1 Computer op 2 versterkers aansluiten

Started by DeNNis.R, June 26, 2013, 18:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DeNNis.R

hallo iedereen

Ik heb een vraag iK Heb 2 versterkers staan hier.
1 Sony str de335 daarop heb ik 2 speakers en ik heb een Phillips FR 740 versterker daar heb ik ook speakers op.
nu heb ik altijd 1 versterker op mijn computer aan gesloten.
Als ik een Jack spillter koop kan ik dan 2 versterker op mijn computer aan sluiten?

Dit vroeg ik mij af.

Alvast bedankt :D

edit door christiaan: topic titel wat duidelijker gemaakt

KILLorBE

Dat kan, maar je kunt ook een interlink tussen een md/tape out en een line in (CD, Aux.....) hangen.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

DeNNis.R

Oke bedankt maar gaat hierdoor mijn versterker niet kapot of mijn geluidskaart?

KILLorBE

Nee, alle in en uitgangen (behalve Phono en Pre in/out) zitten ongeveer op hetzelfde niveau.

Je sluit je pc op versterker 1 (cd/tape/aux...) aan en van daar ga je via md/tape... out naar de cd/tape... in van versterker 2.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Midcall

Quote from: KILLorBE on June 26, 2013, 22:32:43
Nee, alle in en uitgangen (behalve Phono en Pre in/out) zitten ongeveer op hetzelfde niveau.

Je sluit je pc op versterker 1 (cd/tape/aux...) aan en van daar ga je via md/tape... out naar de cd/tape... in van versterker 2.
Weet je dit ècht heel zeker?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

KILLorBE

Ja, maar ik bedoel natuurlijk niet de luidsprekeruitgangen, of ken jij een versterker, naast pc luidspreker setjes, die luidsprekeruitgangen met tulpaansluitingen heeft?

Zover ik me kan herinneren ligt de spanning van die in en uitgangen over het algemeen tussen 125 en 275mV, pre out is vaak het dubbele (500mV) of hoger (tot ~2V).

Please correct me if I'm wrong, of geef even duidelijk aan waar je op doelt.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

DeNNis.R

Kan het nou wel of niet want nu snap ik eht niet zo goed meer

Vampire

#7
Ja, het is zowel mogelijk zoals killorbe aangeeft, en ook zoals jezelf aangeeft via een jack splitter, net hoe het handig is voor jou..

Dus optie 1:

Computer > versterker 1 > tape out/md out > versterker 2 > speakerset 2
                                        > speakerset 1

Optie 2:

Computer > splitter > Versterker 1 > speakerset 1
                                > Versterker 2 > speakerset 2
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Gabor

Quote from: KILLorBE on June 27, 2013, 01:30:47
Zover ik me kan herinneren ligt de spanning van die in en uitgangen over het algemeen tussen 125 en 275mV, pre out is vaak het dubbele (500mV) of hoger (tot ~2V).

Please correct me if I'm wrong, of geef even duidelijk aan waar je op doelt.

De pre out zit na de volumeknop, wat een verzwakker is, en zou zachter moeten zijn. De waarden lijken me net andersom. Maar hoe dan ook doet dat niks af aan de rest van het verhaal, doorlussen via tape out werkt en splitten werkt ook.

KILLorBE

Klopt, maar de pre out is de uitgang van de voorversterker ;)
Je hebt ook met impedantie te maken, en het zijn maximale waardes die ik opgegeven heb (Volumeknop helemaal open), hoe het precies zit zou ik even uit moeten zoeken.

Heb even een voorbeeld opgezocht:
Van mijn versterker is de ingangsgevoeligheid (lijningang) 200mV/47K Ohm, Rec out is 150mV en Pre out is 1,2V.

Van mijn eindversterker is de ingangsgevoeligheid 1V/2K Ohm.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

VlisChris

Quoteedit door christiaan: topic titel wat duidelijker gemaakt
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DeNNis.R

Ik heb hem nu doorgelust ofzo dat werkt goed maar ik haal vandaag denk ik toch nog wel ff zon splitter op