H3DII hulp gevraagd met instelling in het menu

Started by rijstfj, January 8, 2004, 02:35:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rijstfj

Hoi
Zit met een beginners probleem.
Die ik al sinds November heb gehad met de Installatie van de Holographic3DII met een HD-aux en RGB H/V bord.

Eerste keer bij Projecteren had ik een diagonaal scrollend beeld met een levens grote zwarte balk erin. Na een herinstallatie van alle drivers heb ik sinds een dag of drie een zwartwit beeld met bovendien een vreemd ruitjes patroon wat niet stil staat, een soort ruis.

Mijn PJ is een B808G die aangestuurd word vanaf een in bruikleen DVDspeler die aangesloten zit met Scart/Svhs naar Holokaart en die is weer door gelust met 5BNC's naar de PJ.

Nu ik heb nog niets veranderd in de Holo settings omdat ik niet weet welke knop voor wat is in het Inputmenu, settingmenu en nog 1.
Holo V2.4c Beta heb ik in gebruik.

Wat ik wel veranderd heb is de resolutie voor PAL in 1440x1152 in het setup menu in knop output resolutions.
In de knop output colorspace heb ik een verandering gemaakt naar VGA/RGB, die stond standard op Component.
In knop Mode for NTSC en PAL sources heb ik ook de resolutie veranderd in 1440x960 en 1440x1152, dat is alles.

Wat verwacht ik nog meer, in welk menu moet ik de kleuren gaan krijgen ??? En hoe word het beeld scherper, en heb ik soms iets verkeerd gedaan ???

Iemand die mij op weg kan helpen, graag duidelijkheid want anders kan ik het niet volgen.

By the way, de Barco daar heb ik de mechanische setup alvan verricht ook de geomaterie etc dus kleur heb ik zonder de Holo al een keer geprojecteerd en in op dit moment staat in text dus van de PJ, ''Source 5, 67.4 Khz 50HZ met RGBS'', via de Holo.

Mvrgr
Frans

jaco

Waarom gebruikt je RGB met composiete sync ?
Heb je 5 BNC kabels, of een VGA naar 5 BNC in gebruik ?
Dan zou je RGBHV moeten gebruiken, en niet RGBs. Dat zou overigens ook wel goed moeten kunnen werken, maar het is niet de manier waarop de meeste mensen de projector aansluiten.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het zit in het omzet stukje, je kijkt niet naar S-video maar naar composite.
Probeer aub de S-video kabel eens rechtstreeks op een S-video output te zetten bv een camcamera en kijk of je dan wel kleur krijgt.

Het beste beeld krijg je trouwens via component.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Hi
Misschien ben ik een beetje dom ;D
Maar ik begrijp niet zo goed wat bedoeld word ???

@Jaco Ik gebruik 5BNC's van RGBHV PC output bord  naar B808.

@Frank Deze DVD speler is klassiek 4Jaar oud heeft alleen Scart aansluiting deze heb ik tijdelijk in bruikleen, moet zelf nog een hele Audio set kopen, vandaar.

Nu op dit moment moet ik het even op deze wijze behelpen via scart met S/video naar Holo ipv RGB of hoe dat heten mag, ''Component''?

Hedenavond heb ik wat veranderingen aangebracht in het Holo menu.

Hier volgen de gegevens zoals ze staan
Main Menu,
Input is aangevinkt op S.Video, Format staat op PAL.
Aspect Ratio, staat Source aangevinkt bij Anamorphic.
Image staat alles in 0.0 en Align in center.
Picture staat Saturion op 26.6, Aux Brightness 98.0 Aux-Contrast 140.0 Aux-Saturion 125.0
Resolution staat op 1440x1152 Pal.

Setup menu,
Setup Output staat resolution 1440x1152p
Output Color Space staat op VGA/RGB.
HD-aux Output staat in RGBHV/Breakout
Mode for Pal Source staat in 1440x1152p

In advanced Menu heb ik niets gedaan.

Gisteren had ik geen color. En nu wel zij het bleek maar na een kwartier beginnen de kleuren weer naar zwart/wit te neigen, tevens is er nog steeds een ruitjes patroon aanwezig in beeld.

Ik heb ook nog een reset board gedaan.
Tevens ook een lagere resolutie in pal uitgeprobeerd.
En hierna was mijn Source naar beneden gegaan van 50Hz naar 49Hz, toen deze weer op 1440x1152 stond. :(

J.A.F._Doorhof

Hi,

Die ruitjes in het beeld wijzen erop dat je OF een defecte kabel gebruikt of dat je composite zit te kijken. Check aub of je DVD speler wel ECHT S-video over scart uitvoert, of probeer een andere kabel.

Je kunt mischien ook je DVD speler even op je TV aansluiten met S-video om te kijken of het daar wel werkt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Frank ik ga onderstaand antwoord van je even checken behalve de S-video kontrole naar mijn tv want daar heb ik geen S-video aansluiting zitten (17jarige tv'tje :().

Betreft de S-vhs kabel deze is nog nooit gebruikt zat nog in de verpakking, maar is mogelijk een defect :-\

Dus we gaan er weer tegen aan, je hoort nog.

Mvrgr
Frans

jaco

Quote from: rijstfj on January  9, 2004, 00:37:09
Hi
Misschien ben ik een beetje dom ;D
Maar ik begrijp niet zo goed wat bedoeld word ???

@Jaco Ik gebruik 5BNC's van RGBHV PC output bord  naar B808.
Zou ik niet willen beweren.
Ik schreef dat omdat je vertelde dat je RGBs op de barco zag. Dat zou volgens mij RGB met composite Sync zijn, en niet met losse Horizontale en Verticale sync. Dus vandaar.

Wat je nu opnoemt ziet er prima uit.

Kun je misschien de output van de Holo RGBHV breakout eens aan een computer monitor hangen. Dat wil prima met een VGA naar 5 BNC kabel als je die hebt.
Een computer monitor is autosync, en dat test makkelijker dan een CRT projector.
Maar wat je zo schrijft zou het ook op een CRT goed moeten werken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

rijstfj

QuoteGeplaatst door: jaco  geplaatst op: vandaag om 14:16:21 Ik schreef dat omdat je vertelde dat je RGBs op de barco zag. Dat zou volgens mij RGB met composite Sync zijn, en niet met losse Horizontale en Verticale sync. Dus vandaar.
Hoi Jaco,
betreft die RGBS dat klopt in de Barco, dat zijn nog 8 oude instellingen van een PSM1 van de vorige eigenaar die nog in het geheugen staan van de Barco .
Is het soms zo dat zonder mijn mede weten dat die deze weer gebruikt via de Holo en dat die daar geen raad mee weet?

@ FrankD
Hedenmiddag bij opstarten had ik even zwartbeeld, ik heb nog wat uitgeprobeerd in het Setup Menu in input-config daar heb ik wat mee zitten spelen waar ik me beeld mee terug kreeg maar verders veranderd er niks.

Vraagje:
kan ik met een scartverloopstekker met composit naar de holo gaan, daar zit bovenin de S-video aansluiting v/d Holokaart nog 3 ingangen Rood, Groen, Blauw tulpaansluiting, of blijf dan het zelfde probleem gehandhaafd als bij de S-video kabel :-\ die nu ook het probleem geeft, dus Scart/S-vhs?

Mvrgr
Frans

Spikebyt

#8
hoi frans laat ik ook eens wat bijdragen aan dit topic

QuoteVraagje:
kan ik met een scartverloopstekker met composit naar de holo gaan, daar zit bovenin de S-video aansluiting v/d Holokaart nog 3 ingangen Rood, Groen, Blauw tulpaansluiting, of blijf dan het zelfde probleem gehandhaafd als bij de S-video kabel  die nu ook het probleem geeft, dus Scart/S-vhs?

Je schrijft hierboven dat je met composiet vanaf de scart naar de holo wilt
Dat moet toch zeker component zijn ?
En als je een verloop zou maken van scart naar 3 chinch (R+G+B) werkt dat dan wel  ???
Iemand van de kanjers hier die hier raad mee weet ??

--------------------------------------------------------------------------------
SCART Euro AV Connector
SCART 21 Pin Euroconnector  
Connector may be reversed depending on which side is viewed. All pins are numbered.
Pin No. Function Pin No. Function
1 AUDIO Output Right  2 AUDIO Input Right
3 AUDIO Output Left 4 AUDIO Ground
5 BLUE Ground 6 AUDIO Input Left
7 BLUE 8 Function Switching
9 GREEN Ground 10 Comm Data 2
11 GREEN 12 Comm Data 1
13 RED/Chroma Ground 14 Comm Data Ground
15 RED/Chroma 16 Blanking
17 VIDEO/Sync/Luminance Ground 18 Blanking Ground
19 VIDEO/Sync/Luminance Output 20 VIDEO/Sync/Luminance Input
21 Common Ground
--------------------------------------------------------------------------------

De verloopkabel zou dan de tulpen voor blauw, groen en rood moeten worden verbonden met resp.  5+7 en 9+11 en 13+15


@Frans, wat is het typenummer van de DVD-speler, want ik kan het boekje niet vinden (ligt dat soms bij jou thuis ?)
Dan moet je even de specs van de scartaansluiting op de DVD-speler controleren

EDIT: scart pinlayout bijgevoegd
Grtnx,    Frans V.

rijstfj


Spikebyt

#10
ik had je emailtje nog niet gelezen (nu wel  ;D)
Ik zoek de specs van de 930/002 maar vind nog niets  :'(

het enige wat ik vind zijn cracks voor regiofree
speler is bij aankoop (1999) regiovrij geleverd
ik zoek verder naar boekje/specs (maar nu even niet  ;D)

EDIT: 2e alinea toegevoegd
Grtnx,    Frans V.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het beste kun je met composite vanuit de gele uitgang van je DVD speler of eventueel via scart naar bv de rode ingang van de Holo gaan.
Kies dan composite rood in het input menu.
Zie je dat niet ga dan naar het 2e menu en kies daar list all possible inputs.

Kom je er niet uit laat het dan geen frustatie worden en kom even langs dan stel ik alles voor je in.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

QuoteGeplaatst door: J.A.F._Doorhof  geplaatst op: gisteren om 09:24:19  
Het beste kun je met composite vanuit de gele uitgang van je DVD speler of eventueel via scart naar bv de rode ingang van de Holo gaan.
Kies dan composite rood in het input menu.
Zie je dat niet ga dan naar het 2e menu en kies daar list all possible inputs.

Hi
Hedenmorgen hulp hehad van Spikebyt (waarvoor dank) hebben de S-video kabel vervangen voor Composite van Scart GEEL uit naar de rode ingang Holo en veranderd in het Input menu van het Setting menu.

Ik krijg nu dus wel Kleur op beeld.
Resolutie op 1440x1152p.
Beter dan voorheen alleen zij het enig sinds nog niet mooi verzadigd betreft de kleuren, maar dat zal temaken hebben met instellingen, dus rood in niet mooi rood

Voorlopig kan ik het even hier mee doen totdat PJscherm en Audio installatie gekocht is.

De rest laat ik maar over aan een exper met het colofilteren en callibratie, toch!

In ieder geval dank langs deze weg
Hoop dat het verder zo blijft.

Mvrgr
Frans

Spikebyt

Goed nieuws dus
Blijft alleen nog de vraag openstaan waar een kort DVI <> DVI kabel is te krijgen, waarmee de output van de videokaart doorgelust wordt met de ingang van de holo

Wie weet waar te koop ?
Ook korte kabels (20 cm ofzo)
Zoeken levert mij alleen kabels op die 1 meter of langer zijn
Grtnx,    Frans V.

jaco

Dat verhaal van DVI doorlussen is (nog) niet zo'n success volgens mij.
Als de videokaart opstart, en er hangt geen monitor aan, wordt de DVI output niet goed geinitialiseerd schijnt het. Zou een fix zijn voor Nvidea, en in de maak voor ATI, maar op issue tracker immersive item 26 staat dat ook met nvidea het nog niet goed werkt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spikebyt

Dat is snel ........

Ik stel de vraag niet voor mijzelf maar voor rijstfj (zie boven)
hij heeft een Radeon 9200 (geloof ik) en ik meen ergens (weet niet meer waar precies) gelezen te hebben dat het doorlussen juist WEL een gebruikelijke optie is.
Als de HTPC eenmaal is geinstalleerd hangt er niets anders aan dan de DVD als input en de barco als output.
Een extra reden waarom ik wil doorlussen is dat ik de ingebouwde DVD-speler wil gaan gebruiken, want de standalone is een oud beestje en loopt volgens mij op zijn laatste benen

Hoe zou het volgens jou dan anders moeten/kunnen werken ?
Ben je dan altijd verplicht een losse monotor erbij te houden ?
Lijkt me niet zo handig als je straks alles in een audiorack gaat zeteen
Grtnx,    Frans V.

jaco

Tja die 2e monitor hebben we al een hele thread aan gespandeerd. Ik heb een los TFT paneel om het andere wereldschokkende probleem op te lossen: beeld voor DVD-A playback.
Frank is bezig met een touch screen oplossing, waar je van alles mee kunt doen. Maar dat kost weer een stuk extra.

Je zou mijn thread van de holo bedienen via een pronto kunnen doen, zonder monitor. Als je dan je PC de holo software laat starten kun je het wel bedienen zonder menu met allemaal macro's. Alleen voor afstellen zou je dan een monitor moeten aansluiten.
Maar als ze het weten te fixen dat de DVI passthrough wel werkt zouden al dat soort dingen niet nodig zijn.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spikebyt

nogmaals dank voor je reply
ik zal die thread opzoeken en doorlezen
In de toekomst ga ik (denk ik) ook naar die situatie toe, maar nu heb ik nog een "maar" een PSM-1 met 5BNC naar de BG808s
Voor andere bronnen heb ik een tweede kabel op poort3 die via een quadscan scaler  signaal uit de receiver krijgt. Als ik op termijn ga upgraden wil ik dus ABSOLUUT geen monitor aan mijn audiosysteem.

Ik zal me hier eens in gaan verdiepen
Op en aanmerkingen blijven uiteraard welkom
Grtnx,    Frans V.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview