Het Schiit topic

Started by gerzom, June 12, 2013, 20:56:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerzom

#25
Ik heb vanmorgen even snel Paolo Fresu geluisterd via Spotify en het eerste dat me opvalt van de Gungnir tov de Bifrost is dat het allemaal een stuk "groter", voller en volwassener klinkt.  :music:

Het klonk zeer veel belovend allemaal, binnenkort maar eens serieus gaan luisteren en ook kijken hoe de Gungnir zich verhoudt tov de interne DAC van mijn CD speler.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Fotootje van de Gungnir


En het kabelwerk  :blush:


Oh ja, het klinkt ook heeeeeeeerlijk  :clapping:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


YamahaRXV

Quote from: gerzom on June 22, 2013, 16:28:35
Fotootje van de Gungnir


En het kabelwerk  :blush:


Oh ja, het klinkt ook heeeeeeeerlijk  :clapping:


:clapping:  Ziet er goed uit !

Nog veel luisterplezier toegewenst !  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

gerzom

Quote from: YamahaRXV on June 22, 2013, 18:08:38

:clapping:  Ziet er goed uit !

Nog veel luisterplezier toegewenst !  :music:
Thanks!!!!

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Thanatos

Vandaag de Schiit Lyr opgehaald na deze uitvoerig vergeleken te hebben met wat andere opties. Oa Burson HA-160D.

De Lyr gekozen vanwege de stevige output en het volle strakke laag wat hij uit mijn AKG K701 weet te halen! Heb deze koptelefoon nu 2 jaar in bezit en heb hem sinds vandaag pas echt gehoord  :sadlike:

Stevig gebouwd en zwaar net als de Gungnir. Buisjes in de voortrap en als extra feature als voor versterker te gebruiken!


gerzom

Quote from: Thanatos on June 26, 2013, 17:25:37
Vandaag de Schiit Lyr opgehaald na deze uitvoerig vergeleken te hebben met wat andere opties. Oa Burson HA-160D.

De Lyr gekozen vanwege de stevige output en het volle strakke laag wat hij uit mijn AKG K701 weet te halen! Heb deze koptelefoon nu 2 jaar in bezit en heb hem sinds vandaag pas echt gehoord  :sadlike:

Stevig gebouwd en zwaar net als de Gungnir. Buisjes in de voortrap en als extra feature als voor versterker te gebruiken!
Gefeliciteerd!!!

Leuk om te zien/horen dat er naast de Schiit DAC's ook hoofdtelefoonversterker-eigenaren te vinden zijn hier.

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Rusher

Quote from: Thanatos on June 26, 2013, 17:25:37
Vandaag de Schiit Lyr opgehaald na deze uitvoerig vergeleken te hebben met wat andere opties. Oa Burson HA-160D.


Aaahhh, interessant! Dus Shiit wint van Burson. Juist deze twee (Lyr en HA-160D) houden mij (nog steeds) bezig in de zoektocht om mijn Hifiman te laten zingen.

Thanatos

Ik heb als eerst de Lyr gehoord en daarna de Burson. De Burson voelde ook zeer degelijk aan. Klonk ook erg goed.

Maar de Lyr maakte de meeste indruk. Ik heb de lage tonen nog nooit zo diep horen gaan op mijn AKG. De buizen voortrap, de 6Watt (!!) output en de aantrekkelijkere prijs hebben mij voor de Schiit doen kiezen.


Rusher

Het liefst zoek ik een DAC-Hoofdtelefoonversterker, vanwege de plaatsing op mijn bureau en de wens om zo min mogelijk kabels om je heen te hebben; ofwel zou Burson de winnaar zijn. Een Bitfrost en Lyr erop misstaat niet, echter dan heb je een interlink nodig en een extra voedingskabel. Toch weer twee kabels...
Maar ik krijg steeds meer het idee dat die lolbroeken aan de overkant van het water erg goede producten bouwen! Prijs/kwaliteit is echt super! Een Bitfrost en Lyr samen is alsnog goedkoper dan een Burson.

Thanatos

Ik heb ook de Burson Conductor (als ik het goed heb) als laatste gehoord. Prima producten. Degelijke premium look, klinken ook erg mooi.

De Schiit is van uit de zelfde degelijke materialen opgetrokken. De behuizing althans. Wat de voedingskabel betreft heb je gelijk bij een Lyr/Bifrost combi. Ze hebben eigen korte interlinkjes om de 2 aan elkaar te lussen.

Ik heb de Gungnir open gehad en goed bekeken. Die zit echt bomproof in elkaar. Die kwaliteit printplaten en materiaal keuze vind je alleen terug bij de allerduurste producten. Dit is de sterke kant van Schiit en daarom ben ik voor mijn DAC er ook voor gevallen. No-nonsens en oerdegelijke producten. Alleen de handleiding is al schik om te zien. Ze steken er een beetje de draak mee maar met hun spullen zijn ze erg serieus.


