Nieuwe iMac

Started by TheSpeedSkater, June 26, 2013, 15:30:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Irrelevante discussie in dit topic heren ;) Gaarne ontopic houden.

Dank u vriendelijk!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martinus

iemand een idee wanneer nieuwe mac pro retina komen? Airbook heeft zijn update gehad.
............

Erik

Quote from: dennism on June 28, 2013, 14:55:32
Iemand dit topic leest en niet erg geïnformeerd is zou uit jouw post verkeerde conclusies kunnen trekken omdat het niet duidelijk is dat jij een zeer oude PC vervangen hebt en bijv geen vergelijking maakt tussen 2 recente modellen.
Ik weet niet hoe het OSX werkt, ik vermoed dat die in slaapstand gaat als je hem uitzet en daardoor in 5 sec aan is. Standaard start windows niet in slaapstand, zet je die stand aan dan is die in 5 sec opgestart, met een SSD zal dat nog sneller zijn. Lijkt me snel zat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Quote from: Martinus on June 28, 2013, 15:43:02
iemand een idee wanneer nieuwe mac pro retina komen? Airbook heeft zijn update gehad.

De laatste geruchten die ik heb gehoord is vlak voor/rond het back to school seizoen, ergens half augustus tot begin september dus als deze geruchten kloppen.

alexander2

Laat ik dan maar de luis in de pels zijn al die turbo onzin heb je op een Mac niet nodig.
Uiteraard wel als je verscheidene processen tegelijkertijd zou gebruiken dan kan er 'ademnood' optreden.
Ik kan ook geen remux ( mkv) uitvoeren en tegelijkertijd een 1080p filmpje kijken en ook nog tussendoor internetten dan gaat het niet helemaal soepel.
Wel zou ik het geheugen uitbreiden ( 16 GB meer dan zat ) dat is denk ik wel standaard geworden bij de IMac.
Fusion drive daar zie ik geen voordeel als je met een foto bewerkingen programma werkt.
Trackpad is ook wel handig denk ik.

Voor het geval dat er mensen zijn die in de gordijnen vliegen omtrent de turbo onzin, ikzelf zou wel veel toeters en bellen nemen omdat het er is maar het is niet noodzakelijk om foto's te bewerken.

VlisChris

Trackpad zou ik dan graag ruilen met je Simon.
Heb er 1 liggen, en vind het een kreng/drama om mee te werken. Op de MBP vind ik het heerlijk. Maar ik schijn een uitzondering te zijn. Tot nu toe vinden de meesten het geweldig.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martinus

Quote from: dennism on June 28, 2013, 16:45:01
De laatste geruchten die ik heb gehoord is vlak voor/rond het back to school seizoen, ergens half augustus tot begin september dus als deze geruchten kloppen.

fukje, ben ik net amerika weer uit.
............

Erik

De enige merkbare haperingen die ik ook kreeg op een computer als meerdere processen die ene harde schijf benaderden. De reden voor 2 schijven in mijn computer tegenwoordig. Niets is zo erg als een bevriezende computer maar met SSD zal dat tegenwoordig minder belangrijk zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

TheSpeedSkater

Quote from: alexander2 on June 28, 2013, 17:38:56
Fusion drive daar zie ik geen voordeel als je met een foto bewerkingen programma werkt.
Zou je eens willen uitleggen waarom?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

alexander2

Quote from: TheSpeedSkater on June 30, 2013, 21:23:36
Zou je eens willen uitleggen waarom?

Een vriend van mij heeft een nwe Imac met veel toeters en bellen en die is zeer bedreven in foto bewerking met de daarbijbehorende programma's, hij had hiervoor een Imac zonder fusion drive en hij ervaart niet veel verschil.
Mijn persoonlijke mening is dat fusion een tijdelijke iets is als voorloper op SSD helaas is SSD nog te prijzig.