Als voorbode op de foto's even schetsen wat de acties zijn.
Onder het motto: "
Less is more" ben ik een frisse start aan het maken. Minder op twee paarden wedden (surround + stereo), maar volledig riching surround bewegen.
Muziek luisteren deed ik in praktijk altijd beneden in de woonkamer op mijn Arcam-set met Boston A25's.
Dus zo goed als alle apparatuur in de HT gaat weg en wordt vervangen, de luidsprekers blijven.
Wat had ik:
Marantz SR-12S1 surround receiver
Marantz CD-63 MKII KI Signature
Dual 606 platenspeler + Nad PP2i phonovoorversterker
Philips BD-5300 BluRay-speler
Mede8er 400X2 Mediaplayer
WD TV Play Mediaplayer (Netflix)
Wat wordt het:
Denon AVRX-1100W Surround Receiver
Dune HD Max + 2TB schijf (BluRay + Mediaplayer)
WD TV Play Mediaplayer (Netflix)
En natuurlijk mijn Optoma beamer+scherm, dat blijft gewoon hangen...
Wellicht sluit ik mijn Sony CD-speler er nog op aan voor als ik toch een cd-tje wil draaien.
Luidsprekers zijn zelfbouw PaperHatts (ontwerp Tony Gee, zie
dit topic) . Dat is nu nog een stereo paartje, maar de centerspeaker ga ik op korte termijn maken. Tweeter is al in huis, de rest ga ik binnenkort bestellen.
Achterluidsprekers zijn Mission M30's. Op zich ben ik daar wel tevreden mee. Ik ga daar zeker niet dezelfde luidsprekers voor inzetten als de frontluidsprekers vanwege de kosten, wellicht ga ik nog wel iets anders zelfbouwen. Zit nog steeds een beetje met de plaatsing te hannesen (zie
dit topic, daar is het ook wel een beetje van afhankelijk wat ik ga doen.
Verder zijn er ook extra gordijnen aangeschaft, het verduisterende rolgordijn had teveel kieren die toch nog het een ander doorlieten.
Zo, dat zijn de plannen, over een weekje ben ik een heel eind verder. De Dune is er al, de Denon komt medio volgende week...