro, een D100 Pro 750 en dan ben je meteen klaar voor hd audio. Misschien persoonlijk maar voor 100 euro meer zou ik daar toch over nadenken. Daarbij komen 'kleinere broertjes' die onder de 650 Euro-tjes gaan komen.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

i2Paq

Quote from: darkman76 on October  1, 2013, 15:41:38
Dat verschil is maar 100 euro. Sonos met Magna mod is 650 euro, een D100 Pro 750 en dan ben je meteen klaar voor hd audio. Misschien persoonlijk maar voor 100 euro meer zou ik daar toch over nadenken. Daarbij komen 'kleinere broertjes' die onder de 650 Euro-tjes gaan komen.

Was in de war met de Pro DeLuxe.

Misschien moeten we afstappen van Sonos in het algemeen en preken over de Connect.
Sonos is een familienaam en bevat meer dan alleen de Connect.

Voordeel van de Sonos Familie is dat je kunt pairen en kun groeperen; overal dezelfde muziek in sync.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

AirTimeDMC12

Quote from: Actionhost on October  1, 2013, 14:58:08
Sonos is populair ja. Maar dat is in 9 van de 10 gevallen nog steeds de standaard Sonos. Wil je die test met de Magna (Ultimo) doen of met de standaard? Magna wel een flink verschil met een standaard Sonos. Zowel qua prestaties als totaalprijs. En het lijkt erop dat de Ultimo daar nog een schepje bovenop doet.

En als stand alone of via een externe DAC? Want de Magna Mod is met name bedoeld voor een (goede) externe DAC (en zo gebruikt iedereen 'm ook).

De conclusie uit de eerste shootout is dat de Magna een absolute verbetering is tov de standaard, mits over een degelijke externe dac. Ik neem aan dat, gezien de aard van de mod, dat ook voor de Ultimo van toepassing is. Volgens mij is de Touch TT BOTWS over analoog al beter dan een standaard Sonos, dus lijkt me vergelijken met de standaard Sonos niet nodig. Om het simpel, en niet al te groot te maken, zou ik het houden bij:

- Sonos Ultimo met ext dac
- Sonos Magna met ext dac
- Touch TT BOTW met ext dac
- Touch TT BOTW analoog



• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Actionhost

Quote from: AirTimeDMC12 on October  1, 2013, 15:56:33
De conclusie uit de eerste shootout is dat de Magna een absolute verbetering is tov de standaard, mits over een degelijke externe dac. Ik neem aan dat, gezien de aard van de mod, dat ook voor de Ultimo van toepassing is. Volgens mij is de Touch TT BOTWS over analoog al beter dan een standaard Sonos, dus lijkt me vergelijken met de standaard Sonos niet nodig. Om het simpel, en niet al te groot te maken, zou ik het houden bij:

- Sonos Ultimo met ext dac
- Sonos Magna met ext dac
- Touch TT BOTW met ext dac
- Touch TT BOTW analoog

Eens mooie shoot-out lijkt me. En met 'analoog' bedoel je via de eigen DAC van de Touch neem ik aan?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

AirTimeDMC12

Quote from: Actionhost on October  1, 2013, 17:22:58
Eens mooie shoot-out lijkt me. En met 'analoog' bedoel je via de eigen DAC van de Touch neem ik aan?

Yep
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Hanzz

Quote from: Charlemagne on September 30, 2013, 23:11:51
Mooie review. Waarom heb je niet meteen de Ultimo mod laten doen? Nu ben je hem twee keer kwijt, ondanks de "snelle service".

Dank je. Goede vraag. Update is al een tijdje geleden van voor de mogelijke Ultimo mod, door vakantie en drukte nog niet aan toegekomen hier mijn bevindingen te  posten.
Graham - Lejonklou - Linn - Vermouth - M-Way

Grizzly

Beste forumgenoten,

Sinds een paar weken bezig m'n set te upgraden van de Sonos Connect Amp naar onderstaande set. Zoals jullie wel zullen begrijpen is dat nogal een grote stap maar wel een hele leuke😜.

Vanaf afgelopen vrijdag behoor ik tot het selecte clubje van Magna Ultimo bezitters. Aangezien er nog kabels in bestelling staan werk ik nog met geleende kabels, een lage kwaliteit XLR en een redelijke coax kabel. Via Spotify wat nummers afgespeeld, haha één grote smile, er kwam echt muziek uit! Niet te geloven wat een wereld van verschil en dat terwijl de set minder dan 100 draaiuren heeft gehad en met deze kabels, dat belooft nog wat. Gelijk een mailtje naar Jos en Rob van Magna gestuurd dat het al één groot feest was!

De volgende dag naar m'n broer voor een luistersessie op een identieke maar langer ingespeelde set maar wel met een Wide Eye Coax en XLR's van Klotz, hij is in het bezit van een Sonos Magna dus konden we mooi vergelijken. Wat enorm opvalt is de kwaliteitsverbetering van de muziek als je via Spotify draait. In onze beleving kruipt dit al heel dicht tegen een FLAC aan.

Ondertussen waren de onderdelen voor de nieuwe XLR kabels van Twisted Pair Ascend ook binnen dus het was tijd om de soldeerbout aan te zetten. De volgende ochtend de kabels afgemonteerd zodat we even konden luisteren. Het is weliswaar een nieuwe kabel maar er was al snel een mooier detail en een verbeterd laag te horen. Kortom toen ik de Ultimo zondagmiddag mee naar huis wilde nemen was het moeilijk afscheid nemen...

Thuis de set eerst nog even laten spelen om op te warmen en vervolgens de nieuwe XLR kabels gemonteerd. Nou dat ging de goede kant op, verbeterd laag en meer detail, prachtig gewoon en dat terwijl ik thuis alleen via Spotify kan draaien.

Naar aanleiding van de post van PrimaLuna ook eens geluisterd naar zijn 3 referentie songs voor de Ultimo. Wauw, wat is Jazz at the Pawnshop gaaf zeg! (Bedankt voor de tip PrimaLuna😉). Fantastisch ruimtelijk stereo geluid, ik begrijp nu wat er met begrippen als Stage en Podium wordt bedoeld. Het is net of de band in m'n woonkamer staat te spelen en dat allemaal via Spotify, ben razend benieuwd hoe de FLAC dan wel niet klinkt. Een betere coax is onderweg dus daar verwacht ik ook nog wel een stapje te maken. Leuk om naar uit te kijken..

Samenvattend, in mijn ogen is de Ultimo een enorme verbetering t.o.v. de Magna Upgrade. Fantastisch werk van de mannen van Magna!



🔹Hypex Ncore 🔹Yulong Sabre DA8 🔹 Sonos Magna Ultimo 🔹Elac LS

Charlemagne

@Grizzly: welkom op het forum en meteen met een klinkende review! Zo hoeven we geen shootout meer te houden, als dat zo doorgaat. Gelukkig gaan we daar wel met flac's testen.  ;)

Wat ik even niet begrijp is wat die XLR er mee van doen heeft. En waarom daaraan gesoldeerd moest worden. De Ultimo heeft geen gebalanceerde digital uit, toch? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Magna Hifi

Wauw Grizzly.... mooie woorden, Magnafiek !!  :worship:
We gaan er bijna van blozen :blush:

Hopelijk kunnen we tijdens de nieuwe shootout (datum is bijna geregeld) de bovenstaande Magna Ultimo bevindingen onderschijven.

Ik houd een 'standaard' Magna (het exemplaar van de 1e shootout) achter de hand voor een rechtstreeks vergelijk met de Ultimo. Daarna gaat ook hij op de operatietafel om verder als Ultimo door het leven te gaan....

Grizzly

Hartelijk dank!

@Charlemagne: de Ncore's worden vanuit de DAC via XLR aangestuurd.
Helaas heb ik (nog) niet de mogelijkheid om FLAC's te spelen maar dit zit in de pipeline, eerste ff sparen...
De Shootout heb ik destijds met grote belangstelling gevolgd, ben benieuwd wat jullie er dit keer van vinden. Veel luisterplezier alvast (en genieten van de toko natuurlijk :tongue2:)

@Magna Hifi: ik ben bang dat de Ultimo de nieuwe standaard gaat worden... :clapping:
🔹Hypex Ncore 🔹Yulong Sabre DA8 🔹 Sonos Magna Ultimo 🔹Elac LS

Actionhost

En wederom een veelbelovende review. Vooral het grote verschil tov de Magna vind ik opvallend!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Rha007

Wat zijn de meningen over het aansluiten van de connect op een externe dac? Met mijn standaard connect op de audiolab m-dac hoor ik geen verschil tussen een toslink en een rca kabel. Is het van belang om na de mod voor een specifieke uitgang te kiezen?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

AirTimeDMC12

Quote from: Rha007 on October  2, 2013, 11:34:01
Wat zijn de meningen over het aansluiten van de connect op een externe dac? Met mijn standaard connect op de audiolab m-dac hoor ik geen verschil tussen een toslink en een rca kabel. Is het van belang om na de mod voor een specifieke uitgang te kiezen?

Het grote verschil / winst zit hem ook in het aansluiten op een externe dac vs het via interlinks direct aansluiten op je amp. Ik neem trouwens dat je met ''RCA' de coax van de connect bedoeld. De mods op de connect zijn alleen / vooral van toepassing op een output via de coax (correct me if i'm wrong).
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Rha007

Quote from: AirTimeDMC12 on October  2, 2013, 11:41:20
Het grote verschil / winst zit hem ook in het aansluiten op een externe dac vs het via interlinks direct aansluiten op je amp. Ik neem trouwens dat je met ''RCA' de coax van de connect bedoeld. De mods op de connect zijn alleen / vooral van toepassing op een output via de coax (correct me if i'm wrong).

Ik bedoelde inderdaad de coax.
Magna Hifi geeft op de site aan dat de toslink uitgang ook gemodificeerd kan, vandaar mijn vraag.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Charlemagne

Quote from: Rha007 on October  2, 2013, 11:34:01
Wat zijn de meningen over het aansluiten van de connect op een externe dac? Met mijn standaard connect op de audiolab m-dac hoor ik geen verschil tussen een toslink en een rca kabel. Is het van belang om na de mod voor een specifieke uitgang te kiezen?

De mod is in principe voor RCA digital out. Op verzoek kun je voor een kleine meerprijs ook het signaal voor de toslink laten upgraden. Maar waarom zou je als je een DAC hebt die beide ingangen heeft. De RCA digital out is in principe minder gevoelig voor jitter en daarom te prefereren boven de toslink. Als je die laatste perse wilt gebruiken kun je ook maar beter een jitterarme toslinkkabel gebruiken. En die zijn erg prijzig; daarover heb ik in dit topic al geschreven in het verhaal over Bluesound Node, die alleen toslink uit heeft.

Jouw constatering dat je nu geen verschil hoort tussen beide soorten uitgang zal voor de standaard Sonos (= niet gemodde Sonos Connect) best wel kloppen. Dat wordt een ander verhaal als je laat modden en je DAC van een voldoende niveau is om de verschillen te kunnen laten horen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Rha007

Quote from: Charlemagne on October  2, 2013, 12:02:06
De mod is in principe voor RCA digital out. Op verzoek kun je voor een kleine meerprijs ook het signaal voor de toslink laten upgraden. Maar waarom zou je als je een DAC hebt die beide ingangen heeft. De RCA digital out is in principe minder gevoelig voor jitter en daarom te prefereren boven de toslink. Als je die laatste perse wilt gebruiken kun je ook maar beter een jitterarme toslinkkabel gebruiken. En die zijn erg prijzig; daarover heb ik in dit topic al geschreven in het verhaal over Bluesound Node, die alleen toslink uit heeft.

Jouw constatering dat je nu geen verschil hoort tussen beide soorten uitgang zal voor de standaard Sonos (= niet gemodde Sonos Connect) best wel kloppen. Dat wordt een ander verhaal als je laat modden en je DAC van een voldoende niveau is om de verschillen te kunnen laten horen.

Ik ben ook van om alleen maar de digitale coax te gebruiken en dat van de jitter gevoeligheid wist ik.
Ik was gewoon nieuwsgierig of er mensen waren die klankmatig een verschil konden waarnemen  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Actionhost

#318
Quote from: Rha007 on October  2, 2013, 11:59:16
Magna Hifi geeft op de site aan dat de toslink uitgang ook gemodificeerd kan, vandaar mijn vraag.

Ik heb ook de toslink uitgang laten modificeren. De reden is dat ik mijn Marantz Sa15s2 LE als externe DAC gebruik en dat voorlopig even zo laat. Dit is overigens een meer dan prima externe DAC, alleen met 1 groot nadeel.....geen coax in. In een kabeltest van mij (in dit topic te lezen) bleek dat een dure 'jitterarme' toslink hier wel degelijk uitmaakt. Koop ik wel een keertje als er 1 voorbij komt voor een mooie prijs op Marktplaats.

Maar er is ook een alternatief. Magna heeft aangegeven dat ze mijn Sa15s2 LE kunnen modden met een coax in voor een redelijke prijs. Nog even nadenken of ik dat wil laten doen.....

Dus als je externe DAC zowel coax als toslink heeft (en dat zijn de meeste)....altijd via coax doen. Maar dat ben je ook van plan.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Starred

Ik heb een Arcam AVR600 en zit er aan te denken om een Sonos connect te kopen. Ik heb al wat andere Sonos componenten en het gemak er van bevalt me heel goed.

Is het de moeite waard om de Connect dan te laten modificeren als ik hem aan DAC van de AVR600 hang?

Actionhost

#320
Quote from: Starred on October  3, 2013, 07:52:53
Ik heb een Arcam AVR600 en zit er aan te denken om een Sonos connect te kopen. Ik heb al wat andere Sonos componenten en het gemak er van bevalt me heel goed.

Is het de moeite waard om de Connect dan te laten modificeren als ik hem aan DAC van de AVR600 hang?

Dan heeft het juist zin!

De Magna Mod heeft met name zin als je de Connect aan een externe DAC hangt. Naast de voeding die wordt aangepakt wordt met name de digitale uitgang aangepakt.

