Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Started by Atmoz, June 21, 2013, 09:31:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz

Zo! Eindelijk weer mijn eigen plekje op HT-forum  :pompom:

Het oude topic was al redelijk gedateerd (volgens mij al een jaar ofzo niet in gereageerd...) en is dus niet meer van toepassing. Tijd dus voor een nieuw,  fris en up-to-date topic. Maar misschien toch leuk om eerst ook  iets te vertellen over het verleden. Er is natuurlijk een heleboel de revue gepasseerd in de loop der tijd, dus here we go:

2002 - 2005 studenten-studiotje te Maastricht

In 2002 ging ik voor het eerst op kamers. Weg bij pa en ma: de "grote" (Maastricht) wereld in :) Hier huurde ik een studiotje van pakweg 20m2. De plannen om uit huis te gaan waren echter al iets langer aanwezig. Vandaar dat ik in de tijd dat ik nog geen huur of zelf eten hoefde te betalen alvast e.e.a. bij elkaar  gesprokkeld had. Een (voor die tijd) grote tv,



een paar "boxen" (als het maar hard ging was het goed), een Philips DTS receiver (ik kwam toen niet verder dan de Mediamarkt, dus meer dan Philips, Sony en heel misschien Harman Kardon kende ik nog niet).



En net zoals de rest van mijn vrienden moest ik ook een Xbox hebben. Deze heb ik toen direct omgebouwd en gemodificeerd.





Al snel bleek dat daar een markt voor was. Ik kon vrij aardig solderen, en opeens kwamen er uit alle windstreken mensen met de vraag of ik hun Xbox wilde ombouwen. Was een leuke "hobby" in die tijd... Al snel kon ik een aankoop doen waarvan ik tot dusver alleen nog maar van kon dromen: een BEAMER!! Er brak een nieuw tijdperk aan... Tijdens de zoektocht naar de beste prijs/kwaliteit kwam opeens het HT-forum in zicht. Er gingen deuren open zo groot als de "Gates of Argonath" (LOTR). "oh, er is dus meer dan Philips en Sony". Maar eerst maar eens die beamer... het werd een Epson TW10 (852x480) ik was de gelukkigste student in omstreken. Ik kon tv en DVD's kijken op 2 meter breed scherm. Ook Xboxen was waanzinnig. Heerlijke tijd zul je begrijpen



Na zo'n 3 jaar vond ik het welletjes geweest. Tijd voor wat nieuws, iets groters. In 2005 verhuisde ik een aantal KM verderop naar een appartement wat in beheer was van een vriend z'n vader. Daar woonde verder nog meer vrienden, dus dat ging wat beloven...


2005 - 2006 studenten-appartement te Maastricht

Tussen studeren, zuipen met vrienden



(je blijft toch student hé) en hobby'en door had ik nog wat tijd gevonden voor een bijbaantje. Na een paar maanden hard werken kon ik mijn volgende "HT gerichte" aanschaf doen. Plasma en LCD tv's waren al redelijk goed verkrijgbaar. Maar in die tijd toch heel anders dan tegenwoordig. Veel minder keus, véél duurder en moeilijker om te beslissen (nu koop je gewoon een Panasonic en klaar ben je :) :)). Nadat ik dus met mijn laptopje vol met 720p materiaal heel wat winkels was afgestruind om daar in "real-life" het verschil te bekijken tussen LCD en plasma was mijn keuze al redelijk snel gemaakt: plasma! Nu nog een merk uitzoeken... Via via kwam ik bij een winkelier die me een Loewe 42" heeft verkocht. Het beeld was (en zeker in die tijd) gewoonweg fe-no-mi-naal. De beamer (nog altijd Epson TW10H) was leuk, lekker groot beeld, beleving etc... maar wat gaf die Loewe toch een beeld zeg :)



Er gingen -hoe kan het ook anders- weer nieuwe deuren open. HD-ready, 720p, progessive scan, DVI en meer van dat soort termen raasden constant door m'n hoofd . Zelfs meer dan "if, then, else... of select * from..." (m'n studie). Volgens mij had ik het inmiddels welbekende HT-virus goed te pakken. Want van toen af aan ging het snel... Ik zat meer op HT-forum dan in de klas. Ik kon meer audio/video merken opnoemen dan dat ik studiepunten had. Maargoed, dat is uiteindelijk ook allemaal goed gekomen... verder met de leuke dingen :) In 2006 verhuisde ik naar het mooie Eijsden, een dorpje vlak onder Maastricht.




2006 - 2012 appartement in Eijsden

In deze woning werd langzamerhand alle apparatuur vervangen. De 5 "boxen" die mij al die jaren van muziek hebben voorzien maakten plaats voor een KEF set. Met als belangrijkste onderdeel 2 stuks Q11 zuilen. Ondertussen was ik al wat meer bekend met andere hifi-merken, dus de inmiddels redelijk oude Philips receiver werd vervangen door een Marantz SR8002. En zo langzamerhand begon het steeds meer op "iets" te lijken...







Niet veel later werd de Loewe plasma vervangen door een 50" Panasonic plasma. Ook de projectie moest beter, dus de TW10 werd in eerste instantie vervangen door een Epson TW200 (720p). Maar al snel kwam er een andere tak van sport om de hoek kijken: CRT projectie. Inmiddels was ik al bij enkele forumleden langs geweest om dit "geweld" met eigen ogen te bekijken. Wat een kleuren, wat een diepte, wat een kwaliteit! Ik was verkocht. Ik was alleen nog maar aan het denken/dromen over CRT. Hoe kan zoiets "ouds" en "groot/lomps" nu zó goed zijn? Het heeft volgens mij niet lang geduurd tussen mijn eerste CRT ervaring bij een forumlid en de aanschaf van een eigen CRT projector. Dat was een Barco 801graphics. Erna zijn er nog velen (niet op 2 handen te tellen...) de revue gepasseerd. De eindhalte was voor mij een Sony 1292 (9" die 1080p aan kon).



Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Hierop was film kijken/gamen een waar genot, maar anderzijds zaten er ook nadelen aan: het gevaarte hing aan een houten plafond. Zodra de bovenburen thuiskwamen kon ik weer opnieuw gaan convergeren en alles tweaken zodat het beeld weer goed stond... Na een tijdje heb ik dus met pijn in het hart afscheid moeten nemen van mijn trouwe krachtpatser. Daarvoor in de plaats kwam een JVC HD100. Hiervan maak ik tot op heden nog gebruik.








2013 tot heden (Eijsden)

Begin dit jaar heb ik een huis gekocht. Nog steeds in het mooie, pittoreske Eijsden. Ik ben achteraf gezien veel te snel verhuist want de woning was nog helemaal niet af. Zo zaten er nog geen badkamer en keuken in. Verder moest alles nog geschilderd, vloeren gelegd, etc, etc... Ik ben er 2 weken nadat ik de sleutel kreeg ingetrokken. 2 weken zijn VEEL te kort om alles te regelen. De maanden daarop heb ik dus flink moeten bivakkeren. Gelukkig woont m'n neefje vlakbij, dus een plek om te eten en te douchen had ik gelukkig wel. Maar dat is aanpakken zeg... Kom je thuis van je werk, moet je nog gaan beginnen aan je huis. Pffiewww, wat viel dat soms tegen!

Maar het is waar wat ze zeggen: "na regen komt zonneschijn".  Ook gelukkig in mijn geval. De badkamer begint vorm te krijgen, en de keuken is bijna klaar. De woonkamer krijgt nog een finishing touch, maar is al redelijk leefbaar. Een van m'n andere dromen wat ik altijd gehad heb zal hier ook uitkomen: het hebben van een eigen, dedicated home theater. Ik liep laatst op de bovenverdieping en zag toen dat er toevallig nog een kamer "over" was :) (goh, das nu écht toevallig he?! ;)) Hier gaat dus mijn HT gemaakt worden, en dat is uiteraard één van de dingen die uitvoerig in dit topic naar voren zal komen. Maar zover is het helaas nog niet. Het home theater is natuurlijk wel een belangrijke ruimte, maar niet de belangrijkste... Er moet nog meer gebeuren, dus de komende tijd komen eerst de andere ruimtes aan bod. En om nu toch in de HT (of meer audio/video) sfeer te blijven ga ik ook enkele andere ruimtes voorzien van geluid en/of beeld. Hierover later meer...

Hierbij alvast wat foto's om een impressie te krijgen hoe e.e.a. begin dit jaar heeft uitgezien.

Woonkamer:


Keuken:


Eerste verdieping:


Tweede verdieping:


Buiten/tuin:



Inmiddels ben ik dus al flink opgeschoten. Het kost allemaal ontzettend veel tijd, en soms gebeurt er ook wel eens een dagje niets, maar met wat hulp van vrienden kom je al een heel eind :) Ondertussen heb ik ook niet stilgezeten met "HT aankopen". De apparatuur in de woonkamer bestaat nu uit: Panasonic 65VT50 plasma, Parasound model 2100 voorversterker , Rotel RB1090 eindversterker,  Oppo BDP-93 Bluray/DVD/SACD/CD speler, en B&W 803 diamond speakers. Deze speakers heb ik pas zo'n 2 weken, dus ik moet nog even bijkomen van het geluid... he-le-maal toppie! Weer een droom die uitgekomen is!! :headbanging:

Ook in deze woning heb ik een achterwand gemaakt om de tv en het (zelfgemaakte) audiomeubel aan op te hangen. Met RGB led 's die erachter hangen kan ik de juiste kleur kiezen voor  iedere sfeer.

TV-wand met nog de "oude" KEF Q11 speakers:





TV-wand met de nieuwe B&W 803 Diamonds: (de RGB verlichting achter de wand werkt op dit moment even nog niet...)







Maar de woonkamer is dus nog niet helemaal af. Er moet nog wat "vulling" komen. Die moet tevens meedragen aan de verbetering van de akoestiek. Dus er komt nog een tapijt voor onder de salontafel en bank. Op die manier hoop ik dat de ruimte iets minder "hol" klinkt. Ook komen er nog overgordijnen die aan bovenstaand verhaal zullen meewerken. Tot nu toe heb ik steeds kussens en hoogpolig tapijt neergelegd als ik muziek wilde luisteren. (ziet er natuurlijk niet uit, maar klinkt wel mooi) :)

En mocht dat niet helpen, dan ga ik wellicht van die panelen overwegen wat ik hier bij meerdere mensen tegen kom. Van die MDF strips op een plaat gelijmd, en dan eventueel een doek erover om het "strak" te krijgen.

Enfin, nog genoeg om over na te denken! Eerst maar eens genieten...  :music:

Met vriendelijke groet,

Atmoz


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Heyyyy kerel,

Ziet er weer top uit man  :thumbs-up:

Mooi huis ook goed voor elkaar. Eisden-Magraten is het toch? je gemeente is en klant van ons B)

Sinds wanneer over gestapt naar B&W?

jslaman

Wow, heel mooi geworden!

1nt3gr@

Dat ziet er echt geweldig uit! Ik kan het helemaal volgen, tot en met de led-verlichting toe! Hulde!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

eMVe

Leuk verhaal én installatie. Gewoon rustig doorgaan met klussen, beter er wat langer over doen en dat het meteen goed is, dan dat je na een tijdje tóch weer aan de gang moet omdat het niet naar je zin is. Succes!

xynyx

Zo dat ziet er goed uit! Leuk je dat je het posten weer op pakt. We zien uit naar alle rare gadgets!!! :D

alexander2

Zeer fraai dit alles.

WickedGame

Kijk daar is onze HT-Forum tweakert en domotica expert eindelijk met een nieuw topic  :clapping:

Erg gave ontwikkelingen, en nice hoor die 803 Diamond, erg gaaf.  :headbanging: Ga het in iedergeval weer op de voet volgen dit topic.

Atmoz

Quote from: Raymond187 on June 21, 2013, 09:57:53
Heyyyy kerel,

Ziet er weer top uit man  :thumbs-up:
Mooi huis ook goed voor elkaar.

Thanks Raymond!


Quote
Eisden-Magraten is het toch? je gemeente is en klant van ons B)

Eijsden-Margraten inderdaad :)
...dan kom je vast wel eens in de buurt, right?
Zoals ik toen al eens vaker heb gezegd: koffie (of als de vrouw rijd bier!) en vlaai staat altijd klaar ;)


Quote
Sinds wanneer over gestapt naar B&W?

Sinds 2 weken geleden. Ik ben nog in de 7e hemel zoals je zult begrijpen O0 :wub: :headbanging:


Quote from: jslaman on June 21, 2013, 10:02:14
Wow, heel mooi geworden!

Thanks ;D


Quote from: 1nt3gr@ on June 21, 2013, 10:05:11
Dat ziet er echt geweldig uit! Ik kan het helemaal volgen, tot en met de led-verlichting toe! Hulde!

Thanks! Toppie ;) Er gaat nog (veel) meer led-verlichting en dat soort dingen komen...


Quote from: eMVe on June 21, 2013, 10:09:41
Leuk verhaal én installatie. Gewoon rustig doorgaan met klussen, beter er wat langer over doen en dat het meteen goed is, dan dat je na een tijdje tóch weer aan de gang moet omdat het niet naar je zin is. Succes!

Bedankt! En inderdaad, zo is het maar net. En dat "gevoel" wordt alleen maar versterkt omdat ik niet hoef te denken "hmzz, ik zit gehuurd, dus het is toch niet voor altijd, dan maak ik dit of dat maar niet" Hier is het gevoel echt aanwezig van "het is van mij, ik kan/mag alles maken, en het is niet voor "tijdelijk" dus de moeite waard om ergens tijd/geld in te steken"


Quote from: xynyx on June 21, 2013, 10:17:25
Zo dat ziet er goed uit! Leuk je dat je het posten weer op pakt. We zien uit naar alle rare gadgets!!! :D

Thanks! Ik ga het posten inderdaad weer oppakken. Heel leuk om te horen dat er nog "oren" (of liever ogen :laugh:) naar mijn projectjes (rare gadgets haha) zijn...
Zal proberen alles goed bij te houden, en veel info/foto's posten. Ik weet dat ik niet de enigste ben die foto's kijken leuk vind :P


Quote from: alexander2 on June 21, 2013, 10:20:01
Zeer fraai dit alles.

Thanks! :pompom:

Quote from: WickedGame on June 21, 2013, 10:24:00
Kijk daar is onze HT-Forum tweakert en domotica expert eindelijk met een nieuw topic  :clapping:

Haha, sommige zijn me nooit helemaal vergeten. Leuk om te zien al dat enthousiasme!! :worship:

Quote
Erg gave ontwikkelingen, en nice hoor die 803 Diamond, erg gaaf.  :headbanging: Ga het in iedergeval weer op de voet volgen dit topic.

Leuk! Thanks.

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

quattronl

Zo dat ziet er mooi uit!
Gave achterwand en die speakers zijn indrukwekkend!

Succes!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

alexander2

Alles ziet er zo doordacht uit, heb je ( of jullie ? ) rekening gehouden met je hobby omtrent dit huis.
De ruimte lijkt ervoor geschapen te zijn.
Afwerkings niveau is top als ik de foto's bekijk. :clapping: :clapping:

wat doe je eigenlijk voor werk?

Ik heb in het verleden je topic ook met veel plezier doorgelezen ( vooral de foto's ) en daar herkende ik diezelfde weloverwogen beslissingen ook al.
Lekker enthousiast mikte je de leukste foto's op het forum, we mochten ook je vriendin bewonderen. ;) :D

Rielplayer

ziet er goed uit! geniet ze ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Atmoz

Quote from: quattronl on June 21, 2013, 10:40:09
Zo dat ziet er mooi uit!
Gave achterwand en die speakers zijn indrukwekkend!

Succes!

Bedankt :)
Ik ben persoonlijk ook onder de indruk van de speakers. En dat is zowel optisch als voor het geluid 8)


Quote from: alexander2 on June 21, 2013, 10:52:34
Alles ziet er zo doordacht uit, heb je ( of jullie ? ) rekening gehouden met je hobby omtrent dit huis.

Er is nog geen "jullie"  ;D Ik ben weer/nog/opnieuw/hoe wil je het noemen? ;) "alleen", en dus alle vrijheid ---> Heerlijk!!

Quote
De ruimte lijkt ervoor geschapen te zijn.

Ik heb inderdaad goed proberen na te denken over hoe en wat ik waar wil maken. De ruimte voor de HT (komt later aan bod) is daar een voorbeeld van.
En door de tv wand op de huidige plaats te maken is er genoeg ruimte voor de speakers en om de tv mooi te laten uitkomen.

Quote
Afwerkings niveau is top als ik de foto's bekijk. :clapping: :clapping:

Thanks, dat is leuk om te lezen! Aangezien dit voorlopig mijn woning blijft heb ik veel meer het idee dat ik dingen nog beter/netter moet maken/doen.
Geeft ook een veel beter gevoel als alles netjes en toppie d'r uit ziet!

Quote
wat doe je eigenlijk voor werk?

Ik ben software-programmeur bij NieuweStroom (nieuwe energieleverancier, zie ook de reclame-banner bovenaan 't forum). Dat heb ik samen met wat mensen om 2012 opgezet.

Quote
Ik heb in het verleden je topic ook met veel plezier doorgelezen ( vooral de foto's ) en daar herkende ik diezelfde weloverwogen beslissingen ook al.
Lekker enthousiast mikte je de leukste foto's op het forum,

:) Leuk om te lezen haha. Thanks!

Quote
we mochten ook je vriendin bewonderen. ;) :D

:angel: ...dat is ook nog blijven hangen haha, lol :devil: :devil:


Quote from: Rielplayer on June 21, 2013, 11:08:59
ziet er goed uit! geniet ze ;D

Thanks Maurice, zal ik zeker doen!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Erg, erg, erg mooi. Ook deze locatie weer helemaal volgestampt met (digitale) gadgets? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Quote from: RalphH on June 21, 2013, 14:52:09
Erg, erg, erg mooi.

Thanks, thanks thanks :pompom:

Quote
Ook deze locatie weer helemaal volgestampt met (digitale) gadgets? ;D

... dat is wel de bedoeling! Meer dan ooit ;)
M'n hoofd zit in ieder geval VOL met ideeën 8)

Zal morgen proberen alvast wat van de andere dingen laten zien.

Met vr gr,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Madhouse

Welkom terug  :D

Wat een prachtige set heb je zo staan en die 803's zijn  :wub: :inlove:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Atmoz

Quote from: Madhouse on June 21, 2013, 15:06:05
Welkom terug  :D

Thanks :)
Gek is dat, ik ben niet echt weg geweest (had geen ban ofzo) maar gewoon minder tijd/alleen wat rondkijken hier. Maar toch voelt het als ik "weg ben geweest"...
Dus ben blij dat ik hier weer met open armen wordt ontvangen haha :pompom: :worship:


Quote
Wat een prachtige set heb je zo staan en die 803's zijn  :wub: :inlove:

Mee eens! Als ik thuis kom, en ik loop m'n woonkamer in denk ik steeds "ow shit ja, das waar ook, ik heb ze al" (was ooit een droom, en had niet gedacht ze nu al te hebben op deze leeftijd :D)

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Madhouse

Voor mij nog steeds een droom deze speakers (dan wel zwarte en 804 mag ook), vrees voorlopig alleen niet haalbaar. Maar blijven dromen mag, anders word het ook zo saai ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Atmoz

Quote from: Madhouse on June 21, 2013, 15:12:07
Voor mij nog steeds een droom deze speakers (dan wel zwarte en 804 mag ook), vrees voorlopig alleen niet haalbaar. Maar blijven dromen mag, anders word het ook zo saai ;D

Absoluut waar.
Das een goede instelling :pompom:
Ik heb de zwarte 804 toevallig vorige week in het echt gezien: héle fraaie speakers ook. Echt prachtig spul!
Misschien komen ze ooit 2e hands langs, en heb je net je vakantiegeld gehad ofzo :angel:

Veel plezier in ieder geval met dromen, ik ga weer iets nieuws verzinnen om over te dromen :devil:

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RonG

Wauw, erg mooi hoor. Leest ook leuk weg je verhaal O0

RalphH

Quote from: Atmoz on June 21, 2013, 14:54:52
... dat is wel de bedoeling! Meer dan ooit ;)
M'n hoofd zit in ieder geval VOL met ideeën 8)

Vet! :pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Quote from: RonG on June 21, 2013, 15:46:30
Wauw, erg mooi hoor. Leest ook leuk weg je verhaal O0

Thanks RonG :)


Quote from: RalphH on June 21, 2013, 16:09:48
Vet! :pompom: :pompom:

:D :D

Het tapijt (c.q. "akoestisch vloer paneel" ten behoeve van de geluidsverbetering :devil:) voor in de woonkamer is vandaag aangekomen. Meteen maar even uitgepakt en alles netjes erop gezet...




De ruimte wordt al direct een stuk minder "steriel/clean", iets wat ik als positief ervaar. Het was zo "kil en wit" voorheen. Over een tijdje bestel ik nog overgordijnen zodat ook daar nog wat "warmte/sfeer" mee wordt gecreëerd.

Ook ben ik vandaag nog even bezig geweest met het systeem wat de RGB-LED verlichting achter de tv wand aanstuurt. Ik heb een test website gemaakt waarmee ik via m'n GSM de kleur van de LED's kan kiezen. Via een Arduino (microcontroller) worden de LED's dan aangestuurd. Het loopt zoals je ziet nu nog even via een simpele website met zo'n color-picker erop, maar straks gaat dit in een native App gebouwd worden. Deze App kan nog meer dingen bedienen/besturen/etc.. (wordt in de toekomst steeds meer uitgebreid)



Ook de (LED) vloerspots kunnen hiermee bedient worden:


(tevens is hier goed te zien hoe de speakerkabel in de muur weggewerkt is)

That's it voor vandaag, nu even een biertje en wat relaxen! :coffee: (Admins: nog geen bier-icoontje in de lijst erbij gezet? ;))

Fijn weekend / groet,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

De baas van de week  :worship:

Die 803s zijn beste dames zeg  :o

Waar is je center HTM2? ofzo en een mooie sub? DD15+ zal er mooi tussen staan  O0

Atmoz

Quote from: Raymond187 on June 21, 2013, 19:58:50
De baas van de week  :worship:

Die 803s zijn beste dames zeg  :o

lol, toevallig dat je het zo zegt... ik noem ze ook al 2 weken "m'n 2 dames:worship: :worship:
hahaha :wub:
Het zijn idd flinke speakers! De KEFQ11's waren al niet klein, maar deze zijn nog meer "beestiger"...

Quote
Waar is je center HTM2? ofzo en een mooie sub? DD15+ zal er mooi tussen staan  O0

Center komt er niet. De woonkamer is puur voor stereo. Een sub kan, maar heb nog geen moment gehad waarbij ik zoiets had van "hmzz, ik mis iets in het laag".
Maar wat niet is kan nog komen he ;) In de HT straks komt uiteraard wel weer surround, en dus ook een center + een sub.

Ciao,
Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer