Glasvezel Internet snelheid en het afknijpen tijdens downloaden van de provider

Started by BMW850, June 24, 2013, 22:00:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gabor

Wellicht is het de route naar usenetserver die anders loopt via Lijbrandt? Je zou Astraweb eens een maandje kunnen proberen (ongeveer net zo duur). Hun EU server staat in Amsterdam. Op glas haalde ik daar de volle 100mbit, maar dan bij XMS. Usenetserver was bij mij altijd een beetje gedoe met onstabiele verbindingen.

BMW850

Ik zal zondag eens een andere gratis payserver proberen, usenetserver is bij mij altijd heel stabiel.
Nu eerst naar de TT nacht  :crazy:

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

alexander2


Erik

Ik heb met mijn provider pas de volledige snelheid als ik meer (9) lijnen dan normaal (3) toewijs. Misschien hier ook het geval.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

zegel

Had bij Concepts ook een abbo met contract max. 50 mbit, praktisch tussen de 30 en 37. Upload dan weer wel 49-50! .  Speedtest via de glashart test op de Amino; ik kreeg precies hetzelfde resultaat als bij de test via de pc ( hardwired op modem)

Helaas een maand geleden, meteen nadat ik een brief ontving dat we per 1/7 zouden worden gemigreerd naar Telfort, begon de ellende pas echt.

Kort en goed: ik tik dit op de Wifi verbinding van mijn buurman ( 100mbit via vodafone, 45mbit werkelijk), en heb al 2 weken geen internet/tv/telefoon omdat concepts constant storing heeft. Je snapt, ik heb opgezegt ( mocht, omdat concepts overging op Telfort) en ga weer terug naar vdsl 50mbit en sateliet.  Naar mijn idee ( en dat van mijn straat) moet glasvezel eerst maar eens volwassen worden.  Mijn andere buurman liep net binnen ( Lijbrant), zat ook weer een dag zonder internet.


Ik denk dat de migratie naar Telfort de boosdoener is, maar evengoed: voor mij voorlopig geen glasvezel meer.

Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

BMW850

Nu breekt mijn klomp heb zelfs meerdere testen gedaan.
Wat moet ik hier nu mee  ::)
Ze sturen mij ook geen brief dat Lijbrandt overgegaan is naar Telfort dit zijn ze toch verplicht.
Mijn moeder heeft de brief wel gehad en direct opgezegd natuurlijk  ;)

Beste meneer,

Bedankt voor uw e-mail. U geeft aan dat u het contract wilt opzeggen. U geeft aan dat u meerdere tests heeft uitgevoerd om het probleem te verhelpen.

EHBO-test
U heeft contact gehad met onze klantenservice. Onze klantenservice heeft aangegeven dat u de noodzakelijke EHBO-test moet uit voeren om te kijken waar het probleem zich bevind. U gaat hier niet mee akkoord. Om deze reden zeggen wij uw contract niet op. U bent een contract voor een jaar met Lijbrandt aangegaan. Uw abonnement is actief geworden op 21 juni 2013. Uw abonnement eindigt op 21 juni 2014. U kunt een maand voor de einddatum opzeggen.

Heeft u vragen?
Heeft u vragen over deze e-mail? Bel ons dan gerust. Ons nummer is 088-555 25 22. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag  van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

dennism

Volgens mij is die overgang gefaseerd, en krijg je pas de brief wanneer je daadwerkelijk wordt overgezet. Ik zit bij concepts en deze gaan als het goed is ook ooit over, maar hier ook nog niets gehoord terwijl anderen met concepts (andere stad) al wel geinformeerd zijn.

Verder geven zij aan dat je een test weigerd, wat voor test is dat precies?

BMW850

Ik heb ze meerdere testen aangeleverd die kunnen ze toch in de prullenbak gooien en de ehbo testen bekijken.
Ik snap hun probleem niet.

Rudy

Verzonden met Samsung Mobile
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Eindelijk zijn we van Lijbrandt af  ;)

QuoteDank u voor uw e-mail. Hierin geeft u aan dat het internetsnelheidsprobleem tot op heden nog niet is opgelost.
Ook het bezoek van Guidion heeft het probleem niet verholpen.

We gaan daarom akkoord met uw verzoek het abonnement op te zeggen.
Graag vernemen wij per welke datum het abonnement stopgezet kan worden.
Zo heeft u eerst de gelegenheid een nieuwe provider te zoeken.

We zien uw reactie tegemoet.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Klachten
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Etiennevh

Consumenten glasvezel... Overboekt met 1:120. Dat is je probleem. 120 andere gebruikers die van de dienst gebruik maken. Je "medium" glasvezel kan dan wel snel zijn, de "internetdienst" wordt gedeeld met 120 andere klanten. Indien je puur 100mb wilt hebben met een 1:1 overboeking dan betaal je 1300 euri per maand voor die lijn. De enige reden waarom consumentenglas zo goedkoop is is vanwege de overboeking.

Het kan zijn dat Ziggo met 1:80 werkt en dat je daar ook de ene keer 70 mb haalt en de dag er op maar 40. Heeft gewoon te maken met tijdstip en gebruik. Indien je veel huishoudens om je heen hebt die opeens Ziggo gaan genruiken, krijg je weer het zelfde probleem.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Kjelt

Quote from: Etiennevh on August 22, 2013, 23:14:43
Consumenten glasvezel... Overboekt met 1:120. Dat is je probleem. 120 andere gebruikers die van de dienst gebruik maken. Je "medium" glasvezel kan dan wel snel zijn, de "internetdienst" wordt gedeeld met 120 andere klanten. Indien je puur 100mb wilt hebben met een 1:1 overboeking dan betaal je 1300 euri per maand voor die lijn. De enige reden waarom consumentenglas zo goedkoop is is vanwege de overboeking.
Dat zou willen zeggen dat als we met zijn allen video streaming gaan doen en we kijken allemaal het NOS journaal bv dat niemand kan kijken omdat we dan van die 100Mb/s maar 8Mb/s overhouden? Dat kan toch niet waar zijn? Ik kan me voorstellen dat er geen 1:1 is en dat net als bij vliegtuigen etc. er overboeking is maar 1:120? Dat vind ik dan persoonlijk echt verkeerde voorstelling van zaken als je 100Mb/s adverteert. Want dat is dan in de praktijk nooit haalbaar.
Moet je eens bij vliegen proberen, ieder vliegtuig 120 keer overboeken en dan bij het inchecken 36000 mensen weer naar huis sturen, eens kijken hoe lang die balie overeind blijft staan  ;)

alexander2

Is ook niet waar.
Als ik de snelste variant neem van Ziggo en download dan heb ik 24\7 de maximale down en up snelheid die Ziggo aanbiedt.
ik zit niet op nieuwsgroepen maar op private trackers zoals Hdbits\chd\ipt\hdt\hdwing etc.

ik heb dit ooit gevraagd aan een monteur en die heeft mij verteld als de hele buurt zou streamen en downloaden / uploaden dan nog heeft dit vrijwel geen effect op de snelheden.
Ziggo heeft voldoende capaciteit in het netwerk tevens heeft Ziggo enkele tests gedaan met andere modems met meer kanalen en de snelheden waren mega.
Ziggo gebruikt al glas helaas weten weinig mensen dit die denken dat het hele netwerk uit coax bestaat.

Ik gebruik wel is 10 Gbps netwerken en die snelheden zijn echt onvoorstelbaar maar die zijn niet voor privé gebruik, is ook aardig aan de prijs.
Daar heb je veel aanbieders die jokken omtrent de snelheden ga je naar echte 10Gbps verbindingen dan moeten er SSD schijven aan hangen etc.
Die snelheden zijn er dus wel maar of je het nodig hebt?

Etiennevh

Quote from: Kjelt on August 23, 2013, 08:38:19
Dat zou willen zeggen dat als we met zijn allen video streaming gaan doen en we kijken allemaal het NOS journaal bv dat niemand kan kijken omdat we dan van die 100Mb/s maar 8Mb/s overhouden? Dat kan toch niet waar zijn? Ik kan me voorstellen dat er geen 1:1 is en dat net als bij vliegtuigen etc. er overboeking is maar 1:120? Dat vind ik dan persoonlijk echt verkeerde voorstelling van zaken als je 100Mb/s adverteert. Want dat is dan in de praktijk nooit haalbaar.
Moet je eens bij vliegen proberen, ieder vliegtuig 120 keer overboeken en dan bij het inchecken 36000 mensen weer naar huis sturen, eens kijken hoe lang die balie overeind blijft staan  ;)

Toch is het zo. Al zo lang als glasvezel en koperverbindingen in Nederland aan consumenten worden aangeboden, is er overboeking op de lijnen. Bij koper was dit gemiddeld 1:80, bij glas kan de drager/het medium (glasvezelkabel) veel meer aan, daarom is de gemiddelde overboeking 1:120. Dit is ook de reden dat je nooit ergens aanspraak op kunt maken omdat je een abbonement neemt met een Fair Use Policy. (behalve uiteraard als je verbinding echt niet stabiel is)

Quote from: alexander2 on August 23, 2013, 08:43:21
Is ook niet waar.
Als ik de snelste variant neem van Ziggo en download dan heb ik 24\7 de maximale down en up snelheid die Ziggo aanbiedt.
ik zit niet op nieuwsgroepen maar op private trackers zoals Hdbits\chd\ipt\hdt\hdwing etc.

ik heb dit ooit gevraagd aan een monteur en die heeft mij verteld als de hele buurt zou streamen en downloaden / uploaden dan nog heeft dit vrijwel geen effect op de snelheden.
Ziggo heeft voldoende capaciteit in het netwerk tevens heeft Ziggo enkele tests gedaan met andere modems met meer kanalen en de snelheden waren mega.
Ziggo gebruikt al glas helaas weten weinig mensen dit die denken dat het hele netwerk uit coax bestaat.
Dan niet. Alleen in zakelijk land kun je kleinere overboekingen krijgen. 1:10 is gemiddeld, 1:1 is voor veel bedrijven niet te betalen. Dit is de enige reden hoe ze glasvezel betaalbaar kunnen maken voor consumenten. Het gaat niet om met hoeveel je tegelijk in de buurt zit te streamen, zo werkt de techniek niet. Glasvezel bestaat altijd uit een drager en een dienst. Vergelijk het met de snelweg en de auto's die erover heen gaan. Providers kunnen het zo goedkoop aanbieden doordat er een 1:1 dienst wordt aangeboden en gedeeld wordt met 120 huishoudens. Omdat de meeste huishoudens alleen facebooken en nu.nl en mails zitten te versturen, heb je er geen last van. Zodra de gehele dienst bezet zou zijn met streaming, zou je het wel merken, alleen die gebruikers kunnen door heel NL zitten. Het is niet zoals met het oude coax dat je aan het eind van de lijn de meest klote snelheid hebt. Het gaat om de dienst. In alle gevallen wordt voor televisie signaal een apart Vlan op de drager (glasvezel) ingericht, daarom merk je daar niets van met internetten. Vergelijk het met een gereserveerde spitsstrook voor televisie. De dienst internet echter is een losstaand Vlan, ook wel E-PVC genoemd op jouw glasvezellijntje.

EDIT: ik gooi er nog even een simpele Wikipedia tegenaan die het wellicht wat beter beschrijft:

Overboeking is een technische term die vooral gebruikt wordt om de kwaliteit en snelheid van internetaansluitingen te definiëren. Overboeking betekent dat de capaciteit van een internetverbinding gedeeld wordt met verscheidene gebruikers, en dat de maximumcapaciteit van die verbinding niet gegarandeerd is. De mate van overboeking wordt bepaald door de overboekingsfactor. De overboekingsfactor is de (maximum) snelheid van een verbinding zoals die aan een gebruiker beloofd is, gedeeld door het maximum aantal gebruikers van die verbinding. Voorbeeld: een consument heeft een internetaansluiting met 8 Mbit/s downloadsnelheid. Diezelfde verbinding wordt ook gebruikt door 19 andere consumenten die in dezelfde straat of wijk wonen en deze verbinding met elkaar delen. De overboekingsfactor is in dit geval 20. Als alle 20 consumenten tegelijkertijd data ophalen van het internet dan zou de downloadsnelheid per gebruiker kunnen dalen naar 8/20 = 0,4 Mbit/s. Internetaanbieders gaan ervan uit dat die 20 consumenten (bijna) nooit tegelijkertijd data ophalen of versturen, waardoor de gebruikers meestal een hogere snelheid ervaren dan het opgedeelde minimum (0,4 Mbit/s in dit voorbeeld).

In de praktijk wordt voor consumenten-internetverbindingen een overboekingsfactor tussen de 20 en 100 toegepast, afhankelijk van de kwaliteit van de internetaanbieder. Voor zakelijke gebruikers ligt de overboekingsfactor meestal tussen 1 en 20.

Overboeking kan plaatsvinden in verschillende delen van het netwerk van de internetaanbieder. Bij kabelinternet vindt overboeking plaats op de kabel van consument naar de wijkcentrale (het eerste stukje van de verbinding vanaf consument naar internet). Bij ADSL is het eerste stukje (de telefoonlijn) juist niet overboekt, maar de verbinding vanaf de telefooncentrale weer wel. Bij glasvezel ("fiber to the home") is de backbone van de provider de beperkende factor, deze is relatief gemakkelijk op te schalen en daarom zijn er tot op heden nog geen snelheidsproblemen op glasvezelverbindingen.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: alexander2 on August 23, 2013, 08:43:21
Ik gebruik wel is 10 Gbps netwerken en die snelheden zijn echt onvoorstelbaar maar die zijn niet voor privé gebruik, is ook aardig aan de prijs.
Daar heb je veel aanbieders die jokken omtrent de snelheden ga je naar echte 10Gbps verbindingen dan moeten er SSD schijven aan hangen etc.
Die snelheden zijn er dus wel maar of je het nodig hebt?
Nee hoor. 10 Gbps netwerken worden ontzettend veel gebruikt. Vooral in Darkfiber en Private Line verbindingen (beide KPN) wordt er gebruik gemaakt van DWDM en CWDM technieken doormiddel van prisma's om deze snelheden te halen over grote afstanden. Bijvoorbeeld 10 Gbps over een afstand van 80 KM is gewoon haalbaar middels deze technieken. Daar heb je geen SSD voor nodig (waarom?) maar wordt vooral veel gebruikt om Datacentra aan elkaar te koppelen zodat storage kan communiceren op volledige bandbreedte van Fiber Channel SAN's etc.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Kjelt

In het voorbeeld van Wiki zou een internet provider dus moeten adverteren met 0,4Mb/s t/m 8Mb/s ipv 8Mb/s want dat is dus geen representatie van de werkelijkheid. Ik vind het eigenlijk een vorm van (een bewust) verkeerde voorstelling van zaken geven.

alexander2

Quote from: Etiennevh on August 23, 2013, 09:10:56
Nee hoor. 10 Gbps netwerken worden ontzettend veel gebruikt. Vooral in Darkfiber en Private Line verbindingen (beide KPN) wordt er gebruik gemaakt van DWDM en CWDM technieken doormiddel van prisma's om deze snelheden te halen over grote afstanden. Bijvoorbeeld 10 Gbps over een afstand van 80 KM is gewoon haalbaar middels deze technieken. Daar heb je geen SSD voor nodig (waarom?) maar wordt vooral veel gebruikt om Datacentra aan elkaar te koppelen zodat storage kan communiceren op volledige bandbreedte van Fiber Channel SAN's etc.

Etienne ik ga ervan uit als mensen een SB provider zijn dat die echt wel weten waar ze over praten.
10 Gbps zijn megasnelheden en om die weg te schrijven heb je SSD nodig en een infrastructuur/servers welke geheel zijn ingesteld om dit soort snelheden te verwerken.
Dit soort verbindingen worden niet zo snel prive gebruikt, zo wel laat dan is een aanbieder zien?
Ben wel is benieuwd wie dit dan zijn EN of er software op mag worden geïnstalleerd om te down/up loaden?

edit ik heb je een Pm gestuurd


Etiennevh

Quote from: Kjelt on August 23, 2013, 09:14:49
In het voorbeeld van Wiki zou een internet provider dus moeten adverteren met 0,4Mb/s t/m 8Mb/s ipv 8Mb/s want dat is dus geen representatie van de werkelijkheid. Ik vind het eigenlijk een vorm van (een bewust) verkeerde voorstelling van zaken geven.
Eigenlijk wel ja. Maar dat is natuurlijk ook relatief. Indien je alleen internet en mailtjes verstuurt, dan kun je wel voor 100Mb betalen maar dat heeft geen enkele toegevoegde waarde. Het is eerder een algemeen geaccepteerd feit dat de snelheden zo uiteenlopen. Maargoed, ook als je zakelijk de lijn met 50 man tegelijk belast, en alleen mail en internetverkeer over de lijn gaat, zie je dat de meeste bedrijven betalen voor 10x de bandbreedte die ze "eigenlijk" gebruiken.

Quote from: alexander2 on August 23, 2013, 09:20:29
Etienne ik ga ervan uit als mensen een SB provider zijn dat die echt wel weten waar ze over praten.
10 Gbps zijn megasnelheden en om die weg te schrijven heb je SSD nodig en een infrastructuur/servers welke geheel zijn ingesteld om dit soort snelheden te verwerken.
Dit soort verbindingen worden niet zo snel prive gebruikt, zo wel laat dan is een aanbieder zien?
Ben wel is benieuwd wie dit dan zijn EN of er software op mag worden geïnstalleerd om te down/up loaden?

edit ik heb je een Pm gestuurd


Sorry, mijn interpretatiefout. Ik dacht de je zakelijk bedoelde. In zakelijk land worden die verbindingen veel afgenomen. Maar je argument over SSD etc. is niet waar. Ik ken zat bedrijven die een Storagecluster hebben met 10Gbps FiberChannel, gewoon met 10KRPM harddisks. Maar als consument zou je dat nooit nodig hebben, of je moet een direct toegankelijke webfarm met 10.000en films hebben die je deelt met je vrienden ofzo, haha.

Ik heb overigens geen PM gehad.!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

alexander2

Stuur je vanavond opnieuw een pm ging ietd mis met de tablet.  :-)

dennism

Ik denk dat het 10Gbit verhaal makkelijk simpel uit te leggen is:

Even heel basaal:

Tussen consumenten of zakelijk (1 op 1), ja beide partijen moeten of een dikke raid hebben of een dikke (PCIE) SSD opstelling om de 10Gbit vol te blazen, daar je Sata 600 poortje dit ook niet gaat trekken ;-) Ik moet echter de eerste consument met een 10Gbit fiber nog tegen komen ;-) Als je een dikke upload bak aan 10Gbit hebt hangen, ja ook dan zul je een dikke raid of SSD's moeten hebben aan de versturende kant om een 10Gbit pijp vol te drukken, leuk als je er de beschikking over hebt, maar heb is er natuurlijk niet echt voor bedoeld ;-)

Zakelijk: 10GBit interconnects e.d. tussen redelijk wat DC's liggen deze verbindingen, zijn daar SSD's voor nodig? Nee, want ze verzorgen niet de communicatie tussen 2 poortjes, maar tussen 10 tot honderden poortjes. Ik ken wel een aantal bedrijven die bijv complete virtualisatie farms mirroren tussen 2 of meer locaties als Fallback met bijbehorende storage clusters, en daar komt bijna nog geen SSD aan te pas (globaal gezien) daar SSDs zakelijk gezien zeker in enterprise storage systemen waar stabiliteit en/of capaciteit boven snelheid staat pas zeer recent breed toegepast worden in tiered storage systemen omdat het veelal nog te duur was en omdat SSD's nog niet voldoende uitgetest waren voor zulke toepassingen.

Verder is overboeking heel normaal, al moet ik zeggen dat ik denk dat naast overboeking ook de kwaliteit van het netwerk denk ik een grote invloed heeft (bij ADSL weet iedereen dit, na 2KM afstand van de wijkcentrale zeg maar dag tegen je snelheid) echter bij Kabel lijkt het ook zo te zijn. Ik woon in een redelijk recente nieuwbouwwijk (eerste huizen staan hier 15 jaar ongeveer, de laatste fase wordt nu opgeleverd. En de snelheden zijn hier altijd bovengemiddeld goed geweest, lijn eigenlijk altijd volledig kunnen benutten bij ziggo en in 10 jaar slechts 2x een storing gehad van enkele uren (gestart met het 300KB/s abonnement tot aan 30Mbit), na de overstap op glas hier ook geen problemen met het behalen van de volle snelheid en ook nog geen noemens waardige storingen.

Kijk ik echter naar mensen die ik ken en wel regelmatig snelheids problemen hebben (gehad) of storingen wonen deze altijd in jaren 30 tot jaren 60 wijken waar ik dan van denk dat de kwaliteit van het netwerk daar gewoon niet top is.

alexander2

Quote from: dennism on August 23, 2013, 17:07:31
Ik denk dat het 10Gbit verhaal makkelijk simpel uit te leggen is:

Even heel basaal:

Tussen consumenten of zakelijk (1 op 1), ja beide partijen moeten of een dikke raid hebben of een dikke (PCIE) SSD opstelling om de 10Gbit vol te blazen, daar je Sata 600 poortje dit ook niet gaat trekken ;-) Ik moet echter de eerste consument met een 10Gbit fiber nog tegen komen ;-) Als je een dikke upload bak aan 10Gbit hebt hangen, ja ook dan zul je een dikke raid of SSD's moeten hebben aan de versturende kant om een 10Gbit pijp vol te drukken, leuk als je er de beschikking over hebt, maar heb is er natuurlijk niet echt voor bedoeld ;-)

Zakelijk: 10GBit interconnects e.d. tussen redelijk wat DC's liggen deze verbindingen, zijn daar SSD's voor nodig? Nee, want ze verzorgen niet de communicatie tussen 2 poortjes, maar tussen 10 tot honderden poortjes. Ik ken wel een aantal bedrijven die bijv complete virtualisatie farms mirroren tussen 2 of meer locaties als Fallback met bijbehorende storage clusters, en daar komt bijna nog geen SSD aan te pas (globaal gezien) daar SSDs zakelijk gezien zeker in enterprise storage systemen waar stabiliteit en/of capaciteit boven snelheid staat pas zeer recent breed toegepast worden in tiered storage systemen omdat het veelal nog te duur was en omdat SSD's nog niet voldoende uitgetest waren voor zulke toepassingen.

Verder is overboeking heel normaal, al moet ik zeggen dat ik denk dat naast overboeking ook de kwaliteit van het netwerk denk ik een grote invloed heeft (bij ADSL weet iedereen dit, na 2KM afstand van de wijkcentrale zeg maar dag tegen je snelheid) echter bij Kabel lijkt het ook zo te zijn. Ik woon in een redelijk recente nieuwbouwwijk (eerste huizen staan hier 15 jaar ongeveer, de laatste fase wordt nu opgeleverd. En de snelheden zijn hier altijd bovengemiddeld goed geweest, lijn eigenlijk altijd volledig kunnen benutten bij ziggo en in 10 jaar slechts 2x een storing gehad van enkele uren (gestart met het 300KB/s abonnement tot aan 30Mbit), na de overstap op glas hier ook geen problemen met het behalen van de volle snelheid en ook nog geen noemens waardige storingen.

Kijk ik echter naar mensen die ik ken en wel regelmatig snelheids problemen hebben (gehad) of storingen wonen deze altijd in jaren 30 tot jaren 60 wijken waar ik dan van denk dat de kwaliteit van het netwerk daar gewoon niet top is.

Komt aardig in de buurt. ;)


Etiennevh

Duidelijke uitleg Dennis, dat is idd ook wat ik bedoelde over 10 gb koppelingen zakelijk gezien. Verbindigen op basis van protected access zijn overigens vrij prijzig (zijn zo makkelijk 10K+ per maand) maargoed dan heb je ook wat...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jaco

Ik heb gewoon 10 GE thuis anders, wel alleen tussen pc en nas  ;D

Bij UPC heb ik bijna constant 120 mbps down, soms dropt het naar 80-90, maar dat is zeldzaam.
Ik ga dinsdag over naar knp 100/100 zal me benieuwen wat ik daar doorheen krijg.
Als dat op 50 mbps blijft steken hebben we een probleem denk ik. Zelfs al adverteren ze met "tot 100 mbps" zullen ze toch de verwachting van 100 mbps waar moeten maken en niet de helft leveren.
Als het in de avonduren slechter wordt kan ik mee leven, dan gaat het mee met de algemene internet pieken.
Een provider heeft ook maar 80 of 100 gbps naar de exchange toe voor al hun abonnees, die kan ook een keer vol zitten.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Hanky Panky

Quote from: jaco on October 18, 2013, 11:45:08
Ik heb gewoon 10 GE thuis anders, wel alleen tussen pc en nas  ;D

Bij UPC heb ik bijna constant 120 mbps down, soms dropt het naar 80-90, maar dat is zeldzaam.
Ik ga dinsdag over naar knp 100/100 zal me benieuwen wat ik daar doorheen krijg.
Als dat op 50 mbps blijft steken hebben we een probleem denk ik. Zelfs al adverteren ze met "tot 100 mbps" zullen ze toch de verwachting van 100 mbps waar moeten maken en niet de helft leveren.
Als het in de avonduren slechter wordt kan ik mee leven, dan gaat het mee met de algemene internet pieken.
Een provider heeft ook maar 80 of 100 gbps naar de exchange toe voor al hun abonnees, die kan ook een keer vol zitten.

Ik haal down ongeveer 94 mbit met KPN Glas, ongeacht het tijdstip vd dag. Up zit rond de 70-80.

Let op dat ze na de oplevering de snelheid wel goed moeten zetten, bij mij stond die veel te laag. 1 belletje naar de storingsdienst en een uurtje later ging ik als een speer over het WWW  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm