Kiwi's HT-zolder -> nieuwe start: Less is more (nieuwe foto's op p4)

Started by mikekiwi, June 16, 2013, 11:35:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

leuk project, respect dat je er gewoon aan begint!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG

Ziet er goed uit hoor, netjes. Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

mikekiwi

Zo...dat is een fijne dag zo! Beamer hangt, scherm hangt, systeem dat ik had bedacht werkt prima. Ziet er nog een beetje provisorisch uit, maar dat heeft een reden. Foto's volgen vanavond...

Ondertussen het hout + tapijt in huis gehaald voor het "podium" voor de bioscoopstoelen, daar ga ik denk ik vanavond aan beginnen. Ben nu niet meer te stoppen... :headbanging:

mikekiwi

Weer een foto-update van het ophangen van het spanscherm. Dankzij een Htip heb ik gevonden wat ik zocht: een schermshift ipv een lensshift. Fijn systeem waarbij het scherm horizontaal verschoven kan worden en verticaal ook nog kan worden bijgesteld. Uiteraard zullen de latjes straks niet meer zichtbaar zijn als ik exact weet hoe het scherm komt te hangen

mikekiwi

De beamer hangt ook. Was nog een redelijk gedoe om hem een beetje hangend te krijgen, maar het is gelukt. En dan nu de volgende uitdaging: hoe krijg ik het beeld een beetje recht op het scherm.... Een Rubiks kubus oplossen is makkelijker dan deze waterpas-tombola. Erg lastig om met deze beugel (Vogels) de beamer zo te hangen dat het beeld horizontaal waterpas hangt en het beeld ook nog binnen de kaders van het scherm past.

Eerst maar eens de kabels goed leggen (dan verschuift er toch ook wel iets) en dan ga ik er serieus werk van maken. Gouden tips zijn altijd welkom uiteraard!

Ook heb ik de basis van de bioscoopstoelen klaar, die hoop ik volgende week op hun plekkie te kunnen zetten.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

donaldk

#32
Heel mooi gedaan Mike. Mooi HT geworden. Kun je de plaat van die beugel ook stellen? Met boutjes in plaats van de schroeven, dus de projector niet perse vlak tegen de plaat schroeven?

RalphH

Vanavond film?  ;D

Hangt de projector zelf trouwens waterpas? Dit is altijd het beste uitgangspunt om het beeld goed te krijgen. Moet je wellicht wel wat lens-shift gebruiken mits de projector deze heeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mikekiwi

Quote from: RalphH on July 12, 2013, 07:22:29
Vanavond film?  ;D

Hangt de projector zelf trouwens waterpas? Dit is altijd het beste uitgangspunt om het beeld goed te krijgen. Moet je wellicht wel wat lens-shift gebruiken mits de projector deze heeft.
Projector waterpas is wat lastig te meten met een onregelmatige onderkant en ook nog een beugel die er op zit. Lensshift zit er niet op. Maar de hoogte is op zich het probleem niet, wel de hoogte in combinatie met waterpas. Soms waterpas, maar hoogte niet in orde. Dan hoogte corrigeren, maar dan niet meer waterpas. En dat 100x achter elkaar in verschillende varianten  :-[  ;)

RalphH

Ahzo, Yep, het kan een ge-emmer zijn met die dingen ophangen ;D.
Mgoe, hij hangt nu, weer een klus plat.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mikekiwi

#36
Ken je dat gevoel? Dat je de afzonderlijke puzzelstukjes al een tijdje aan het bewonderen bent en dat het moment nadert dat je ze in elkaar gaat passen? En dat je daar heel veel zin in hebt.

Maar dat het wel zo onnoemelijk heet is op zolder zodat het echte genieten nog even op zich laat wachten...  :music:

RalphH

Haha, klinkt bekend, de tuin en een biertje zijn dan ook erg lekker!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mikekiwi

Quote from: RalphH on July 18, 2013, 15:36:03
Haha, klinkt bekend, de tuin en een biertje zijn dan ook erg lekker!
Precies, al drink ik ander geel sap....maar het principe is hetzelfde...

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Met dit weer zijn we zo veel mogelijk buiten. Ondanks dat het heerlijk vertoeven in de kelder is ;)

Wat in het vat zit verzuurt niet. Je kunt er straks nog lang genoeg van genieten... :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mikekiwi

Quote from: RalphH on July 19, 2013, 08:35:17
Zolang het maar koelt.
:thumbs-up:
Quote from: HTip on July 19, 2013, 20:28:27
Met dit weer zijn we zo veel mogelijk buiten. Ondanks dat het heerlijk vertoeven in de kelder is ;)

Wat in het vat zit verzuurt niet. Je kunt er straks nog lang genoeg van genieten... :popcorn:
Eens! Maar ik wil zo graag na een paar weken zuur zweten ook van het zoet genieten...

Deze week zijn de receiver (Marantz SR-5004)  en de BluRay-speler (Philips BDP-3380) binnengekomen. Vandaag een setje  stands voor de frontspeakers en morgen ga ik een kastje ophalen voor de apparatuur. En dan kan de kabelleggerij beginnen. Oh ja, er komt morgen ook nog een tafeltje om de glazen verkoelend vocht op te plaatsen.

Basis voor de bioscoopstoelen is deze week ook afgemaakt en de stoelen staan dus ook klaar. Denk dus dat ik het geheel dit weekend speelklaar krijg...   :headbanging:


HTip

Dat heb je dan snel gedaan! :thumbs-up:

Kan me voorstellen dat je er graag zo snel mogelijk van wil genieten. Was bij mij niet anders en toen was de ruimte nog niet eens af ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mikekiwi

Thx! En geduld is niet mijn sterkste kant als het hierop aankomt... maar goed, ik mot nog maar even wachten...

mikekiwi

it's official: de eerste film wordt op dit moment gekeken!  :pompom:

Maar helaas ben ik niet de gelukkige, mijn dochter zit heerlijk te genieten van Wonderful World - Wild Cats   :sneaky2:  :D

RalphH

Kijk 'ns aan, prioriteiten stellen met dit weer! Is het een beetje te harden boven?
Wat staat er voor jezelf op het programma?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mikekiwi

Quote from: RalphH on July 21, 2013, 16:52:32
Kijk 'ns aan, prioriteiten stellen met dit weer! Is het een beetje te harden boven?
Wat staat er voor jezelf op het programma?
Als je rustig blijft zitten is er niets aan de hand... :blush: Voor mezelf stond nadat dochterlief klaar was met haar film vooral een start met het afstellen en goed opstellen op het programma. Gaat nog niet van een leien dakje, maar dat heb ik mezelf een beetje aan gedaan (te klein kastje, te korte kabels en nog geen subkabel).

Net het onkruid uit de tuin gehaald (ik plan altijd de vervelendste klusjes op de rotste momenten in) en ook wat nieuwe foto's gemaakt van het zoldertje. Die komen er dus zo aan...

mikekiwi

Bij deze wat nieuwe foto's van hoe het er nu inmiddels bij staat/hangt. Gebruiksklaar, maar nog niet af. Vooral de afwerking verdient nog wat aandacht. Ook moet ik nog iets met de surroundspeakers. Daar zocht ik in principe nog stands voor, maar zit nu heel erg te twijfelen of ze dan niet te dicht op je oren zitten te tetteren. Het boekenkastje op de 2e foto aan de rechterzijde wordt nog vervangen door een rechte variant (dit is een hoekkastje), dus daar komt nog wel wat ruimte.

Of ik pak de kleine satellietspeakertjes van mijn Tannoy-setje (zijn een beetje te ontwaren in de overbelichte brei op de vensterbank boven de linkse bioscoopstoel) en hang die aan de muur. Desastreus voor de samenstelling met speakers uit dezelfde serie, maar je moet toch wat...

Maar goed, ik ben blij hoe het er nu voor staat en hoop vanavond met een grote grijns een filmpje te kunnen gaan pakken (of een aflevering van The Pacific...)


RalphH

 :pompom: :pompom:

Denk dat het met die rears wel mee gaat vallen mits je ze een beetje goed afstelt (dB meter).
Schuif wel de center nog ff een beetje naar voren, die staat nu tegen de bovenkant van het kastje aan te tetteren/reflecteren.
Zet m wat naar het randje, dan tettert ie mooi tegen het kleedje aan en heb je meteen weer een reflectiepunje afgevangen ;D.

Staat r verder netjes bij hoor!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Mooi gedaan! En toch de hitte getrotseerd :worship:

Wat de center betreft heeft Ralph een goed punt, echter dezelfde afstand voor de center en de fronts is ook gewenst, dus gewoon luisteren wat het beste klinkt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive