Fotoboek laten maken maar te geel, herkansing maar welk profiel?

Started by BernHardN, June 16, 2013, 12:05:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

Nu heb ik dus voor het eerst een fotoboek laten maken alles in Lightroom bewerkt (op de imac met gecallibreerd scherm) en op gemaakt en volgens de leverancier (Fotogoed) alles als PDF in sRGB geupload.
en 3 dagen later het boek thuis gekregen en het zat vol magenta en zwarte vlekjes/druppeltjes en het geheel was te geel!
na wat mailen was er geen discussie of het opnieuw gedrukt zal worden maar de gele waas, dit was volgen hen technisch onmogelijk. nu is het zo dat sRGB de kleiste kleurruimte heeft en ProPhotoRGB de grootste nu weet ik dat meer is niet altijd beter maar de meeste CMYK machines kunnen zo'n ruim profiel niet aan.

Wie weet hier meer van of heeft tips?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Kingpin

Quote from: BernHardN on June 16, 2013, 12:05:54
Nu heb ik dus voor het eerst een fotoboek laten maken alles in Lightroom bewerkt (op de imac met gecallibreerd scherm) en op gemaakt en volgens de leverancier (Fotogoed) alles als PDF in sRGB geupload.
en 3 dagen later het boek thuis gekregen en het zat vol magenta en zwarte vlekjes/druppeltjes en het geheel was te geel!
na wat mailen was er geen discussie of het opnieuw gedrukt zal worden maar de gele waas, dit was volgen hen technisch onmogelijk. nu is het zo dat sRGB de kleiste kleurruimte heeft en ProPhotoRGB de grootste nu weet ik dat meer is niet altijd beter maar de meeste CMYK machines kunnen zo'n ruim profiel niet aan.

Wie weet hier meer van of heeft tips?
Drukwerk niet in sRGB maar CMYK aanleveren, ook de pdf als certified pdf in cmyk (press).
De zwarte vlekjes/druppeltjes is idd heel erg vreemd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

BernHardN

de vlekkjes waren gewoon druppels, om die reden wordt het ook herdrukt alleen de kleurzweem is de discussie.
nu ken ik enigszins dit soort machines alleen heb geen ervaring met inkt zoals hun Kodak Digimaster anders had ik van mijn werk wel een profiel kunnen gebruiken.
In Lr heb ik niet de keuze om in CMYK op te slaan.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

BernHardN

Nieuwe boek is onderweg, hopen dat het nu beter is.........

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100