Panasonix PT-AE700E doet raar, iemand een idee? (video)

Started by mikekiwi, June 20, 2013, 16:45:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Heb net dit apparaat tweedehands aangeschaft, wetende dat hij mogelijk kuren zou vertonen. En dat doet hij dan ook. Hij wil niet echt aan, doet alsof hij start en laat heel soms wat beeld zien (verder dan de "hdmi"-inputtekst wordt er niet getoond voor een seconde of twee.

Lamp heeft 1890 uur op de teller, zou theoretisch 3000 uur moeten kunnen halen.  Zie video hieronder (excuses voor 't hoge bijgeluidje dat mijn camera maakt), kan iemand hier chocola van maken of er nog hoop op herstel is?


henrykb

misschien gewoon de uren resetten..
mijn panasonic houdt er ook mee op als uren verstreken zijn.
In menu focus op de counter, en ok button 3 secs inhouden bij de mijne.

mikekiwi

Maar zover kom ik niet...2 seconden "HDMI" in beeld en dan is het beeld weg. Dus ik krijg de kans niet om in het menu te komen. Vanmiddag bij de verkoper nog wel overigens, wie weet komt het straks nog 'n keer opzetten...

henrykb

mmmm. en dan nog als superleek, andere kabel, hdmi of anderssoortig eens proberen
en zou dan rechtstreeks uit de bron naar beamer.

mikekiwi

Ook dat helpt niet, geen beeld, of ik nu scart of hdmi gebruik. Ook zonder kabel erin zou hij gewoon zwart beeld moeten geven waarin ik dan wel het menu kan oproepen... maar niets van dat al...

mikekiwi

Iemand nog een idee of ik op de één of andere manier nog iemand blijk kan maken met de onderdelen? KOm er zelf niet uit, is waarschijnlijk de psu als ik de resultaten van mijn Google-zoektochtje zo kan beoordelen.

Apparaat gaat in de kliko, op zoek dus naar wat anders!

Erik

Zonde zeg zag je de bui echt niet hangen, nogal toepasselijk als ik naar buiten kijk haha.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mikekiwi

Quote from: Erik on June 21, 2013, 10:06:06
Zonde zeg zag je de bui echt niet hangen, nogal toepasselijk als ik naar buiten kijk haha.
Jawel hoor, al was het toen nog droog  :P

Prijs was ook niet hoog (€50 euro ter plaatse, €50 thuis overmaken als hij thuis wel gewoon zou werken). Dus ik wordt er niet arm van, hoogstens een illusie armer en moet dus weer op zoek naar iets anders. Dat is het nadeel als je met beperkte budgetten werkt: je haalt soms een zeperd omdat je goedkoop uit wilt zijn en dan had je achteraf gelijk beter iets duurders kunnen kopen. Maar dat moet dan wel kunnen...

Erik

€50 is inderdaad nog wel te overzien en het was zo te lezen voor beide partijen duidelijk wat de staat van het artikel was. Geen verborgen gebreken oid. Ja was mooi geweest als het had gewerkt maar helaas.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Crissis

Misschien nog even een reactie van de experts afwachten? Kan het niet gewoon de lamp zijn?
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

mikekiwi

Quote from: Crissis on June 21, 2013, 16:35:21
Misschien nog even een reactie van de experts afwachten? Kan het niet gewoon de lamp zijn?
Zou kunnen dat het de lamp is, maar ja, hoe kom je erachter zonder eerst een nieuwe lamp te moeten kopen. Ik heb de lamp even zien werken bij de verkoper, en het geluid dat ik hoort lijkt meer een soort voedingsschakeling te zijn. Maar ik hoor graag als iemand een idee heeft uiteraard...

mikekiwi

Quote from: copycat on June 26, 2013, 00:41:39
The noise is coming from the dynamic irus. If you don't want to replace it, it can be disabled by unpluging it from the main board.

mogelijk een fix
dank je, alhoewel het daar vooral lijkt te gaan om problemen die ontstaan na een tijdje kijken (en bij mij het ding niet zo goed als niet aan wil) is het een poging waard om het te gaan proberen. Kan er weinig aan verprutsen...

Dergert

Heb zelf 2 pt-AE900's gehad. Bij de eerste ook de iris losgegooid en probleem was weg. De 2e die ik heb gehad werkte prima.
Dus wat copycat zegt zou best kunnen..

mikekiwi

Quote from: Dergert on June 26, 2013, 12:18:28
Heb zelf 2 pt-AE900's gehad. Bij de eerste ook de iris losgegooid en probleem was weg. De 2e die ik heb gehad werkte prima.
Dus wat copycat zegt zou best kunnen..
Hmm...er gloort dan toch nog een beetje hoop aan de horizon...ga het vanavond/morgen eens proberen :hehe:

Dergert

Suc6. Houd ons op de hoogte, altijd leuk om te weten hoe het afloopt.  :clapping:

mikekiwi

Zou het......ja.....nou....nee...of toch?  :crazy: Huh? Beeld?   :yin-yang:  :alien:   ;D

Heb dus het bewuste iris-kabeltje eruitgefloepst en daarna gebeurde er niet veel nieuws. Beamer aan laten staan, dat ding gaat weer zijn rare blaas, flits, blaas,niets-loopje doen. En toen in ene in mijn ooghoek: beeld! En het blijft zo.... Ik durf hem nu niet meer uit te doen  :turn:

Ergo: er lijkt iets van leven in te komen. Rare is dat ik dat dynamic iris in het menu niet uit kan zetten (want menu-optie niet actief), maar dat kan zijn omdat er geen signaal binnenkomt (?).

Nu dus toch maar uitzetten, kast er weer omheen bouwen. En dan boven even wat signaal er in priemen, kijken wat er gebeurt. Ben benieuwd!

Edit: uit en aan en weer raar doen...hmmm

mikekiwi

Quote from: copycat on June 27, 2013, 01:51:57
welke firmware zit er in

mischien even flashen ( alleen als je weet hoe anders afblijven )

http://www.goglen.com/post/Panny_PT-AE700_107_firware_and_pics.zip
Kan dit helaas niet testen, hij geeft sinds de opleving gisteren op de keukentafel geen leven meer qua beeld. Wel nog de andere verschijnselen die ik al eerder heb ervaren.

Nu definitief afgeschreven, ik ga kijken of iemand hem nog wil hebben voor onderdelen (gebruiksaanwijzing, a.b.) en anders richting de Recycle-bak bij de vuilstort alhier...

MarkG

Ik had net ook al een pm-etje gestuurd... Ik wil em ook wel hebben om eens aan te sleutelen. :)
Set 1: Cambridge 740c | Unison Research Unico | Phonar Veritas P5.5 EdMa CAP+ | Set 2: MicroMega CD123 | MircroMega A80 | Phonar Critica

mikekiwi

Wie het eerst komt....

PM's terug, beamer zal een reisje naar een kuuroord gaan maken, wie weet doet het hem goed...

mikekiwi

Quote from: mikekiwi on June 28, 2013, 07:25:55
Wie het eerst komt....

PM's terug, beamer zal een reisje naar een kuuroord gaan maken, wie weet doet het hem goed...
Is inmiddels by Copycat aanbeland, ben benieuwd of hij er weer leven in kan krijgen...

mikekiwi

Fijn! Maar lees mijn post van  juni 26, 2013, 19:53:13  ook even na...check eerst eens of het het ook blijft doen...die ervaring had ik niet namelijk...

mikekiwi

Lampuren stonden op 1892 voordat ik ging resetten. Kan dus best over zijn...en een halve film heb ik niet gered, maar die poging heb ik ook niet gedaan toen ik eenmaal beeld had...

konijntje

Misschien kan je op ebay een goedkope lamp op de kop tikken

DennisGaas

Je kunt aan de lamp zelf vaak ook wel zien of deze kapot is of in ieder geval aan vervanging toe is. Beste kun je even kijken naar de burner, het glazen staafje in het midden van de lamp/reflector. Deze begint met een bolletje (chamber) met daarin de twee elektroden waartussen de vonk ontstaat die uiteindelijk de chemicaliën laat ontsteken en het licht produceert. Indien je op het bolletje een witte vlek ziet zitten dan is de lamp kapot. Staat de burner scheef ten opzichte van de reflector dan is de lamp ook aan vervanging toe. De chamber is bij een goede lamp helemaal helder, vlekken en dergelijke zijn niet goed.

Steven Coymans

Hoi,

ben vandaag op mijn 'oude' lamp gestoten.
Ben je nog op zoek?
Heeft al wat uren op de teller, maar had deze preventief vervangen.
Je kan deze gratis afhalen.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20