Gaat het goed met downloaden van torrents?

Started by VTEC_genieter, June 13, 2013, 22:14:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VTEC_genieter

Hai!

Gaat het bij jullie goed met downloaden?
Bij mij doet geen enkele torrent nu. Na inladen van een torrent starten ze niet, ze blijven op 0% staan en ik krijg de melding "verbinding time out" bij alle torrents. Heb ook verschillende sites geprobeerd.

Ik heb een NAS van Synology met een download client voor torrents. Het heeft wel gewerkt.

Zelfs de Package Center en het antivirus programma op de NAS zeggen dat er een probleem is met de netwerkverbinding  :crazy:

De NAS kan ik wel van buitenaf benaderen met extern ip-adres en port forwarding.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

alexander2

#1
Quote from: VTEC_genieter on June 13, 2013, 22:14:00
Hai!

Gaat het bij jullie goed met downloaden?
Bij mij doet geen enkele torrent nu. Na inladen van een torrent starten ze niet, ze blijven op 0% staan en ik krijg de melding "verbinding time out" bij alle torrents. Heb ook verschillende sites geprobeerd.

Ik heb een NAS van Synology met een download client voor torrents. Het heeft wel gewerkt.

Zelfs de Package Center en het antivirus programma op de NAS zeggen dat er een probleem is met de netwerkverbinding  :crazy:

De NAS kan ik wel van buitenaf benaderen met extern ip-adres en port forwarding.

Daar kan niemand volgens mij een zinnig antwoord op geven. ;)
Het gaat om de trackers waar je ze vandaan haalt.
Welke sites zijn het, misschien kan ik er ook 1 proberen.

edit

weet niet of je die hier mag noemen anders per pm

quattronl

Is er iets in je netwerk veranderd?
Heeft je provider opeens andere DNS servers? Klopt het gateway adres nog?
Kan je checken door je laptop/desktop bedraad direct aan je router te hangen en via ipconfig (bij Windows dan) de settings te checken.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rha007

Ik heb sinds enkele dagen exact het zelfde probleem.
Muziek haalde ik met behulp van spotnet binnen. Afwisselend gebruik ik eweka en de ziggo server, maar met beide krijg ik geen verbinding. Bij ziggo zit ik nog niet aan mijn datalimiet en mijn abbo van eweka is tot eind deze maand geldig.
Films haal ik met mijn syno nas binnen met behulp van sbnzd, maar ook daarmee krijg ik geen verbinding.
Gisteren zo'n 20 minuten met de service desk+ van ziggo aan de bel gezeten (a 60ct/min  :crazy:) en mijn instellingen van het modem nagelopen, maar zij konden niks geks vinden.

Het vreemde is dat ik gisteren CC-cleaner op mijn laptop heb gedownload zonder enig probleem.
Ik snap er helemaal niks van.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Hanky Panky

#4
Tim Kuijk lacht zich een breuk ....  :D

Hier nergens last van, even getest met een recente aflevering van Mad men en via de Piratebay tracker komt het gewoon met 3,5MB/sec binnen. Ik zit bij KPN-glas overigens.

Edit: geen NAS maar een fileserver met Utorrent
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

alexander2

#5
Ik constateer wel enkele problemen welke ik met Vtec heb doorgenomen.
Ik download nooit via public rackers maar ik dacht ik zal het is proberen en het viel mij direct op dat je bij  Ziggo steeds vaker gebruik maken van de proxy url's van bepaalde public trackers.

deze doet het wel  ;)
xxxxxxxxxxxxxx

Lees dit maar is
xxxxxxxxxxxxxx


EDIT
Links verwijderd door mod.

quattronl

Hier alles dikke prima via UPC met spotnet en SABnzbd op een NAS.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

VTEC_genieter

#7
Ik ga ook het advies van "Claudia Sjieffer" volgen,
want misschien heeft m'n internet provider het ip-adres van m'n NAS geblokkeerd en moet ik een andere ip-adres gebruiken. Het zou ook aan de DNS server liggen.

Maar gisteren kon ik wel 2 films binnenhalen ;)  Via de proxy van kat en via de site extra torrent.
Heel zomaar :wacko:
17GB was snel binnen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Hanky Panky

Quote from: quattronl on June 14, 2013, 14:23:26
Hier alles dikke prima via UPC met spotnet en SABnzbd op een NAS.

zijn dat torrents dan ?  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rha007

#9
Quote from: alexander2 on June 14, 2013, 12:32:30
Ik constateer wel enkele problemen welke ik met Vtec heb doorgenomen.
Ik download nooit via public rackers maar ik dacht ik zal het is proberen en het viel mij direct op dat je bij  Ziggo steeds vaker gebruik maken van de proxy url's van bepaalde public trackers.

deze doet het wel  ;)

xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Lees dit maar is

xxxxxxxxxxxxxxxx
Ik ben op dit gebied nog echt een nitwit. Ik het vanavond eens doorlezen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

quattronl

Quote from: Hanky Panky on June 14, 2013, 15:02:14
zijn dat torrents dan ?  ;)
Nee :)
Maar ik zag Rha007 iets posten over spotnet en eweka dus daar doelde ik eigenlijk op. Quoten was dan wel een beetje handig geweest ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

alexander2

Quote from: Rha007 on June 14, 2013, 15:32:51
Ik ben op dit gebied nog echt een nitwit. Ik het vanavond eens doorlezen.

Vraag maar raak er zijn ongetwijfeld mensen die je kunnen voorlichten.

Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LittleNinja

#13
Heren,

Houd het a.u.b. binnen de regels. We mogen niet linken naar sites waar illegale software verkrijgbaar is.

Ik heb een paar algemene links verwijderd om misverstanden te voorkomen.

Bedankt voor het begrip.
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

alexander2

#14
Sorry  :-[
edit :


mag ik wel sites noemen waar je enkel films kan downloaden?

LittleNinja

Geen probleem Alex. ;)

Je kunt ze beter via de PM sturen.

Sowieso krijg je natuurlijk tientallen suggesties wanneer je het zoekt..

Quote from: alexander2 on June 14, 2013, 16:46:52
Sorry  :-[
edit :


mag ik wel sites noemen waar je enkel films kan downloaden?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

alexander2

Quote from: LittleNinja on June 14, 2013, 16:51:09
Geen probleem Alex. ;)

Je kunt ze beter via de PM sturen.

Sowieso krijg je natuurlijk tientallen suggesties wanneer je het zoekt..

Per Pm dan maar. ;)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rha007

Quote from: quattronl on June 14, 2013, 16:01:18
Nee :)
Maar ik zag Rha007 iets posten over spotnet en eweka dus daar doelde ik eigenlijk op. Quoten was dan wel een beetje handig geweest ;)
Je hebt gelijk dit zijn geen torrents  ;)

Quote from: alexander2 on June 14, 2013, 16:21:18
Vraag maar raak er zijn ongetwijfeld mensen die je kunnen voorlichten.
Thks, maar als er iets niet goed in mijn modem ingesteld staat dan had die man van ziggo dit toch moeten zien?

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

KILLorBE

Bijna alle providers van nieuwsgroepen liggen de laatste tijd zwaar onder vuur, de meeste software, films en muziek word binnen enkele dagen van de servers verwijderd (takedown and notice), zie ook DMCA (Digital Millenium Copyright Act).

Hoe het met torrents zit zou ik niet weten (Gebruik ik zelden), maar het zou me niet verbazen als sommige providers bepaald verkeer cappen (UPC heeft dit in het verleden gedaan).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

VTEC_genieter

Quote from: Ralph71 on June 14, 2013, 16:38:24
Heb je de juiste poorten open staan?


Ik heb een poort geopend voor externe benadering naar de download client op m'n NAS.
Downloaden ging de eerste 2 weken goed, daarna is het erg bergafwaarts gegaan en heel veel torrents starten nu niet meer. De poort is niet gewijzigd.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Quote from: Rha007 on June 14, 2013, 18:09:17
...maar als er iets niet goed in mijn modem ingesteld staat dan had die man van ziggo dit toch moeten zien?

Ik denk dat geen enkele provider het downloaden van films/muziek/software toelaat, want naast dat het illegaal is, ben je ook je lijn en hun server aan het stressen. Je gebruikt dan hartstikke veel verkeer/data/bandbreedte. Je bent een grootverbruiker  :closedeyes:
Die monteur van Ziggo werkt ook voor Ziggo ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rha007

Haha, daar zeg je wat. Je hebt natuurlijk gelijk, maar moet wel zeggen dat de man van ziggo best behulpzaam was.
Maar voorlopig werkt hier nog helemaal niks.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

quattronl

Quote from: VTEC_genieter on June 15, 2013, 21:04:22
Ik denk dat geen enkele provider het downloaden van films/muziek/software toelaat, want naast dat het illegaal is, ben je ook je lijn en hun server aan het stressen. Je gebruikt dan hartstikke veel verkeer/data/bandbreedte. Je bent een grootverbruiker  :closedeyes:
Die monteur van Ziggo werkt ook voor Ziggo ;)
Ze weten echt wel dat veel mensen downloaden.
En het is niet illegaal, da's alleen het aanbieden.

Als je je modem eens reset naar de fabrieksinstellingen?
Schrijf wel eerst alle specifieke instellingen op en kijk of je het standaard wachtwoord nog weet/kan vinden.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

KILLorBE

Quote from: Rha007 on June 15, 2013, 21:12:07
Haha, daar zeg je wat. Je hebt natuurlijk gelijk, maar moet wel zeggen dat de man van ziggo best behulpzaam was.
Maar voorlopig werkt hier nog helemaal niks.
Behulpzaam zijn ze wel vaker, maar of ze weten waar ze het over hebben is een tweede ;)
Ik stuur je straks of morgen een PM.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain