CommandFusion

Started by xynyx, June 16, 2013, 08:36:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Miesepies

Heeft er niet iemand al eens geprobeerd om die pronto extender te koppelen aan CF ?

Kjelt

Klinkt goed  :thumbs-up: vriendin wil nu naar de oude binnenstad toe dus moet er vandoor maar wordt zeker vervolgd

xynyx

Quote from: Miesepies on October  6, 2013, 11:01:39
Heeft er niet iemand al eens geprobeerd om die pronto extender te koppelen aan CF ?

Ja, maar niemand kent het extender protocol. Dat gaat dus niet lukken.

jaco

#78
Kjelt, je kunt ook even op command fusion github kijken.
Daar stan heel veel voorbeelden hoe je iets in javascript doet.

Rs-232 en ir wordt bijvoorbeeld hier uitgelegd:  https://github.com/CommandFusion/LG-TV-RS232/blob/master/JavaScript%20Version/LG_TV.js

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

wrs

Ben me suf aan het lezen om van Commandfusion naar Z-wave te komen.
Denk toch dat ik mijn media pc met daarop eventghost, aan moet laten staan.
Hieraan hangt een Usb-Uirt voor de Ir en dan nog een tranceiver van Rfxcom voor de klikaan klikuit schakelaars e.d.
Ook zou hier een Z-wave usb stick aan kunnen hangen maar ik weet niet hoe ik van Commandfusion naar Eventghost naar z-wave kan komen zonder nog een sofware packet ertussen hebben zoals homeseer of indigo.
De Veralite ziet er goed uit en is ook redelijk geprijst, maar de interface ziet er niet uit.

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

Quote from: wrs on October  6, 2013, 12:41:43
Ben me suf aan het lezen om van Commandfusion naar Z-wave te komen.
Denk toch dat ik mijn media pc met daarop eventghost, aan moet laten staan.
Hieraan hangt een Usb-Uirt voor de Ir en dan nog een tranceiver van Rfxcom voor de klikaan klikuit schakelaars e.d.
Ook zou hier een Z-wave usb stick aan kunnen hangen maar ik weet niet hoe ik van Commandfusion naar Eventghost naar z-wave kan komen zonder nog een sofware packet ertussen hebben zoals homeseer of indigo.
De Veralite ziet er goed uit en is ook redelijk geprijst, maar de interface ziet er niet uit.

Volgens mij maak je het allemaal veel te moeilijk. Z-wave is helemaal aan te sturen met Javascript. Het enige wat je nodig hebt is een Vera basis station in je netwerk, een pad, Commandfusion en kennis van Javascript.
Ik zal als ik wat tijd over hebt mijn Pronto scriptje ombouwen voor CF.

Verder ben ik weer "even" met yaDIS bezig geweest. Het is een beta-stadium maar het werkt als op mijn Pronto  :pompom:
Genre keuze, filmspic's scrollen, film selecteren, info tonen werkt al.
Nog wat prutsen en dan gaan we alles mooier maken.

wrs

"En kennis van javascript"
Dat is bij mij "the missing link"  ;D

xynyx

Quote from: wrs on October  6, 2013, 17:57:18
"En kennis van javascript"
Dat is bij mij "the missing link"  ;D

:clapping: :headbanging:

Dan wordt het lastig........... :o

jaco

Javascript is gelukkig niet zo moeilijk, maar ja ik heb leren programmeren op een HBO opleiding informatica..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

wrs

Aeon Z-wave usb stick bestelt en een Fibaro RGBW controller voor mijn ledstrip.
Ben nu naar software aan het kijken "zVirtualScenes". Is gratis en heeft een plugin voor Commandfusion en Eventghost.
Er staat ook een CF gui example tussen.
Nu wachten op de postbode en wat tijd vrijmaken :bigsmile:

jaco

Quote from: xynyx on October  6, 2013, 17:51:42
Verder ben ik weer "even" met yaDIS bezig geweest. Het is een beta-stadium maar het werkt als op mijn Pronto  :pompom:
Genre keuze, filmspic's scrollen, film selecteren, info tonen werkt al.
Nog wat prutsen en dan gaan we alles mooier maken.
Bedoel je dat je het al werkend hebt onder command fusion ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

#87
Quote from: jaco on October  6, 2013, 21:31:19
Bedoel je dat je het al werkend hebt onder command fusion ?

Ja. Als test voor 2 genres.
De basis draait. Laatste wat nog gedaan moet worden is de afspeelmogelijkheid maken. Ik weet hoe het moet, alleen nog implementeren. Dan verder opleuken en (programmatuur) netjes maken.
Ik gebruik yaDIS alleen voor mijn films. Dus werkt de CF-versie ook alleen met films.
Het was wel even een ontdekkingstocht met CF. Uiteindelijk is het heel wat minder programmeer werk dan de Pronto versie.

jaco

Het grote voordeel van CF tot dusver is dat ik me niet hoef bezig te houden met polling loopjes etc.
Je kunt een device en een feedback definieren, en dan in javascript een onincoming function, en hopla 2-weg verkeer werkt (wel nog de feedback parsen)

De GUI lijkt ook wel mee te vallen, maar net als op de pronto is een goed basis framework wel erg handig. Het dan uitbreiden is niet al te moeilijk denk ik.

Ik ben nu begonnen om mijn apparatuur werkend te krijgen, zodat het javascript werkt, en ik nu ook weet hoe ik knopjes kan maken voor een apparaat/functie die oplichten als ze actief zijn etc.
Dat gaat veel makkelijker in CF dan in prontoscript.

Het basis template wat ro gebruikt ziet er netjes uit.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Quote from: jaco on September 27, 2013, 09:34:33
Full versie nu met 50% korting :)
Is die aktie er nog en zo ja waar (url?)

wrs


Kjelt

Jammer, zal wel niet, zit nu in het buitenland op vakantie, als ik die link gebruik en doorklik is alles ook de hardware 0 euro dus zal wel niet goed gaan hier op de ipad. Ik kijk wel even als ik terug ben.

Ro

Quote from: Kjelt on October  7, 2013, 16:42:58
Jammer, zal wel niet, zit nu in het buitenland op vakantie, als ik die link gebruik en doorklik is alles ook de hardware 0 euro dus zal wel niet goed gaan hier op de ipad. Ik kijk wel even als ik terug ben.
Als je niet met je account bent ingelogd zie je geen prijzen, zelfs niet op de iPad.. ;D
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Ro

Kleine update. De iViewer module in combinatie met XBMC gaat niet lukken. Ik heb het werkend gehad met XBMC geïnstalleerd op een locale computer. Toen ik XBMC op mijn server wilde installeren wilde het programma niet starten vanwege het gemis van een videokaart. Mijn server heeft inderdaad geen videokaart, en een kaart toevoegen om alleen een programma te draaien wat er verder geen gebruik van maakt gaat te ver.

Ik gebruik nu de xml file die XBMC genereert. Deze file bevat alle informatie van alle films. Vervolgens zet ik de xml om in een JSON die heel gemakkelijk te ontleden is. Er zit nog wel even werk in, maar we gaan vooruit.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

jaco

Dan is het even wachten op zieniks :)

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

#95
Quote from: jaco on October  7, 2013, 20:46:18
Dan is het even wachten op zieniks :)

;D

Het programmaatje loopt. Film kiezen en direct afspelen zit er nu ook in.
Wel lekker lui eea gedaan. Ik heb de filmdata xml niet geladen ipv daarvan gewoon de preview.jpg laden. Staat ook alles op!
Het werkt goed.
Woensdag nog even de shortlist.xml invoegen om genres netjes te laden.
Kan ik op een of andere manier screenshots nemen van de iPad (eigenlijk een Asus Transformer)? Dan zou ik een plaatje kunnen posten.
Uiterlijk wil ik nog helemaal veranderen. Mooier maken.

Programmatuur is 1/5 van de Pronto....... Eigenlijk een heel klein progje.

Ro,
Jammer van al je werk. Xbmc progje ziet er wel gelikt uit. Maar dat CF-je is hogereschool. Zoveel subpages.
Suc6 met verder puzzelen.

Rob_Dingen

Quote from: xynyx on October  7, 2013, 22:45:20
;D

Het programmaatje loopt. Film kiezen en direct afspelen zit er nu ook in.
Wel lekker lui eea gedaan. Ik heb de filmdata xml niet geladen ipv daarvan gewoon de preview.jpg laden. Staat ook alles op!
Het werkt goed.
Woensdag nog even de shortlist.xml invoegen om genres netjes te laden.
Kan ik op een of andere manier screenshots nemen van de iPad (eigenlijk een Asus Transformer)? Dan zou ik een plaatje kunnen posten.
Uiterlijk wil ik nog helemaal veranderen. Mooier maken.

Programmatuur is 1/5 van de Pronto....... Eigenlijk een heel klein progje.

Ro,
Jammer van al je werk. Xbmc progje ziet er wel gelikt uit. Maar dat CF-je is hogereschool. Zoveel subpages.
Suc6 met verder puzzelen.
Home en aan/uit knop gelijk indrukken dan maakt hij een scherm afbeelding.

Rob

Ro

#97
Quote from: xynyx on October  7, 2013, 22:45:20
;D

Het programmaatje loopt. Film kiezen en direct afspelen zit er nu ook in.
Wel lekker lui eea gedaan. Ik heb de filmdata xml niet geladen ipv daarvan gewoon de preview.jpg laden. Staat ook alles op!
Het werkt goed.
Woensdag nog even de shortlist.xml invoegen om genres netjes te laden.
Kan ik op een of andere manier screenshots nemen van de iPad (eigenlijk een Asus Transformer)? Dan zou ik een plaatje kunnen posten.
Uiterlijk wil ik nog helemaal veranderen. Mooier maken.

Programmatuur is 1/5 van de Pronto....... Eigenlijk een heel klein progje.

Ro,
Jammer van al je werk. Xbmc progje ziet er wel gelikt uit. Maar dat CF-je is hogereschool. Zoveel subpages.
Suc6 met verder puzzelen.
Inderdaad erg gecompliceerd. Configureren lukte me, maar doorgronden hoe het allemaal precies werkt, niet echt...

Mocht je een kopietje van Yadis js willen delen, dan hou ik me aanbevolen..😉
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

xynyx

#98
Quote from: Ro on October  8, 2013, 07:44:27
Inderdaad erg gecompliceerd. Configureren lukte me, maar doorgronden hoe het allemaal precies werkt, niet echt...

Mocht je een kopietje van Yadis js willen delen, dan hou ik me aanbevolen..😉

Natuurlijk. Morgen nog even de xml erin zetten. Dan mail ik je het wel.
Mocht jij wat hebben dan hou ik me aanbevolen......

Alvast een indrukje. De blanco GENRES knoppen werken morgen ook :P




jaco

ohh, en werkt dat voor files die op een nas staan ook ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm