CommandFusion

Started by xynyx, June 16, 2013, 08:36:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xynyx

Iemand hier die CommandFusion gebruikt? Nu de android versie er is, zit ik er over te denken om hier maar eens aan te beginnen. Enige start-up hulp is dan welkom.

wrs

Ben er net een paar weken mee bezig.
Heel mooi programma en je kan het zo uitgebreid maken zoals je zelf wilt.
Je download de gratis GuI designer van de website op je pc en de gratis Iviewer voor op je iphone/android.
Even naar het basic filmpje kijken en je kan aan de slag.
Het idee is dat je zelf een achtergrond maakt en hier knoppen opzet.
Daarna maak je een systeem aan (bv je versterker) met de knoppen die hier bij horen.
In die koppen zet je de netwerk commando's (vaak te vinden op internet).
Nu sleep je zo een commando naar je gemaakte knop en klaar.
Heb je bv al een usb blaster aan je pc hangen dan kan je ook je IR codes versturen.
Gr Eric

wrs

Even een plaatje :)

xynyx

Zooo, woon je in die "armzalige hut". Da's niet verkeerd!

Bedankt voor je reply.
Dat filmpje had ik al een keer bekeken. Ik wil ook met Javascript aan de slag. Gebruik jij dat ook? Ook eventuele bridge naar RS232 apparatuur, wil ik gaan gebruiken. Maak jij daar toevallig ook gebruik van?

wrs

Het is wel ver lopen naar alle lichtknoppen,vandaar de "home automation" ;D

Ik heb geen verstand van JavaScript maar heb net een boek gekocht voor beginners dus wie weet.
Al mijn commando's gaan via het netwerk rechtstreeks naar mijn versterker, dreambox, led verlichting en camera's.
Ik heb een HTPC met XBMC waar ook een USB uirt aanhangt en een RS232 poort.
Commandfusion kan dit allemaal aansturen (eventueel via eventghost) maar ik ben alleen nog bezig geweest met netwerk commando's rechtstreeks.
Ook de feedback kan worden uitgelezen zoals volume, actieve radio zenders e.d.
Met de gratis versie kan je direct aan de slag maar ben je beperkt tot een paar pagina's en knoppen.
Sinds kort is er de "lite" versie voor ios en android.
Deze is redelijk geprijsd voor €49 en hier kan je een redelijke ruimte mee bedienen.
Verder is het ook knippen en plakken van voorbeelden die anderen al,hebben gemaakt.
Ik heb bijvoorbeeld alle commando's voor de dreambox en Onkyo versterker maar er is veel meer.
Kortom en heel veelzijdig programma voor een rederijke prijs  die je heel ver kan uit breiden.
Gr
Eric

xynyx

Ik zal er eens wat mee gaan prutsen. Lijkt me leuk.
Heb jij bezwaar om jou config toe te sturen? heb ik iets om in te zien. via PM heb je mijn e-mail

Ken je deze pagina
http://www.the-gordons.net/homepage/DownLoad.html

Goeroe op gebied van Javascript en home-automation. Beter kan je het niet krijgen. Ik heb daar veel vandaan gehaald om mijn Pronto te programmeren.

wrs

Heb je PM nog niet maar zal je wat opsturen.
Ik heb het verhaal van Barry Gordon gelezen en zie hem ook op het Commandfusion forum voorbij komen.
Hij is wel erg ver met HomeAutomation ;D
Hier nog een link van mijn Theater toen ik het aan het bouwen was een aantal jaren geleden.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33055.msg456673#msg456673
Heb gister de ledlamp besturing rongekregen dus dat kan ik ook gaan uitbreiden.
Moet echter niet teveel binnen zitten met dit weer :smile:
Wat heb jij voor installatie die je wil besturen? Versterker e.d.?

wrs

Had het forum tijd niet gebruikt en zag net dat mijn email veranderd is.
Moet nu goed zijn.
Zie ook op jouw profiel je apparatuur, je zal dus de dreambox en onkyo codes kunnen gebruiken.
Moet alleen dan je ip adres aanpassen.

Ro

Ook ik ben aan de lag met CommandFusion. Alles programmeer ik in JavaScript. Hierbij de nodige hulp van Barry gehad, maar nu de structuur staat is uitbreiden "eenvoudig". Ik ben nu niet thuis, maar wil best mijn configuratie delen. Ik zal komend weekend de files bij elkaar zoeken.

Op dit moment heb ik de Clasee, Humax tv decoder en Dune mediaspeler geprogrameerd. De Clasee werkt 2-weg via Rs232 en Globalcache GC-100. De Humax via ir (ook via GC-100). De dune direct via IP. Mijn Sony tv moet nog geprogrammeerd worden. Tevens nog een koppeling met Homeseer voor de verlichting. Maar tijd is schaars de laatste tijd, en de voortgang langzaam.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

xynyx

Ro,

Bedankt voor het delen van je GUI!

Ik ben gisteren bezig geweest eea proberen te snappen. Ik kan met de Pronto en javascript redelijk overweg. CF zit toch weer anders in elkaar. Van wat ik begreep creeer je modules die CF bij het opstarten laadt en die altijd ter beschikking staan. Anders dan de Pronto. Daar dient bij het ingaan van een andere activiteit opnieuw eea te worden ingelezen. Eventuele variabelen worden dan nl gewist.

Kan je trouwens met CF Excell csv bestanden laden die op een server staan. Ik heb nl al mijn apparaatcodes in dit soort bestanden staan die de Pronto dan laadt. Makkelijk voor onderhoud.
Ik heb nog veel meer vragen........ ;)
Serial join......... Wat zegt U???? :D

Ro

Ik zal de files samenvoegen tot een zip incl plaatjes, dan heb je direct een werkend geheel. Zoals ik al heb gezegd wordt dan dan wel pas zaterdag, maar ze komen eraan.

Het klopt inderdaad dat je aparte modules maakt (volledig JavaScript) en die bij het starten laad. Vervolgens kun je logica vanuit iedere actie vanuit de GUI aktiveren.

Ik weet niet zeker of je direct uit Excel files kan laden, maar wat ik gedaan heb is binnen de JavaScript module een object aanmaken en daarin alle codes definieren. Je hebt dan een overzicht binnen je JS module. Ik neem dat je vanuit Excel wel naar een JS editor kan knippen en plakken.

Joins worden gebruikt om commando's aan je GUI te koppelen. Er zijn digital, serial en analog joins. Digital joins (0 of 1) gebruik je om de stand van een bv een knop weer te geven. In JS definieer je een comando. Indien comando is uitgevoerd zet je D1 (digitital join 1) op 1. Vervolgens koppel je de joins aan je knop. De knop kan hierdoor een andere (ingedrukte afbeelding) laten zijn. Serial Joins kun je gebruiken om text weer te geven. Bijvoorbeeld feedback van je receiver. Indien je bepaalde feedback ontvangt koppel je die aan een serial join. Vervolgens maak je in de GUI een tekstveld aan met verwijzing naar dezelfde joins. Komt er nu feedback binnen, dan wordt deze weergegeven in het tekstveld.

Vuur je vragen maar af. Ik ben ook nog maar een beginner, maar wie weet heb ik wel een antwoord ;D.

Ronald
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

wrs

Xynyx
Als je mij je Email adres pm.t dan zal ik je mijn zipfile opsturen.
het is nl te groot voor Pm.

Alles is werkend voor Onkyo en dreambox en het weer.

Zoals Ronald al uitlegt met de join word de ene gebruikt voor en status (b.v. het plaatje van mijn  versterker met lampje aan of uit)
en de andere om een uitgelezen waarde aan te geven (b.v. volume display)
Ik hoop dat je er wat aan hebt, hopelijk kan ik weer van jullie leren vwb Javascript :smile:
(en nee, het plaatje van de garage is niet in mijn huis ;D )
gr
Eric

wrs

Hier kan je de gui designer zien met de getallen(joins) bij de knoppen.


xynyx

Heren,

Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Zal een steile learning-curve worden maar met jullie files en uitleg moet het lukken. Met Pronto is me dat ook gelukt.....
Ikm vind het leuk om hieraan te prutsen en wil een backup klaar hebben mocht de Pronto de geest geven. Voor dagelijks gebruik hou ik het lekker bij de Pronto. Die hardbuttons zijn toch wel erg prettig.

Nog even over die device-files. Ik heb ze ook als JS object in een (andere) module staan. Het voordel van een cvs file is dat je ze snel kunt editten. Niks een comma's en aanhaaltekens die je eventueel kan vergeten. Na het laden wordt er een object code file gegenereerd zodat hernieuwd laden van de NAS niet meer nodig is. Maar ach, da's luxe. Gewoon direct in een module zetten is eigenlijk geen probleem.

Mijn email [email protected]

Ik kijk er naar uit! Nogmaal bedankt!

wrs

File is onderweg.

Heb ondertussen ook mijn LED verlichting aan de praat.
Heb een paar goedkope setjes besteld om te proberen en het werkt.

http://www.philippinestuffs.com/milight-wifi-controlled-light-bulbs/

Kost ongeveer een derde van de Phillips HUE maar dat zal wel aan de support/betrouwbaarheid liggen.

Eric

wrs

Hier nog een Exel file met alle Onkyo/Dreambox commando''s
Op de laatste file "CMD" staan de CommandFusion  Commando''s, ze zijn nog niet allemaal af maar als je een beetje puzzelt kan je ze afmaken.


Ro

@xynyx: de files zijn onderweg
@wrs: pm me even je e-mail adres, dan mail ik ze, indien je wilt, ook naar jouw toe
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

xynyx


xynyx

#18
Heb alle gekregen GUI's door zitten spitten. Wat ik in de één niet kon vinden, vond ik in de andere. Zodoende begrijp er steeds IETS meer van :D

Enkele basic vragen;
Om andere plaatjes te gebruiken dan de standaard Themes voor, tot nu toe, een hele toer. Ik ben de Pronto gewend. Daar sleep je een plaatje naar een directory (bv Images), daarna de Pronto editor opnieuw opstarten en je kan er meteen gebruik van maken. Bij CF gaat dat volgens mij veel omslachtiger. Plaatje copieren naar een map. Nieuwe Theme aanmaken voor zowel pressed/released in geval van een button.
Wat is de snelste manier om nieuwe plaatjes te incorporeren?

Hoe kan je Javascript debuggen? Heb nog niets gedaan met JS, maar als ik van start ga is het wel makkelijk om bv variabelen uit te lezen of om programmeerfouten te laten zien.

Vooralsnog ben ik alleen maar bezig hoe je pages, subpages, buttonacties etc maakt. maw het begrijpen hoe de GUI in elkaar steek. Heb de voledige iViewer versie al aangeschaft.  Kon anders alleen maar 1 page zien.

Wel weer leuk om alles proberen te begrijpen!!

Ro

Quote from: xynyx on June 22, 2013, 17:06:02
Enkele basic vragen;
Om andere plaatjes te gebruiken dan de standaard Themes voor, tot nu toe, een hele toer. Ik ben de Pronto gewend. Daar sleep je een plaatje naar een directory (bv Images), daarna de Pronto editor opnieuw opstarten en je kan er meteen gebruik van maken. Bij CF gaat dat volgens mij veel omslachtiger. Plaatje copieren naar een map. Nieuwe Theme aanmaken voor zowel pressed/released in geval van een button.
Wat is de snelste manier om nieuwe plaatjes te incorporeren?
Via een Thema maak je een basis button aan. Binnen de Theme kun je een verschillende afbeeldingen aangeven voor de pressed en released state (derde regel van boven). Als je dit gedaan hebt, kun je de button vanuit Themes naar je scherm slepen. Vervolgens kun je binnen de button propertjes een overlay aanmaken (bv play symbool) of een apart plaatje laden.

Quote
Hoe kan je Javascript debuggen? Heb nog niets gedaan met JS, maar als ik van start ga is het wel makkelijk om bv variabelen uit te lezen of om programmeerfouten te laten zien.
Hoe te debuggen staat hier uitgelegd. Zelf gebruikt ik de optie om de foutmeldingen weer te geven via Bonjour, maar niet om de fouten te zoeken; dat doe ik via een JS-editor. Deze link bevat ook uitleg over de verschillende CF API's:
http://www.commandfusion.com/docs/scripting/debug.html
Een andere handige link is de Wiki:
http://www.commandfusion.com/wiki2/start

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

wrs

Ro je hebt PM,

Ik heb de lite versie aangeschaft, daarmee kan je voldoende pagina's en knoppen maken om alles goed uit te proberen.
Ik heb zelf nog geen knoppen gemaakt maar alles uit andere thema's gekopieerd.
Er zijn voldoende voorbeelden te vinden op het CF google forum.

xynyx

Plaatjes importeren in een project vind ik een crieme. Zeer omslachtig. Maar ja, elk voordeel heb z'n nadeel.

De Dune aansturing via JS gaat prima. Bedankt Ro! Scheelt een boel werk nu dat jij Barry Gordon al had uitgekleed  :D
Ik probeer de reply XML van de Dune op te pikken. Dat lukt maar om deze XMLstring vervolgens in een XML Object om te zetten...... Vooralsnog niet gelukt. Me al helemaal scheel gegoogled en het zou toch moeten werken. Echter no luck so far. Maar we puzzelen door.

Ik ben alleen nog maar aan het uitvinden hoe ik alles wat m'n Pronto nu kan, kan omzetten in CF.

Hebben jullie enig idee hoe je gegevens vanaf een NAS kan importeren? met CF.request? Ik ben nog niet zover, maar heb dit op een gegeven moment wel nodig.

Al met al houdt het je lekker van de straat!

xynyx

#22
Kleine update;
Langzaam maar zeker begint het lampje te branden....

Als ik eea in dit stadium vergelijk met de Pronto is CF makkelijker te programmeren dan de Pronto. Feedback moet je in de Pronto helemaal opbouwen en is in CF al geregeld. Momenteel ben ik de meeste tijd bezig om apparatuur configuraties te maken. NAS is volledig benaderbaar (daar staan voor alle apparaten de (Pronto) stuurcodes in Excell files).
Daar ik nog geen Global Cache heb gebruik ik momenteel alleen nog apparatuur welke aan te sturen is via HTTP protocollen. En dat gaat prima.
We vorderen dus.... (zij het langzaam.... :D )

wrs

Het is verslavend ;D
Als je eenmaal de basis doorhebt dan kun je het op meerdere apparaten toepassen.
Ik werk alleen maar met ip Control omdat ik niet kan programmeren in JS.
Ik heb bijna al mijn apparatuur werkend, probeer nu codes te zoeken om mijn Pioneer netwerk speaker aan te sturen.
Ben er nog niet uit welke schakelaars ik ga gebruiken voor verlichting e.d. Het moet wel feedback hebben en betaalbaar zijn.
Voorlopig heb nog niet een systeem gezien wat beide heeft.
Ik heb wat klikaanKlikuitspul (betaalbaar) maar geen feedback, Z wave lijkt wel geschikt maar om alle schakelaars hiermee te vervangen is kostbaar.
Wat heb jij voor apparatuur die je wil/kan besturen met CF?
Gr. Eric

xynyx

Ik zit eigenlijk meer te klooien dan dat ik CF echt ga gebruiken.
Ik hou het lekker bij de Pronto. Veeeeeeeeeel prettiger dan zo'n tablet.

Waar ik mee bezig ben;
Alle RS232 apparatuur hebben een Global Cache nodig. En die heb ik (nog) niet. Voorlopig alleen apparatuur die via TCP/IP aan te sturen is (Dune, Onkyo, Dreambox).
Z-Wave lijkt me geen probleem alleen moet je dat wel met JS doen. In mijn Pronto werkt het prima. Panasonic TV kan je TCP/IP aansturen alleen schijnt de rete moeilijk te zijn. Op internet heb ik nog niemand gevonden die dit aan de praat heeft weten te krijgen.
Ben net terug van een kleine vakantie en pak de draad maar weer eens op........