Yippie

Author Topic: Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]  (Read 289322 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline RonG

• al een tijdje
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+25)
  • Total likes: 8
Re: Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]
« Reply #1350 on: October 2, 2018, 12:01:41 »
Tijdje niet meer hier geweest maar klinkt weer allemaal goed.

Ik zie nu pas :-[ dat je een eigen thuisbioscoop bedrijf hebt, en wel in Z-Limburg. Waar zit je ergens?, Woon zelf ook in Z-Limburg :).
Heb je site even gecheckt en ziet er top uit O0.
Topic

Marantz SR7010 - Epson TW9300 - dual Klipsch R-115SW - DUNE HD Solo 4K - Synology DS413J/4x3TB - Dolby Atmos 7.2.4

Offline Teejoo

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 144
    • Teejooscoop
Re: Atmoz' A/V casa [UPGRADE ---> Nieuwe TV]
« Reply #1351 on: October 25, 2018, 19:42:53 »
:clapping:

Het beeld is heel moeilijk op foto vast te leggen. Onderstaande 2 foto's doen de tv dan ook geen recht. In het echt is de beeldkwaliteit absoluut waanzinnig!!! O0
(Image removed from quote.)

Gegroet,

Een tevreden man 8)
Gisteravond weer eens bij huize Atmoz op bezoek geweest, en voor de eerste keer een OLED in het donker kunnen bekijken. Echt geweldig!! Zwart is gewoon pikzwart waardoor een OLED echt volgens mij echt het enige scherm is dat in een HT tot z'n recht komt! En dan natuurlijk nog de erst van de kleuren.

Alleen jammer dat ze ze nog niet veel groter maken dan 77 inch volgens mij. Dat is natuurlijk een lel van een tv, maar voor een HT toch nog net wat klein. En dan ben ik zelf ook niet supergroot (91 inch) gewend, maar daar zit 77 inch toch nog wel veel vanaf.

Maar ik wist het wel als het tegen die 90 inch gaan aanzitten. Dan komt er een OLED in de Teejooscoop!

« Last Edit: October 25, 2018, 19:48:20 by Teejoo »

Offline scoc

« Reply #1352 on: October 25, 2018, 19:48:02 »
Gisteravond weer eens bij huize Atmoz op bezoek geweest, en voor de eerste keer een OLED in het donker kunnen bekijken. Echt geweldig!! Zwart is gewoon pikzwart waardoor een OLED echt volgens mij echt het enige scherm is dat in een HT tot z'n recht komt! En dan natuurlijk nog de erst van de kleuren.

Alleen jammer dat ze ze nog niet veel groter maken dan 77 inch volgens mij. Dat is natuurlijk een lel van een tv, maar voor een HT toch nog net wat klein. En dan ben ik zelf ook niet supergroot (91 inch) gewend, maar daar zit 77 inch toch nog wel veel vanaf.

Maar ik wist het wel als het tegen die 90 inch gaat aanzitten. Dan komt er een OLED in de Teejooscoop!

In een HT ruimte hoort toch een projector lijkt mij. Wil je in de buurt komen van Oled denk denk dan aan een JVC X7900. Daar heb je geen 77inch Oled voor.
Stereo: Lyngdorf Tdai 3400, B&W 804D3, 2 x B&W DB3D, Innuos Zenith MK2 (Roon), Purepower+ 1500, Vicoustic panels
HT: Lyngdorf MP50, 3 x Lyngdorf Sda 2175, B&W 704S2 + B&W HTM71S2 + B&W 706S2, 2 x B&W DB3D, Marantz UD7007, OSMC Vero 4K, Propower 1050, JVC X7000, Stewart Studiotek G3

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1353 on: October 25, 2018, 19:55:35 »
In een HT ruimte hoort toch een projector lijkt mij. Wil je in de buurt komen van Oled denk denk dan aan een JVC X7900. Daar heb je geen 77inch Oled voor.
Dat is voor mij een kwestie van formaat: size matters. Maar een projector kan nooit zo zwart worden als een OLED, en de X7900 is echt minder zwart. Maar dat kan ook niet anders.

Neemt niet weg dat een projector uiteraard ook enorm spectaculair blijft en zeker bij JVC mooie zwartwaardes heeft. Het zal ook voor mij de komende jaren de beeldweergever in mijn HT zijn. Het heeft me echter ook overtuigd dat dat t.z.t. zal veranderen als ik straks voor 8000 een 90"OLED zou kunnen kopen.

Ik had OLED alleen maar in verlichte ruimtes gezien, en wist gewoon net hoe goed dat in een donkere ruimte met zwarte wanden uitzag. Elke LCD valt daar gewoon door de mand vanwege het principe.

Offline diceman

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 3
  • Martin Logan, your life will never be the same!
« Reply #1354 on: October 25, 2018, 20:09:39 »
 ;)

Maar ik wist het wel als het tegen die 90 inch gaan aanzitten. Dan komt er een OLED in de Teejooscoop!

Oude foto gebruikt ;) daar ik laatst een mooie nieuwe wand had gezien in de topic van Atmoz.
Maar deel je mening, Oled is zeer strak / zeer mooie zwart waarde.

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1355 on: October 25, 2018, 20:11:56 »
Ja, juist de combi met de mooi gemaakte zwarte achterwand is schitterend. Die man kan echt mooie dingen maken!

Offline Blue-Eyes

« Reply #1356 on: October 25, 2018, 20:18:25 »

Er zijn nu 8k 88" OLED schermen te koop Teejoo........ Dus :D :D
Speakers: Fronts: WB Vector, rears: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, subwoofer: Velodyne DD15 ; App.: PRE: Linn Akurate DSM/1 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200 & Arcam P429, BD speler: Oppo UPD-203, media player: Dune 4K solo; Bekabeling: HDMI: Audioquest Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: ISOTEK; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synergy NAS, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1357 on: October 25, 2018, 20:25:56 »
Er zijn nu 8k 88" OLED schermen te koop Teejoo........ Dus :D :D
kost da?

Offline Blue-Eyes

« Reply #1358 on: October 25, 2018, 20:29:43 »
Ik denk dat je beter eerst nog een beamer kan halen :D

Geen idee overigens, maar volgens geruchten Q1 2019 op de markt.
Eerst OLED gingen ook voor 20k... Het zou me niets verbazen dat ze dik boven de 10, 15k worden geprijsd.
Speakers: Fronts: WB Vector, rears: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, subwoofer: Velodyne DD15 ; App.: PRE: Linn Akurate DSM/1 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200 & Arcam P429, BD speler: Oppo UPD-203, media player: Dune 4K solo; Bekabeling: HDMI: Audioquest Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: ISOTEK; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synergy NAS, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO

Offline donaldk

• The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 39
  • I love the HTforum
« Reply #1359 on: October 28, 2018, 13:44:26 »
De concurrent vraagt 15K, geen oled, maar toch een referentie punt.