5.1 versterker (voor-of geintergreerd) met instelbare hi-pass voor frontspeakers

Started by Don Corleone, June 21, 2013, 01:19:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Don Corleone

Hallo,

Bijna 3 jaar geleden heb ik via dit forum een speurtocht gehouden naar een goede surround versterker (voor-danwel geïntegreerd).
Ik ben toen geattendeerd op advertentie van een Aragon Stage One. De jongen waarvan ik de versterker zou kopen heeft me echter bijna een jaar aan het lijntje gehouden (zogenaamd opgestuurd naar de USA, dat duurde maar, eindeloos gemaild, en uiteindelijk heb ik niks meer gehoord..).
Ik dacht dus wat gevonden te hebben, maar door deze gang van zaken is het bij mij op het 2e plan gekomen: ik heb doorgemodderd met wat ik had staan.
Aangezien mijn huidige versterker (een simpele Marantz receiver die ik, met analoge pre-amp out voor de 5 kanalen, als voorversterker gebruik) kuren begint te vertonen ga ik wederom op zoek. Daarom zou ik graag wat tips willen krijgen.

Wat ik zoek:
-Voorversterker 5.1. of goede geïntegreerde versterker 5.1 (in dat geval zet ik mijn Aaron eindversterkers te koop)
-2e hands verkrijgbaar voor maximaal 2000 (liefst veel minder)
-optische ingang
-zowel goed presterend in stereo als in surround
-instelbare cross-over voor laagste frequenties (noem je dat hipass?) om zo een staande golf in mijn huiskamer rond de 40hz te vermijden.

Het is heel belangrijk voor mij dat dit gebeurt zonder verdere aantasting van het geluid (vervorming door een of ander processing).
Mijn ervaringen met 2 Marantz receivers zijn heel slecht op dit specifieke gebied.
Een source direct modus klonk veel beter dan de modus waarbij de front speakers op small waren ingesteld (waardoor er blijkbaar geen sprake meer kon zijn van source direct).
Ook equalizers bevielen niet.
Daarom zoek ik een versterker waarbij ik die bodem frequentie zo nauwkeurig mogelijk kan bepalen (liefst in stappen van 10 hz) zonder verdere vervormingen!
Ik prefereer geluidskwaliteit en degelijkheid boven toeters en bellen.

Mijn vorige zoektocht leverde de volgende namen op:
Proceed AVP 2
Primare SPA22
Myryad mdp500
Aragon Stage One
Aragon Soundstage
Meridian G61 pre processor
Classé SSP-75
Tag McLaren AV32R DP 5.1BP (dual processor)

Weten jullie of wat ik wil (het instellen van de hi-pass voor de frontspeakers, op ergens tussen de 50 en 80hz, zonder afbreuk aan de kwaliteit) op al deze modellen mogelijk is?
Zijn er nog andere tips/ geintegreerd /of nieuwe betaalbare modellen die goed presteren?
Hebben jullie tips van degelijke versterkers met goede kans op vindbaarheid (of zelfs advertenties)?

Bedankt alvast!

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

frank2

Een goede DSP vervormt niet, laat dat voorop staan. Dan heb je dus ergens anders een probleem.
Een anthem met ARC systeem zou een goede keuze zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Don Corleone

@Mijkie: gezien.. En daarom stond die er bij:)
Weet iemand of bij deze Primare mogelijk is wat ik wil (begrenzen fronts)?
Volgens mij niet namelijk..

Quote from: frank2 on June 21, 2013, 07:57:49
Een goede DSP vervormt niet, laat dat voorop staan. Dan heb je dus ergens anders een probleem.
Een anthem met ARC systeem zou een goede keuze zijn.

Volgens mij is dan is het probleem dat de (niet bepaald goedkope) Onkyo PR-SC886 B ook geen goede processor heeft.
Want het geluid ging er flink op achteruit als hij niet meer op "dsd direct" stond. En speaker instellingen / equalizing (hoe selectitief/ beperkt ook) betekende verplicht processing.
Hetzelfde geldt dus in iets mindere mate voor mijn huidige receivertje, de  Marantz SR7200, mbt de "source direct".

Mag ik vragen wat je dan bedoelt met een ander probleem?

Bedankt voor de tip wat betreft Anthem.
Is die Anthem / MRX700 de enige "betaalbare" die ze hebben (nog steeds te duur trouwens)?
Ik was in het verleden niet zo wild van room correction, maar ik zou het kunnen proberen.
Na heel vluchtig zoeken lees ik dat je windhoos nodig hebt hiervoor. Klopt dit?
Ik heb al jaren een windhoos allergie namelijk, dus dat zal er niet in komen.
Sowieso jammer dat je er los een computer bij nodig hebt (of is dat niet correct)?

p.s. ik zie nu pas dat ik dit in de stereo sectie heb geplaatst.
Is dit nog verplaatsbaar naar Home theater?

frank2

Quote from: Don Corleone on June 21, 2013, 08:38:13
@Mijkie: gezien.. En daarom stond die er bij:)
Weet iemand of bij deze Primare mogelijk is wat ik wil?

Volgens mij is dan is het probleem dat de (niet bepaald goedkope) Onkyo PR-SC886 B ook geen goede processor heeft.
Want het geluid ging er flink op achteruit als hij niet meer op "dsd direct" stond. En speaker instellingen / equalizing (hoe selectitief/ beperkt ook) betekende verplicht processing.
Hetzelfde geldt dus in iets mindere mate voor mijn huidige receivertje, de  Marantz SR7200, mbt de "source direct".

Mag ik vragen wat je dan bedoelt met een ander probleem?

Bedankt voor de tip wat betreft Anthem.
Is die Anthem / MRX700 de enige "betaalbare" die ze hebben (nog steeds te duur trouwens)?
Ik was in het verleden niet zo wild van room correction, maar ik zou het kunnen proberen.
Na heel vluchtig zoeken lees ik dat je windhoos nodig hebt hiervoor. Klopt dit?
Ik heb al jaren een windhoos allergie namelijk, dus dat zal er niet in komen.
Sowieso jammer dat je er los een computer bij nodig hebt (of is dat niet correct)?

p.s. ik zie nu pas dat ik dit in de stereo sectie heb geplaatst.
Is dit nog verplaatsbaar naar Home theater?

Ik weet niet wat je bedoelt met windhoos? maar goed, je kunt ook een anthem mrx 500 nemen. En wil je een zwaardere versterker dan pre outs op de EV voor de fronts aansluiten. Speakers achter kunnen altijd wel met de anthem.
De DSP van Anthem schijnt en ik vind dit zeker de mooiste die er bestaat, ik heb bij een kennis ooit een Onkyo een na duurste model proberen in te regelen dat lukte niet fatsoenlijk, dus de negatieve ervaring die je hebt kun je hoogstwaarschijnlijk toeschrijven aan de onkyo. De anthem is van geheel andere klasse.
Via de pc is juist bijzonder prettig, je ziet de grafieken je kunt deze achteraf na inmeten nog wijzigen en weer uploaden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Don Corleone

Quote from: frank2 on June 21, 2013, 09:13:55
Ik weet niet wat je bedoelt met windhoos? maar goed, je kunt ook een anthem mrx 500 nemen. En wil je een zwaardere versterker dan pre outs op de EV voor de fronts aansluiten. Speakers achter kunnen altijd wel met de anthem.
De DSP van Anthem schijnt en ik vind dit zeker de mooiste die er bestaat, ik heb bij een kennis ooit een Onkyo een na duurste model proberen in te regelen dat lukte niet fatsoenlijk, dus de negatieve ervaring die je hebt kun je hoogstwaarschijnlijk toeschrijven aan de onkyo. De anthem is van geheel andere klasse.
Via de pc is juist bijzonder prettig, je ziet de grafieken je kunt deze achteraf na inmeten nog wijzigen en weer uploaden.

Klinkt interessant. Bemerkte jij (afgezien van het al dan niet goede corrigeren van de ruimte) ook dat het geluid gewoon sowieso dunner werd bij die Onkyo, ook als de correcties minimaal waren, maar er geen dsd direct meer werd gebruikt?

Wel een ontzettend lelijk ding trouwens die Anthem mrx 500, maar dat is niet het belangrijkste.
Zal nog niet 2e hands te vinden zijn?
Maar dat draait dus niet onder (ik zal je helpen :)) Apple?

frank2

Quote from: Don Corleone on June 21, 2013, 09:21:11
Klinkt interessant. Bemerkte jij (afgezien van het al dan niet goede corrigeren van de ruimte) ook dat het geluid gewoon sowieso dunner werd bij die Onkyo, ook als de correcties minimaal waren, maar er geen dsd direct meer werd gebruikt?

Wel een ontzettend lelijk ding trouwens die Anthem mrx 500, maar dat is niet het belangrijkste.
Zal nog niet 2e hands te vinden zijn?
Maar dat draait dus niet onder (ik zal je helpen :)) Apple?

Ze zijn 2e hands moeilijk te vinden, maar mijn dealer weet vaak wel adresjes van bijv. iemand die een anthem weg wilt doen. (hij is anthem dealer). Je hebt bij een anthem helemaal geen pc of apple nodig, muziek via usb als wav files en klaar. (en ja hij accepteert alleen mp3 en wav files.

Maar als je een apple met optisch uit aansluit is dat natuurlijk geen probleem.

Inmeten via de apple kan ook, al heb ik dat nooit gebruikt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

evilniek

Welke eindversterker heb je eigenlijk? Is mij niet helemaal duidelijk namelijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Audiofiel

Quote from: Don Corleone on June 21, 2013, 01:19:02
Mijn vorige zoektocht leverde de volgende namen op:
Proceed AVP 2
Primare SPA22
Myryad mdp500
Aragon Stage One
Aragon Soundstage
Meridian G61 pre processor
Classé SSP-75
Tag McLaren AV32R DP 5.1BP (dual processor)

Weten jullie of wat ik wil (het instellen van de hi-pass voor de frontspeakers, op ergens tussen de 50 en 80hz, zonder afbreuk aan de kwaliteit) op al deze modellen mogelijk is?
Zijn er nog andere tips/ geintegreerd /of nieuwe betaalbare modellen die goed presteren?
Hebben jullie tips van degelijke versterkers met goede kans op vindbaarheid (of zelfs advertenties)?

Ik reageer alleen even over de modellen die ik zelf thuis heb gehad in de afgelopen 10 jaar. De Aragon Soundstage is instelbaar op 30Hz, 35 Hz, 40Hz, 45Hz, 50Hz, 60Hz, 70Hz, 75Hz, 80Hz. De Stage One was nog fijner in te stellen in stapjes van 5 Hz tussen 25- 125 Hz. De Tag dual processor heeft een bereik van 40 - 150 Hz in stappen van 10 Hz.

Overigens hebben zowel de Soundstage als de Stage One verschillende instellingen voor surround en stereo. Je kunt bijvoorbeeld zelfs kiezen voor Large Fronts in stereo en Small Fronts (met crossover dus) in surround. Best handig.

Ik draai zelf met de Classé SSP-75, die heeft helemaal geen instelbaar crossover (dus altijd 80 Hz bij small). Ondanks dat vind ik hem nóg fraaier dan de Aragons klinken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Don Corleone

Quote from: evilniek on June 21, 2013, 15:19:07
Welke eindversterker heb je eigenlijk? Is mij niet helemaal duidelijk namelijk.

Kan ik me voorstellen, want dat had ik ook niet genoemd.:)
De Aaron no.33 Cineast voor mijn fronts en centre, en de Aaron no.3 millennium voor mijn achterste 2 luidsprekers.
Dat laatste is natuurlijk een beetje overdreven, aangezien de achterste speakers over het algemeen voor effect is.
Ooit heb ik heel enthousiast deze 2e Aaron op de kop getikt omdat ik veel SACD speelde.

Ik vind het een hele mooie versterker, maar ik overweeg de no.3 in de verkoop te doen om een goede voorversterker / geintergreerde te kunnen kopen.

@ Frank: bedankt voor je info.
Ik zal je pm-en.

Ik snap je mp3 verhaal niet zo.
Toch even om zeker te zijn.. (ondanks je opmerking van alleen WAV en mp3).
Ik neem aan dat je gewoon alles vanaf een Macbook en een optische kabel kunt voeren zoals bij elke andere moderne versterker, en dat de processor overweg kan met Itunes (dus niet alleen mp3, maar vooral AAC!) en de audio van  Plex en VLC (Video-ts en KMV's  met DTS of Dolby digital)?
Mijn huidige Marantz SR7200 heeft daar namelijk geen probleem mee, en dat is een oud beestje.
Nieuwe HD formaten zou ook fijn zijn, al heb ik dat niet vanaf de computer.
Als de roomcorrectie vervolgens inderdaad ook middels een Mac kan, dan is het verder geen probleem.

Toch ben ik nog steeds benieuwd naar tip wat betreft 2e hands verkrijgbare modellen waarbij de "onder-frequentie" begrensbaar is.
Ik kan dat niet allemaal via Google vinden namelijk.

edit:
@Audiofiel: bedankt!
Kom ik toch weer bij de Aragon's uit.. Mooi die stappen. Ik ben bang dat ik met enkel de keuze voor small op 80hz toch wat ga missen, maar misschien overdrijf ik.

Jammer dat dat vorige keer niet door ging (ondanks de belofte, en zeer lang wachten).
Weet iemand er nog eentje?
Is de Stage One veel mooier dan de Soundstage (die is ouder toch), of zijn belangrijke verschillen om rekening mee te houden?
Waarom zou je in surround voor small kiezen en bij stereo large?

Ik meen dat je bij de Primare niets kunt instellen wat dit betreft?

@forum-gezaghebbers:
Zou dit topic misschien verplaatst kunnen worden naar Home theater/Versterking en bewerking?

Audiofiel

Quote from: Don Corleone on June 21, 2013, 15:46:24
@Audiofiel: bedankt!
Kom ik toch weer bij de Aragon's uit.. Mooi die stappen. Ik ben bang dat ik met enkel de keuze voor small op 80hz toch wat ga missen, maar misschien overdrijf ik.

Jammer dat dat vorige keer niet door ging (ondanks de belofte, en zeer lang wachten).
Weet iemand er nog eentje?

Was dat bij iemand van dit forum dan? ???

QuoteIs de Stage One veel mooier dan de Soundstage (die is ouder toch), of zijn belangrijke verschillen om rekening mee te houden?

De Soundstage heeft wat last van ruis in het voorversterker-gedeelte, dat maakt het lastig als je speakers met een hoog rendement hebt. Tevens heeft die een DTS-bug, waardoor je bij 4.1 (dus een virtuele center op je fronts) de dialogen mist in DTS. Aan de andere kant is hij dan wel weer gebalanceerd uitgevoerd.

De nieuwere Stage One voelt iets goedkoper aan, maar is prettiger in zijn bediening en voorzien van veel meer mogelijkheden.

QuoteWaarom zou je in surround voor small kiezen en bij stereo large?

Als je speakers (bijna) fullrange zijn, wil je in stereo misschien geen subwoofer. In surround kan het juist handig zijn als het diepste laag wordt weggeleid naar een subwoofer. Hou je meer vermogen en dynamiek over op de andere speakers. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Quote from: Don Corleone on June 21, 2013, 15:46:24

@ Frank: bedankt voor je info.
Ik zal je pm-en.

Ik snap je mp3 verhaal niet zo.
Toch even om zeker te zijn.. (ondanks je opmerking van alleen WAV en mp3).
Ik neem aan dat je gewoon alles vanaf een Macbook en een optische kabel kunt voeren zoals bij elke andere moderne versterker, en dat de processor overweg kan met Itunes (dus niet alleen mp3, maar vooral AAC!) en de audio van  Plex en VLC (Video-ts en KMV's  met DTS of Dolby digital)?
Mijn huidige Marantz SR7200 heeft daar namelijk geen probleem mee, en dat is een oud beestje.
Nieuwe HD formaten zou ook fijn zijn, al heb ik dat niet vanaf de computer.
Als de roomcorrectie vervolgens inderdaad ook middels een Mac kan, dan is het verder geen probleem.

Toch ben ik nog steeds benieuwd naar tip wat betreft 2e hands verkrijgbare modellen waarbij de "onder-frequentie" begrensbaar is.
Ik kan dat niet allemaal via Google vinden namelijk.



Als je alleen muziek via usb afspeelt: alleen wav of mp3
als je muziek afspeelt via optisch: gebruik ik niet weet ik dus niet
als je film afspeelt: alle formaten en HD formaten

Ik snap je verhaal over onder freq begrenzen niet, maar je bedoelt waarschijnlijk de roomcorrectie, de ARC, die reget dat allemaal zelf en is als je wilt naderhand aan te passen, zie de grafieken in het anthem topic.
Dit doe je met de apple of pc, en laad deze in de anthem in.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Don Corleone

Quote from: frank2 on June 21, 2013, 16:46:52
Als je alleen muziek via usb afspeelt: alleen wav of mp3
als je muziek afspeelt via optisch: gebruik ik niet weet ik dus niet
als je film afspeelt: alle formaten en HD formaten

Ik snap je verhaal over onder freq begrenzen niet, maar je bedoelt waarschijnlijk de roomcorrectie, de ARC, die reget dat allemaal zelf en is als je wilt naderhand aan te passen, zie de grafieken in het anthem topic.
Dit doe je met de apple of pc, en laad deze in de anthem in.

Wat ik hierboven heb geprobeerd te omschrijven.
Ik heb een staande golf rond de 40 hz.
Wat inhoudt deze tonen als dreunend ervaar, terwijl ze zo niet uit mijn speakers worden gestuurd.
Puur een gevalletje van op de verkeerde plek van de golf zitten, en helaas daar qua positie geen speelruimte meer (ik zou midden in de kamer moeten zitten, om zo meer ruimte naar de wand te creëren, maar dat kan gewoon niet).

Verder klinkt als prima.
Roomcorrectie kan, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee zoals ik omschreef.
Wellicht dat de door jouw genoemde versterker beter werk levert.
Als ik alleen maar die 40 hz kon dempen tot -80%, af alles afkappen onder de pakweg 50 of 70 hz, dan ben ik verreweg de grootste problemen kwijt.

Muziek afspelen via usb?
Hoe moet ik dat zien? Wat gebruik je als interface dan?
Ik vermoed geen Itunes..

Don Corleone

Quote from: Audiofiel on June 21, 2013, 16:15:37
Was dat bij iemand van dit forum dan? ???

De Soundstage heeft wat last van ruis in het voorversterker-gedeelte, dat maakt het lastig als je speakers met een hoog rendement hebt. Tevens heeft die een DTS-bug, waardoor je bij 4.1 (dus een virtuele center op je fronts) de dialogen mist in DTS. Aan de andere kant is hij dan wel weer gebalanceerd uitgevoerd.

De nieuwere Stage One voelt iets goedkoper aan, maar is prettiger in zijn bediening en voorzien van veel meer mogelijkheden.

Als je speakers (bijna) fullrange zijn, wil je in stereo misschien geen subwoofer. In surround kan het juist handig zijn als het diepste laag wordt weggeleid naar een subwoofer. Hou je meer vermogen en dynamiek over op de andere speakers. ;)

Wat betreft de subwoofer..
Duidelijk, en logisch inderdaad.

Oke, de soundstage moet ik dus niet hebben.

Die advertentie stond op meerder plekken. I.i.g. op Hifi.nl en Marktplaats. Ik weet niet meer of hij ook hier adverteerde, maar die jongen pretendeert een bedrijfje te hebben.
Het was echt waardeloos, want ik dacht er naar lang zoeken uit te zijn, om vervolgens alles te laten rusten.
Daardoor heb ik misschien leuke deals gemist.
Ik heb net nog eens geprobeerd te bellen (na lange tijd).
Twee 06 nummers waarvan 1 structureel wordt opgenomen, en de ander nu ineens wel. Ik kreeg een dame aan de lijn die hem niet kent, maar zegt door tal van bedrijven te zijn gebeld die geld tegoed hebben.
Gelukkig heb ik niets betaald. Ik twijfel om zijn (bedrijfs)naam hier te noemen.

frank2

Quote from: Don Corleone on June 21, 2013, 17:51:28
Wat ik hierboven heb geprobeerd te omschrijven.
Ik heb een staande golf rond de 40 hz.
Wat inhoudt deze tonen als dreunend ervaar, terwijl ze zo niet uit mijn speakers worden gestuurd.
Puur een gevalletje van op de verkeerde plek van de golf zitten, en helaas daar qua positie geen speelruimte meer (ik zou midden in de kamer moeten zitten, om zo meer ruimte naar de wand te creëren, maar dat kan gewoon niet).

Verder klinkt als prima.
Roomcorrectie kan, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee zoals ik omschreef.
Wellicht dat de door jouw genoemde versterker beter werk levert.
Als ik alleen maar die 40 hz kon dempen tot -80%, af alles afkappen onder de pakweg 50 of 70 hz, dan ben ik verreweg de grootste problemen kwijt.

Muziek afspelen via usb?
Hoe moet ik dat zien? Wat gebruik je als interface dan?
Ik vermoed geen Itunes..

De roomcorrectie van de Onkyo is totaal niet te vergelijken met de roomcorrectie van de Anthem.  De Anthem is aanmerkelijk beter en je kunt 'm afstellen als je wilt op correctie tot 50 of 100 of 125 HZ of ander getal tot 5000 Hz.

Ik heb een staande golf van +10 db, deze wordt geheel gecorrigeerd. (40 hz golf)

Muziek via usb is een hard disk voor nodig met al je muziek, via tv kun je dan zien wat je afspeelt. Hij ondersteund geen Ipad of dergelijke. alleen tv.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Don Corleone

Quote from: frank2 on June 21, 2013, 17:59:13
De roomcorrectie van de Onkyo is totaal niet te vergelijken met de roomcorrectie van de Anthem.  De Anthem is aanmerkelijk beter en je kunt 'm afstellen als je wilt op correctie tot 50 of 100 of 125 HZ of ander getal tot 5000 Hz.

Ik heb een staande golf van +10 db, deze wordt geheel gecorrigeerd. (40 hz golf)

Muziek via usb is een hard disk voor nodig met al je muziek, via tv kun je dan zien wat je afspeelt. Hij ondersteund geen Ipad of dergelijke. alleen tv.

Oke, helder.

Ieder z'n voorkeur, maar met een tv vind ik helemaal niks.
Ik heb zon 7000 nummer is 10-talle slimme afspeellijsten staan (genres, periodes, landen etc.). Daarvoor wil ik wel een goede, uitgebreide en flexibel in te richten en slimme interface gebruiken. Los van het feit dat ik geen tv aan wil, en ook met mijn telefoon wil kunnen bedienen.
Maar dat is een voorkeurskwestie die verder weinig relevant is. :)

Ik zal gaan Googelen of die Anthem ook gewoon met Itunes kan spelen (tenzij iemand het weet).

frank2

Natuurlijk kan hij dat want je stuurt dan pcm uit (via optical of coax) dus dat kan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Don Corleone

(eerder foutief geplaatst in het stereo topic, maar toch maar hierin verhuisd omdat hier misschien ook nog wat kenner zitten)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Bijna 3 jaar geleden heb ik via dit forum een speurtocht gehouden naar een goede surround versterker (voor-danwel geïntegreerd).
Ik ben toen geattendeerd op advertentie van een Aragon Stage One. De jongen waarvan ik de versterker zou kopen heeft me echter bijna een jaar aan het lijntje gehouden (zogenaamd opgestuurd naar de USA, dat duurde maar, eindeloos gemaild, en uiteindelijk heb ik niks meer gehoord..).
Ik dacht dus wat gevonden te hebben, maar door deze gang van zaken is het bij mij op het 2e plan gekomen: ik heb doorgemodderd met wat ik had staan.
Aangezien mijn huidige versterker (een simpele Marantz receiver die ik, met analoge pre-amp out voor de 5 kanalen, als voorversterker gebruik) kuren begint te vertonen ga ik wederom op zoek. Daarom zou ik graag wat tips willen krijgen.

Wat ik zoek:
-Voorversterker 5.1. of goede geïntegreerde versterker 5.1 (in dat geval zet ik mijn Aaron eindversterkers te koop)
-2e hands verkrijgbaar voor maximaal 2000 (liefst veel minder)
-optische ingang
-zowel goed presterend in stereo als in surround
-instelbare cross-over voor laagste frequenties (noem je dat hipass?) om zo een staande golf in mijn huiskamer rond de 40hz te vermijden.

Het is heel belangrijk voor mij dat dit gebeurt zonder verdere aantasting van het geluid (vervorming door een of ander processing).
Mijn ervaringen met 2 Marantz receivers zijn heel slecht op dit specifieke gebied.
Een source direct modus klonk veel beter dan de modus waarbij de front speakers op small waren ingesteld (waardoor er blijkbaar geen sprake meer kon zijn van source direct).
Ook equalizers bevielen niet.
Daarom zoek ik een versterker waarbij ik die bodem frequentie zo nauwkeurig mogelijk kan bepalen (liefst in stappen van 10 hz) zonder verdere vervormingen!
Ik prefereer geluidskwaliteit en degelijkheid boven toeters en bellen.

Mijn vorige zoektocht leverde de volgende namen op:
Proceed AVP 2
Primare SPA22
Myryad mdp500
Aragon Stage One
Aragon Soundstage
Meridian G61 pre processor
Classé SSP-75
Tag McLaren AV32R DP 5.1BP (dual processor)

Weten jullie of wat ik wil (het instellen van de hi-pass voor de frontspeakers, op ergens tussen de 50 en 80hz, zonder afbreuk aan de kwaliteit) op al deze modellen mogelijk is?
Zijn er nog andere tips/ geintegreerd /of nieuwe betaalbare modellen die goed presteren?
Hebben jullie tips van degelijke versterkers met goede kans op vindbaarheid (of zelfs advertenties)?

Bedankt alvast!

Don Corleone

@ allen: Ik heb mijn eerste bericht ook maar even in  Home theater/Versterking en bewerking gepost, waar het eigenlijk thuishoort.
Eventueel verder antwoorden is misschien handiger daar te doen.
Bedankt.

Audiofiel

Het lijkt mij handiger als je het originele topic laat verplaatsen door een moderator. Dat kan simpel door een Report-to-mod te doen (werkt alleen via de post van een ander, niet bij jezelf).

Of stuur anders een moderator even een PM.

Op 2 plekken dezelfde vraag stellen (terwijl die al uitgebreid is beantwoord in dat andere topic) is niet handig. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Ben uiteraard de advocaat van de duivel, maar ik kan altijd een poging wagen.
De Sunfire heeft 7x200 watt en laat Marantzen en Denons (hoogste klasse) ver achter zich qua kracht.
Ook in stereo fenominaal (voor een surround receivertje).

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130942.0
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Zoals ik in het ander topic al heb gepost, is dat juist NIET handig. Daarmee gooi je de huidige geschiedenis weg.

Dit topic moet gewoon door een moderator worden verplaatst (en je nieuwe duplicaat topic worden verwijderd). Gewoon een PM sturen naar een mod is voldoende. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Voordat mijn "spam" verdwijnt in de bittenbak:

Ben uiteraard de advocaat van de duivel, maar ik kan altijd een poging wagen.
De Sunfire heeft 7x200 watt en laat Marantzen en Denons (hoogste klasse) ver achter zich qua kracht.
Ook in stereo fenominaal (voor een surround receivertje).

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130942.0

Volgens mij overigens prachtig instelbaar qua crossover in stapjes van 10 hz. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Don Corleone

Quote from: Audiofiel on June 21, 2013, 21:09:54
Zoals ik in het ander topic al heb gepost, is dat juist NIET handig. Daarmee gooi je de huidige geschiedenis weg.

Dit topic moet gewoon door een moderator worden verplaatst (en je nieuwe duplicaat topic worden verwijderd). Gewoon een PM sturen naar een mod is voldoende. ::)

Bij deze gedaan.