Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Quote from: Rha007 on September 18, 2013, 17:29:29
Thks voor de reactie.
Je zegt dat de dac van een behoorlijk niveau moet zijn wil je het verschil van de mod horen. Bedoel je hiermee dat de kans op een grote stap voorwaarts met mijn huidige dacmagic minimaal waarneembaar is?

Ik hoorde wel degelijk verschil op mijn DacMagic 100.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rha007

Quote from: Charlemagne on September 18, 2013, 18:33:06

Lees de reviews van de Sonos mods in dit topic er nog maar eens op na. Daar worden zeer verschillende DAC's op de gemodde Sonos aangesloten en iedereen is enthousiast. ChM

Done.
Ik heb dit hele topic doorgelezen en ik ben om! Ik ga mijn zp90 ook door de mannen van magna hifi onderhanden laten nemen :headbanging:
Helaas moet ik wel even wachten totdat de ultimo mod uitgevoerd kan worden.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Actionhost

Quote from: Rha007 on September 19, 2013, 22:44:06
Done.
Ik heb dit hele topic doorgelezen en ik ben om! Ik ga mijn zp90 ook door de mannen van magna hifi onderhanden laten nemen :headbanging:
Helaas moet ik wel even wachten totdat de ultimo mod uitgevoerd kan worden.

Daar zal je geen spijt van krijgen!

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Rha007

Daar ben ik nu ook wel van overtuigd  ;D
Hoop alleen dat het niet al te lang gaat duren voordat de onderdelen bij Magna Hifi binnen zijn.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Magna Hifi

Hallo Charlemagne,

Haha, die shootout met de Ultimo gaat er snel komen. Al was het alleen maar vanwege de toko  :clapping:
Ik liep Bones op de X-fi tegen het lijf en ook hij was er zeker voor in.
Komt eraan dus. We nemen snel kontakt op om e.e.a. weer af te stemmen.
We wachten nog even op nieuwe voorraad onderdelen, om onze ontwikkel Sonos ook volledig Ultimo te kunnen maken.

De externe voeding staat even op laag pitje.
Wllen we dat netjes doen, dan lopen de kosten samen met de Magna/Ultimo modificatie behoorlijk op.
Of we juist daar nu de focus moeten leggen is de vraag. Het aantal vragen is nog beperkt, maar we staan er wel open voor.
Mogelijk gaan we eerst een voeding inkopen en aanpassen voor de Sonos om te bekijken wat de resultaten zijn.

We hopen jullie snel weer te zien en spreken.

Groeten Jos en Rob

Quote from: Charlemagne on September 18, 2013, 15:10:50
Een Ultimo Magna mod? Zijn er nog plannen voor een externe voeding? Of zijn die van de baan? Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe shootout?  ChM

Charlemagne

@Rob&Jos: leuk een nieuwe shootout! Altijd spannend. Ben benieuwd naar de doorontwikkelingen en de effecten op de weergave. We houden contact. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Buell

Ik heb vandaag een demo model van de SonosMagna Ultimo meegekregen om thuis te proberen.

Ben heel benieuwd, ik heb heel even een paar nummer mogen vergelijken tussen de " stnd" Magna en de Ultimo,...daar ga je van   ;D ;D
Dit weliswaar niet op mijn eigen set, maar....heel veel belovend... :headbanging:

Het zou me niet verbazen als deze stap net zo groot is als de stap van de orginele Sonos naar de Magna.

Straks ga ik hem aansluiten in mijn eigen set.

To be continiued .

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Unkhman

He Rob, Jos & Charlemagne,

kunnen jullie al zeggen op welke termijn de shootout met de ultimo mod wordt verzorgd? Na aanleiding van de zeer goede resultaten van de Magna clock mod ben ik natuurlijk ook erg geinteresseerd in deze ultimo mod. Echter Rob en Jos hebben al laten weten dat ze deze mod tot halverwege oktober tegen een gereduceerd tarief aanbieden. Wel zo netjes naar de bestaande Magna-klanten natuurlijk, maar zoals ik ook op de Magna shootout ben afgegaan t.a.v. de aanschaf van deze mod, wil ik dat ook voor de ultimo mod doen. Ik zou het erg betreuren wanneer ik straks tot aanschaf hiervan overga o.b.v. de nieuwe shootout en ik wel het volle pond moet betalen. Tenslotte is dit alles nog steeds een leap of faith, en ik wil dan ook minimaal enkele andere meningen horen over de ultimo mod via deze nieuwe shootout.

groet Maarten
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Unkhman

Oja, en voor de volledigheid, heb zojuist de Kimber D-60 digitale coax kabel afgerekend bij Hobo. Ondanks de veel te hoge prijs een schot in de roos binnen mijn configuratie!
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Actionhost

Quote from: PrimaLuna on September 28, 2013, 17:36:00
Ik heb vandaag een demo model van de SonosMagna Ultimo meegekregen om thuis te proberen.

Ben heel benieuwd, ik heb heel even een paar nummer mogen vergelijken tussen de " stnd" Magna en de Ultimo,...daar ga je van   ;D ;D
Dit weliswaar niet op mijn eigen set, maar....heel veel belovend... :headbanging:

Het zou me niet verbazen als deze stap net zo groot is als de stap van de orginele Sonos naar de Magna.

Straks ga ik hem aansluiten in mijn eigen set.

To be continiued .

Gr. Fred

Heel benieuwd naar je ervaringen!

Heb me al 'aangemeld' voor de Ultimo, maar volgens mij zijn de onderdelen nog niet binnen.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Rha007

Quote from: PrimaLuna on September 28, 2013, 17:36:00
Ik heb vandaag een demo model van de SonosMagna Ultimo meegekregen om thuis te proberen.

Ben heel benieuwd, ik heb heel even een paar nummer mogen vergelijken tussen de " stnd" Magna en de Ultimo,...daar ga je van   ;D ;D
Dit weliswaar niet op mijn eigen set, maar....heel veel belovend... :headbanging:

Het zou me niet verbazen als deze stap net zo groot is als de stap van de orginele Sonos naar de Magna.

Straks ga ik hem aansluiten in mijn eigen set.

To be continiued .

Gr. Fred

Goed nieuws  :clapping:
Heb mij ook aangemeld voor de ultimo mod maar speel nu nog met de standaard zp90.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Charlemagne

Quote from: Unkhman on September 28, 2013, 17:48:57
He Rob, Jos & Charlemagne,

kunnen jullie al zeggen op welke termijn de shootout met de ultimo mod wordt verzorgd? Na aanleiding van de zeer goede resultaten van de Magna clock mod ben ik natuurlijk ook erg geinteresseerd in deze ultimo mod. Echter Rob en Jos hebben al laten weten dat ze deze mod tot halverwege oktober tegen een gereduceerd tarief aanbieden. Wel zo netjes naar de bestaande Magna-klanten natuurlijk, maar zoals ik ook op de Magna shootout ben afgegaan t.a.v. de aanschaf van deze mod, wil ik dat ook voor de ultimo mod doen. Ik zou het erg betreuren wanneer ik straks tot aanschaf hiervan overga o.b.v. de nieuwe shootout en ik wel het volle pond moet betalen. Tenslotte is dit alles nog steeds een leap of faith, en ik wil dan ook minimaal enkele andere meningen horen over de ultimo mod via deze nieuwe shootout.

groet Maarten

@Unkhman: die shootout komt er wel, maar wanneer is nog niet duidelijk. Ik ben er klaar voor en achter de schermen wordt er aan gewerkt. Op het ogenblik ligt het aan de toelevering van de onderdelen van de Ultimo mod. Het moet kennelijk van ver komen. Zelf heb ik ook grote interesse in de Ultimo mod, maar ik wil wel met eigen oren overtuigd worden.

Maarre "PrimaLuna" gaat nu al thuis een shootout houden tussen de Magna en de Ultimo; dus ik ben razend benieuwd naar zijn verslag. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Magna Hifi

De shootout v2 komt eraan hoor :headbanging:

We gaan deze week data proberen af te spreken.
De eerste Ultimo's staan in het veld en staan te logeren bij ons vaste luisterforum, wiens blessing we erg belangrijk vinden.

Nu de positieve feedback naast onze eigen indrukken binnen aan het druppelen is, vinden we de tijd rijp voor de shoot out. We hebben er alle vertrouwen in dat het geen close finsh meer zal zijn  :angel:
Houdt dit forum en onze site in de gaten voor nieuws.

Ter info:
Er is een batch onderdelen onderweg en inmiddels ergens in Nerderland. Zal niet lang meer duren voor we weer kunnen gaan bouwen.

De Magna gebruikers kunnen voor huidge prijs upgraden (zoals ook op site staat)
Zie het als dank voor het vertrouwen voor de Magna early adaptors  :worship:
Belofte maakt schuld.

Jos en Rob

Quote from: Unkhman on September 28, 2013, 17:48:57
He Rob, Jos & Charlemagne,

kunnen jullie al zeggen op welke termijn de shootout met de ultimo mod wordt verzorgd? Na aanleiding van de zeer goede resultaten van de Magna clock mod ben ik natuurlijk ook erg geinteresseerd in deze ultimo mod. Echter Rob en Jos hebben al laten weten dat ze deze mod tot halverwege oktober tegen een gereduceerd tarief aanbieden. Wel zo netjes naar de bestaande Magna-klanten natuurlijk, maar zoals ik ook op de Magna shootout ben afgegaan t.a.v. de aanschaf van deze mod, wil ik dat ook voor de ultimo mod doen. Ik zou het erg betreuren wanneer ik straks tot aanschaf hiervan overga o.b.v. de nieuwe shootout en ik wel het volle pond moet betalen. Tenslotte is dit alles nog steeds een leap of faith, en ik wil dan ook minimaal enkele andere meningen horen over de ultimo mod via deze nieuwe shootout.

groet Maarten

Buell

#288
Dit heb ik als reactie naar Magna hifi gestuurd:

Na de Magna nu de Ultimo een weekje te logeren, .......kippenvel !

Steekwoorden:
Zijdezacht, natuurlijk, meer ruimte info, xylofoon/ viool/ bas van echt hout, detailrijk (eerder meer dan minder tov Magna ), geen vervelende s en/ of  t,en, analoog, strakker en sneller laag, muzikaler !!

Een stap, net zo groot, zo niet groter dan van de stnd naar de Magna.

Hier heb ik echt geen week, zelfs geen dagen voor nodig, geen enkele twijfel, mijn Magna graag upgraden naar Ultimo.

Gr. Fred

Ps ,ik zal proberen een gedetailleerder verslag van mijn bevindingen te schrijven, deze week nog verder luisteren en genieten.
Deze ochtend heb ik de Magna even terug gezet en 3 nummers geluisterd.

1 Bruce Springsteen - Shout i fall behind
2 Jazz at the pawnshop- high live
3 Sinne Eeg- My treasure

Na deze nummers weer terug naar de Ultimo, dit is zo overtuigend  :worship:

Op alle fronten klinkt de Ultimo beter en natuurlijker.
1 De viool en piano levensecht, plaatsing en het volgen van de muziek beter.
2 De Bas is strakker, applaus en tamboerijn echter, je hoort de belletjes echt los van elkaar.
  De xylofoon is echt van hout en je hoort de plaatsing van de aanslagen.
3 Bas veel strakker en ik ervaar het ook als sneller, de zangeres eng echt.

Ben benieuwd naar jullie shoot out, maar ik heb het vertrouwen dat jullie bevindingen met die van mij overeen komen.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Rha007

Mooi mooi mooi  :pompom:
Maar vraag me tegelijkertijd af, of het verschil net zo groot is op andermans set.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Buell

#290
Ik heb het op de set van Rob van Magna hifi gehoord

Primare klasse D versterking en Xanadu luidsprekers.

Bij mij thuis buizenversterking en monitoren.

Twee compleet verschillende sets, en bij beide was de Ultimo erg overtuigend.

Dus Rha007, ik verwacht van wel.
De shoot out zal hier neem ik aan duidelijkheid in brengen.

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rha007

Quote from: PrimaLuna on September 29, 2013, 11:02:30
Ik heb het op de set van Rob van Magna hifi gehoord

Primare klasse D versterking en Xanadu luidsprekers.

Bij mij thuis buizenversterking en monitoren.

Twee compleet verschillende sets, en bij beide was de Ultimo erg overtuigend.

Dus Rha007, ik verwacht van wel.
De shoot out zal hier neem ik aan duidelijkheid in brengen.

Gr. Fred

Dan hoef ik mijn geen zorgen te maken  :pompom:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Actionhost

Quote from: PrimaLuna on September 29, 2013, 10:02:09
Dit heb ik als reactie naar Magna hifi gestuurd:

Na de Magna nu de Ultimo een weekje te logeren, .......kippenvel !

Steekwoorden:
Zijdezacht, natuurlijk, meer ruimte info, xylofoon/ viool/ bas van echt hout, detailrijk (eerder meer dan minder tov Magna ), geen vervelende s en/ of  t,en, analoog, strakker en sneller laag, muzikaler !!

Een stap, net zo groot, zo niet groter dan van de stnd naar de Magna.

Hier heb ik echt geen week, zelfs geen dagen voor nodig, geen enkele twijfel, mijn Magna graag upgraden naar Ultimo.

Gr. Fred

Ps ,ik zal proberen een gedetailleerder verslag van mijn bevindingen te schrijven, deze week nog verder luisteren en genieten.
Deze ochtend heb ik de Magna even terug gezet en 3 nummers geluisterd.

1 Bruce Springsteen - Shout i fall behind
2 Jazz at the pawnshop- high live
3 Sinne Eeg- My treasure

Na deze nummers weer terug naar de Ultimo, dit is zo overtuigend  :worship:

Op alle fronten klinkt de Ultimo beter en natuurlijker.
1 De viool en piano levensecht, plaatsing en het volgen van de muziek beter.
2 De Bas is strakker, applaus en tamboerijn echter, je hoort de belletjes echt los van elkaar.
  De xylofoon is echt van hout en je hoort de plaatsing van de aanslagen.
3 Bas veel strakker en ik ervaar het ook als sneller, de zangeres eng echt.

Ben benieuwd naar jullie shoot out, maar ik heb het vertrouwen dat jullie bevindingen met die van mij overeen komen.

Wow....dit is een veelbelovende review! Ik kan niet wachten!

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

i2Paq

Quote from: Actionhost on September 29, 2013, 11:30:55
Wow....dit is een veelbelovende review! Ik kan niet wachten!

Je zal wel moeten!

Net als ik  :-[

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Hanzz

Hi, ik heb naar aanleiding van deze thread ook besloten om de Magna mod te laten uitvoeren op mijn ZP90.

Ten eerste complimenten voor de supersnelle service van Magna Hifi! Binnen een paar dagen had ik de gemodificeerde Sonos weer in huis.

Verder kan ik me qua luisterbevindingen helemaal aansluiten bij Maarten uit Den Bosch, heel herkenbaar.  Hier ook meteen aangesloten en genieten maar. Ik gebruik de coaxiale ingang met een Sonore AC Reference digitale interlink (ook aan te bevelen!). Meer rust, detail,ruimtelijkheid, losser, al die 'audiofiele' termen waar ik even geen betere woorden voor kan vinden. Ook al het gebruiksgemak van de Sonos is zoooo fijn. En zelfs Spotify klinkt lekker:-).

Derhalve van harte aanbevolen!

En nu dus nog die Ultimo Mod...

Gr, Hans
Graham - Lejonklou - Linn - Vermouth - M-Way

Charlemagne

Quote from: Hanzz on September 30, 2013, 22:05:20En nu dus nog die Ultimo Mod...

Mooie review. Waarom heb je niet meteen de Ultimo mod laten doen? Nu ben je hem twee keer kwijt, ondanks de "snelle service".
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Rha007

it giet oan
Vrijdag krijgt mijn ZP90 de ultimo mod en als het dan goed is kan ik Maandag gaan genieten  :pompom:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

AirTimeDMC12

Kijk uit naar de nieuwe shootout! Misschien kan nu wel een Touch BOTS TT3.0 meegenomen worden, zodat er een vergelijk gemaakt kan worden tussen de 3 populairste grootheden op die forum; Touch, Sonos en Bluenode?

• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

darkman76

#299
Mocht er een shoot out komen . Dan lijk mij wel interessant hoe een populaire nieuweling, de  Soundaware D100 Pro, het hier tussen doet.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.