Sony HW30 - woonkamer

Started by hellboy, April 12, 2013, 12:45:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hellboy

in Mei ga ik eindelijk mijn ouwe trouwe Epson TW700(1600 lumen) vervangen, ik neig op dit moment naar een Sony HW30 (budget is ong. 2000) omdat hier itt de Epson 6100 wel Lens Shift op zit (een vereiste) alleen lees ik dat de Sony HW30 maar 1300 Lumen heeft, daar ik vaak niet geheel verduisterd film/tv kijk vraag ik me af of ik dan inderdaad ga inleveren op lichtopbrengst, of wordt dit gecompenseerd door andere technische foefjes? anders valt deze beamer ook af en zou ik op zoek moeten naar iets anders.

overige tips of modellen voor rond de 2000,- zijn absoluut welkom, waarbij 3D geen must is. :)

dchris

Is de Epson TW8100 niet wat voor je? Alleen dan wordt je budget wel een beetje opgerekt.
Maar de beeldkwaliteit gaat echt met sprongen vooruit en het aantal lumens is vele malen hoger dan de HW30.
Mvg,

Dchris

hellboy

de TW8100 is volgens mij zo een 2500,- dat is me net weer iets teveel van het goede eigenlijk

Zymotic

Frank heeft nu een superaanbieding voor een TW9000

J.A.F._Doorhof

de tw9000's zijn in principe op.
de hw30 is enorm veel helderder dan een tw700 trouwens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

Hier de nieuwste vergelijking tussen alle 2013 modellen:


BEST HOME THEATRE PROJECTORS 2013 REPORT


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

hellboy

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 12, 2013, 19:20:24
de tw9000's zijn in principe op.
de hw30 is enorm veel helderder dan een tw700 trouwens.

en hoe verhoud een HW30 in dat opzicht tegenover een Epson TW6100 ? ik heb vanavond nog eens even de WAF factor tersprake gebracht en kan dus ook evt. een Beamer nemen zonder lensshift :)

J.A.F._Doorhof

Geen vergelijk, de HW30 is een heel stuk beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skank1

Ik lees in een review dat de sony hw30 eigenlijk teveel licht geeft in een volledig verduisterde ruimte om een 90 inch scherm te vullen... Klopt dit?

Maw
Zou deze projector voor mij een goede zet zijn? Ik heb een kingpin vfs 210 en zit in een compleet verduisterde ruimte..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dchris

De kans dat hij nog steeds teveel licht geeft is aanwezig.
De calculator van Projector central geeft aan dat je met verste throw, met open iris nog een lichtopbrengst van 20fL produceert. Dat is behoorlijk.
De richtlijn ligt tussen de 12 en 16 fL.

Als je de iris knijpt naar -15 scheelt dat al een hoop licht, en kan je gaan naar de 16fl en lager.
Maar beter teveel dan te weinig licht, zeker in 3!.
Nou is het ook niet verstandig om de verste throw op te zoeken, omdat dit problemen met je lensscherpte kan geven.
Het scherpste bereik ligt op ongeveer 70% van je maximale zoom.(toch frank:D?)
Hoop dat je iets met deze info kan.
Mvg,

Dchris

skank1

Een beetje :)
Ik weleen duidelijk antwoord van frank...
Doenbaar voor mijn ruimte of teveel licht
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

J.A.F._Doorhof

Teveel licht van een projector is eigenlijk niet mogelijk.
In de cinema standen, na calibraties ken ik er weinig waarvan de mensen zeggen "WOW TEVEEL LICHT".
En zou dat zo zijn zijn er oplossingen in de vorm van ND filters, maar nogmaals, ik denk dat die reviewer het niet helemaal goed omschrijft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

DE HW30 heeft met zijn IRIS3 zeer uitgebreide iris mogelijkheden waaronder een manual stand. Deze is zeer nauwkeurig in te stellen. In jouw geval kun je de iris ver dichtknijpen waardoor je een goed contrast bereikt (en ook een decent blacklevel). Je doel is om ergens tussen de 12 en 16Fl uit te komen. Voor 12 of 16 gaan is persoonlijk. Zelf hou ik van veel licht waardoor je diepte beter wordt.

skank1

Heeft er iemand een foto van zon 3d transmitter? As dit voor het scherm komt...
En is die kabel lang genoeg om tot de projector te geraken?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

evilniek

Quote from: skank1 on May  6, 2013, 20:07:13
Heeft er iemand een foto van zon 3d transmitter? As dit voor het scherm komt...
En is die kabel lang genoeg om tot de projector te geraken?

Volgens mij kun je de emitter gewoon op de PJ plaatsen, tenminste bij mij werkt dit prima, kan zijn dat dit bij een Sony anders werkt(denk het niet eigenlijk), ik heb een JVC.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

THX-UltraII

Emitter op de pj en klaar  :)

LittleNinja

Wat een heerlijke review weer... De beste in specifieke prijsklassen en dan weer 10 categorien er in plakken per prijscategorie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

home@the movies

QuoteHeeft er iemand een foto van zon 3d transmitter? As dit voor het scherm komt...
En is die kabel lang genoeg om tot de projector te geraken?

De eerste originele emitter van de HW30 was in veel gevallen niet krachtig genoeg waarbij het nodig was om hem vooraan het scherm te plaatsen.
De kabel is een gewone Cat 5 netwerk kabel, Sony heeft ondertussen een losse krachtigere emitter op de markt die wel voldoende sterk moet zijn om hem op de projector te plaatsen.

Foto hierhttp://www.amazon.com/Sony-TMR-BR100-Transmitter-Sonys-Glasses/dp/B003SN0IL2

Gr Werner

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Hoe ver hang je deze projector nu tov een kingping vsf210 in compleet verduisterde ruimte ? om optimaal beeld te hebben?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

cine(d)rama

Hallo .

Volgens de calculator op projectorcentral tussen de 292cm en 442 cm en zou 352 cm de beste afstand zijn .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

skank1

Thx ,
Dacht op 4m20 beste afstand..
Is toch zo weinig mogelijk zoom
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

THX-UltraII

Projector verder weg = minder lichtopbrengst, meer contrast.
Projector dichterbij = meer lichtopbrengt, minder contrast.

Remi

Quote from: home@the movies on May  7, 2013, 19:04:32
De eerste originele emitter van de HW30 was in veel gevallen niet krachtig genoeg waarbij het nodig was om hem vooraan het scherm te plaatsen.
De kabel is een gewone Cat 5 netwerk kabel, Sony heeft ondertussen een losse krachtigere emitter op de markt die wel voldoende sterk moet zijn om hem op de projector te plaatsen.

Foto hierhttp://www.amazon.com/Sony-TMR-BR100-Transmitter-Sonys-Glasses/dp/B003SN0IL2

Gr Werner

Ik denk dat je de TMR-PJ2 bedoel ipv de TMR-BR100 ?
De connector van de TMR-BR100 ziet er heel anders uit dan de RJ45 aansluiting van de VPL-HW30ES.
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

Remi

Quote from: home@the movies on May  7, 2013, 19:04:32
De eerste originele emitter van de HW30 was in veel gevallen niet krachtig genoeg waarbij het nodig was om hem vooraan het scherm te plaatsen.
De kabel is een gewone Cat 5 netwerk kabel, Sony heeft ondertussen een losse krachtigere emitter op de markt die wel voldoende sterk moet zijn om hem op de projector te plaatsen.

Gr Werner

Naar aanleiding van bovenstaande informatie heb ik contact gezocht met Sony en word de nieuwe transmitter onder garantie kostenloos naar me opgestuurd.

Geweldige service van Sony! :pompom:
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380