Het Schiit topic

Started by gerzom, June 12, 2013, 20:56:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RZeemering

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Thanatos

Nu een paar dagen van huis. Maandag weer kans om te luisteren.

Maar hij klinkt duidelijk anders als de 'oude' Gungnir. Rustiger, minder gepolijst geluid. Ik zou het als analoger omschrijven. Veel detail waarneembaar.

Tot nu toe onder de indruk van deze multibit upgrade. Het is ook echt een compleet andere DAC geworden. Van 2 losse boards naar 1 serieus bezet board. De 4 DAC chips die er op zitten kosten wat ik had gezien bij een leverancier €40,- per stuk ex btw.. dus serieuze componenten toegepast!

Nu hopen dat in de toekomst ook de USB interface een upgrade krijgt zoals die ook in de Yggdrasil zit.

RZeemering

dank voor de eerste ervaringen, klinkt goed!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

naish123

Hier ook, sinds vandaag, de Wyrd tussen de Mac Mini en de Gungnir gezet. Die gaat er niet meer tussenuit! Meer rust in de muziek. Beter geordend lijkt het wel..


Thanatos

Hier als tussenstap de Gungnir geupgrade naar de Multibit versie.. en nu echt heel nieuwsgierig naar de Yggdrasil..

Btw de naam komt uit de Noorse mythologie, Wiki -> : Yggdrasil is de naam van de 'Wereldboom' in de Noordse kosmogonie. De naam laat zich letterlijk vertalen als 'paard van Yggr', oftewel 'paard van Odin', en verwijst naar de felle levenskracht die hem draagt en overal heen voert. Tegenwoordig wordt 'Yggdrasill' (met extra l) geschreven, die staat als uitgang bij de nominatief.

Mordante

Wanneer ik ooit een andere DAC ga kopen staat de Gungnir Multibit hoog op mij lijst. De Yggdrasil zal denk ik buiten mijn budget blijven, maar wie weet.

Echter eerst zijn nog wat andere upgrades te doen. Een ander powercord en GIK spullen.

Gitaarwerk__

Wacht nog op mijn Gungnir multibit upgrade terug van Sonority Audio :) ben erg benieuwd hoe het gaat klinken.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

naish123

Mijn volgende aanschaf wordt ook de Gungnir Multibit upgrade!

naish123

Ik nu ook een Schiit Mani phono pre. Ook een goed ding.
Het wordt hier nog eens een hele Schiit familie. ☺

Mooie review van de Mani: https://youtu.be/R4PvNVBUQGY

Gitaarwerk__

Ik moet nog steeds wennen aan de Multibit. Ik durf niet per se te zeggen dat het een betere dac is geworden. Hij klinkt gewoon anders. Andere soundstage en bas is strakker, maar minder (hoeft niet slechter te zijn).
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Thanatos

Mijn eerste indruk met mijn Gungnir MB was ook minder groots. het geluid is van wat gepolijst naar wat meer analoog gegaan. Laag, detailering en beleving is 'echter' geworden.

Tip een Schiit Wyrd ervoor en de Gungnir aan laten staan. Opwarmen heeft toch wat tijd nodig trekt naar mijn beleving wat meer open na een dagje spelen.

Gitaarwerk__

Jep, warm worden scheelt wel. Ik heb 'm via s/pdif coax (bnc) aangesloten sowieso. USB wil ik niet doen.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Fred Mulder

#163
Poefffff, heb de Modi multibit nu 2 dagen draaien..

Ongelofelijk dat zo'n klein apparaatje met deze prijs zoveel muziek in de ruimte tovert. Kan nu niet wachten totdat de akoestiek in de kamer is aangepakt... Ik ben helemaal niet van de superlatieven, maar ben nu wel erg onder de indruk [emoji344][emoji445][emoji106][emoji15]

Gitaarwerk__

Nice. Goed te horen. Multibit is zeker prima. Ik merk vooral dat het extra gevoelig was. Nadat ik mijn output en klok van streamer galvanisch gescheiden heb, en klokken gevoed heb met een batterij was het pas echt een groot verschil tussen sigma-delta en multibit. Vooral anders, persoonlijk was het wennen, maar uiteindelijk wel erg blij mee, want de soundstage is erg toegenoem en alle instrumenten klinken minder vastgelijmd aan elkaar. Moet je van houden. Klinkt analytischer.   
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Fred Mulder

Quote from: Gitaarwerk__ on August 24, 2016, 11:38:47
Nice. Goed te horen. Multibit is zeker prima. Ik merk vooral dat het extra gevoelig was. Nadat ik mijn output en klok van streamer galvanisch gescheiden heb, en klokken gevoed heb met een batterij was het pas echt een groot verschil tussen sigma-delta en multibit. Vooral anders, persoonlijk was het wennen, maar uiteindelijk wel erg blij mee, want de soundstage is erg toegenoem en alle instrumenten klinken minder vastgelijmd aan elkaar. Moet je van houden. Klinkt analytischer.

Thanks, dat klinkt alvast erg aantrekkelijk ;D Na de akoestiek ben ik ook van plan om de digitale input aan te pakken. Ik denk nu aan een Mutec, Afi-USB of.. wellicht een nieuwe Schiit decrapifier?? (dit weekend is er een Schiit bijeenkomst waar een nieuw product wordt geintroduceerd, fingers crossed..). Het idee is om daarna -vanuit een vertrouwde setting- naar een serieuze DAC over te stappen. De Yggdrasil en Metrum Menuet staan nu op de shortlist, maar tzt zullen we vast weer nieuwe/verbeterde modellen zijn. Stuk voor stuk veelbelovende verbeteringen, ik ben erg benieuwd wat elke stap gaat brengen ;)

De 'huisklank' van Schiit Modi Multibit bevat alvast erg goed. Ik luister nu bv naar She belongs to me / Dylan (Bootleg/Royal Albert hall album), de mondharmonica klinkt fantastisch: wow! scherp en zuiver (zonder schel te worden), ik ben nog steeds onder de indruk. Ook stemmen, gitaar/akoestisch, allemaal top. Als deze Schiit het 'budget instap modelletje' onder de Multibits is, hoe zal de Yggy dan klinken.. tsjonge  :thumbs-up:. Het zal de nodige discipline vragen om me aan de bedachte aanpak hierboven te houden  :sarcasm:


Sirius666

Ik wil een hoofdtelefoonversterker voor m'n Shure SRH840 (44 Ohm) en kwam uit op de Magni 2. Ik zal er met name gebruik van maken icm een DAW.

QuoteMaximum Power, 16 ohms: 1.8W RMS per channel
Maximum Power, 32 ohms: 1.2W RMS per channel

Maximum Power, 50 ohms: 1.0W RMS per channel

Maximum Power, 300 ohms: 260mW RMS per channel

Maximum Power, 600 ohms: 130mW RMS per channel


Met zo'n 1.0W heb ik toch meer dan voldoende vermogen?

SHFT

Tijd om hier wat leven in de brouwerij te brengen  :popcorn:

Schiit heeft blijkbaar een paar leuke dingen in de pijplijn zitten, maandag komt de Vidar uit, stereo/mono versterker, 100W in 8 Ohm.
Ook dus bruikbaar als mono blocks.

Wat misschien nog straffer is, is het feit dat ze aan een platenspeler werken. Veel is er nog niet geweten maar zou onder de 1000$ uitkomen.

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Thanatos

2x van die Vidar in mono config  :popcorn:

Jason Stoddard is designer/engineer bij Sumo geweest.. de kent de kneepjes wel om een goede eindtrap te maken. Ben benieuwd naar de prijs hier in EU.

Fred Mulder

Ben benieuwd. Er schijnt ook een USB /DDC decrapifier aan te komen, hopelijk zonder USB out only.

SHFT

#170
Quote from: Thanatos on July 13, 2017, 21:25:45
2x van die Vidar in mono config  :popcorn:

Jason Stoddard is designer/engineer bij Sumo geweest.. de kent de kneepjes wel om een goede eindtrap te maken. Ben benieuwd naar de prijs hier in EU.

700 dollar zou hij kosten, mits import etc in het achterhoofd waarschijnlijk 750€ in Europa vermoed ik?

Ze leveren wel goede service bij Schiit Europe trouwens, erg tevreden van hun support.

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

eric_audio

Quote from: Fred Mulder on August 19, 2016, 22:47:13
Poefffff, heb de Modi multibit nu 2 dagen draaien..

Ongelofelijk dat zo'n klein apparaatje met deze prijs zoveel muziek in de ruimte tovert. Kan nu niet wachten totdat de akoestiek in de kamer is aangepakt... Ik ben helemaal niet van de superlatieven, maar ben nu wel erg onder de indruk [emoji344][emoji445][emoji106][emoji15]

Hmm, ik zit over een Jotunheim met DAC na te denken, maar misschien toch de Modi Multibit erbij. Of.......eerst een Jotunheim met DAC (scheelt maar 100 $ met de DAC-loze uitvoering), en eventueel later de Modi erbij kopen.....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Quote from: Fred Mulder on November  5, 2015, 20:57:54
Lovende recensie van de nieuwe Yggdrasil DAC:
http://www.computeraudiophile.com/content/670-schiit-audio-yggdrasil-multibit-dac-review/

http://www.theabsolutesound.com/articles/schiit-audio-yggdrasil-dac/

En wat dacht je hiervan? Robert Harley is echt wel een autoriteit in reviewer-land, en TAS absoluut een toonaangevend tijdschrift. Hij omschrijft heel goed wat de Yggdrasil nu zo bijzonder maakt.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Fred Mulder

Heb de yggy nog nooit gehoord, reviews zijn idd positief. Er is nu ook een nieuwe Schiit DDC uit, de Eitr. Die wordt bij nieuw te leveren dacs meegeleverd. Nog vrij weinig over voor bij zien komen (anders dan op SBAF forum, maar dat is met korrel zout te nemen). Als je op dit moment naar een dac uitkijkt: Metrum introduceert binnenkort nieuwe modellen..

eric_audio

Quote from: Fred Mulder on August  3, 2017, 00:02:30
Heb de yggy nog nooit gehoord, reviews zijn idd positief. Er is nu ook een nieuwe Schiit DDC uit, de Eitr. Die wordt bij nieuw te leveren dacs meegeleverd. Nog vrij weinig over voor bij zien komen (anders dan op SBAF forum, maar dat is met korrel zout te nemen). Als je op dit moment naar een dac uitkijkt: Metrum introduceert binnenkort nieuwe modellen..

Niet helemaal correct. De Eitr is een los apparaat, en moet dus ook los besteld worden. Wat wel waar is, is dat de meeste DAC's vanaf nu worden geleverd met een gen5 USB connection.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini