Shootout Sonos, Magna-Sonos(+Ultimo), G-Sonos en Bluesound Node

Started by Charlemagne, June 26, 2013, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Charlemagne

Ziet er fraai uit Rob! Nu nog een sticker 'Digitally modified by Magna Hifi' erop en het plaatje is compleet. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

i2Paq

Quote from: Magna Hifi on July 12, 2013, 23:16:38
Goed nieuws!

Het is gelukt !!!  :headbanging:
Was een mooie puzzel.
Haakse slijper is onverrichterzake retour gereedschaphok.

Originele connector is vervangen door de nieuwe.
Nog kortere bedrading, verder van de wifi antennes af en geen gat.

Hij staat inmiddels te spelen....
Zie fotootje hieronder.

Gr Rob

Zo he!

Dat ziet er goed uit!

:inlove:

Ophalen zondag is lastig, mijn ouders vieren hun 76 en 79 jarig verjaardag in Maarssen.

Al mijn broers + zuster en aanhang (zelfs uit het buitenland) al vroeg op pad.

Maar die s/pdif ziet er top uit!  :worship:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Bas Akkerman

Quote from: i2Paq on July 13, 2013, 00:31:56
Zo he!

Dat ziet er goed uit!

:inlove:

Ophalen zondag is lastig, mijn ouders vieren hun 76 en 79 jarig verjaardag in Maarssen.

Al mijn broers + zuster en aanhang (zelfs uit het buitenland) al vroeg op pad.

Maar die s/pdif ziet er top uit!  :worship:
:nowink: Prioriteiten!

Veel plezier, klinkt als een bijzondere verjaardag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Magna Hifi

Inderdaad.
Hebben we al wel ideetje over.
Moeten nog even knutselen, maar gaat vast wel gebeuren binnenkort.

Quote from: Charlemagne on July 13, 2013, 00:17:34
Ziet er fraai uit Rob! Nu nog een sticker 'Digitally modified by Magna Hifi' erop en het plaatje is compleet. ChM

dre73

ik ben benieuwd wat het verschil is zonder de wifi antennes!
de brichten zonder zijn tot nu toe erg positief.

minder is meer en zo. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Charlemagne

Wat ik uit het verhaal van Rob begrijp is dat RCA s/pdif wat verder van de wifi-antenne zit, niet dat die is uitgeschakeld. Is ook niet handig als je Sonos wil bedienen met de app op je iDevice. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Magna Hifi

Ha Dre,

Wat Charlemagne al opmerkt is correct .
Wifi blijft gewoon ingeschakeld voor gebruik i.c.m. bv de Play3 en Play5) modules.
RCA connector heeft nu (nog) kortere bedrading en zit nu ook verder van wifi antennes (en bovendien boven ipv onder de afschermings plaat tussen antennes en printen).

Groet, Rob

Quote from: dre73 on July 13, 2013, 16:13:27
ik ben benieuwd wat het verschil is zonder de wifi antennes!
de brichten zonder zijn tot nu toe erg positief.

minder is meer en zo. :D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

i2Paq



Kijk, hij is terug en met een (zelfgemaakt) professioneel Magna HiFi Magna-mod stikkertje staat het een stuk "stoerder" ;D

Kan niet wachten tot 17u......  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Buell

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

i2Paq

Quote from: PrimaLuna on July 18, 2013, 15:06:25
Ik wil ook zo'n stickertje  :D

Hoeveel wil je er?   :devil:

Helaas, ik geef ze alleen aan Rob   :angel:


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Magna Hifi

Haha,

"great minds think alike"...

Ik kan trouwens ook niet wachten tot 17:00, warm hier...

Quote from: i2Paq on July 18, 2013, 10:59:43


Kijk, hij is terug en met een (zelfgemaakt) professioneel Magna HiFi Magna-mod stikkertje staat het een stuk "stoerder" ;D

Kan niet wachten tot 17u......  :music:

i2Paq

Nou, hij is weer geplaatst en heeft zijn eerste muziekstukjes er al op zitten!

Natuurlijk niet een echte luistertest gedaan maar wel even een 2-tal favorieten en nummers die ik al zeker 30 jaar ken beluisterd.

Het verschil met de niet Magna Sonos is zeer duidelijk!

De Magna is vol van detail en het laag is "lekkerder".

Als het minder warm is (lees: temperatuur) dan de andere Dac met de "gewone" Sonos eens aansluiten en luisteren naar het verschil.
Ook het verschil tussen de Metrum Quad en de Cambridge Dac 100 met de Magna Sonos.

De winnende Dac gaat het opnemen tegen de Bifrost  :closedeyes:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Magna Hifi

Mooi nieuws!
Hoop over een tijdje ook je final verdict te lezen.
Hopen dat er snel weer een paar regenachtige dagen komen om uitgebreid te luisteren.

Gaaf ook met die sticker!
Daar klinkt ie vast nog beter van :clapping:
Mocht je er nog wat hebben liggen (zonder datum).... Ahummmm :angel:

Met die Cambridge kunnen we waarschijnlijk ook nog wel iets.
Met jouw 2e Sonos trouwens zeker wel ;D

Groeten,
Rob

Quote from: i2Paq on July 18, 2013, 17:30:29
Nou, hij is weer geplaatst en heeft zijn eerste muziekstukjes er al op zitten!

Natuurlijk niet een echte luistertest gedaan maar wel even een 2-tal favorieten en nummers die ik al zeker 30 jaar ken beluisterd.

Het verschil met de niet Magna Sonos is zeer duidelijk!

De Magna is vol van detail en het laag is "lekkerder".

Als het minder warm is (lees: temperatuur) dan de andere Dac met de "gewone" Sonos eens aansluiten en luisteren naar het verschil.
Ook het verschil tussen de Metrum Quad en de Cambridge Dac 100 met de Magna Sonos.

De winnende Dac gaat het opnemen tegen de Bifrost  :closedeyes:

activ

Hmmm, tijd om geld appart te gaan leggen voor een Sonos mod :)

Magna Hifi

Vakantiegeld nog niet uitgegeven, hoop ik?  ;)
Paar biertjes per dag minder en je komt een heel eind.

Tot binnenkort :angel:

Gr Rob

Quote from: activ on July 18, 2013, 21:03:04
Hmmm, tijd om geld appart te gaan leggen voor een Sonos mod :)

bones

Quote from: Charlemagne on July 13, 2013, 17:21:38
Wat ik uit het verhaal van Rob begrijp is dat RCA s/pdif wat verder van de wifi-antenne zit, niet dat die is uitgeschakeld. Is ook niet handig als je Sonos wil bedienen met de app op je iDevice. ChM

Op de Duitse fora maken ze melding van een Scandinavisch forum waar men zweert bij de Sonos zonder antenne. Het zou een rustiger geluidsbeeld geven. Het Duitse forum is kritisch, sterker nog, Gert raadt ervan af. Mocht je er toch voor kiezen om de antennes eruit te halen (wat betert gaat bij de oude ZP-90), dan is het gemis van het wifi netwerk te ondervangen door aan de Sonos een Bridge te hangen (tussen 25 en 50 Euri op E-Bay, Marktplaats e.d.). Zelf luister ik uitsluitend bekabeld. Mijn antennes zijn nog wel ingebouwd.

@Rob, merk je verschil tussen de oorspronkelijke Magna en jouw nieuwe versie? Ik ben benieuwd of het kleine verschil tussen G-Sonos en Magna-Sonos inmiddels is opgeheven...
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Charlemagne

#117
@bones: als je antenne niet is 'disabled' werkt hij gewoon. Maar misschien maakt het sowieso wat uit dat je de muziekdata bekabeld streamt. Ik doe dat hier ook. Ik begrijp uit je posting dat je de iDevice app nog kunt gebruiken als je de wifi-antenne uitschakelt. Via de Bridge zou bediening van de Sonos dan mogelijk blijken. Lijkt me nogal belangrijk.

Overigens kun je de Sonos ook bedienen via een laptop app, op de laptop zelf. Ik heb dat gedaan bij de aanvullende shootout. Dat was handiger bij het synchroon starten van de playlists, die ik wilde beluisteren. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

evilniek

De meeste routers zijn sowieso wifi-enabled, zijn dus gewoon draadloos te benaderen, de antenne van de streamer staat los van het netwerk gebeuren.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

i2Paq

De Sonos heeft sinds donderdag aangestaan en ik wordt steeds enthousiaster.

Hoewel ik nog geen vergelijk heb kunnen maken met de andere Sonos en Dac hoor ik duidelijk verschil met voor de Magna Mod.

Zal echter nog zeker een week duren voordat ik ga slepen met spullen om een echt vergelijk te maken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Charlemagne

Quote from: i2Paq on July 22, 2013, 14:43:17
De Sonos heeft sinds donderdag aangestaan en ik word steeds enthousiaster.

Hoewel ik nog geen vergelijk heb kunnen maken met de andere Sonos en Dac hoor ik duidelijk verschil met voor de Magna Mod.

Zal echter nog zeker een week duren voordat ik ga slepen met spullen om een echt vergelijk te maken.

We wachten hier rustig en vol vertrouwen op de resultaten van shootout nummer 2  ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

dre73

woensdag ga ik de magna met de standaard sonos vergelijken......

ik weet het eigenlijk al. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Magna Hifi

Ondraaglijk.....
Zowel de opgebouwde spanning als temperatuur .... Pffff :nervous:

Rob

Quote from: Charlemagne on July 22, 2013, 22:17:46
We wachten hier rustig en vol vertrouwen op de resultaten van shootout nummer 2  ;)

Magna Hifi

Ha Bones,

Meningen lopen nogal uiteen over het nut van antennen disablen.
Nadelen zijn al genoemd, maar mogelijk brengt het verbetering.
We moeten eens kijken hoe ze netjes gedisable kunnen worden.
Antennes loskoppelen is eenvoudig, maar liefst schakelmje an de gehele wifi module uit.

Ben nog niet aan vergelijkingstest toegekomen, kan alleen maar nog beter worden.
Zit nog steeds op mijn eigen DAC te wachten die ter reparatie uit logeren is...
Als we weer een extra exemplaar hebben kunnen we testen met nieuwe uitvoering (RCA op juiste plaats en voedings aanpassing op de voedingsprint).
Mogelijk ook nog verschillende interne bekabeling proberen.
Als we zover zijn kunnen we 'm wel een poosje bij jouw stationeren voor een test.
Heb je een goed toko in de buurt?  ::)

Gr Rob

Quote from: bones on July 21, 2013, 16:13:59
Op de Duitse fora maken ze melding van een Scandinavisch forum waar men zweert bij de Sonos zonder antenne. Het zou een rustiger geluidsbeeld geven. Het Duitse forum is kritisch, sterker nog, Gert raadt ervan af. Mocht je er toch voor kiezen om de antennes eruit te halen (wat betert gaat bij de oude ZP-90), dan is het gemis van het wifi netwerk te ondervangen door aan de Sonos een Bridge te hangen (tussen 25 en 50 Euri op E-Bay, Marktplaats e.d.). Zelf luister ik uitsluitend bekabeld. Mijn antennes zijn nog wel ingebouwd.

@Rob, merk je verschil tussen de oorspronkelijke Magna en jouw nieuwe versie? Ik ben benieuwd of het kleine verschil tussen G-Sonos en Magna-Sonos inmiddels is opgeheven...

Actionhost

Quote from: i2Paq on July 18, 2013, 17:30:29
Nou, hij is weer geplaatst en heeft zijn eerste muziekstukjes er al op zitten!

Natuurlijk niet een echte luistertest gedaan maar wel even een 2-tal favorieten en nummers die ik al zeker 30 jaar ken beluisterd.

Het verschil met de niet Magna Sonos is zeer duidelijk!

De Magna is vol van detail en het laag is "lekkerder".

Als het minder warm is (lees: temperatuur) dan de andere Dac met de "gewone" Sonos eens aansluiten en luisteren naar het verschil.
Ook het verschil tussen de Metrum Quad en de Cambridge Dac 100 met de Magna Sonos.

De winnende Dac gaat het opnemen tegen de Bifrost  :closedeyes:

Ik vind zo'n Magna Mod erg interessant worden!

Jij hebt de Sonos toch aangesloten op externe DAC toch?

Heeft de mod ook nut als je de SONOS aansluit op een externe dac via optical out? Ik gebruik namelijk mijn Marantz SA15s2LE als externe DAC (ben ik erg tevreden over!). Alleen deze heeft alleen een optical in......
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213