Het Schiit topic

Started by gerzom, June 12, 2013, 20:56:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fred Mulder


Thanatos

Die Eitr is dus een USB/SPDIF converter. Erg handig ook voor niet Schiit eigenaren/dacs. Zou zomaar een mooie upgrade kunnen zijn.

Mijn Yggy ook maar eens aanmelden voor een upgrade  O0

Thanatos

Yggy heeft zijn update naar Gen5 usb gehad.

Nu ben ik als Schiit-head toch wel wat bevooroordeeld, maar deze upgrade is echt de moeite.

Detaillering en ruimtelijk afbeelding zijn in positieve zin toegenomen. Zat net The Endless River - Pink Floyd te luisteren en er zit meer diepte in de ruimtelijke afbeelding en details / effecten in de muziek vallen meer op.

Morgen meer tijd om te luisteren, maar wat ik nu hoor is echt een upgrade.  :thumbs-up:

Xander32

... het is ook een mooi merk welke nog veel te weinig de aandacht krijgt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Thanatos

Nou wereldwijd en in USA hebben ze veel aandacht en verkopen. Heerlijk nuchter merk met echte liefhebbers aan het roer. Jason schrijft ook in blog style wekelijks over de gang van zaken in hun bedrijf. Van falende order verpakkings materiaal waarom een nieuw product een week vertraging heeft tot bespreken van alle proto types. OTL hoofdtelefoon versterker etc en waarom ze tijdens ontwikkelen er mee gestopt zijn.

Er komt een draaitafel aan van Schiit. Schitterend ding met eigen toonarm en al.

foto van prototype :


pekelvlees

Zojuist een Schiit Mani besteld , ben super benieuwd hoe die klink tov mijn Pro-ject phonobox DS ?
Ik speel met een Pro-ject genie 1.3 met Ortofon 2m Blue , weet iemand welke instellingen ik dan moet gebruiken ?
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Robiwan

Quote from: pekelvlees on December 31, 2017, 00:35:14
Zojuist een Schiit Mani besteld , ben super benieuwd hoe die klink tov mijn Pro-ject phonobox DS ?
Ik speel met een Pro-ject genie 1.3 met Ortofon 2m Blue , weet iemand welke instellingen ik dan moet gebruiken ?



1 Gain Switches
Gain 1 = L, and Gain 2 = H, which offers 42dB of gain for most moving magnet (MM)

2 Load Switches:
Use 47K for MM cartridges
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

eric_audio

Ik heb de Jotunheim met DAC. Gebruik het met veel plezier samen met mijn PM-3 hoofdtelefoon. Overweeg nu te upgraden naar de onlangs aangekondigde multibit DAC board.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

cardas49

Een paar maanden terug kocht ik een Modi multibit als vervanging voor mijn Metrum Quad. Ik dacht dat dat een sidegrade zou zijn, maar het bleek een flinke upgrade: Wat een top DAC'je voor het geld. Gaaf hoe een converter gedetailleerd maar toch ook rustig en analoog kan klinken. Dat en alle muzikale lijnen, stemmen, instrumenten zijn heel goed van elkaar te onderscheiden. Maar dan wel op zo'n manier dat je niet aangezet wordt om analytisch te luisteren, het blijft ook 1 mooi geheel. 

Was dusdanig onder de indruk dat ik meteen verder ben gegaan naar de Gungnir MB: duidelijk dezelfde familie / klank, maar het geluidsbeeld is breder, bas is dieper, hoog sprankelender. En nog steeds analoog klinkend. De Quad klonk ook analoog, maar deed dat ten koste van veel detail. Was veel... hoe zeg je dat. Stroperiger?

Bizar hoe goed de Hifiman HE-500 nu klinkt. Ook stereo is een feest geworden. Het was al best aardig voor een HT set, dankzij de stereo kwaliteiten van de SSP-75. Maar deze DAC brengt het een paar niveaus hoger. Dat er AD - DA conversie gedaan wordt in de processor door de toevoeging van de DAC lijkt wat dat betreft weinig uit te maken: het eindresultaat is gewoon erg goed.

Op andere fora worden deze DAC's veel besproken, maar hier op htforum lijkt het enthousiasme niet zo hoog. Ik vrij me af hoeveel htforum sets beter zouden worden van een €300 Modi MB...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Gitaarwerk__

Ik vroeg mij af of hier iemand was met al ervaring in de monoblokken 'aegir'?
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

JunkO

#185
Quote from: mark235 on May 18, 2019, 18:44:24
Een paar maanden terug kocht ik een Modi multibit als vervanging voor mijn Metrum Quad. Ik dacht dat dat een sidegrade zou zijn, maar het bleek een flinke upgrade: Wat een top DAC'je voor het geld. Gaaf hoe een converter gedetailleerd maar toch ook rustig en analoog kan klinken. Dat en alle muzikale lijnen, stemmen, instrumenten zijn heel goed van elkaar te onderscheiden. Maar dan wel op zo'n manier dat je niet aangezet wordt om analytisch te luisteren, het blijft ook 1 mooi geheel. 

Was dusdanig onder de indruk dat ik meteen verder ben gegaan naar de Gungnir MB: duidelijk dezelfde familie / klank, maar het geluidsbeeld is breder, bas is dieper, hoog sprankelender. En nog steeds analoog klinkend. De Quad klonk ook analoog, maar deed dat ten koste van veel detail. Was veel... hoe zeg je dat. Stroperiger?

Bizar hoe goed de Hifiman HE-500 nu klinkt. Ook stereo is een feest geworden. Het was al best aardig voor een HT set, dankzij de stereo kwaliteiten van de SSP-75. Maar deze DAC brengt het een paar niveaus hoger. Dat er AD - DA conversie gedaan wordt in de processor door de toevoeging van de DAC lijkt wat dat betreft weinig uit te maken: het eindresultaat is gewoon erg goed.

Op andere fora worden deze DAC's veel besproken, maar hier op htforum lijkt het enthousiasme niet zo hoog. Ik vrij me af hoeveel htforum sets beter zouden worden van een €300 Modi MB...

Interessant verhaal! Ik speel momenteel zelf ook met een Metrum Acoustics Quad DAC, naar volle tevredenheid overigens. Daarvoor kort een Pro-Ject DAC Box S2+ gebruikt en de Metrum was duidelijk een upgrade. Ik was in de veronderstelling dat de Metrum één van de beste DAC's was tot pak 'm beet € 500,- maar ik zie dat jij de "betaalbare" Schiit Multibit toch duidelijk hoger inschaalt. Ik zou er haast een zoekopdracht voor in gaan stellen op Markplaats.  :D

Heeft zo'n multibit DAC eigenlijk wel zin bij het afspelen van non Hi-Res audio zoals Spotify?
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

JunkO

#186
Quote from: JunkO on December  3, 2019, 10:03:02
Interessant verhaal! Ik speel momenteel zelf ook met een Metrum Acoustics Quad DAC, naar volle tevredenheid overigens. Daarvoor kort een Pro-Ject DAC Box S2+ gebruikt en de Metrum was duidelijk een upgrade. Ik was in de veronderstelling dat de Metrum één van de beste DAC's was tot pak 'm beet € 500,- maar ik zie dat jij de "betaalbare" Schiit Multibit toch duidelijk hoger inschaalt. Ik zou er haast een zoekopdracht voor in gaan stellen op Markplaats.  :D

Heeft zo'n multibit DAC eigenlijk wel zin bij het afspelen van non Hi-Res audio zoals Spotify?

Niemand?  ::)  De Metrum Quad begint al wat ouder te worden en de DAC ontwikkelingen zitten niet bepaald stil. Plus dat het eigenlijk wel weer begint te kriebelen. Een Modi Multibit zou misschien wel weer een leuke stap zijn. :angel:
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

fasteddie

Quote from: pekelvlees on December 31, 2017, 00:35:14
Zojuist een Schiit Mani besteld , ben super benieuwd hoe die klink tov mijn Pro-ject phonobox DS ?
Ik speel met een Pro-ject genie 1.3 met Ortofon 2m Blue , weet iemand welke instellingen ik dan moet gebruiken ?
d

Ben ook op zoek naar een phono versterker...hoe bevalt de Schiit?

ll0ll

#188
Ik heb vorige week een Schiit Magni 3+ gekocht. Of tenminste, 25 januari op Ebay USA gekocht en vorige week ontvangen. De versterker kostte 82 euro, de verzendkosten waren 47 euro en daarbovenop kwamen nog 40 euro inklaringskosten. Totaal dus 169 euro.
De Schiit gaat mn 10 jaar oude Matrix M-stage vervangen. Voor ik de Schiit had dacht ik nog bij mezelf, wat kan zo'n versterker nou voor een verbetering geven, maar jemig, wat klinkt dat allemaal weer mooi zeg! Ruimtelijker, lekkere stevig laag. Detaillering is goed. Erg nice!!
Ben nu een week verder en kan alleen maar zeggen dat ik er erg blij mee ben!  :hehe:


Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl