Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Actionhost

#225
Quote from: machinist on August 14, 2013, 16:58:59
Digitaal is digitaal. Een optische of coaxiale kabel geeft hetzelfde resultaat kwa geluid. Ook zijn er geen verschillen in coaxiale of optische kabels kwa kwaliteit. Ze doen het allemaal even goed.
Hier zijn veel verschillende meningen over (geen enkel probleem overigens) en dit is de mijne.

Iedereen mag hier van denken wat hij of zij wil. Geen probleem inderdaad. Voor mijn test dacht ik precies hetzelfde  ::).
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Buell

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

dre73

Quote from: machinist on August 14, 2013, 16:58:59
Digitaal is digitaal. Een optische of coaxiale kabel geeft hetzelfde resultaat kwa geluid. Ook zijn er geen verschillen in coaxiale of optische kabels kwa kwaliteit. Ze doen het allemaal even goed.
Hier zijn veel verschillende meningen over (geen enkel probleem overigens) en dit is de mijne.



de tip van de week! :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Buell

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

machinist


Buell

#230
Ik vind treinen stom  :D

Maar ik ben wel benieuwd, heb je ooit geprobeerd om het verschil te horen tussen optisch en coax ?
Of... is het gewoon een mening, geen probleem, ik plaag je maar een beetje....
Toch ben ik wel nieuwsgierig naar wat je allemaal hebt geprobeerd waardoor je nu zo stellig bent geworden in je mening.

Gr. Fred

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

dre73

het verschil tussen digitale kabels is hier toch prima waar te nemen.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

machinist

Quote from: PrimaLuna on August 14, 2013, 19:13:52
Ik vind treinen stom  :D

Maar ik ben wel benieuwd, heb je ooit geprobeerd om het verschil te horen tussen optisch en coax ?
Of... is het gewoon een mening, geen probleem, ik plaag je maar een beetje....
Toch ben ik wel nieuwsgierig naar wat je allemaal hebt geprobeerd waardoor je nu zo stellig bent geworden in je mening.

Gr. Fred

Ik heb verschillende kabels gehoord..........klinken allemaal hetzelfde. Een digitaal signaal kun je niet beinvloeden.
Maar nogmaals..........kabel discussies heb ik al zoveel gevoerd en het eindigt vaak waar het begint...........je eigen bevindingen.

Buell

Dat is waar, wat betreft de bevindingen, bedankt voor je uitleg.

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

i2Paq

Quote from: machinist on August 14, 2013, 16:58:59
Digitaal is digitaal. Een optische of coaxiale kabel geeft hetzelfde resultaat kwa geluid. Ook zijn er geen verschillen in coaxiale of optische kabels kwa kwaliteit. Ze doen het allemaal even goed.
Hier zijn veel verschillende meningen over (geen enkel probleem overigens) en dit is de mijne.

Jij spoort niet  :hehe:

;D

Maar ook ik dacht dat kabel allemaal het zelfde klonken....., nu weet ik beter  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bones

CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

razorr

Oke

Dat de node alleen optisch aan te sluiten is , is geen probleem voor mijn

een 300 euro optische kabel wel, tenminste dat vind ik te duur voor een kabeltje

ik heb nu een AUDIOQUEST CINNAMON OPTILINK optische kabel.

Die gene die het getest hebben ( node en sonos ) met een normale optische kabel

Las dat een iemand wel redelijk verschil merkte. hoe zit het met het laag ?

zit nu te twijfelen of nog 1 sonos ( voor de tuin ) , of 1 node die ik dan voor de woonkamer gaat gebruiken , en de sonos naar de tuin.


Iemand die een keer zin heeft om een bluesound node bij mij te testen :)

Of zal een standaard sonos en een standaard node met dezelfde optische kabel , de node zo ie zo beter zijn, of alleen met de 300 euro optische kabel

Gr

machinist

Ik denk niet dat het echt nodig is om die kabel van 300 euro aan te schaffen. Wat een geld voor een kabel zeg..........
Gewoon een standaard optische kabel zal prima gaan.

Actionhost

#239
Quote from: machinist on August 16, 2013, 18:47:05
Ik denk niet dat het echt nodig is om die kabel van 300 euro aan te schaffen. Wat een geld voor een kabel zeg..........
Gewoon een standaard optische kabel zal prima gaan.

Dat gaat ook zeker meer dan prima. Er komt een schitterend geluid uit mijn luidsprekers via de Sonos Magna Mod en mijn vrij eenvoudige RU Connected optische kabel (15 euro). Alleen klonk de Optilink 3 toch nog beter (vond ik....deze toevoeging zodat er geen nieuwe kabeldiscussie ontstaat).Waarschijnlijk grotendeels door de low-jitter technologie.

Ik heb de Cinnamon ook getest. Ik hoorde geen verschil met mijn RU Connected kabeltje. Oftewel een meer dan prima geluid.

(mijn DAC heeft helaas geen coax in vandaar optisch).
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

i2Paq

Maandag komt de TEAC UDH-01.

Ben benieuwd had dat verschilt met de Cambridge  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kerkhoffd

Quote from: razorr on August 16, 2013, 17:45:44
Of zal een standaard sonos en een standaard node met dezelfde optische kabel , de node zo ie zo beter zijn, of alleen met de 300 euro optische kabel

De standaard Node klonk bij mij met een goedkope optische kabel echt hoorbaar beter dan de Sonos met dezelfde optische kabel. Een externe DAC voegt aan beiden kwaliteit toe, maar de Node blijft een voorsprong houden ls het om geluidskwaliteit gaat. Met de recente app en firmware update is ook de gebruikersvriendelijkheid weer dichter tegen de Sonos aangekropen. Ze zijn goed bezig bij BlueSound!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

i2Paq

Omdat het wachten is op de TEAC Dac speel ik 1 van de Sonos, de ongemodificeerde, nu zonder externe Dac.

Dat is echt wel een heel verschil te noemen in vergelijk met de Magna Sonos in de woonkamer aan de Cambdridge!

Morgenavond is de TEAC er, die gaat meteen 24uur nonstop spelen  :headbanging:

Dinsdag beiden in het luistervergelijk  :popcorn:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

razorr

Heb de bluesound besteld.

En net binnen.


Edit : Zijn al een aantal dingen gelukt  8)

Eerst online aanmelden voordat je ook echt tracks, albums etc kan zoeken , anders werkt alleen de shuffle functie..


Maar goed nog niet echt kunnen vergelijken met de standaard sonos , maar hij klinkt zo ie zo goed , en zeker niet slechter  :D , dus nog even goed vergelijken binnenkort

Nadelen :

Is slomer met zoeken naar albums , artiesten etc ( hangt gewoon aan een gig netwerk )

Een playlist maken gaat niet zo snel , heb je een nummer die je er snel wilt inzetten moet je eerst je playlist openen , en daarna het nummer die je erin wilt hebben weer zoeken. ( sonos is gewoon nummer toevoegen aan een reeds opgeslagen playlist )

Een nummer snel luisteren na , of direct ( terwijl een nummer al draait ) is onmogelijk.

Maar goed dit hoort eigenlijk in een anderen topic gok ik zo.

Er zullen vast nog een hoop updates komen voor de node , dus kan alleen maar beter worden.

Klinkt goed,lijkt of de bass wat strakker is, rest gewoon lekker open en helder, dit wel icm een mf1 dac.

Gr



Kerkhoffd

Spannend. Ik heb beide kunnen vergelijken en het viel mij juist op dat de BlueSound Node juist een snellere app had dan Sonos. Startte sneller op en ook binnen de app ging alles net wat sneller. Had de Node overigens wel bedraad aangesloten. Misschien dat dat het verschil maakt?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

i2Paq

Quote from: razorr on August 20, 2013, 17:48:42

Eerst online aanmelden voordat je ook echt tracks, albums etc kan zoeken , anders werkt alleen de shuffle functie..


Aanmelden waar?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HaaVee

Even googlen leerde dat op Deense HiFi-fora wordt gesproken over een Node mod. Mijn Deens is, ondanks dat ik er inmiddels een keer of 15 ben geweest, niet van dien aard dat ik de aard van de modificatie kan achterhalen. Bovendien is het zondagochtend en heb ik geen zin om via Google Translate te gaan onderzoeken van "hoe of wat".💤

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Buell

Niet bedoelt als reclame, wel leuk omdat je hiermee je Sonos aan een beter netsnoer kan koppelen.
Zelf nog niet geprobeerd maar dat gaat snel veranderen.

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=kemp-iec-320_c22-c7-adapter--per-stuk&action=article&group_id=20000036&aid=190&lang=NL

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70