Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Actionhost

#250
Gisteren van MagnaHifi het stickertje ontvangen! Netjes verzonden met bijbehorende brief. Het is maar een stickertje maar het maakt de Sonos Mod net even specialer:



Wederom bedankt voor de goede service.

Ze hebben nu ook een website.....zie stickertje  ::)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Unkhman

NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Charlemagne

Quote from: Unkhman on August  3, 2013, 16:11:31
He beste forumleden,

Ik ben Maarten, uit Den Bosch, en ik heb naar aanleiding van deze threat ook besloten om de Magna mod te laten uitvoeren op mijn ZP90. Deze is drie weken geleden geinstalleerd door Rob. Dat was toevallig in hetzelfde weekend dat Rob de eerste versie van de mod met de coax aansluiting op de originele plek uitvoerde. Dus ik heb versie 2 daarvan. 2 Dagen later was de sonos weer thuis en meteen aangesloten natuurlijk, ondanks de wetenschap dat er nog minstens een week overheen zou gaan om ingespeeld te geraken. Maar de nieuwsgierigheid was té groot. Bij de eerste klanken was al meteen duidelijk dat het ruimtelijke beeld echt 'geexplodeerd' was t.o.v. vóór de mod. Fantastisch om te horen. Ook de laagweergave is veel strakker geworden. Alsof de reactiesnelheid van het geluid omhoog is gegaan. Ook de dieptewerking is nu veel beter hoorbaar. Waar vooraf vooral wordt voor is gewaarschuwd bij een koude start van de gemodde sonos, is de hoogweergave. Die was inderdaad behoorlijk aggressief t.o.v. de oude situatie. Na deze eerste uitvoerige luisterbeurt die eerste dag heb ik Deezer nonstop laten lopen op de sonos en de rest van de installatie uitgezet, zodat de mod in alle rust een week kon inspelen. Vijf dagen later was de hoogweergave al écht een heel stuk verbeterd, minder scherp en aanvallend. Maar nog steeds wat meer dan ik gewend was. Nu heb ik in de loop van de afgelopen jaren al mijn snoeren (luidspreker, signaal en stroom) van de installatie vervangen door meer serieuze exemplaren. Maar de digitale coax is nog steeds het zelfde goedkope naamloze ding wat ik 15 jaar geleden gratis bij de aanschaf van een cd-recorder kreeg. Dus deze week deze nieuwe situatie maar meteen aangegrepen om wat te gaan experimenteren met betere digitale coaxkabels. Ik heb eergisteren bij Hobo een Kimber DV75 geleend, hier mag ik een week mee gaan stoeien. Deze kabel lost het hete hoog eigenlijk meteen op, maar lijkt ook wat van de dynamiek en stereobeeld in te perken. Hij maakt er daarentegen meer één geheel van dan de oude coax. Ik laat de Kimber nog enkele dagen op me inwerken maar het lijkt erop dat ik de kabelqueeste nog even doorzet. De volgende zal een vd Hul Digicoupler worden (aangezien de rest van mijn bekabeling ook van vd Hul is, misschien helpt dat?).
Los van de kabeltestjes vallen mij de volgende zaken op aan de Magna modificatie:
- Het ruimtebeeld is werkelijk enorm veel beter geworden
- Ook in de diepte win ik behoorlijk terrein
- Het laag is strakker en droger
- Het geluid is analytischer, de verschllende partijen worden meer uit elkaar getrokken en zijn dus beter te onderscheiden van elkaar
- Ritmisch lijkt de sonos nu ook een stuk beter uit de verf te komen, lijkt allemaal beter getimed
- Het hoog is veel beter gedefinieerd maar komt ook meer naar voren, dat kan afhankelijk van de rest vd installatie nét iets teveel zijn
- Wat me ook erg opvalt is dat het uitgangsniveau wat lager lijkt, bij dezelfde stand van de volumeknop heb ik minder geluid dan   voorheen. Dit zou volgens mij technisch helemaal niet moeten kunnen (toch, Rob?)
Al met al ben ik min of meer in het diepe gedoken met deze mod, puur afgaand op enkele recensies op dit podium. Maar het resultaat is werkelijk een zéér serieuze verbetering. Het hoog behoeft (in mijn geval) nog wat tuning maar daar ga ik ongetwijfeld ook uitkomen, afgaande op het verschil wat de leen-Kimber nu al opleverd. Voor iedereen die, net als ik, Sonos de beste bron vindt maar wel de digitale uitgang op meer audiofiel niveau wil brengen, beveel ik de Magna modificatie echt van harte aan!

groet Maarten

Hoe staat het met de 'kabelqueeste'? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Unkhman

Ik heb ondertussen twee weken geluisterd naar de vd hul digicoupler. Het bleek een betere match te zijn dan de kimber dv75. De vd hul is een wat donkerder getinte kabel wat beter in  de huidige samenstelling past. Maar ik bleef het gevoel houddn dat ik meer resolutie zou kunnen hebben. Dus de digicoupler is retour Hobo en een vd hul the first ultimate wordt voor me geregeld vanuit een ander hobo filiaal. Ga ik ook weer een week naar luisteren. Helaas hebben ze daar geen andere digitale kabels. Ik ben er ook een beetje huiverig voor om op basis van goede testen online iets te kopen (nieuw dan wel tweedehands). Het komt uiteindelijk tóch neer op de totale combi met de eigen  installatie. Kortom: wordt vervolgd.
Quote from: Charlemagne on September  2, 2013, 18:17:10
Hoe staat het met de 'kabelqueeste'? ChM
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Buell

Quote from: PrimaLuna on August 30, 2013, 16:03:08
Niet bedoelt als reclame, wel leuk omdat je hiermee je Sonos aan een beter netsnoer kan koppelen.
Zelf nog niet geprobeerd maar dat gaat snel veranderen.

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=kemp-iec-320_c22-c7-adapter--per-stuk&action=article&group_id=20000036&aid=190&lang=NL

Gr. Fred

Ik heb de verloopstekker er nu een aantal dagen tussen, er hangt nu een PS Audio Perfectwave -AC3 aan mijn MagnaSonos.
Een aanrader ! Met name de ruimte info en plaatsing is verbetert  :clapping:

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

i2Paq

Quote from: PrimaLuna on September 11, 2013, 11:04:59
Ik heb de verloopstekker er nu een aantal dagen tussen, er hangt nu een PS Audio Perfectwave -AC3 aan mijn MagnaSonos.
Een aanrader ! Met name de ruimte info en plaatsing is verbetert  :clapping:

Gr. Fred

Sorry, maar ik geloof niet dat een kabel van € 250,- (of meer) via een verloopje van € 10,- (ik koop ze zelfs voor € 2,-) enig verschil maakt.
Het ruimtelijke wat jij ervaart is de ruimte in je portemonnee / bankrekening.

De plaatsing is die van jouw naam op een lijstje van diegene die in het fabeltje van de stroomkabels is getrapt  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Jumping Jack

Waarom niet gewoon een netkabel met C7 stekker? Die zijn er toch ook?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Buell

Zie het als een mededeling, ik ga hier geen kabeldiscussie starten, daar is dit topic niet voor gestart  :D
Voor een paar euro is het leuk om eens te proberen.

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Unkhman

Inderdaad, dit is geen kabelkeuzedraadje! Daarom even snel: het lijkt er sterk op dat ik ga zwichten voor een Kimber D-60. Hoewel véél te duur naar mijn zin heeft deze kabel, zelfs zonder volledig ingespeeld te zijn, direct datgene waarnaar ik op zoek ben: een goede ruimteafbeelding, een natuurgetrouw klankkarakter met body (erg vaag dit, maar vergelijk het een beetje met het effect wat buizen hebben in je dac of pre amp) en algehele muzikaliteit. Althans binnen mijn eigen set dus. Maar het netto resultaat van deze potentiele kabelupgrade is slechts een fractie van de uitwerking van de magna mod, dus lees dit wel in het juiste perspectief.

Los van het kabelverhaal wil ik nog even terugkomen op het eigenlijke topic. De magna mod is een van de leukste stappen die ik heb gemaakt in mijn hifi carrière, en zéker qua prijs/kwaliteitverhouding. Ik ben afgelopen weekend op de X-Fi audioshow in Veldhoven geweest, en heb daar enkele (prijzige) streamers en dacs aangehoord. Ik denk dat ik me met mijn down-to-earth bron (magnasonos + MF dac) zeker niet zou hoeven schamen in dat gezelschap. En dan heb ik het nog niet eens over de onovertroffen userinterface van sonos, waaraan volgens mij nog geen enkele streamer kan tippen (of je moet je auto willen inruilen voor een Sooloos wellicht). Ik roep ook iedereen op om snel zaken te doen met Magna, voordat ze daar doorkrijgen dat ze er ook het dubbele voor kunnen vragen haha!

En natuurlijk nog alle hulde voor de clock van Tentlabs, wat toch de bron is van deze audiofiele upgrading (om me vervolgens ook af te vragen wat het effect zou zijn van een Tentlabs XO-DAC in mijn MF dac en dat weer upgraden met de Tentlink... het blijft tóch een ziekte die Audiophilia Nervosa...)
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

i2Paq

Quote from: Unkhman on September 17, 2013, 12:48:39
Inderdaad, dit is geen kabelkeuzedraadje! Daarom even snel: het lijkt er sterk op dat ik ga zwichten voor een Kimber D-60. Hoewel véél te duur naar mijn zin heeft deze kabel, zelfs zonder volledig ingespeeld te zijn, direct datgene waarnaar ik op zoek ben: een goede ruimteafbeelding, een natuurgetrouw klankkarakter met body (erg vaag dit, maar vergelijk het een beetje met het effect wat buizen hebben in je dac of pre amp) en algehele muzikaliteit. Althans binnen mijn eigen set dus. Maar het netto resultaat van deze potentiele kabelupgrade is slechts een fractie van de uitwerking van de magna mod, dus lees dit wel in het juiste perspectief.

:worship:

Quote
Los van het kabelverhaal wil ik nog even terugkomen op het eigenlijke topic. De magna mod is een van de leukste stappen die ik heb gemaakt in mijn hifi carrière, en zéker qua prijs/kwaliteitverhouding. Ik ben afgelopen weekend op de X-Fi audioshow in Veldhoven geweest, en heb daar enkele (prijzige) streamers en dacs aangehoord. Ik denk dat ik me met mijn down-to-earth bron (magnasonos + MF dac) zeker niet zou hoeven schamen in dat gezelschap. En dan heb ik het nog niet eens over de onovertroffen userinterface van sonos, waaraan volgens mij nog geen enkele streamer kan tippen (of je moet je auto willen inruilen voor een Sooloos wellicht). Ik roep ook iedereen op om snel zaken te doen met Magna, voordat ze daar doorkrijgen dat ze er ook het dubbele voor kunnen vragen haha!

Klopt, zowel voor maar helemaal na de Magna mod is de Sonos zijn geld meer dan waard.

QuoteEn natuurlijk nog alle hulde voor de clock van Tentlabs, wat toch de bron is van deze audiofiele upgrading (om me vervolgens ook af te vragen wat het effect zou zijn van een Tentlabs XO-DAC in mijn MF dac en dat weer upgraden met de Tentlink... het blijft tóch een ziekte die Audiophilia Nervosa...)

Elke Dac kan beter, maar of je dat ook werkelijk hoort?

Hangt aan je Dac wel zo'n dure netspanningskabel?  :angel:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Unkhman

Mijn dac heb ik inderdaad via een vd hul mainserver aan het stroomnet hangen. Maar ik probeerde natuurlijk wel weer on topic te komen en weg van de bekabeling!
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Even de temperatuur gemeten van een vrijstaande Sonos en 1-tje in een open kastje.

Vrijstaande:

links-achter-bovenop: 33graden
Overige bovenkant: 28graden
Zijkanten links-rechts: 28graden
Voorkan: 20graden

In open kastje:

links-achter-bovenop: 44graden
Overige bovenkant: 34graden
Zijkanten links-rechts: 34graden
Voorkant: 30graden

Die in het open kastje heeft genoeg ruimte er om heen maar lijkt toch flink warmer te worden.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Buell


Ik kan binnenkort de Magna Ultimo proberen, kan niet wachten  ;D
Met mijn huidige Magna ben ik al erg tevreden, de Ultimo modificatie schijnt echter nog wat meer te brengen.
Als het thuis in mijn set ook overtuigend klinkt.....op naar een Ultimo modificatie :headbanging:

Ps.
Mijn Sonos met Magna mod, wordt niet heel warm, gevoelsmatig normaal net als voor de modificatie.
Ik heb het niet gemeten, maar buiten dat, de Magna Sonos heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Wel staat hij helemaal vrij naast mijn stereokast.

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Rha007

#265
Even een vraag aan de magna mod eigenaren:
Ik zit er serieus aan te denken om mijn dacmagic te upgraden naar een dac die binnen mijn budget van €500 valt.
Echter vraag ik me stiekem af, of een upgrade van mijn zp90 naar een magna mod versie misschien een betere upgrade zou zijn.
Kunnen jullie hier misschien wat over vertellen?

Omdat ik zo graag de magna versie eerst in mijn eigen set wil horen heb ik zojuist contact met magnahifi gehad om gebruik te maken van de demo magna, maar helaas is deze de komende weken bezet.

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Actionhost

#266
Quote from: PrimaLuna on September 18, 2013, 10:41:56
Ik kan binnenkort de Magna Ultimo proberen, kan niet wachten  ;D
Met mijn huidige Magna ben ik al erg tevreden, de Ultimo modificatie schijnt echter nog wat meer te brengen.
Als het thuis in mijn set ook overtuigend klinkt.....op naar een Ultimo modificatie :headbanging:

Een Ultimo Mod. Dat is interessant! Net even op hun site gekeken wat het inhoudt:

Magna Ultimo Modificatie 

•De Ultimo wordt uitgerust met speciale "audio-grade" powercaps voor zowel de 12V als de 3,3V power rail.
Best "Audio-grade" capacitors available in your Sonos Connect
•Elektromagnetische afscherming van de trafo en smoorspoel  van de schakelende voeding om inteferenties in het digitale audio-signaal te voorkomen.
•Tentlabs klok uitgangs niveau correctie t.o.v. klok ingang van Cirrus DAC chip.


Jammer dat dit niet meteen beschikbaar was (meerprijs van 50 euro) want dan had ik het meteen laten doen. Maar ik begrijp dat nu de Magna upgraden naar de Ultimo mogelijk is.

Magna naar Magna Ultimo ugprade: Kosten hiervan zijn 50 euro + verzendkosten *Introductieprijs
*Introductieprijs is geldig tot 15 oktober 2013. We willen de modificatie betaalbaar houden en de prijs t.o.v. de 'verbetering' ook realistisch. Alleen al de kosten van de supercaps en de tijd welke nodig is om de supercaps en de afscherming in te bouwen is voor het genoemde bedrag veel te laag. De uiteindelijke meerprijs voor de Ultimo zal dus hoger uitkomen.


Heb Jos al even een mail gestuurd.....op naar de Ultimo!  ::)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Magna Hifi

Over het warm worden van de Sonos zijn al vaker vragen gesteld en echt problemen geeft het niet. Ik heb mijn Sonos voorzien van 5x 3mm gaatjes (links- en rechts achter), ongeveer een centimeter van boven. Kan de exacte locatie meten met een plaatje erbij zodat het wat duidelijker is. Het is belangrijk dat de gaatjes onder de bovenste print geboord worden.
Het scheelt een paar graden, alhoewel externe ventilatie zeker zo belangrijk is voor de Sonos!

Charlemagne

Een Ultimo Magna mod? Zijn er nog plannen voor een externe voeding? Of zijn die van de baan? Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe shootout?  ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Quote from: Rha007 on September 18, 2013, 13:11:11
Even een vraag aan de magna mod eigenaren:
Ik zit er serieus aan te denken om mijn dacmagic te upgraden naar een dac die binnen mijn budget van €500 valt.
Echter vraag ik me stiekem af, of een upgrade van mijn zp90 naar een magna mod versie misschien een betere upgrade zou zijn.
Kunnen jullie hier misschien wat over vertellen?

Omdat ik zo graag de magna versie eerst in mijn eigen set wil horen heb ik zojuist contact met magnahifi gehad om gebruik te maken van de demo magna, maar helaas is deze de komende weken bezet.

Een Magna mod, standaard of Ultimo, heeft alleen zin als je een aparte DAC gebruikt. Die moet dan ook van een behoorlijk niveau zijn om de de verbeteringen hoorbaar te kunnen maken. Maar gekoppeld aan een goede DAC heb je een streamer die presteert op highend niveau, met de mod. Geldt ook voor de Duitse Gert Volk mod; die raakt hier wel eens wat onderbelicht. Thuis heb ik hier kunnen vaststellen dat beide mods het niveau halen van de highendstreamer in de Devialet. De Magna mod standaard neigt daarbij tot een iets meer upfront, maar levendig geluid. De Duitse G-Sonos neigt naar prettig laid-back met meer ruimtelijk detail. De verschillen zijn subtiel, moet ik er nadrukkelijk bij zeggen en het was trouwens in de shootout zeker niet bij alle geluidsfragmenten te horen in mijn beleving. De Magna Ultimo mod moet nog aan de tand gevoeld worden, maar dat is iets voor een nieuwe shootout lijkt me. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

i2Paq

Quote from: Magna Hifi on September 18, 2013, 14:45:31
Over het warm worden van de Sonos zijn al vaker vragen gesteld en echt problemen geeft het niet. Ik heb mijn Sonos voorzien van 5x 3mm gaatjes (links- en rechts achter), ongeveer een centimeter van boven. Kan de exacte locatie meten met een plaatje erbij zodat het wat duidelijker is. Het is belangrijk dat de gaatjes onder de bovenste print geboord worden.
Het scheelt een paar graden, alhoewel externe ventilatie zeker zo belangrijk is voor de Sonos!

Als de mijne er is voor de Ultimo mod mag je die gaatjes meteen boren.

Misschien onderin ook gaatjes boren voor een betere doorstroming?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Quote from: Charlemagne on September 18, 2013, 15:10:50
Een Ultimo Magna mod? Zijn er nog plannen voor een externe voeding? Of zijn die van de baan? Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe shootout?  ChM

Dat vroeg ik mij ook al af, kosten echter zo'n 350,-  :crazy:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Actionhost

Quote from: i2Paq on September 18, 2013, 16:03:55
Dat vroeg ik mij ook al af, kosten echter zo'n 350,-  :crazy:

De externe voeding bedoel je? Welke is dat dan?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Rha007

Quote from: Charlemagne on September 18, 2013, 15:47:26
Een Magna mod, standaard of Ultimo, heeft alleen zin als je een aparte DAC gebruikt. Die moet dan ook van een behoorlijk niveau zijn om de de verbeteringen hoorbaar te kunnen maken. Maar gekoppeld aan een goede DAC heb je een streamer die presteert op highend niveau, met de mod. Geldt ook voor de Duitse Gert Volk mod; die raakt hier wel eens wat onderbelicht. Thuis heb ik hier kunnen vaststellen dat beide mods het niveau halen van de highendstreamer in de Devialet. De Magna mod standaard neigt daarbij tot een iets meer upfront, maar levendig geluid. De Duitse G-Sonos neigt naar prettig laid-back met meer ruimtelijk detail. De verschillen zijn subtiel, moet ik er nadrukkelijk bij zeggen en het was trouwens in de shootout zeker niet bij alle geluidsfragmenten te horen in mijn beleving. De Magna Ultimo mod moet nog aan de tand gevoeld worden, maar dat is iets voor een nieuwe shootout lijkt me. ChM

Thks voor de reactie.
Je zegt dat de dac van een behoorlijk niveau moet zijn wil je het verschil van de mod horen. Bedoel je hiermee dat de kans op een grote stap voorwaarts met mijn huidige dacmagic minimaal waarneembaar is?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Charlemagne

Quote from: Rha007 on September 18, 2013, 17:29:29
Thks voor de reactie.
Je zegt dat de dac van een behoorlijk niveau moet zijn wil je het verschil van de mod horen. Bedoel je hiermee dat de kans op een grote stap voorwaarts met mijn huidige dacmagic minimaal waarneembaar is?

Ik heb geen idee hoe goed jouw dacmagic is. Bij mij was de upgrade in elk geval zeer overtuigend, zowel van de Magna Sonos als de G-Sonos, ten opzichte van de standaard Sonos, via RCA S/PDIF aangesloten op de DAC van de Devialet.

Ik denk dat je even een test thuis kan doen die nogal simpel is:

- sluit de Sonos analoog aan op je amp
- sluit de Sonos digitaal aan op je dacmagic en dan analoog uit naar de amp.

Als het via de DAC dan al beter klinkt heeft upgraden van de Sonos zeker zin. Als je geen enkele verbetering hoort met de DacMagic ten opzichte de Sonos analoog uit, heeft het denk ik geen zin.
Een beetje DAC is al gauw beter dan de interne DAC van de Sonos.

Lees de reviews van de Sonos mods in dit topic er nog maar eens op na. Daar worden zeer verschillende DAC's op de gemodde Sonos aangesloten en iedereen is enthousiast. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■