Het Schiit topic

Started by gerzom, June 12, 2013, 20:56:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gitaarwerk__

#125
De P5 is een 'mobile hifi'  zoals ze dit zelf noemen. Je hebt eigenlijk hier niet direct een hoofdtelefoon amp voor nodig. Als je een "stationnetje" wilt hebben, dan is het prima ;-)

Ik ben zelf al best tevreden met een Magni. Er zijn ook andere met buizen, maar dat vind ik niet echt helemaal mijn ding. Enige is wat je kan doen is luisteren uiteraard. Maar dat is lastig vaak als je moet bestellen. Alhoewel je natuurlijk altijd het recht heb om terug te sturen.

Quote from: RZeemering on November 20, 2014, 22:57:33
Ik zal over een tijdje mijn bevindingen hier posten.
Kun je dat niet al eerder doen? ;-)
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

KayaRahnee

Quote from: Gitaarwerk__ on November 23, 2014, 09:33:23
De P5 is een 'mobile hifi'  zoals ze dit zelf noemen. Je hebt eigenlijk hier niet direct een hoofdtelefoon amp voor nodig.

Ga deze gebruiken op m'n stereo set welteverstaan.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

gerzom

Ik zou dan een Magni of een Vali (buizen) versterker proberen.
Als je een stapje verder wil is de Asgard2 een prima versterker als je voor solid state gaat anders de buizen opties (Valhalla2) (heb daar zelf geen ervaring mee)
Is denk ik ook afhankelijk van je budget.

Zelf heb ik een Magni in combinatie met een Modi om mijn Hifiman HE-400 aan te sturen en dat werkt prima.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


KayaRahnee

Quote from: gerzom on November 23, 2014, 10:44:19
Ik zou dan een Magni of een Vali (buizen) versterker proberen.
Als je een stapje verder wil is de Asgard2 een prima versterker als je voor solid state gaat anders de buizen opties (Valhalla2) (heb daar zelf geen ervaring mee)
Is denk ik ook afhankelijk van je budget.
Zelf heb ik een Magni in combinatie met een Modi om mijn Hifiman HE-400 aan te sturen en dat werkt prima.

Heeft Schiit de zwarte toestellen die er blijkbaar tijdelijk zijn geweest verder op de markt gezet of zijn ze er uiteindelijk weer mee gestopt?
Voor wat betreft budget, ik heb geduld, kan/wil wel gewoon verder sparen tot ik het bedrag vergaart heb indien nodig.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: gerzom on November 23, 2014, 10:44:19
Ik zou dan een Magni of een Vali (buizen) versterker proberen.
Als je een stapje verder wil is de Asgard2 een prima versterker als je voor solid state gaat anders de buizen opties (Valhalla2) (heb daar zelf geen ervaring mee)
Is denk ik ook afhankelijk van je budget.
Zelf heb ik een Magni in combinatie met een Modi om mijn Hifiman HE-400 aan te sturen en dat werkt prima.

Is er een reden waarom de Lyr II ontbreekt of gewoon vergeten?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

gerzom

De Lyr2 is volgens mij een waanzinnig mooie versterker, maar weet niet of je je doel een beetje voorbijschiet met een 450 euro versterker op een 200 euro hoofdtelefoon.

Nogmaals, het is een budget kwestie.


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


KayaRahnee

Quote from: gerzom on November 23, 2014, 11:07:32
De Lyr2 is volgens mij een waanzinnig mooie versterker, maar weet niet of je je doel een beetje voorbijschiet met een 450 euro versterker op een 200 euro hoofdtelefoon.
Nogmaals, het is een budget kwestie.

Oké maar ik heb bewust een low budget hoofdtelefoon gekocht door het feit dat ik niet in de mogelijkheid ben om een aantal hoofdtelefoons te gaan beoordelen.
Heb de B&WP5 zelfs tweedehands gekocht, bevalt die niet dan gaat die terug weg.
Ik wil dus bij aankoop van hoofdtelefoonversterker al wat voorbereid zijn op wat er eventueel later nog kan komen.
Weet iemand of de toestellen ook nog in't zwart te verkrijgen zijn?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Thanatos

Even de leverancier een mailtje schieten ?

Pas nog op een oude Lyr de Alpha Dog gehoord. Was er behoorlijk van onder de indruk  :thumbs-up:

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on November 23, 2014, 11:43:10
Weet iemand of de toestellen ook nog in't zwart te verkrijgen zijn?
Quote from: Thanatos on November 23, 2014, 11:46:56
Even de leverancier een mailtje schieten ?

Mailcontact gehad met Schiit verdeler.
Shit ..............  de Schiit is niet (meer) in't zwart verkrijgbaar/te bestellen.
Zou zoiets met buisjes ook te wrappen zijn?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on November 25, 2014, 00:03:08
Mailcontact gehad met Schiit verdeler.
Shit ..............  de Schiit is niet (meer) in't zwart verkrijgbaar/te bestellen.
Zou zoiets met buisjes ook te wrappen zijn?

Nog mail gekregen van Sonority i.v.m. zwarte uitvoering apparaten.
Had gemeld dat ik had gedacht aan lakken/spuiten.
Ze gingen overleggen wat ze konden doen m.b.t. garantie want deze vervalt wanneer een toestel word opengemaakt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

prettig

Draai al jaar of zo met de gungnir (laatste usb bord) en is gewoon erg goed ben dus zeer benieuwd naar de: Yggdrasil
Magnepan 20.1, Mark levinson 27 en 2x28, Schiit Gungnir: 1ste luister set.
Quad 33 met 303 en ESL 63: 2e luisterset.
Marantz, 4 x Penta's, D7 sub, Mirage om c2: HT set.

cardas49

Binnenkort arriveert mijn 1e hoofdtelefoon amp + dac, de Magni + Modi. Gaat gebruikt worden met een Senn HD600. Waarschijnlijk haal ik ook een Vali erbij om te kunnen vergelijken, schijnt toch wel wat verschil tussen deze 2 amps te zitten.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RZeemering

Quote from: Gitaarwerk__ on November 23, 2014, 09:33:23

Kun je dat niet al eerder doen? ;-)

oeps! Ik ben een beetje lang afwezig geweest op het forum. Had het verschrikkelijk druk.
Ik ben nog steeds erg tevreden over de gungnir DAC.
Het heeft veel rust gebracht met een mooie soundstage. Als je in bent voor een nieuwe DAC is dit zeker eentje om eens te proberen! Daarnaast vind ik het ook een leuk merk. Ze hebben hun eigen visie met veel (PR)humor, hou ik wel van :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Sirius666

Quote from: RZeemering on July  8, 2015, 15:30:59
Ze hebben hun eigen visie met veel (PR)humor, hou ik wel van :)

Zeker!

Kijk voor de gein eens naar de marketingmachine (walgelijk) van AudioQuest betreffende hun jitterbug en die van Schiit. De misleiding van AQ tegenover de nuchtere Amerikanen van Schiit. Wat een verademing!

RZeemering

Toch heb ik de jitterbug in de bestelling. Eens kijken of hetzelfde effect als bij de schiit versie aan de hand is (vond het hele hoog een beetje duf worden). Maar inderdaad niet door hun PR machine :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Sirius666

Quote from: RZeemering on July 15, 2015, 21:20:31
Toch heb ik de jitterbug in de bestelling. Eens kijken of hetzelfde effect als bij de schiit versie aan de hand is (vond het hele hoog een beetje duf worden). Maar inderdaad niet door hun PR machine :)

Wat bedoel je? Heb je de Wyrd tussen een PC en dac hangen en je ervaart een (duffe :)) verandering in het hoog?

RZeemering

 duf dof suf ;)

De wyrd getest tussen mijn NAS en DAC, en er veranderde iets in het hoog. Het echte sprankelende was eruit.
Mijn vriendin hoorde het ook (noemde het zonder dat ik het benoemd had).
Het gaf ook wel rust, maar ik vond het te zonde dat ik iets miste :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Sirius666


Lightspeed

@RZeemering: interessante bevindingen. Aangezien dus die NAS USB-uitgang óók voeding leverd aan de Gungnir USB-ingang, zou je qua voeding juist verwachten dat de Wyrd z'n filter-werk dus prima doet.
Maar toch ervaar je dat bij luisteren als iets gaan missen in 't hoog.
Zo zie je maar weer, het blijft uitproberen dit soort foefjes.   :sigh:


Die 'kleine & goedkope' modi/magni/mani serie zijn ook echt héél mooi en qua techniek voor hun prijs wellicht vele vele malen beter dan van de gebruikelijke grote merken in die prijsklasse, zo lijkt het gezien meerdere positieve gebruikers-reviews.

INFO:
And the difference between Modi 2 and Modi 2 Uber?
Lots. Let's break it down:
Inputs: Modi 2 only has USB, Modi 2 Uber has USB, optical, and coax.
Control: Modi 2 has no controls, Modi 2 Uber has an input selection switch.
Power Supply: Modi 2 is USB powered, Modi 2 Uber has a linear power supply and wall-wart.
Chassis: Modi 2 has a painted steel chassis, while Modi 2 Uber has an aluminum top and pushbutton (pinched off the Bifrost, natch!)

Blijft mooi & leuk spul.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

RZeemering

Quote from: Lightspeed on August 13, 2015, 13:03:48
@RZeemering: interessante bevindingen. Aangezien dus die NAS USB-uitgang óók voeding leverd aan de Gungnir USB-ingang, zou je qua voeding juist verwachten dat de Wyrd z'n filter-werk dus prima doet.
Maar toch ervaar je dat bij luisteren als iets gaan missen in 't hoog.
Zo zie je maar weer, het blijft uitproberen dit soort foefjes.   :sigh:

En wellicht dat ik er ook wel weer op terug ga komen :P Heerlijk he!? Audio en het menselijk brein.
Ik vond toen dat ik wat miste in het hoog, in direct vergelijk. Nu een behoorlijke tijd later vind ik misschien wel dat er teveel rommelt in het hoog.
Maar dat vind mijn brein misschien ook wel omdat er een andere jitter/HF killer in aantocht is om te testen: de jitterbug.
Het zou dus zomaar kunnen dat als de jitterbug mij bevalt ik toch ook maar weer eens moet luisteren naar de Wyrd ;)
Maar goed, eerst maar eens de jitterbug er tussen.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Thanatos

Hier de Wyrd tussen mac mini en Gungnir. Hij gaat er niet meer tussen uit  :thumbs-up:

Lightspeed

toevallig deze week een review van de Wyrd op
http://www.audiostream.com/content/schiit-wyrd-usb-power-isolator

de review is dit keer eens op de juiste manier uitgevoerd en daardoor verhelderend.
ook nog met een scherp en wijs commentaar van mr. Moffatt.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

HuubF

De JitterBug doet het bij mij fantastisch. In tegenstelling tot veel van die trucs wordt het geluid preciezer zonder de muzikaliteit aan te tasten. Ik heb er 2 in mijn Intel NUC wat natuurlijk niet het meest verfijnde apparaat is. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

naish123

Ik heb dit weekend de Schiit Bifrost demo te leen. Wat een fijne DAC is dit! Hij staat aan mijn Bluesound Node koppelt.
Zit me alleen af te vragen of de Gungnir nog meer gaat brengen? Kost wel even wat meer maar je bent gelijk klaar..

Thanatos

Zo.. sinds vandaag is mijn Gungnir een Multibit DAC board rijker  :headbanging:

Er moest een software upgrade gedaan worden en er komt een serieus DAC board op de plek van de 2 'oude'.. :omg:

Ik heb de Yggdrasil overwogen maar dit is ook een schitterende stap. Voor fractie van de prijs toch 80% van de DAC. Ik ben erg blij dat ik voor deze Gungnir gegaan ben destijds. Het upgrade pad maakt het echt een super apparaat.

Nu lekker inspelen  O0