Sonority audio

 :eh:
Quote from: Rusher on June 26, 2013, 18:27:13
Aaahhh, interessant! Dus Shiit wint van Burson. Juist deze twee (Lyr en HA-160D) houden mij (nog steeds) bezig in de zoektocht om mijn Hifiman te laten zingen.
beste Rusher,
Er bestaat ook nog de burson ha160ds

http://bursonaudio.com/HA_160DS.html

http://bursonaudio.com/products.html

Mvg  :thumbs-up:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Rusher

Quote from: Sonority audio on June 26, 2013, 20:44:38
:eh:beste Rusher,
Er bestaat ook nog de burson ha160ds

http://bursonaudio.com/HA_160DS.html

http://bursonaudio.com/products.html

Mvg  :thumbs-up:

Thanks, echter na wat speurwerk, en correct me if i'm wrong, kwam ik erachter dat de mooie volume stappenschakelaar van de HA-160D helaas niet in de DS zit...... En juist die volume benadering vond ik erg mooi en puur!

Rusher

Quote from: Rusher on June 27, 2013, 19:25:30
Thanks, echter na wat speurwerk, en correct me if i'm wrong, kwam ik erachter dat de mooie volume stappenschakelaar van de HA-160D helaas niet in de DS zit...... En juist die volume benadering vond ik erg mooi en puur!

Hoe is de volume in de Lyr eigenlijk geregeld? Ik ga eens koekeloeren op internet.

Sonority audio

Quote from: Rusher on June 27, 2013, 19:27:07
Hoe is de volume in de Lyr eigenlijk geregeld? Ik ga eens koekeloeren op internet.


Quotede mooie volume stappenschakelaar van de HA-160D helaas niet in de DS zit...... En juist die volume benadering vond ik erg mooi en puur!

klopt,er zit een mooi ALPS in,ja ergens moet er gesneden worden in de kosten.

zon stappenschakelaar bij Burson word met de hand gemaakt en dat kost geld.
daarom hebben ze een DS op de markt gebracht.

stappenschakelaar en een dac /pre amp,ja dat zit in de duurdere lijn.
met dac en Alps is wat goedkoper.
zonder dac en stappen schakelaar is ook mogelijk en wat goedkoper.


de Schiit werkt ook met Alps.

met Alps is btw ook niks mis mee!

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

I_Guardian_I

Nog steeds erg blij met mijn setje Bifrost en Lyr die ook bij Sonority vandaan komen!
Wel merk ik dat ik steeds meer naar de "grote" set begin te luisteren... als dat maar goed gaat haha!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

gerzom

Ook hier nog maar even mijn ervaring met mijn Gungnir tot nu toe plaatsen:

Ik gebruik mijn Gungnir nu ongeveer een maand, dus het is tijd voor een kleine write-up van mijn ervaringen van de afgelopen maand. Tot nu toe heb ik voornamelijk naar Spotify geluisterd via mijn iPad en Airport Express. Op basis van mijn eerdere ervaringen met een goede stroomkabel op mijn Bifrost heb ik een LessLoss DFPC original aan de Gungnir gehangen. Hoewel de Gungnir nog niet volledig ingespeeld is (heb er nu ongeveer 150 uur speeltijd opzitten, en ja ik denk (weet) dat inspelen echt nodig is bij deze DAC  :bigsmile:) zijn de verschillen met de Bifrost al zeer duidelijk.

Het laag is veel steviger en onder controle. De bass lijkt lager te gaan, ik luisterde naar Jamie Woon's Mirrorwritting en was "geschokt" om te horen hoe laag mijn Memento's  gaan en toch nog steeds volledige controle houden, zelfs bij hoge volumes. Ook Stanley Clarkes versie van School Days, Live at the Greek gaf me kippenvel. Het totale geluidsbeeld lijkt nog breder en dieper te zijn als met de Bifrost. Het heeft een meer 3D gevoel. Miles Davis Kind of Blue (Sony SBM Mastersound Gold CD) was een echte openbaring m.b.t.  de plaatsing van de individuele instrumenten in de ruimte.
In het algemeen heeft de Gungnir  de "sound" van de Bifrost (Schiit-sound?) die ik lekker vond, maar alles gaat een flinke stap verder. Het klinkt allemaal veel volwassener.

Ik ben nu ook voorzichtig begonnen om temet het luisteren naar mijn cd-collectie met behulp van de Gungnir. Ik heb een LessLoss S/PDIF coaxkabel gekocht  om mijn EMC-1 aansluiten op de Gungnir (helaas geen AES / EBU ingang beschikbaar op de Gungnir, maar hey, ik kan niet alles hebben) en mijn eerste indrukken zijn erg goed . Ik moet nog gaan zitten en een serieuze vergelijking doen tussen de interne DAC van de EMC-1 en de Gungnir , maar tot dusver heb ik echt onder de indruk van wat ik hoor; het klinkt relaxted, ontspannen, zonder hardheid en weer die diepe, diepe bass die ik heb nog niet gehoord van mijn Memento's.

Al met al denk ik dat de Gungnir zeer goed speelt in mijn set-up en heel goed past bij de rest van mijn apparatuur. Ik heb geen andere DAC's in mijn bezit gehad, dus ik kan niet echt beoordelen hoe deze zich verhoudt t.o.v.  'concurrentie', maar voor mij is dit een geweldige DAC (voor een goede prijs, naar mijn mening) die voldoet aan mijn eisen (behalve dan die ontbrekende AES/EBU aansluiting  ;) )

Ik ga weer lekker verder luisteren en genieten.  :music:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Lightspeed

@Gerzom: ik had dit al gelezen in de Bifrost topic en dacht toen al... "hij had toch een algemeen Schiit topic aangemaakt?"   ;)
Ik op andere bekende buitenlandse fora ook nog niet echt iets slechts qua ervaringen gelezen over de Gungnir.
Goed dat 'ie zo bevalt in jouw set.  :thumbs-up:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Sonority audio

DSD FOR ANY DAC!!


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136571.0


Loki DSD Companion DAC Announced
09/09/2013

Shatters Price Barrier to DSD; Brings DSD to Any DAC for $149

September 9, 2013, Newhall, CA. Today, Schiit Audio announced the availability of its new Loki DSD companion DAC, which allows anyone to add DSD playback to any DAC for $149. Loki is by far the least expensive native DSD playback system on the market.

"Customers have been asking for DSD in our DACs," said Mike Moffat, Co-Founder of Schiit Audio. "But in our opinion, DSD and PCM playback should not be shared on the same analog stage. The filtering requirements of DSD are drastically different. Because of this, we chose to offer DSD as a separate, dedicated DSD-only box with pass-through switching, so it can simply be added to any DAC."

Mike emphasized "any DAC." Loki is not limited to working with Schiit's Modi, Bifrost, and Gungnir DACs--it works as a companion to any DAC that has RCA output.

Loki decodes DSD 1X using the DoP spec and proprietary Schiit firmware on a Microchip PIC controller to provide bit-perfect DSD native playback with a variety of music players on both the PC and Mac platforms. It connects to any PC or Mac via USB, and is powered by the USB bus, with extensive filtering and power regulation to ensure pure, noise-free performance.

"We're very proud of Loki's performance," Mike Moffat said. "Compare it to DSD DACs that cost many times more. Its sonic capabilities are far greater than its price, because it's not trying to do both PCM and DSD with the same output stage."

Mike also emphasized that Loki was "the right path to an uncertain future," citing SACD, HDCD, DAT, reel-to-reel, ELcassette, and even quadraphonic formats as audiophile-lauded formats that never made it to the mainstream. Loki allows virtually anyone to try out DSD for a very low cost, without the need to replace their perfectly good PCM DAC. If DSD doesn't take off, they've lost very little in investing in Loki.

Like all Schiit products, Loki is made in the USA. It offers a 2-year warranty, and is available now for immediate purchase at Schiit.com for $149.

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Nahpets

Wat gaat de Loki in ons Monopoly geld kosten en wanneer is zij beschikbaar?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Sonority audio

#44
Quote from: Nahpets on September 10, 2013, 19:06:25
Wat gaat de Loki in ons Monopoly geld kosten en wanneer is zij beschikbaar?
we zijn het aan het berekenen.
maar met verzendkosten,douane/invoerkosten zal de dollar naar euro komen.

dus verwachte prijs 169 euro.
:thumbs-up:

-Edit 169 euro_
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Nahpets

Ik ga de reviews in de gaten houden.

En op zoek naar DSD muziek. ???
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

gerzom

#46
Ik heb net een Schiit Modi besteld, eens kijken of dit een verbetering gaat opleveren t.o.v. de Audioengine D1 die ik nu op kantoor heb staan.
Als ik uit ga van de Schiit die ik tot nu toe gehoord heb, gaat dit vast weer goed komen  ;)


Update: nadat ik gisteravond min of meer in een opwelling een Grado SR-325 hoofdtelefoon heb gekocht, heb ik mijn bestelling aangepast naar een Asgard 2  ;D
De Asgard 2 ga ik aan de Gungnir hangen zodat ik 's avonds als de kinderen in bed liggen gewoon van muziek kan blijven genieten  :music:


Mooi plaatje samen (ook qua sound, ga ik vanuit)  ;)

En nu weer een beetje wachten tot alles  binnen is  :crazy:




Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Sonority audio

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

gerzom

Nieuwe Schiit op RMAF 2013

Vali, een hybride tube headphone amp (119 USD)




En Ragnarok, de headphone amp met speaker aansluiting (1499 USD)






Helaas nog geen nieuws over de nieuwe DAC.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Oud lid

Was Ragnarok geen geintegreerde versterker?

Erwin B