Vragen over Anti-Mode Cinema vs S/SII en dual subwoofers

Started by AirTimeDMC12, June 14, 2013, 08:54:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AirTimeDMC12

Ik overweeg de aankoop van een Anti-Mode. Ik wil mogelijk in de toekomst een 2e sub toevoegen. Nu heb ik in de handleidingen kunnen lezen dat je zowel op de Cinema als op de S/SII 2 subs kan aansluiten. Op de eerste via een y-splitter, op de tweede op beide outputs.

Op de cinema worden de subs samen gecorrigeerd. Nu vraag ik me af of de S/SII de subs afhankelijk van elkaar gaat corrigeren. Lijkt me handig om zo tot een optimale correctie te komen. Zeker als de subs op niet vergelijkbare plekken zijn geplaatst, bijvoorbeeld één in een hoek, de andere vrij in de ruimte. Weet iemand dit?
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

R0N

Quote from: AirTimeDMC12 on June 14, 2013, 08:54:00
Ik overweeg de aankoop van een Anti-Mode. Ik zou mogelijk in de toekomst een 2e sub toevoegen. Nu heb ik in de handleidingen kunnen lezen dat zowel op de Cinema als op de S/SII 2 subs kan aansluiten. Op de eerste via een y-splitter, op de tweede op beide outputs.

Op de cinema worden de subs samen gecorrigeerd. Nu vraag ik me af of de S/SII de subs afhankelijk van elkaar gaat corrigeren. Lijkt me handig om zo tot een optimale correctie te komen. Zeker als de subs op niet vergelijkbare plekken zijn geplaatst, bijvoorbeeld één in een hoek, andere vrij in de ruimt. Weet iemand dit?

Hoi,
Het lijkt logisch om de subs apart te corrigeren, maar door ze beide tegelijk te meten/corrigeren worden ook de interferenties van beide subs gecorrigeerd.
De SII biedt wat meer instelmogelijkheden.

Wil je de subs apart inregelen, dan is een AM20DC iets voor je.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Flavio

Als het beter is om twee subwoofers tegelijk in te regelen wat is dan de meerwaarde van een Anti-Mode 2.0 Dual Core t.o.v. een Anti-Mode 8033S als je puur naar het afregelen van de subwoofers kijkt? Heeft de Dual Core een hogere resolutie en wordt het daardoor beter afgeregeld?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

R0N

Quote from: Flavio on June 14, 2013, 11:59:04
Als het beter is om twee subwoofers tegelijk in te regelen wat is dan de meerwaarde van een Anti-Mode 2.0 Dual Core t.o.v. een Anti-Mode 8033S als je puur naar het afregelen van de subwoofers kijkt? Heeft de Dual Core een hogere resolutie en wordt het daardoor beter afgeregeld?

De AM 2.0 Dual Core heeft inderdaad meer mogelijkheden en is universeler. De processor is sterker en de technologie is weer verbeterd. Daarnaast kun je achteraf nog handmatig correcties aanbrengen en zien in de display.
Het is gewoon een zeer uitgebreid apparaat.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)