Nu weet ik verder niet hoe goed deze receiver als externe DAC werkt hoor. Ken dit apparaat niet.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Starred

Wat wordt de prijs van de Ultimo mod na 15 oktober?

Rha007

Quote from: Starred on October  6, 2013, 11:15:33
Wat wordt de prijs van de Ultimo mod na 15 oktober?

2x de helft gok ik  ;D

M'n ZP90 word op dit moment getest door Magna Hifi en als het mee zit heb ik hem begin deze week weer terug.
Tot dusver alleen maar hulde over Magna Hifi over de manier waarop zij handelen en communiceren.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Charlemagne

#323
Breaking news!!

De shootout van de Sonos varianten gaat een vervolg krijgen. Magna Hifi heeft de modificatie doorontwikkeld tot de zogenaamde Sonos Magna Ultimo. Die laatste was er de vorige keer nog niet en hierboven hebben jullie de eerste enthousiaste reviews al kunnen lezen. Hoog tijd om die Ultimo aan de tand te voelen en te kijken hoe die klinkt ten opzichte van de al eerder geteste varianten.

Het wordt deze keer een twee fasen shootout, verdeeld over twee data en twee locaties.

Op vrijdag 11 oktober gaan we de Sonos Magna, de Sonos Magna Ultimo, de G-Sonos opnieuw vergelijken bij mij thuis op de Devialet. Over de testomgeving en de opzet heb ik al eerder in dit topic gepost (header en ook pagina 2 van dit topic).

Zaterdag 12 oktober ga ik met de Sonos Magna Ultimo en de G-Sonos naar forumgenoot "bones". Eigenlijk om zijn G-Sonos terug te brengen, want hij kan er vrijdag niet bij zijn. Daar gaan we op zijn fraaie set nog specifiek de Ultimo en de G-Sonos met elkaar vergelijken. "bones" heeft thuis een 'cost-no-object' buizenversterker staan, een fraaie CAT JL-2 MK 2.SE. Cat staat voor Convergent Audio Technology. Het is een beetje een cult buizenversterker met liefst 16 KT 120 eindbuizen en gebouwd als een Hummer. "bones" is 'CAT-verslaafd', het is al zijn tweede CAT. Daarvoor heeft hij een lange speurtocht gehouden langs allerlei Hi-end versterkers. Zijn speakers zijn de Usher BE10 DMD, ook niet mis.

In twee verschillende highend-testomgevingen testen maakt de shootout alleen maar waardevoller, lijkt me. "bones" houdt de Ultimo nog een paar dagen thuis om hem wat uitgebreider te kunnen vergelijken met zijn G-Sonos (de Duitse mod van Herr Dr. Gert Volk). Daarover zal hij vast nog wel posten.

Magna Hifi heeft tegenwoordig een fraaie website. Ik mag geen linkje plaatsen volgens de forumregels, maar doe je best en ga even 'googlen' en je vindt hem wel. Op hun website vind je info over wat de diverse mod's van de Sonos Connect (vroeger ZP 90) technisch inhouden en wat ze kosten.

:google:

Ook info over de G-Sonos mod vind je via Google. Het is wel te hopen dat je een beetje Duits verstaat.

De Bluesound Node doet deze keer niet meer mee. Heel misschien wel een Soundaware Pro, omdat die op het ogenblik nogal 'hot' is.  Achter de schermen wordt daar aan gewerkt. Het is alleen nog onzeker of dat lukt. Er circuleren nog maar enkele demo-apparaten van dat merk in de Benelux en er zijn ook elders reviewers mee bezig. Mocht het niet lukken dan wil ik overigens met alle plezier de Soundaware Pro later eens goed aan de tand voelen.

Voor jullie gaan roepen "kan die-en-die-streamer ook niet getest?", neen, dat gaan we niet doen. Later misschien in een andere shootout, maar niet nu, gewoon voor de duidelijkheid. Het moet een beetje behapbaar blijven.

Verslaglegging van de shootout volgt zodra ik daar tijd voor heb, dus niet gaan zeuren als dat even op zich laat wachten.  ;) Het wordt wel weer een grondig verslag, dat beloof ik.

Charlemagne


Quote from: Magna Hifi on October  1, 2013, 22:57:53
Wauw Grizzly.... mooie woorden, Magnafiek !!  :worship:
We gaan er bijna van blozen :blush:

Hopelijk kunnen we tijdens de nieuwe shootout (datum is bijna geregeld) de bovenstaande Magna Ultimo bevindingen onderschijven.

Ik houd een 'standaard' Magna (het exemplaar van de 1e shootout) achter de hand voor een rechtstreeks vergelijk met de Ultimo. Daarna gaat ook hij op de operatietafel om verder als Ultimo door het leven te gaan....

(edit: typo's)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio