Link Audio

Started by johan d, October 8, 2013, 10:35:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

www.link-audio.be

Heeft er iemand ervaring met dit merk? De K100 zou een prachtspeker moeten zijn, iemand daar ervaring mee?
Ik ben een paar maanden geleden eens in de zaak geweest (defekt andere speaker), en heb daar toen de Cube gehoord welke zeer mooi klonk om zo compact te zijn.
Ben er verder goed geholpen, maar had eigelijk nog nooit van Link Audio gehoord.

newday

Ervaring zeker, al meer dan 20 jaar in het bezit van de M23:
http://www.link-audio.be/FolderM23.htm

Volgens mij stond Link vroeger wel wat meer in de picture dan nu.
Speaker bevalt mij zo goed dat dit het enige component is dat ik nog nooit heb ge-upgrade, dat zal wellicht volgend jaar toch eens gaan gebeuren.
De K100 heb ik nog niet gehoord.

KayaRahnee

#2
Ik heb ergens bij een verkoper ( gewoon in huiskamer), ergens in het Mechelse dacht ik, de Link Cube gehoord, heb volgende  (kleine) nota hiervan teruggevonden:

Dan werd mij nog een merk voorgesteld waar ik nog nooit van had gehoord, Belgische makelij.
Link Cube:
Zeer kleine kastjes, gesloten systeem, mooie afwerking.
Er kwam verrassend veel muziek uit die kleine doosjes maar ik miste baspartij.
De plaatsing van de muziek vond ik erg goed.

Ook altijd veel lof gehoort/gelezen over de K100 maar nooit gehoort.
Maar ja, wat voor de ene super is vind de andere dan weer helemaal niks ....... zelf luisteren/beoordelen en maar niet teveel waarde hechten aan praatjes zeker.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pgmvveld

Heb al 15 jaar de M300. Van alles vervangen in de loop van de tijd, maar nooit de speakers.

johan d

Aha, blijkbaar toch veel tevreden gebruikers. De man leek mij ook een eerlijk man, die veel om muziek gaf. Als ik (ooit) nieuwe speakers nodig heb, ga ik er zeker ook nog es langs. Al lijken de K100 wel vrij dure speeltjes te zijn.

KayaRahnee

Quote from: johan d on October  8, 2013, 13:01:14
Aha, blijkbaar toch veel tevreden gebruikers. De man leek mij ook een eerlijk man, die veel om muziek gaf. Als ik (ooit) nieuwe speakers nodig heb, ga ik er zeker ook nog es langs. Al lijken de K100 wel vrij dure speeltjes te zijn.

Was het ook in de streek van Mechelen?
Verkoper wist me toen  te vertellen dat er ook een sub in ontwikkeling was.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

newday

Ik dacht dat degene die ze ontwerpt en maakt ze ook tevens zelf verkoopt, dus misschien ben je daar wel geweest.
In NL worden de speakers in ieder geval niet meer vertegenwoordigd.

KayaRahnee

Quote from: newday on October  8, 2013, 13:11:32
Ik dacht dat degene die ze ontwerpt en maakt ze ook tevens zelf verkoopt, dus misschien ben je daar wel geweest.
In NL worden de speakers in ieder geval niet meer vertegenwoordigd.

:nowink: Ikke niet nee, was een verkoper die heel aangenaam in de omgang was trouwens, nooit opdringerig en erg open voor meningen/opmerkingen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

johan d

#8
Quote from: KayaRahnee on October  8, 2013, 13:05:23
Was het ook in de streek van Mechelen?
Was idd gewoon bij de man thuis; Was in de buurt van Rotselaar-Aarschot

newday

Ik heb begrepen dat de speakers gebouwd en verkocht worden in de buurt van Leuven, exacte plaats weet ik niet.

johan d

#10
Quote from: newday on October  8, 2013, 14:15:57
Ik heb begrepen dat de speakers gebouwd en verkocht worden in de buurt van Leuven, exacte plaats weet ik niet.
idd in dezelfde buurt. Waar heb jij ze dan gekocht?

newday

Quote from: johan d on October  8, 2013, 13:01:14
Al lijken de K100 wel vrij dure speeltjes te zijn.

Er is mij verteld 4000 euro / set

newday

#12
Quote from: johan d on October  8, 2013, 14:22:36
idd in dezelfde buurt. Waar heb jij ze dan gekocht?

In de tijd dat ik ze kocht was er dus nog een importeur en een dealernetwerk in NL.
Ze waren o.a. te koop bij Hifi Studio Zwaard in Rotterdam en Hifi Studio Number One in Den Haag, ik heb ze bij die laatste zaak gekocht.

KayaRahnee

Quote from: johan d on October  8, 2013, 13:47:47
Was idd gewoon bij de man thuis; Was in de buurt van Rotselaar-Aarschot

Er zit ook een verkoper in Rumst (waar ik blijkbaar link heb beluisterd).
Eric noemt de man en verkoopt o.a ook Rega, Lavardin, Totem, en Living Voice.
Als je naar de website van Living Voice gaat vind je het zo.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Wookie

Leuk om te lezen dat er nog meer Link liefhebbers zijn,
Heb al een paar jaar de M23 als 2e speaker staan.
Heb zelf de monitoren nog nooit gehoord, maar aan t prijskaartje te zien zal t wel nooit gebeuren...