Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Started by Atmoz, June 21, 2013, 09:31:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#1350
Quote from: Atmoz on February  1, 2018, 22:32:56
:clapping:


Het beeld is heel moeilijk op foto vast te leggen. Onderstaande 2 foto's doen de tv dan ook geen recht. In het echt is de beeldkwaliteit absoluut waanzinnig!!! O0





Gegroet,

Een tevreden man 8)
Gisteravond weer eens bij huize Atmoz op bezoek geweest, en voor de eerste keer een OLED in het donker kunnen bekijken. Echt geweldig!! Zwart is gewoon pikzwart waardoor een OLED echt volgens mij echt het enige scherm is dat in een HT tot z'n recht komt! En dan natuurlijk nog de erst van de kleuren.

Alleen jammer dat ze ze nog niet veel groter maken dan 77 inch volgens mij. Dat is natuurlijk een lel van een tv, maar voor een HT toch nog net wat klein. En dan ben ik zelf ook niet supergroot (91 inch) gewend, maar daar zit 77 inch toch nog wel veel vanaf.

Maar ik wist het wel als het tegen die 90 inch gaan aanzitten. Dan komt er een OLED in de Teejooscoop!


scoc

Quote from: Teejoo on October 25, 2018, 19:42:53
Gisteravond weer eens bij huize Atmoz op bezoek geweest, en voor de eerste keer een OLED in het donker kunnen bekijken. Echt geweldig!! Zwart is gewoon pikzwart waardoor een OLED echt volgens mij echt het enige scherm is dat in een HT tot z'n recht komt! En dan natuurlijk nog de erst van de kleuren.

Alleen jammer dat ze ze nog niet veel groter maken dan 77 inch volgens mij. Dat is natuurlijk een lel van een tv, maar voor een HT toch nog net wat klein. En dan ben ik zelf ook niet supergroot (91 inch) gewend, maar daar zit 77 inch toch nog wel veel vanaf.

Maar ik wist het wel als het tegen die 90 inch gaat aanzitten. Dan komt er een OLED in de Teejooscoop!


In een HT ruimte hoort toch een projector lijkt mij. Wil je in de buurt komen van Oled denk denk dan aan een JVC X7900. Daar heb je geen 77inch Oled voor.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on October 25, 2018, 19:48:02
In een HT ruimte hoort toch een projector lijkt mij. Wil je in de buurt komen van Oled denk denk dan aan een JVC X7900. Daar heb je geen 77inch Oled voor.
Dat is voor mij een kwestie van formaat: size matters. Maar een projector kan nooit zo zwart worden als een OLED, en de X7900 is echt minder zwart. Maar dat kan ook niet anders.

Neemt niet weg dat een projector uiteraard ook enorm spectaculair blijft en zeker bij JVC mooie zwartwaardes heeft. Het zal ook voor mij de komende jaren de beeldweergever in mijn HT zijn. Het heeft me echter ook overtuigd dat dat t.z.t. zal veranderen als ik straks voor €8000 een 90"OLED zou kunnen kopen.

Ik had OLED alleen maar in verlichte ruimtes gezien, en wist gewoon net hoe goed dat in een donkere ruimte met zwarte wanden uitzag. Elke LCD valt daar gewoon door de mand vanwege het principe.

diceman

 ;)
Quote from: Teejoo on October 25, 2018, 19:42:53
Gisteravond weer eens bij huize Atmoz op bezoek geweest, en voor de eerste keer een OLED in het donker kunnen bekijken. Echt geweldig!! Zwart is gewoon pikzwart waardoor een OLED echt volgens mij echt het enige scherm is dat in een HT tot z'n recht komt! En dan natuurlijk nog de erst van de kleuren.

Alleen jammer dat ze ze nog niet veel groter maken dan 77 inch volgens mij. Dat is natuurlijk een lel van een tv, maar voor een HT toch nog net wat klein. En dan ben ik zelf ook niet supergroot (91 inch) gewend, maar daar zit 77 inch toch nog wel veel vanaf.

Maar ik wist het wel als het tegen die 90 inch gaan aanzitten. Dan komt er een OLED in de Teejooscoop!



Oude foto gebruikt ;) daar ik laatst een mooie nieuwe wand had gezien in de topic van Atmoz.
Maar deel je mening, Oled is zeer strak / zeer mooie zwart waarde.

Teejoo

Ja, juist de combi met de mooi gemaakte zwarte achterwand is schitterend. Die man kan echt mooie dingen maken!

blue-eyes

Quote from: Teejoo on October 25, 2018, 19:42:53
Gisteravond weer eens bij huize Atmoz op bezoek geweest, en voor de eerste keer een OLED in het donker kunnen bekijken. Echt geweldig!! Zwart is gewoon pikzwart waardoor een OLED echt volgens mij echt het enige scherm is dat in een HT tot z'n recht komt! En dan natuurlijk nog de erst van de kleuren.

Alleen jammer dat ze ze nog niet veel groter maken dan 77 inch volgens mij. Dat is natuurlijk een lel van een tv, maar voor een HT toch nog net wat klein. En dan ben ik zelf ook niet supergroot (91 inch) gewend, maar daar zit 77 inch toch nog wel veel vanaf.

Maar ik wist het wel als het tegen die 90 inch gaan aanzitten. Dan komt er een OLED in de Teejooscoop!



Er zijn nu 8k 88" OLED schermen te koop Teejoo........ Dus :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo


blue-eyes

Ik denk dat je beter eerst nog een beamer kan halen :D


Geen idee overigens, maar volgens geruchten Q1 2019 op de markt.
Eerst OLED gingen ook voor 20k... Het zou me niets verbazen dat ze dik boven de 10, 15k worden geprijsd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

donaldk

De concurrent vraagt 15K, geen oled, maar toch een referentie punt.

reza

Ik heb jou Atmos een pm gestuurd maar je box zit vol.
Ik zag ook geen banner meer van je hier wat ik op kan reageren? Ik hoor graag van je.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Atmoz


Mijn welgemeende excuses! Ik zie inderdaad dat m'n inbox (ineens!!) voor 136% (volledig "in het rood" dus :o) vol zat...
Dat zou theoretisch alleen moeten kunnen als "ineens" de capaciteit wordt verkleind :angel:

Maargoed, dankzij de oplettendheid en servicegerichtheid van Teejoo O0 kom ik er nog redelijk snel achter :worship:

*inbox gecleaned*  ;D

Waarmee kan ik helpen Reza?

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

Quote from: Atmoz on March 31, 2019, 13:55:33
Mijn welgemeende excuses! Ik zie inderdaad dat m'n inbox (ineens!!) voor 136% (volledig "in het rood" dus :o) vol zat...
Dat zou theoretisch alleen moeten kunnen als "ineens" de capaciteit wordt verkleind :angel:

Maargoed, dankzij de oplettendheid en servicegerichtheid van Teejoo O0 kom ik er nog redelijk snel achter :worship:

*inbox gecleaned*  ;D

Waarmee kan ik helpen Reza?

Mvg,

Atmoz

Wellicht zou het in jouw (commerciele) situatie verstandig zijn om forumsponsor te worden dan geraakt je inbox ook niet meer 'vol'  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

Quote from: papaleo on March 31, 2019, 14:36:59
Wellicht zou het in jouw (commerciele) situatie verstandig zijn om forumsponsor te worden dan geraakt je inbox ook niet meer 'vol'  ;)

Ah, volgens mij komt 't daardoor dat mijn inbox ineens zo ontzettend (136% :devil:) vol zat...
Ik ben tot voor kort forumsponsor geweest. De berichten die ik in die tijd heb ontvangen zijn gewoon allemaal bewaard gebleven en toen ik niet meer betaalde voor het sponsorschap is die limiet weer terug gezet ::)

Wel vervelend, want ik wist niet dat het zo werkte. Ik zorg er normaal altijd voor dat m'n berichtenbox leeg genoeg is om alle berichten netjes te kunnen ontvangen (en vervolgens te beantwoorden) :)

Ik ga er nu voor zorgen dat ik altijd weer bereikbaar ben O0

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Donateur worden.
Heb je ook weer voldoende Pm box opslag.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

Donateur ben ik al jaren...

Maar die "status" gaat er steeds weer af als je stopt met forum-sponsor zijn :) Binnenkort maar weer eens doorgeven aan Frank.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

reza

Quote from: Atmoz on March 31, 2019, 13:55:33


Maargoed, dankzij de oplettendheid en servicegerichtheid van Teejoo O0 kom ik er nog redelijk snel achter :worship:


Waarmee kan ik helpen Reza?


Teejoo bedankt!

Ik heb je een pm gestuurd Atmoz.

gr Reza
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Atmoz

Quote from: reza on March 31, 2019, 22:46:52
Teejoo bedankt!

Ik heb je een pm gestuurd Atmoz.

gr Reza

Weer nieuwe PM terug verstuurd :D

Dit is misschien ook een leuk moment om de thuisbioscoop die ik laatst voor een klant heb gemaakt hier te tonen :pompom:

































En een tevreden klant, daar doe ik het voor :wub: :worship: 8)


Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Sjaak_Banaan

Ziet er weer erg mooi uit zo.  :clapping:
Al had ik het schuim rondom het scherm weggewerkt achter een stuk luidsprekerdoek o.i.d.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

N1v3K

#1368
Ziet er zeer fraai uit  8)

reza

Ziet er indd heel mooi uit!
Hoe groot is deze ruimte?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blue-eyes

Mooi gedaan!

Vraagje. Schakel je ook akoestische kennis in, of ligt dit bij de eigenaar van de HT?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Witalik

Ziet er netjes uit, is dit een tussenkamer ? omdat ik 2 deuren zie , en ik ook wel benieuwd naar de afmetingen eigenlijk.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Atmoz

Quote from: Sjaak_Banaan on April  1, 2019, 13:47:44
Ziet er weer erg mooi uit zo.  :clapping:

Thanks O0

Quote
Al had ik het schuim rondom het scherm weggewerkt achter een stuk luidsprekerdoek o.i.d.

Het schuim zit er ter decoratie. Ik heb er horizontaal aluminium profielen tussen gedaan om het een leuk effect te geven.


Quote from: N1v3K on April  1, 2019, 14:03:54
Ziet er zeer fraai uit  8)

Merci :laugh:

Quote from: reza on April  1, 2019, 14:13:55
Ziet er indd heel mooi uit!
Hoe groot is deze ruimte?

Dankjewel!!
De ruimte is 4.85 x 3.60 en redelijk laag (+/- 2 meter).

Quote from: Blue-Eyes on April  1, 2019, 15:56:46
Mooi gedaan!

Dankje :P

Quote
Vraagje. Schakel je ook akoestische kennis in, of ligt dit bij de eigenaar van de HT?

Ik werk daarvoor samen met andere partijen inderdaad. Dus als de klant dat wilt wordt dat op die manier geregeld.


Quote from: Witalik on April  1, 2019, 20:27:37
Ziet er netjes uit, is dit een tussenkamer ? omdat ik 2 deuren zie , en ik ook wel benieuwd naar de afmetingen eigenlijk.

Thanks.
Het is inderdaad een tussenkamer (van een kelder). Voorheen was het een kleine fitnessruimte. Zie foto's hieronder.
De maten zijn dus ongeveer 4.85 x 3.60m





Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

reza

Mooi, leuk om te zien hoe de ruimte eerst was. :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

cine(d)rama

#1374
Zo Atmoz wat ben jij goed bezich en al ver gekomen met alles wat je doet  :clapping:

Ik weet nog goed dat ik jaren geleden bij je op je studenten kamer was om een set CRT lenzen bij je op te halen  ;D

Hing een grote CRT bij je aan het plafond en ik meen nog een aantal CRTs in de hall op de vloer enz  :bigsmile:

Nogmaals mijn complimenten .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .