Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Actionhost

#175
En net e-mail van Wifimedia dat ook de Toslinks die ze ter beschikking stellen voor de test vandaag worden verzonden. Ook deze zullen dus morgen binnen zijn!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

i2Paq

Wordt het Shoutout met gasten?

Dan ben ik graag van de partij  :angel:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Actionhost

#177
Quote from: i2Paq on August  3, 2013, 13:45:46
Wordt het Shoutout met gasten?

Dan ben ik graag van de partij  :angel:

Was gezellig geweest. Maar nee want ik ga zo meteen (mits pakket binnen, want PostNL erg laat vandaag) de Sonos en de kabels testen (vanavond en morgen geen tijd) en kabels gaan maandag conform afspraak weer retour naar Wifimedia.

Er komt wellicht wel nog een testje bij Charlemagne (zal na mijn vakantie worden....)!


Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Unkhman

He beste forumleden,

Ik ben Maarten, uit Den Bosch, en ik heb naar aanleiding van deze threat ook besloten om de Magna mod te laten uitvoeren op mijn ZP90. Deze is drie weken geleden geinstalleerd door Rob. Dat was toevallig in hetzelfde weekend dat Rob de eerste versie van de mod met de coax aansluiting op de originele plek uitvoerde. Dus ik heb versie 2 daarvan. 2 Dagen later was de sonos weer thuis en meteen aangesloten natuurlijk, ondanks de wetenschap dat er nog minstens een week overheen zou gaan om ingespeeld te geraken. Maar de nieuwsgierigheid was té groot. Bij de eerste klanken was al meteen duidelijk dat het ruimtelijke beeld echt 'geexplodeerd' was t.o.v. vóór de mod. Fantastisch om te horen. Ook de laagweergave is veel strakker geworden. Alsof de reactiesnelheid van het geluid omhoog is gegaan. Ook de dieptewerking is nu veel beter hoorbaar. Waar vooraf vooral wordt voor is gewaarschuwd bij een koude start van de gemodde sonos, is de hoogweergave. Die was inderdaad behoorlijk aggressief t.o.v. de oude situatie. Na deze eerste uitvoerige luisterbeurt die eerste dag heb ik Deezer nonstop laten lopen op de sonos en de rest van de installatie uitgezet, zodat de mod in alle rust een week kon inspelen. Vijf dagen later was de hoogweergave al écht een heel stuk verbeterd, minder scherp en aanvallend. Maar nog steeds wat meer dan ik gewend was. Nu heb ik in de loop van de afgelopen jaren al mijn snoeren (luidspreker, signaal en stroom) van de installatie vervangen door meer serieuze exemplaren. Maar de digitale coax is nog steeds het zelfde goedkope naamloze ding wat ik 15 jaar geleden gratis bij de aanschaf van een cd-recorder kreeg. Dus deze week deze nieuwe situatie maar meteen aangegrepen om wat te gaan experimenteren met betere digitale coaxkabels. Ik heb eergisteren bij Hobo een Kimber DV75 geleend, hier mag ik een week mee gaan stoeien. Deze kabel lost het hete hoog eigenlijk meteen op, maar lijkt ook wat van de dynamiek en stereobeeld in te perken. Hij maakt er daarentegen meer één geheel van dan de oude coax. Ik laat de Kimber nog enkele dagen op me inwerken maar het lijkt erop dat ik de kabelqueeste nog even doorzet. De volgende zal een vd Hul Digicoupler worden (aangezien de rest van mijn bekabeling ook van vd Hul is, misschien helpt dat?).
Los van de kabeltestjes vallen mij de volgende zaken op aan de Magna modificatie:
- Het ruimtebeeld is werkelijk enorm veel beter geworden
- Ook in de diepte win ik behoorlijk terrein
- Het laag is strakker en droger
- Het geluid is analytischer, de verschllende partijen worden meer uit elkaar getrokken en zijn dus beter te onderscheiden van elkaar
- Ritmisch lijkt de sonos nu ook een stuk beter uit de verf te komen, lijkt allemaal beter getimed
- Het hoog is veel beter gedefinieerd maar komt ook meer naar voren, dat kan afhankelijk van de rest vd installatie nét iets teveel zijn
- Wat me ook erg opvalt is dat het uitgangsniveau wat lager lijkt, bij dezelfde stand van de volumeknop heb ik minder geluid dan   voorheen. Dit zou volgens mij technisch helemaal niet moeten kunnen (toch, Rob?)
Al met al ben ik min of meer in het diepe gedoken met deze mod, puur afgaand op enkele recensies op dit podium. Maar het resultaat is werkelijk een zéér serieuze verbetering. Het hoog behoeft (in mijn geval) nog wat tuning maar daar ga ik ongetwijfeld ook uitkomen, afgaande op het verschil wat de leen-Kimber nu al opleverd. Voor iedereen die, net als ik, Sonos de beste bron vindt maar wel de digitale uitgang op meer audiofiel niveau wil brengen, beveel ik de Magna modificatie echt van harte aan!

groet Maarten
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

i2Paq

Quote from: Actionhost on August  3, 2013, 13:50:33
Was gezellig geweest. Maar nee want ik ga zo meteen (mits pakket binnen, want PostNL erg laat vandaag) de Sonos en de kabels testen (vanavond en morgen geen tijd) en kabels gaan maandag conform afspraak weer retour naar Wifimedia.

Er komt wellicht wel nog een testje bij Charlemagne (zal na mijn vakantie worden....)!

OK, snap het helemaal.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Charlemagne

#180
@Unkhman: welkom op het forum. En dat meteen met een klinkende review waarin je luisterrijk beschrijft wat de mod aan verbetering brengt bij je thuis :headbanging: In de shootout schreef ik al dat we de indruk hadden dat beide Sonos mods nog enigszins gevoelig bleken voor de aangesloten RCA S/PDIF kabels. We hebben dat niet in extenso getest, maar we merkten wel dat verwisselen van de kabels tussen de gemodde exemplaren enig effect had. Het heeft dus zeker zin dat verder zelf te testen met echte 75 ohm kabels dan.

Een shootout met diverse digitale interlinks aangesloten op de Magna Sonos zou heel boeiend zijn. Houd ons op de hoogte van je bevindingen. ChM

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Buell

Quote from: Actionhost on August  3, 2013, 13:50:33
Was gezellig geweest. Maar nee want ik ga zo meteen (mits pakket binnen, want PostNL erg laat vandaag) de Sonos en de kabels testen (vanavond en morgen geen tijd) en kabels gaan maandag conform afspraak weer retour naar Wifimedia.

Er komt wellicht wel nog een testje bij Charlemagne (zal na mijn vakantie worden....)!

Denk erom dat de Magna eigenlijk nog niet is ingespeeld, duurde bij mij echt wel een week voor het hoog op orde was.
Maar ja, de kabels worden getest onder zelfde condities, ben wel benieuwd.
Succes,

Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Magna Hifi

Leuk om je positieve reactie te lezen Unkhman en welkom op het forum! Ben zelf ook wel benieuwd naar je coax spdif kabel ervaringen. Eerlijkheidshalve heb ik zelf nooit heel veel verschil kunnen ontdekken tussen verschillende spdif kabels. Maarrrr....dat was voor mijn mod  ;D . Nu ben ik wat kabels betreft altijd al een beetje sceptisch geweest.......ik had Rob destijds al de theorie omtrent de speakerkabel laten lezen waarin haarfijn werd uItgelegd dat je dit onmogelijk kon horen. Tot die ene dag dat Rob bij me kwam om mijn geleende speakerset te beluisteren. Na enig aandringen van Rob toch een setje Nordost BH kabels aangesloten. Uhhhh..he...nee dat kan niet!  :blink:

"Wat me ook erg opvalt is dat het uitgangsniveau wat lager lijkt, bij dezelfde stand van de volumeknop heb ik minder geluid dan voorheen. Dit zou volgens mij technisch helemaal niet moeten kunnen (toch, Rob?) " ->> Ik denk dat dit meer te maken heeft met jouw beleving; het geluid is 'aangenamer' hierdoor ervaar je het als minder 'storend' of minder 'luid'.
Groet, Jos

WifiBob

#183
Actionhost. Als je niet uitgetest bent mag je de kabels ook iets later terugsturen.

Bob
Wifimedia

Actionhost

#184
Test Sonos Connect met Magna Modificatie en diverse Optilinks

Zaterdagmiddag de Sonos Magna en de kabels van Wifimedia ontvangen. Jos van Magna had echt zijn best gedaan om de Sonos snel weer retour te sturen!

Natuurlijk meteen die middag nog de Sonos en de kabels beluisterd. Tevens vanochtend nog een uur omdat ik er zaterdag nog niet helemaal uit was. De Sonos ondertussen bijna non-stop gedraaid om  in te spelen.

Zal het verhaal kort houden. De Sonos met mijn standaard RU-Connected kabel leek wat beter te klinken. Echter was ik zeker niet heel erg onder de indruk. Het was zoeken naar verschillen, wat ook moeilijk was zonder een standaard Sonos erbij. Ik weet niet of langer inspelen nog een factor is, dus mijn bevindingen zijn puur zoals de Sonos Magna nu klinkt.

Het klonk in ieder geval nog steeds niet zoals mijn cd-speler klinkt.

Dus al vrij snel de kabels erbij gehaald van Wifimedia. Onderstaande kabels hadden ze ter beschikking gesteld:

AudioQuest Cinnamon Optilink (€ 65,00)
AudioQuest Optilink 1    (€ 89,00)
AudioQuest Optilink 3    (€ 309,00)
AudioQuest Optilink 5    (€ 645,00)
Oehlbach Opto Star      (€ 33,00)


Van deze kabels zijn alleen de optilink 3 en 5 zijn uitgerust met de zogenaamde multifiber technologie. Dus in plaats van 1 fiber bestaan deze kabels uit 217 veel kleinere polymer fibers (Optilink 3) of 65 quartz fibers (Optlink 5).Dit zou er voor moeten zorgen dat de jitter tot een minimum beperkt wordt. Nadeel van deze kabels is dat ze een behoorlijk prijskaartje hebben. Verder veel kabels van hetzelfde merk natuurlijk, maar in ieder geval wel veel prijscategorieën vertegenwoordigd. 

Ik hoorde geen enkel verschil tussen mijn oude kabel en de Cinnamon Optilink of met de Oehlach Opto star. Ik hoorde een beetje verschil met de optlink 1 maar te weinig om hier serieus op in te gaan. Sommige passages van nummers lekken wat helderder te zijn. Veel van A naar B geschakeld en er was iets verschil ja. Maar eigenlijk mag het geen naam hebben.

Toen was het tijd voor de dure AudioQuest Optilink 3. En ja hoor, eigenlijk hoorde ik meteen verschil! Daar had ik geen A-B schakeling voor nodig. De bassen waren strakker, het geluid was ruimtelijker en de gehele luisterindruk was gewoon beter. Muziek leek losser te komen van de speakers dan met die andere kabels. Wat A naar B schakelingen gedaan met de standaard kabel met o.a. Yello, Diana Krall, Sting. Ook dit bevestigde dat de Optilink 3 echt beter klonk. Door mijn FLAC lijst gegaan en veel nummers klonken beter dan eerst. Dit begint er op te lijken. Toen de nog duurdere Optilink 5 gestoken. Eerlijk gezegd hoorde ik weinig tot geen verschil, dus daar kan ik kort over zijn.

Toen tijd voor een paar A-B schakelingen tussen de Sonos met de Optilink 3 en CD's. Ik gebruikte hiervoor diverse albums van  o.a. Yello (Touch) , Diana Krall (Live in Paris) , Amy Winehouse (Frank) en Chet Baker (One night in Tokyo).

Hoewel het verschil echt niet groot was, klonken de meeste cd's toch overtuigender. Hing een beetje af van welk album. Bij Yello was er zeker verschil, het was ruimtelijker. Bij Amy eigenlijk bijna geen verschil. Bij Diana klonken de bassen toch net even echter. Ik kon de snaren horen van de contrabas van John Clayton, iets waar ik via de Sonos meer moeite voor moest doen. Bij Chet waren de diverse instrumenten net wat meer gescheiden van elkaar. Alsof ik meer in dezelfde ruimte zat als de muzikanten. Het scheelde allemaal niet de wereld hoor, en het had ook A naar B schakeling nodig.

Conclusie

De juiste optische kabel is cruciaal als je gaat streamen met de Sonos Magna Mod via optical. Dat was gewoon een vrij duidelijk verschil. Met mijn oude kabel hoorde ik eerlijk gezegd niet veel verschil, maar met de Optilink 3 was het verschil met de oude Sonos er zeker! Dit begint streamen op niveau te worden!

Ik had graag een standaard Sonos erbij gehad. Dan had ik kunnen testen hoe een standaard Sonos klinkt vs een Magna Mod (had ik beide met zowel de Ru Connected kabel als met de optilink 3 kunnen testen). Dat was zeker bruikbare info geweest en had de test completer gemaakt.

Welke optische kabel heb ik uiteindelijk aangeschaft?: GEEN

Ik ben (nog) niet 100% overtuigd van het gebruik van een optische kabel met de Magna Mod. Voor ik nu veel geld investeer in een goede optische kabel wil ik eerst ervaren hoe het één en ander klinkt via een coax. Haal ik dezelfde geluidskwaliteit als de dure Optilink 3 met een goedkope standaard coax? Haal ik met een goede wat duurdere coax een nog betere kwaliteit?

Ik wil op het niveau komen dat streamen een serieus 100% alternatief wordt voor CD's. Wellicht bereik ik dat met de Magna Mod, coax en een goede externe DAC. Met de optical Magna Mod en de Optilink 3 kom ik zeker dichtbij, stuk dichterbij dat de Standaard Sonos met de Ru Connected, maar voor mijn gevoel ben ik er nog net niet helemaal.

Wellicht wordt het geluid met inspelen inderdaad nog beter, maar dan nog wil ik eerst ervaren hoe de Magna Mod optical vs coax klinkt om een weloverwogen keuze te maken.

Rest mij alleen nog WIFIMEDIA te bedanken voor het ter beschikking stellen van de kabels. Een uitstekende service!  :clapping: . Ik zal de kabels vandaag nog retour sturen.


[EDIT 9 augustus] Inspelen duidelijk een factor met de Magna Sonos! Zie mijn 2 postjes op pagina 9 van dit topic[EDIT]
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Magna Hifi

Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Inmiddels via email contact gehad en afgesproken dat wij een standaard Sonos ter beschikking stellen voor een week om goed het verschil te kunnen beluisteren tussen de Sonos Magna /toslink en de Sonos Connect /toslink. (Dat wordt ergens September)

De reden waarom we standaard geen Toslink uitgang bieden is omdat we er zelf geen gebruik van maken en omdat de Tentlabs module standaard niet voorziet in een Toslink uitgang. Dat laatste hebben we opgelost en het komt hier op neer: Tentlabs werkt uitsluitend met TTL signalering welke standaard al geschikt is voor Toslink. Aan het einde van de signaalweg zit een "omvormer" van TTL naar Coax SPDIF. We sluiten de Toslink chassisdeel aan voor de "omvormer". Daarom is er theoretisch geen verschil tussen Toslink en Coax aangaande de modificatie. Het "aanzetten" zal verder ook geen negatieve invloed hebben op de gemodificeerde SPDIF / Coax uitgang.

Actionhost

#186
Quote from: Magna Hifi on August  5, 2013, 14:17:39
Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Inmiddels via email contact gehad en afgesproken dat wij een standaard Sonos ter beschikking stellen voor een week om goed het verschil te kunnen beluisteren tussen de Sonos Magna /toslink en de Sonos Connect /toslink. (Dat wordt ergens September)

Het 1 op 1 vergelijk met de standaard Sonos vs de (dan inmiddels goed ingespeelde) Magna Sonos lijkt me erg interessant.

Wellicht combineer ik deze test met een goede externe DAC om meteen het verschil tussen optisch en coax te testen.

Wordt idd pas begin september ivm vakantie (zou daarvoor kunnen maar dan wordt het haastwerk en dat wil ik niet).
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Xander32

#187
@ Actiohost: dank voor het uitgebreide verslag! Verder ook mooi om te lezen hoe klantgericht Magna en Wifimedia zijn :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Actionhost

#188
Nog een toevoeging omdat ik zeker niet de indruk wil wekken dat de ervaring met de Maga niet positief is.

De bron is met de Magna Mod jitterarm geworden, een standaard optische kabel (zoals mijn RU Connected) zal dit voor een deels teniet doen door wederom jitter te produceren. Een goede jitterarme kabel (zoals de Optilink 3) kan dit (groten)deels oplossen door het jitterarme signaal van de Magna ook min of meer jitterarm door te geven. Ben er daarom ook redelijk van overtuigd dat de Optilink 3 met een standaard Sonos een stuk minder zal uitmaken (bronmateriaal is immers al niet jitterarm!).

Ik denk dus ook dat ik met de Optilink 3 grotendeels de ware Magna Mod heb gehoord. Zoals ik al schreef, echt een stuk beter dan wat ik had! Dit streamen kwam gewoon dichtbij CD's.

Echter die gedachte  voortzettend zal een (goede) coax (nog) beter zijn werk doen omdat deze kabel in principe geheel jittervrij is. Dan heb je dus een jitterarme bron met de Magna en een jittervrije kabel met de coax. Ik denk dat de Magna dan pas zijn volledige potentieel kan laten horen. Dat ga ik dus zeker proberen!

Nadeel hiervan is natuurlijk dat er dan ook een goede externe DAC moet komen......
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

i2Paq

Zoals belooft ben ik ook een luistervergelijk gaan doen met een Magna Sonos een een ongemodde Sonos.

De set:

  • Marantz PM7004 als voorversteker
  • Yamaha M-60 als eindversterker (deze is gemodificeerd door Jerry tbv. de IMF TLS80)
  • IMF TLS80 (originele staat)

DAC's:

  • Metrum NOS Quad Dac
  • Cambridge DacMagic 100

De muziek:

  • Yello - You better hide
  • The XX - VCR
  • The XX - Crystalised
  • Kate Bush - Moving
  • Rubben Hein - Modest man
  • Jonathan Jeremiah - If you only

De kabels die ik gebruikt heb zijn standaard ProfiGold, ben namelijk (nog) niet in het bezit van een betere kabel maar daar wordt aan gewerkt samen met Hifisupply.

Laat ik voorop stellen dat de Metrum bij mij de favoriet rol had, vraag mij niet waarom maar zo is het nu eenmaal.

De test:
Beide Sonos heb ik over beide Dac's laten spelen en de nummers tegelijkertijd.
De Sonos waren niet gepaired maar ieder over een eigen netwerkaansluiting via mijn router.

Duidelijk was dat de Magna Sonos over beide Dac's gewoon beter klonk.
Daar kan ik verder geen mooie lintjes om winden.

Maar dan:
Hoe graag ik het ook anders had gezien (gehoord), de Cambridge DacMagic 100 klinkt "beter", mooier, meer detail en niet scherp.
En dat met een standaard kabel, ik ben niet van de kabel-gelovigen maar het wachten is dus op de kabels van hifisupply om te zien of daar nog meer winst te behalen valt.

Zelfs Mevr. i2Paq hoort verschil, vooral het nummer van Rubben Hein klinkt over de Cambridge alsof hij gewoon in de kamer aanwezig is.
De instrumenten van zijn begeleidingsorkest zijn "zichtbaar" als je met je ogen dicht luistert.

Zoals ik al schreef had ik iets met de Metrum, bevooroordeeld t.o.v. de Cambridge, maar daar is niets meer van over.
Zelfs de ongemodde Sonos klinkt beter op de Cambridge.

Wat zou de Cambridge in zijn prijsklasse nog kunnen toppen?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Actionhost

#190
Interessant test! Ze volgen elkaar vrij vlot op!

En weer positief.

Wellicht is de Cambridge DacMagic 100 iets voor mij als ik coax wil gaan doen. Niet te duur ook. Maar goed, ik ken mezelf.....daar wil ik weer een fraaie coax kabel aan hebben hangen en met name een fraaie interlink (klasse 'The Rock')  ::) . Maar goed dat wil ik bij een duurdere DAC ook.

Aan deze DAC kan ook een BOTW voeding gehangen worden toch?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

i2Paq

Quote from: Actionhost on August  5, 2013, 19:08:57
Interessant test! Ze volgen elkaar vrij vlot op!

En weer positief.

Wellicht is de Cambridge DacMagic 100 iets voor mij als ik S/PDIF wil gaan doen. Niet te duur ook. Maar goed, ik ken mezelf.....daar wil ik weer een fraaie S/PDIF kabel aan hebben hangen en met name een fraaie interlink (klasse 'The Rock')  ::) . Maar goed dat wil ik bij een duurdere DAC ook.

Ik heb besloten 1x een duurdere S/PDIF kabel te kopen, op advies van anderen.
Ook de analoge kabel is een duurdere dan er nu aan zit.
Daar blijft het bij

Quote
Aan deze DAC kan ook een BOTW voeding gehangen worden toch?

Als je daarmee een betere externe voeding bedoelt dan: Ja.
Of die er komt weet ik niet, ben aan het kijken naar een "betere" Dac in dezelfde prijsklasse (400,- max.).

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Actionhost

#192
Quote from: i2Paq on August  5, 2013, 20:05:50
Ik heb besloten 1x een duurdere S/PDIF kabel te kopen, op advies van anderen.
Ook de analoge kabel is een duurdere dan er nu aan zit.
Daar blijft het bij

Als je daarmee een betere externe voeding bedoelt dan: Ja.
Of die er komt weet ik niet, ben aan het kijken naar een "betere" Dac in dezelfde prijsklasse (400,- max.).

De kabels moet inderdaad ook een beetje in verhouding met de rest van je zet zijn ja....

En ik bedoelde idd een betere externe voeding (specifiek de best of two worlds solution.....BOTW dus).

Ben bang dat ik ook voor een (veel) ''betere" DAC wil gaan waar ik lang tevreden mee blijf. De DacMagic is dat waarschijnlijk niet. Moet ook zeker niet minder zijn dan mijn huidige externe DAC (die helaas geen coax ingang heeft anders had ik zeker geen andere DAC overwogen).
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

i2Paq

Ik wil max 500,- uitgeven aan een Dac + kabels.
Meer is, in mijn ogen, niet zinvol.

Dat verschil ga ik nooit horen.

Wil een Schitt Bifrost en een Teac ud-h01 beluisteren, als ik de leveranciers zo ver krijg  :popcorn:
Dat zou ik voor nu een zinvolle upgrade vinden.

Dan gaat de Cambridge naar de luisterkamer en de Metrum naar MP  :satisfied:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Actionhost

#194
Quote from: i2Paq on August  5, 2013, 20:59:00
Ik wil max 500,- uitgeven aan een Dac + kabels.
Meer is, in mijn ogen, niet zinvol.

Minder dan je streamer dus (Sonos met Magna Mod is 650 euro)......

Maar kan idd prima hoor!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

Quote from: Actionhost on August  5, 2013, 15:47:20
Nog een toevoeging omdat ik zeker niet de indruk wil wekken dat de ervaring met de Maga niet positief is.

<knip>

Ik denk dus ook dat ik met de Optilink 3 grotendeels de ware Magna Mod heb gehoord. Zoals ik al schreef, echt een stuk beter dan wat ik had! Dit streamen kwam gewoon dichtbij CD's.

Echter die gedachte  voortzettend zal een (goede) S/PDIF (nog) beter zijn werk doen omdat deze kabel in principe geheel jittervrij is. Dan heb je dus een jitterarme bron met de Magna en een jittervrije kabel met de S/PDIF. Ik denk dat de Magna dan pas zijn volledige potentieel kan laten horen. Dat ga ik dus zeker proberen!

Nadeel hiervan is natuurlijk dat er dan ook een goede externe DAC moet komen......

@Actionhost: ik schreef al eerder dat je welkom bent om de gemodde Sonos op mijn Devialet te komen testen, zowel met optische als met S/PDIF verbinding. Ik heb hier ook een ongemodde Sonos, een Air-streamer van Devialet en zelfs een cd-speler. Dus we kunnen alle kanten op en hebben veel referentiemateriaal. Dan krijg je in elk geval een indruk wat de S/PDIF en een goede DAC zou kunnen toevoegen aan je systeem. ChM

Quote from: Actionhost on August  5, 2013, 14:47:11
Het 1 op 1 vergelijk met de standaard Sonos vs de (dan inmiddels goed ingespeelde) Magna Sonos lijkt me erg interessant.

Wellicht combineer ik deze test met een goede externe DAC om meteen het verschil tussen optisch en S/PDIF te testen.

Wordt idd pas begin september ivm vakantie (zou daarvoor kunnen maar dan wordt het haastwerk en dat wil ik niet).
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

#196
Quote from: Charlemagne on August  5, 2013, 21:39:52
@Actionhost: ik schreef al eerder dat je welkom bent om de gemodde Sonos op mijn Devialet te komen testen, zowel met optische als met S/PDIF verbinding. Ik heb hier ook een ongemodde Sonos, een Air-streamer van Devialet en zelfs een cd-speler. Dus we kunnen alle kanten op en hebben veel referentiemateriaal. Dan krijg je in elk geval een indruk wat de S/PDIF en een goede DAC zou kunnen toevoegen aan je systeem. ChM

Ja lijkt me, zoals ik eerder schreef, een goed idee! Waar woon je? Zal wel in september worden ivm vakantie.

Om de test optisch vs coax eerlijk te doen moeten we eigenlijk ook weer een goede optische kabel hebben (bv Optilink 3). Dat was het verschil in mijn test.


Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Charlemagne

Quote from: chansig on August  6, 2013, 09:38:09
Strakke actie van Wifimedia....

Gr Hans

Zeker! En daarom nog maar even een linkje naar deze forumsponsor:

http://www.wifimedia.eu/

Toevallig zijn er in augustus DAC's in de aanbieding, dus dat komt mooi uit.  ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■