I Centre failliet?

Started by alexander2, June 18, 2013, 11:53:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2


Former member 78

Hoezo kun je dat niet geloven?
Ze hebben maar 1 merk, en goedkoop is die zooi niet.

Plus een beetje crisis ;)

John Wx

gaat over naar Dixons, bijna alles
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

alexander2

Quote from: ArjanR1 on June 18, 2013, 12:11:25
Hoezo kun je dat niet geloven?
Ze hebben maar 1 merk, en goedkoop is die zooi niet.

Plus een beetje crisis ;)

Zooi?
Ik weet dat het slecht gaat maar Apple wordt aardig verkocht.

WickedGame

Quote from: alexander2 on June 18, 2013, 12:35:37
Zooi?
Ik weet dat het slecht gaat maar Apple wordt aardig verkocht.

iCentre is tenonder gegaan doordat ze naar een ander inkoopkanaal moesten gaan dan direct vanaf apple. Apple direct wilde niet leveren, en heb ergens gelezen dat ze tegen veel lagere marges moesten inkopen bij een leverancier.

Dan speelt de crisis ook nog eens mee, en zit je toch met een niche product.

Audiofiel

Quote from: WickedGame on June 18, 2013, 12:44:25
iCentre is tenonder gegaan doordat ze naar een ander inkoopkanaal moesten gaan dan direct vanaf apple. Apple direct wilde niet leveren, en heb ergens gelezen dat ze tegen veel lagere marges moesten inkopen bij een leverancier.

Dat is een broodje aap. Op een paar plekken op internet door enkelen nagepraat en daarom een eigen leven gaan leiden.

Alle premium resellers kopen direct bij Apple in. Alleen de 'kleinere' dealers moeten via het distributeurkanaal inkopen (TechData en Five4U). Zelfs een Office Centre koopt in bij TechData.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: Audiofiel on June 18, 2013, 14:20:13
Dat is een broodje aap. Op een paar plekken op internet door enkelen nagepraat en daarom een eigen leven gaan leiden.

Alle premium resellers kopen direct bij Apple in. Alleen de 'kleinere' dealers moeten via het distributeurkanaal inkopen (TechData en Five4U). Zelfs een Office Centre koopt in bij TechData.

Hmm had wel op tweakers gestaan, maar kan ook niet meer vinden. Anyway dit is nu de berichtgeving:

Het faillissement komt niet als een verrassing. Het bedrijf verkeert al een tijd in financiële moeilijkheden en eerder in juni vroeg het concern al uitstel van betaling aan. Een belangrijke reden voor het faillissement zou zijn dat de bank van iCentre een lening van het bedrijf niet wil verlengen en zijn geld terug wil. De resultaten van iCentre zouden flink onder druk zijn komen te staan door toegenomen concurrentie, onder andere van Apples eigen Apple Store in Amsterdam

Waarvan ik die laatste zin vreemd vind. Want hoeveel concurrentie is 1 vestiging in Amsterdam nou?

_ MarcelloW _

Voor veel apple kopers is het kopen bij Apple zelf, in plaats van een reseller zeker een voordeel!

Alleen al het (veel beter) getrainde personeel kan voor veel mensen doorslaggevend zijn.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Audiofiel

Dat personeel is helemaal niet goed getraind, de meeste weten van toeten noch blazen. ;D


Het grootste voordeel van de eigen (en enige) Apple Store in Amsterdam is naast de locatie de veel uitgebreidere service. Hier kun je makkelijker dingen ruilen, waar Premium Resellers met een lastig beleid van Apple te maken hebben wat betreft retouren. Apple is gewoon een hele dikke concurrent voor de winkels.

Bovendien is dit nog maar het begin. Winkels staan al gepland voor Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Haarlem.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

alexander2

Quote from: Audiofiel on June 18, 2013, 16:08:28
Dat personeel is helemaal niet goed getraind, de meeste weten van toeten noch blazen. ;D


Het grootste voordeel van de eigen (en enige) Apple Store in Amsterdam is naast de locatie de veel uitgebreidere service. Hier kun je makkelijker dingen ruilen, waar Premium Resellers met een lastig beleid van Apple te maken hebben wat betreft retouren. Apple is gewoon een hele dikke concurrent voor de winkels.

Bovendien is dit nog maar het begin. Winkels staan al gepland voor Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Haarlem.

Waar in Utrecht?