CommandFusion

Started by xynyx, June 16, 2013, 08:36:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

#175
Quote from: Valkyrie on November 27, 2013, 08:38:02
Weten jullie wat de verschillen zijn tussen de verschillende firmware?
Alleen van 3.0 en 3.2 (zie attachment) en deze info komt hier vandaan.

xynyx

#176
Zo ff tijd voor een update.

De laatste weken zitten pielen en tegen heel wat ellende aangelopen. Zeer waarschijnlijk bugs in iViewer. Vervelende bugs. Zo kan ik niet meer debuggen. Ik gebruik 2 iTach die met eenzelfde javascriptprotocol worden aangestuurd. Zodra je de protocollen tegelijk laat laden en de debugger wil gebruiken crash bij het laden de debugger. Haal je één van de twee uit het script dan kan je weer debuggen. Voordat je daar achter bent......... Je zult begrijpen dat je dan wel uren verder bent. Ik heb sterk het vermoeden dat dit komt door gebruik te maken van android ipv apple versie van iViewer.

Dan Global cache..... Mijn gordijnen gebruiken een zeer hoge frequentie (461 kHz). Ben al enige tijd met Global aan het mailen. Zojuist gehoord dat een GC100 unit boven de 246kHz vreemd gaat doen. Ze gaan dit proberen aan te passen in hun firmware..... Ja lekker. Dat helpt nu niet echt. Een iTach heeft dit probleem niet. Uit ervaring is gebleken dat de iTach alles goed doorzend.
Ook prettig is dat ALS ze het probleem oplossen de GC100 naar de US moet voor een firmware update......

Hi Jeroen,

I have been able to reproduce the symptom of your issue, namely the pulses being longer and brighter than expected at higher frequencies on GC-100 but not iTach. In bench testing, I narrowed down the minimum frequency of 246,000 Hz at which the GC-100 creates this unexpected output. This appears to be a firmware issue and I have escalated it to our engineering team for review and for possible future resolution.

As to a short-term resolution, please try changing the IR code frequency to 245999 and then send the code to the GC-100-12. It seems unlikely, but not impossible, that the Somfy system would detect the lower frequency. If this does not resolve the issue, the only other option at present is to use the iTach WF2IR to control the Somfy system as you have discovered.

Thank you,

~Shem Sargent
Global Caché Support


Heb ik weer. Eerst een kapotte iTach en nou dit...........
Oh Pronto wat mis ik je!!! ;-)

Dan heb ik nog een oude CD speler uit 93 die ik wil gebruiken. Een mooie Krell KPS20iL die ook als Pre fungeert en rechtstreek op een paar eindbakken staat. Doe je toch niet zomaar weg. Ik alle IR signalen geleerd van de Krell AB in de Pronto. Van de Pronto naar iConvert voor Global Cache. En dan in een file voor op de NAS. Leuk werkje.....  :unhappy: Enfin na heel veel prutsen blijkt de Krell zeer onregelmatig codes op te pikken. Terwijl de Pronto de goede codes heeft en de speler perfect weet aan te sturen. Raadsel,raadsel!
Doorploeteren dan maar.
Dan de codes uit de Pronto maar over zetten. Dat zijn dus Philips database codes en dan zie je dus geen (benodigde) HEX codes in de Pronto Database. Wel GVD!!
Gelukkig heb ik 2 Pronto's. Dus van de ene naar de andere zenden en wat bleek: de code werd zichtbaar. Maar geen HEX code voor iConvert.... Krijg nou de hik!!!!!
Na lang puzzelen blijkt het te gaan om een RC5 code. Een wat? Ja, was voor mij ook nieuw. Blijkt een code te zijn die door Philips is ontwikkeld (vandaar dat de Pronto er helemaal geen problemen mee heeft).
Grootste nadeel is wel dat de code een "toggle" bit heeft. Na het zenden wordt dit bit automatisch omgezet (van 0 naar 1 of van 1 naar 0). De apparatuur verwacht dus na een"1" zending een "0" zending. Zo weet deze dat het om een volgende verzonden IR opdracht gaat.
De codes die je uit de Pronto haalt zijn allemaal 0. Vuur je deze dus achter elkaar af naar het apparaat dan kan je je voorstellen wat voor een klere zooi er gebeurd of er gebeurd helemaal niets......
We geven niet op...... Bij Remote central (wat moeten wij halvegaren toch zonder deze side) kan je een progje downloaden dat RC5 codes kan omzetten naar raw Hex wat iConvert kan begrijpen. Je kan codes aanmaken met toggle state 0 en 1.
Ik ben nu zover dat ik voor alle opdrachten de 0 en 1 hex code heb. De komende dagen gaan we proberen om eea nu goed aan de praat te krijgen. Theorie en praktijk lopen weleens niet parallel....... Ik heb er een hard hoofd in.

Hoe staan we nu tegenover het hele tablet gebeuren.......
Je merkt toch wel dat dit alles nog erg in de kinderschoenen staat (voor Android in ieder geval). Zowel Commandfusion als Global Cache. Met zoveel bugs had ik geen rekening gehouden.
Het heeft mij heel veel tijd gekost om uit te sluiten dat het niet aan mijn programmatuur lag, maar aan de hard/software die gebruikt werd.

Toch ga ik ermee door. Je kunt veel leukere dingen maken (en veel makkelijker) als op de Pronto. Maar ....ohoh wat is die Pronto toch goed. Wat was dat apparaat zijn tijd ver vooruit!!

En wat hadden we al gevonden:
- Excell csv files kan iViewer niet laden. Daarvoor moet je eerst de extentie csv wijzigen in txt. Dan gaat het wel. Natuurlijk had de Pronto ook daar geen problemen mee.
- embedded youtube filmpjes dan de Android versie van iVieuwe niet aan. de Apple versie wel.

What's next.........  :tounge:

Cinema en TV set zitten er nu in. Evenals een weer module. yaDIS zat er al in. Stereo zal wel niet lukken....... Laatste uitdaging wordt de Squeezebox. Ik weet dat je daar een goed app-je voor kan downloaden maar het zelf prutsen is toch leuker.

Em heren, hoe staat het er bij jullie voor? Wellicht tijd om weer eens GUI's uit te wisselen?

xynyx


wrs

Wat een problemen allemaal  :unhappy:
Je hebt in ieder geval wel doorzettingsvermogen want ik denk dat een hoop lui alles al uit het raam hadden gekieperd.
Het probleem is dat wij altijd alles willen wat niet standaard is maar er super uitziet en alles kan.
Ikzelf ben met CF niet veel verder.
Ik volg iemand op het CF forum die met feedback bezig is van de Vera Light maar ik krijg het zelf nog niet voor elkaar.
Met de Vera wel verder opgeschoten.
Heb hem ook gekoppeld aan XBMC en heb nu scenes waarbij mijn led lampen kleuren en dimmen.
Ook een quad relay controller gekocht op Ebay waar ik mijn scherm kan laten zakken etc.
Er is ook nog een extra garage opener/zender onderweg die ik er aan kan hangen zodat ik die op afstand (met live feed van ip cam) kan bedienen.
Dit ook rechtstreeks vanuit CF, maar helaas dus nog geen feedback.

Kjelt

Quote from: xynyx on December 10, 2013, 23:03:44
Zo ff tijd voor een update.
Mijn gordijnen gebruiken een zeer hoge frequentie (461 kHz).
Oh Pronto wat mis ik je!!! ;-)
Volgens mij kan de Pronto helemaal niets boven de 100kHz met ir, dat is IrDa en valt eigenlijk buiten de normale consumenten ir afstandsbedieningen en komt meer neer op Computer data protocol.  Somfy is altijd aan het bitchen, met hun RTS is ook geen land te bezeilen vanwege de rolling code en encryptie  :(
Somfy beschermt dit allemaal omdat ze zelf kastje en home automation verkopen, je zou dan een soort transcoder of gateway moeten gebruiken van Somfy, weet niet of die er zijn maar helaas dat komt vaker voor.

QuoteNa lang puzzelen blijkt het te gaan om een RC5 code. Een wat? Ja, was voor mij ook nieuw. Blijkt een code te zijn die door Philips is ontwikkeld (vandaar dat de Pronto er helemaal geen problemen mee heeft).
Grootste nadeel is wel dat de code een "toggle" bit heeft.
Ja daar heeft GC een documentje over geschreven hoe je daar mee om dient te gaan, je zendt dan eerst bv altijd een T=0 gevolgd door een lange T=1 commando (zo lang als je de knop ingedrukt houdt) zoiets, moet je maar even opzoeken en nalezen. Mocht het laatste commando een T=0 zijn geweest dan werkt de eerste T=0 niet maar wel de T=1 , als je laatste commando T=1 zijn geweest dan  krijg je twee commando;s achter elkaar, werkt voor de meeste commando;s wel goed maar bv niet voor cursor akties e.d. Tja Pronto was van Philips dus die supporten RC5 en RC6 wel maar dat kun je niet van andere merken verwachten zo zijn er vast wel andere merken die hun eigen eigenaardigheidjes hebben die niet fatsoenlijk werken.

Bij mij staat het nog allemaal wat stil, ik vind de licenties voor wat ik wil doen veels te duur, ik heb er drie of vier nodig, ik denk dat ik voor het aansturen van mijn eigen systeem mijn eigen ab ga gebruiken. Wellicht dat ik voor de ht apparatuur wel de overstap ga maken maar dan zou iRule ook voldoen denk ik.
Wat ik vooral mis is de open source en gebruikersgemak, als ik zo lees dat er van alles bij jou misgaat in debuggen denk ik dat ik dat juist niet zou verwachten van een duur commercieel product release.

wrs

Ik vind de licenties ook niet echt goedkoop maar ik denk dat ze ook meer mikken op commerciële bedrijven  dan op ons als "hobbyisten".
Ik heb nu de lite versie om alles uit te proberen.
Werkt goed op meerdere Ipads maar op een gegeven moment loop je tegen beperkingen aan.
De volgende stap is gelijk een stuk duurder want als je het dus op 2 Ipads wil laten lopen moet je ook 2 "dure" licenties kopen en die stap vind ik erg groot.

Ro

#181
Vers uit de nieuwsbrief:
Vanaf vandaag, tot 25 december is er een aanbieding met 50% korting  :) op een iViewer4 licentie. Promotie code: "CFXMAS2013". Je kan maar één licentie bestellen met deze code, maar deze aanbiedingen komen wel regelmatig langs.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Valkyrie

Quote from: Ro on December 18, 2013, 07:36:43
Vers uit de nieuwsbrief:
Vanaf vandaag, tot 25 december is er een aanbieding met 50% korting  :) op een iViewer4 licentie. Promotie code: "CFXMAS2013". Je kan maar één licentie bestellen met deze code, maar deze aanbiedingen komen wel regelmatig langs.

Dank je wel voor de tip! Ik had ook de nieuwsbrief ontvangen. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Kjelt

Quote from: Ro on December 18, 2013, 07:36:43
Vers uit de nieuwsbrief:
Vanaf vandaag, tot 25 december is er een aanbieding met 50% korting  :) op een iViewer4 licentie. Promotie code: "CFXMAS2013". Je kan maar één licentie bestellen met deze code, maar deze aanbiedingen komen wel regelmatig langs.
Bedankt voor het delen, is dit voor een extra licentie of mag dit ook voor de eerste licentie gebruikt worden?

jaco

ook als eerste, zo heb ik ook mijn enige licentie gekocht.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

#185
Zat er al een tijdje tegen aan te hikken; Dune feedback eens wat netter maken.
Wat een zooitje ongeregeld gooit Dune retour. De speler heeft geen echt standaard formaat qua volgorde van parameters. In ieder geval nu wel real-time feedback van afspeeltijd.
Jammer dat andere parameters soms wel/soms niet worden geretourneerd.

Loop ik toch nog tegen iets vreemds aan;
Dune kan je alleen actief pollen maw het status commando geven en uitlezen.
Alle commando's worden per apparaat in de array gezet en uit de array gehaald als de feedback van het vorige commando verwerkt is. In principe werkt de polling prima. Echter wanneer de tablet in standby gaat groeit de array verschrikkelijk. Er wordt blijkbaar wel door ge-polled alleen wordt er geen feedback meer ontvangen. Doe je tablet na enige tijd aan dan wordt de array geleegd, wat verder gebruik van de tablet even blokkeert daar er een stroom van pollingcommando's uitkomt.
Laat je de array achterwege dan loopt te allen tijde het polling proces goed (hetgeen ik nu maar doe).

Nu heeft CF de mogelijkheid van CF.GUISuspendedEvent. Daar geprobeerd het pollen mee te stoppen. Dat lukt alleen als je bv tijdelijk naar een ander app gaat. Niet als de tablet in standby gaat. Ik heb de vraag nog niet gesteld op het CF forum.
Hebben jullie toevallig enig idee wat te doen met een polling array en standby?
Zou de array natuurlijk een bepaalde lengte kunnen geven om als deze bereikt is, deze te legen, maar dat is een lapmiddel.

Ro

Eindelijk weer eens een update van mij interface. Laatste tijd was het nogal druk dus schoot een stukje programmeren er bij in.

Ik ben op zoek geweest naar de juiste Media Manager om films en series om mijn iPad weer te geven en ze via de Dune af te laten spelen. Eerst via Yadis, toen XBMC en uiteindelijk bij Plex beland. De Plex Media Server draait op mijn server en pikt automatisch nieuwe media op. Vervolgens zoekt hij keurig de metadata. Hoef je niets aan te doen. Vervolgens kun je vanuit viewer URL's samen stellen en deze naar PMS sturen. Deze reageert dan met xml file met daarin de gevraagde info. Vervolgens zet ik deze om in een JSON en laad die in een object. Dit object is de basis voor de lists die je in de screenshots ziet. Mooie is dat je plaatjes door PMS kan verschalen naar de resolutie die je nodig hebt zodat je de verbinding niet onnodig belast.

Nu verder met het opschonen van de GUI en feedback van de Dune aan het werk krijgen.









Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

xynyx

Ziet er goed uit.  :clapping:
Is dat Plex puur een database of moet je dnla op upnp aanzetten?
Wat is nu de gevolgde weg:
xml file-> xml object-> json->json object of
xml file -> json->json object?

Ro

#188
Plex is een database. Door een URL naar je server te sturen, bijvoorbeeld: http://192.168.2.22:32400/library/sections/1/all, wordt een xml terug gestuurd met een overzicht van alle films (1 is de index voor films). In deze file kan je vinden dat iedere film een "key" heeft. Avatar bijvoorbeeld heeft key 2202. http://192.168.2.22:32400/library/metadata/2202 stuurt vervolgens een xml terug met alle info van de film inclusief title, jaar, genre, plot, art en file locatie.

Op dezelfde manier kun je de informatie van de series achterhalen. De gevolgde weg is xml->json->json object.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

AbZ

#189
 :blink:  Verder alles goed?


Edit:  inmiddels wel, zie ik  :)

Ro

Quote from: AbZ on December 24, 2013, 21:00:57
:blink:  Verder alles goed?
Had wat code toegevoegd. Zag er in de preview goed uit, maar na het posten was het allemaal zichtbaar als normale tekst. Code maar even verwijdert........
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

wrs

Het is alweer een tijdje stil op dit topic dus voor de motivatie maar wat foto's :)
Alles omgegooid en nu veel meer feedback van Veralite.

En nee, niet alles wat op de bewakingsCamera plaatjes staat is van mij ;D hier kan ik eventueel meer IpCam's naar linken.













gr
Eric

xynyx

Ziet er erg netjes uit! Gebruik jij ook een dreambox? Zie in ieder geval een plaatje ervan staan in je GUI. Daar kan je hele leuke feedback uithalen!

wrs

Ja, heb de DM800HD.

Kan zelf niet veel met Java maar een Fransman op het CF forum is er al verder mee.
Heeft al een EPG etc.

Ben nu bezig met plattegrond van huis waar alle lampen en sensoren op te zien zijn.

xynyx

Nieuwe layout. Bevalt beter, wat makkelijker in de omgang.



Vandaag maar eens begonnen om de Squeezebox aan te sturen via CF. Begin is er.
Zat er een beetje tegenaan te hikken daar het met de Pronto best een mega-klus was en het uiteindelijke resultaat had nog diverse bugs.
Geheel overnieuw begonnen, eens kijken hoever we komen.

wrs

Ziet er gelikt uit Jeroen.
Heb zelf niet veel gedaan de laatste tijd, druk met werk.
Ben wel naar de ISA geweest in de Rai en even langsgegaan bij de mannen van Commandfusion.
Zalen vol met mooi maar onbetaalbaar spul.
Was ook meer voor dealers etc.

Heb ook wat graphics van jou geleend ;D , moest wel alles verkleinen omdat jij full HD hebt en de Ipad niet :unhappy:

Zal volgende keer wel plaatje plaatsen.
Gr
Eric

xynyx

#196
MUZIEK KOMT UIT DE SPEAKERS!! ; :headbanging:

(Zeer!!) Ruwe Squeezebox versie loopt. Vandaag zover dat we nummers kunnen afspelen en playlists aanmaken. Hele script gewoon maar eens uitgeschreven. In de Pronto gebruikte ik veel functies dubbel. Wel een klein script maar haast niet meer te begrijpen.....

Met deze zeer ruwe basis versie zitten we op 400 regels programmatuur..... en er moet nog een bende bij!  ;)
Als alles er een beetje in zit, ga ik nog inkrimpen door functies te verbeteren. Tevens is de structuur van de commando's voor verbetering vatbaar. Maar het loopt!

Nog (heel) veel te doen, maar de basis draait.

Verder met de playlist afhandeling...


Ruwe opzet.

xynyx

#197
Geheel werkt naar behoren

Uitzoeken nummer en opslaan in Playlist



Playlist info en bediening



enkele opties: shuffle aan voor Playlist songs en specifieke track verwijdering uit playlist



Komende tijd eens kijken of we een slider aan de praat weten te krijgen. De play-tijd wordt al wel continue opgehaald indien de player in play-modus staat.

Valkyrie

Quote from: xynyx on March  1, 2014, 16:14:09
Geheel werkt naar behoren

Uitzoeken nummer en opslaan in Playlist



Playlist info en bediening



enkele opties: shuffle aan voor Playlist songs en specifieke track verwijdering uit playlist



Komende tijd eens kijken of we een slider aan de praat weten te krijgen. De play-tijd wordt al wel continue opgehaald indien de player in play-modus staat.

Ziet er netjes uit!! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

xynyx

Bedankt!

Gelukkig heb ik er niet zo'n puinhoop van de programmatuur gemaakt als bij de Pronto. Aanpassen is nu veel makkelijker.
Is toch wel weer een heel puzzelwerk, hoor. Je dient allerlei delays in te bouwen voor de feedback
Het blijft toch wel vervelend dat Javascript maar door de programmatuur heen rent zonder even te wachten op een te verwachten feedback.
In eerste instantie denk je dat je programmatuur niet werkt.... Delay-tje erin en ja hoor alles OK.