Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Quote from: Actionhost on July 24, 2013, 16:31:11
Ik vind zo'n Magna Mod erg interessant worden!

Jij hebt de Sonos toch aangesloten op externe DAC toch?

Heeft de mod ook nut als je de SONOS aansluit op een externe dac via optical out? Ik gebruik namelijk mijn Marantz SA15s2LE als externe DAC (ben ik erg tevreden over!). Alleen deze heeft alleen een optical in......

Ja, ik heb hem aan een Metrum NOS Quad Dac, via de coax.

Of hij via optical werkt weet ik niet, zul je aan Magna HiFi moeten vragen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Actionhost

Quote from: i2Paq on July 24, 2013, 17:51:56

Of hij via optical werkt weet ik niet, zul je aan Magna HiFi moeten vragen.

Had al PM gestuurd, maar antwoord hier mag ook hoor Magna Hifi!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

In deze topic stond daar al iets over (blz. 2), maar ik wil het nog wel even quoten voor de luie lezers:


Omschrijving : SONOS MAGNA MODIFICATIE

Quote- Nieuwe Low Jitter Clock module ter vervanging van huidige Sonos Oscillator.
- Verbetering van geïntegreerde voeding voor optimale prestatie. Uitgevoerd als extra voedingsprint (inwendig) met hoogwaardige Panasonic FC en MKT condensatoren. Lage rimpelspanning ten gunste van afgeleide voedingen.
- Gebruik van de onvolprezen Clock Oscillator van Tentlabs, met zeer lage jitter. Beste in zijn soort.
- Nieuwe vergulde SPDIF uitgang, met re-clock en zeer lage jitter wordt gemonteerd op de achterkant van de Sonos Connect (of ZP90).
- Modificatie wordt uitgevoerd op de coaxiale SPDIF uitgang, de originele SPDIF en optische uitgang worden `disabled`.

Het gebruiksgemak van de Sonos is onovertroffen, echter klankmatig zijn er zeker verbeteringen mogelijk.
De `winst` van de upgrade/modificatie is te omschrijven als verbetering van:
- Muzikaliteit, rust, ruimtelijkheid en detaillering. Het kenmerkende `rafelige` (digitale) geluid, wat veroorzaakt wordt door jitter, behoort na upgrade tot het verleden.

Bij de nieuwste mod wordt de originele RCA S/PDIF vervangen door een mooie vergulde. De optische uitgang blijft 'disabled' (en terecht!)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

#128
Quote from: Charlemagne on July 24, 2013, 18:33:02
In deze topic stond daar al iets over (blz. 2), maar ik wil het nog wel even quoten voor de luie lezers:


Omschrijving : SONOS MAGNA MODIFICATIE

Bij de nieuwste mod wordt de originele RCA S/PDIF vervangen door een mooie vergulde. De optische uitgang blijft 'disabled' (en terecht!)

Precies,optische uitgang disabled had ik idd al gelezen zo lui ben ik nou ook weer niet  ;D. Ook op hun advertentie op MP gelezen, vandaar mijn vraag.

Bedoeling achter vraag was of ik iets aan een aangepaste mod zou hebben waar ik wel van (bijvoorbeeld) de voedingsupgrade zou profiteren maar met de optical out gewoon werkend. Maar lijkt me meer een vraag voor Magna Hif zelf.

Andere externe dac dan mijn huidige nu niet echt een optie.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

De dure Tentslab clock werkt in ieder geval niet op de optische uitgang bij de mod ook al zou hij niet 'disabled' zijn. In dat geval kun je nog vragen om alleen een upgrade van de voeding, lijkt me. Maar dan haal je niet het onderste uit de kan. Maar dat doe je IMO sowieso niet als je afhankelijk blijft van de toslink verbinding, lijkt mij. Lees het Bluessound Node verhaal er nog maar eens op na. Misschien ook je DAC laten modden en daar een nette RCA S/PDIF in laten breien? Ik zie alleen oplossingen!  :D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

Quote from: Charlemagne on July 24, 2013, 19:55:33
De dure Tentslab clock werkt in ieder geval niet op de optische uitgang bij de mod ook al zou hij niet 'disabled' zijn. In dat geval kun je nog vragen om alleen een upgrade van de voeding, lijkt me. Maar dan haal je niet het onderste uit de kan. Maar dat doe je IMO sowieso niet als je afhankelijk blijft van de toslink verbinding, lijkt mij. Lees het Bluessound Node verhaal er nog maar eens op na. Misschien ook je DAC laten modden en daar een nette RCA S/PDIF in laten breien? Ik zie alleen oplossingen!  :D

Als DAC gebruik ik de "Dac mode" van mijn Marantz SA15s2 LE. En die klinkt erg goed vind ik (beter dan bv een MF M1 die ik ook getest heb, naast ook andere DAC's). Ik laat deze speler liever niet modden eerlijk gezegd.

Had gehoopt 'm een door een Sonos Mod nog beter te laten klinken, maar helaas niet zo eenvoudig dus. Misschien dan toch een alleen een voeding upgrade.....(maar dd een vervelend idee dat dan niet alles uit de k ast wordt gehaald).


Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Magna Hifi

#131
We hebben van meerdere kanten vragen gehad over het gebruik van de optische uitgang ipv de coaxiale. Ik zal me hier even in moeten verdiepen en kom er zo snel mogelijk op terug.
Stel dat het kan (dat denk ik wel) dan kan ik niet inschatten wat het verschil zal zijn (coax vs. optisch) Uiteraard hangt dit ook van de gebruikte optische kabel (Dit was het verschil in de test van de eerste en tweede Bluesound Node van Charlemagne)
To be continued....


i2Paq

Wat zou een betaalbare, en leverbare, coaxkabel en analoge Interlink zijn voor tussen de Sonos en de Dac en vanaf de Dac naar mijn versterker?

Hierbij uitgaande van een budget van max 200,-.

Ben een non-believer voor wat betreft het hele verhaal omtrent kabels maar sta open voor "suggesties"  :angel:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Actionhost

Quote from: Magna Hifi on July 24, 2013, 22:52:39
We hebben van meerdere kanten vragen gehad over het gebruik van de optische uitgang ipv de coaxiale. Ik zal me hier even in moeten verdiepen en kom er zo snel mogelijk op terug.
Stel dat het kan (dat denk ik wel) dan kan ik niet inschatten wat het verschil zal zijn (coax vs. optisch) Uiteraard hangt dit ook van de gebruikte optische kabel (Dit was het verschil in de test van de eerste en tweede Bluesound Node van Charlemagne)
To be continued....

Ik ben benieuwd. Nadeel is idd dat je niet van te voren kan inschatten wat het verschil zal zijn. Maar goed alleen betere voeding zou al 'iets moeten doen' zou je zeggen.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

bones

Quote from: Magna Hifi on July 23, 2013, 12:04:29

Ben nog niet aan vergelijkingstest toegekomen, kan alleen maar nog beter worden.
Zit nog steeds op mijn eigen DAC te wachten die ter reparatie uit logeren is...
Als we weer een extra exemplaar hebben kunnen we testen met nieuwe uitvoering (RCA op juiste plaats en voedings aanpassing op de voedingsprint).
Mogelijk ook nog verschillende interne bekabeling proberen.
Als we zover zijn kunnen we 'm wel een poosje bij jouw stationeren voor een test.
Heb je een goed toko in de buurt?  ::)

Gr Rob

Ha Rob,

Prima Toko in de buurt, laten we t.z.t. even pm'en.

Ik volg de discussie hier zijdelings. Maar om toch even mijn input te geven: als je een gewone Sonos hebt kan je het verschil tussen een optische kabel en een digitale interlink snel ervaren, gewoon beide aansluiten en vergelijken. Vast wel iemand in de buurt die even een kabel wil uitlenen voor dit goede doel.

Het nadeel van de optische interlink is dat die jitter veroorzaakt. Het goede werk van de Tent wordt daarmee deels teniet gedaan. Het is dan ook maar de vraag of het zinvol is om de optische uitgang aaan te pakken.

Groet,

B
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Actionhost

#135
Quote from: bones on July 26, 2013, 07:34:22
Ik volg de discussie hier zijdelings. Maar om toch even mijn input te geven: als je een gewone Sonos hebt kan je het verschil tussen een optische kabel en een digitale interlink snel ervaren, gewoon beide aansluiten en vergelijken. Vast wel iemand in de buurt die even een kabel wil uitlenen voor dit goede doel.

Het nadeel van de optische interlink is dat die jitter veroorzaakt. Het goede werk van de Tent wordt daarmee deels teniet gedaan. Het is dan ook maar de vraag of het zinvol is om de optische uitgang aaan te pakken.

Groet,

B

Bedankt voor de tip maar die had ik natuurlijk al verzonnen, echter (zoals ik al zei) zit op mijn externe dac (de Marantz sa15s2 in 'DAC Mode') alleen een optical in (anders was het een non-discussie natuurlijk als ik beide ingangen op mijn DAC had zitten). De DAC an sich bevalt goed overigens.

Kreeg vandaag mail van Magna dat het, tegen een kleine meerprijs, waarschijnlijk wel een optie is via de optische uitgang met dezelfde modificatie eigenschappen. Hij zou hier nog het één en ander posten. Ben erg benieuwd naar de details van de oplossing.  Het verschil tussen coaxiaal en optical (en de jitter eigenschappen) is me idd bekend.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

Het loont misschien de moeite na de mod nog te testen met diverse optische interlinks. Bij Wifimedia kun je die vast wel op proef vragen.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

Quote from: Charlemagne on July 26, 2013, 11:52:28
Het loont misschien de moeite na de mod nog te testen met diverse optische interlinks. Bij Wifimedia kun je die vast wel op proef vragen.



Lijkt mij ook ja. Ik heb nu een RUconnected optische kabel. Een vrij basic kabel maar zeker niet slecht. Echter valt hier nog wel wat te winnen ja.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Actionhost

#138
Quote from: Charlemagne on July 26, 2013, 11:52:28
Het loont misschien de moeite na de mod nog te testen met diverse optische interlinks. Bij Wifimedia kun je die vast wel op proef vragen.



Ik lees net je verhaal over de Node en de verschillen met de optilink. De dure (!) optilink 3 komt goed uit de bus dus en lijkt een redelijk jitterarme kabel te zijn?



Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

Quote from: Actionhost on July 26, 2013, 12:16:33
Ik lees net je verhaal over de Node en de verschillen met de optilink. De dure (!) optilink 3 komt goed uit de bus dus en lijkt een redelijk jitterarme kabel te zijn?

Klopt! Althans dat is de claim. De inderdaad dure kabel bestaat uit vele uiterst dunne optische vezels die paralel door de kabel lopen. Op die manier heb je minder strooiing van licht in de kabel en komen de lichtsignalen met meer precisie aan en daardoor krijg je minder jitter is de bedoeling. Ik heb hem alleen kunnen vergelijken met mijn huis-tuin-en-keuken toslinkkabeltje. De duurdere kabel klonk duidelijk beter in mijn set. De Optilink 1 heb ik op die manier niet getest. Die was al retour. Maar ik raad je aan vooral zelf tests te doen met diverse kabels en niet blind te varen op mijn oordeel. Een Optilink 1 (à €89,-) doet het misschien ook heel aardig. Gewoon zelf testen is mijn advies. Maar dan moet je bron eerst jitterarm zijn (en dus gemod).

Het lijkt een mooi onderwerp voor nog een shootout om dat te testen.

Ikzelf ben ook benieuwd of Rob nog de Bluesound Node onderhanden gaat nemen. In principe klonkt die ongemod een stuk beter dan de ongemodde Sonos. Dus het uitgangspunt is prima lijkt me.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

Quote from: Charlemagne on July 26, 2013, 13:45:01
Het lijkt een mooi onderwerp voor nog een shootout om dat te testen.


Dat lijkt me ook een heel aardige shoot-out! Ik zag inderdaad dat Wifimedia een aantal fraaie toslinks heeft. Zal Wifimedia hieraan mee werken? Is een mailtje genoeg hiervoor?

Zelf heb ik nog wel een dropveter en een net geen dropveter (RU Connected) om mee te testen.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

Bij Wifimedia zijn ze uiterst service gericht. Dat heb ik al meer dan eens geschreven en persoonlijk ervaren. Bovendien volgen ze het HT-forum en dus ook dit topic met grote interesse. Dus ik verwacht dat ze zeker zullen meewerken.

Maar eerst moet je bron jitterarm zijn, en dus gemod, want anders ga je verschillen niet horen vrees ik.

Een shootout met een gemodde Node erbij zou het helemaal interessant maken. Ik weet alleen niet welke mods Magna Hifi bij de Node gaat aanbrengen. Als de optische uitgang intact blijft dan kan die mooi bij de toslink kabel shootout betrokken worden.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

#142
Quote from: Charlemagne on July 26, 2013, 14:25:58
Bij Wifimedia zijn ze uiterst service gericht. Dat heb ik al meer dan eens geschreven en persoonlijk ervaren. Bovendien volgen ze het HT-forum en dus ook dit topic met grote interesse. Dus ik verwacht dat ze zeker zullen meewerken.

Maar eerst moet je bron jitterarm zijn, en dus gemod, want anders ga je verschillen niet horen vrees ik.

Een shootout met een gemodde Node erbij zou het helemaal interessant maken. Ik weet alleen niet welke mods Magna Hifi bij de Node gaat aanbrengen. Als de optische uitgang intact blijft dan kan die mooi bij de toslink kabel shootout betrokken worden.

Zodra ik de witte rook krijg van Magna dan stuur ik de Sonos op voor de 'optical mod'. En daarna een toslink (& Node?) shoot-out. Stuur als de mod klaar is wel een mail naar Wifimedia. Dat komt vast goed inderdaad.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Actionhost

#143
Mail binnen van Magna. Ik zal over enkele dagen de Sonos opsturen voor de modificatie inclusief een 'gemodde' optische uitgang. Ik houd jullie op de hoogte.

Tevens heb ik net Wifimedia een mail gestuurd met de vraag of ze mee willen werken aan het ter beschikking stelen van toslinks voor een shoot-out.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

Spannend! Bij de shootout zou een vergelijk met de Sonos met RCA S/PDIF uit ook reuze interessant zijn. Mag eventueel weer bij mij thuis. Mijn Devialet heeft optische en RCA S/PDIF ingangen. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

#145
Quote from: Charlemagne on July 29, 2013, 17:36:24
Spannend! Bij de shootout zou een vergelijk met de Sonos met RCA S/PDIF uit ook reuze interessant zijn. Mag eventueel weer bij mij thuis. Mijn Devialet heeft optische en RCA S/PDIF ingangen. ChM

Zeker een optie! Ben ook wel benieuwd naar het vergelijk tussen een S/PDIF en de optische uitgang (met de juiste toslink).

Ook een test: Mijn SA15s2 LE gebruik ik naast (sa)cd speler ook als DAC. Dat heeft ook als voordeel dat ik precies kan gaan horen of de FLAC even goed klinkt als de CD. De DAC ( de chip zelf en de analoge trappen, voeding en zelfs de interlink) is uiteraard precies hetzelfde. Geen kleuring van het geluid door een andere DAC of kabel.

Nu is trouwens het duidelijk de cd-speler die wint van de FLAC. Ik hoop dat dit komt door mijn standaard Sonos.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Charlemagne

#146
Quote from: Actionhost on July 29, 2013, 17:49:59
<knip>
Nu is trouwens het duidelijk de cd-speler die wint van de FLAC. Ik hoop dat dit komt door mijn standaard Sonos.

Bij mij wint de FLAC; tenminste als ik ze afspeel met de Air-streamer van Devialet. Bij de ongemodde Sonos met FLAC'S verliest de Sonos van mijn CD-speler, als loopwerk aangesloten op de DAC van de Devialet. Bij de beschreven shootout hebben we geen vergelijk gedaan met de CD, om het een beetje overzichtelijk te houden. Was wel interessant geweest natuurlijk.

"bones" met zijn Duitse Sonos-mod, heeft die vergelijking wel gedaan en die is nu, dacht ik, helemaal van de CD af. Ik trouwens ook. Ik rip ze alleen nog maar.....

De ervaringen van "bones" met de switch naar zijn G-Sonos lees je in deze topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131664.0
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Actionhost

#147
Quote from: Charlemagne on July 29, 2013, 18:16:15

"bones" met zijn Duitse Sonos-mod, heeft die vergelijking wel gedaan en die is nu, dacht ik, helemaal van de CD af. Ik trouwens ook. Ik rip ze alleen nog maar.....

Ik ben echt erg benieuwd of dat met mijn 'gemodde' Sonos ook zo gaat zijn!

Hoewel ik een goed gemasterde SACD (Diana Krall is daar toch wel reference in) ook wel heel lekker vind klinken hoor!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Actionhost

Sonos is verzonden naar Magna!

Voor verzenden nog even een test gedaan met mijn standaard Sonos. Enkele nummers van mijn favoriete albums zowel op CD als FLAC gedraaid. Hele nummers beluisterd, maar ook A naar B schakeling.

De DAC zoals gezegd hetzelfde (mijn cd speler gebruik ik ook als DAC voor de Sonos).

Het geluid op de CD duidelijk beter bij alle nummers. Fraaiere strakkere bassen, mooiere hoge tonen en echt een stuk ruimtelijker dan de Flac. De algemene luisterindruk was gewoon beter. En ik hoefde echt niet geconcentreerd te luisteren om deze verschillen te ontdekken.

Als ik de Magna-Sonos heb weer dezelfde test met dezelfde albums. De enige variabele die dan anders is de Sonos, dus......

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Xander32

Quote from: Actionhost on July 30, 2013, 14:47:47
Sonos is verzonden naar Magna!

Voor verzenden nog even een test gedaan met mijn standaard Sonos. Enkele nummers van mijn favoriete albums zowel op CD als FLAC gedraaid. Hele nummers beluisterd, maar ook A naar B schakeling.

De DAC zoals gezegd hetzelfde (mijn cd speler gebruik ik ook als DAC voor de Sonos).

Het geluid op de CD duidelijk beter bij alle nummers. Fraaiere strakkere bassen, mooiere hoge tonen en echt een stuk ruimtelijker dan de Flac. De algemene luisterindruk was gewoon beter. En ik hoefde echt niet geconcentreerd te luisteren om deze verschillen te ontdekken.

Als ik de Magna-Sonos heb weer dezelfde test met dezelfde albums. De enige variabele die dan anders is de Sonos, dus......
Jouw gehoor, jouw gemoedstoestand, het omgevingsgeluid, ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT