Xbox One of PlayStation 4

Started by Zymotic, June 11, 2013, 13:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Als ik een NextGen console koop, dan wordt het de:

PlayStation 4
107 (67.3%)
Xbox One
34 (21.4%)
Beide
18 (11.3%)

Total Members Voted: 159

mradem

Dat zal dus wel eind 2016 worden

HJ

Project cars wordt echt goed denk ik. Heb diverse trailers gezien met ingame grafix,ziet er geweldig uit.

HJ

Gt voor de ps3 vond ik persoonlijk niet super. Auto's bekijken in je garage ging veels te traag imo. Fora daarintegen was echt een stuk vlotter.

VTEC_genieter

Auto's "bekijken" in je garage ging veels te traag? Huh?
Bedoel je dat je zelf de regie wil doen?

De graphics in de garages zien er heel mooi uit in de beide games, kwijl kwijl, maar gelukkig is dat voor mij niet de bepalende factor voor een race sim.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

HJ

Ik bedoel dat als je een auto wil bekijken/laden dat lang duurd. Bij x360 is was dat zowat instant maar ps3 vond ik zo traag.  Als ik dan bv 50 auto's had en ik wilde ze een beetje bekijken dan had ik daar het geduld niet voor.  Game is verder grafisch in orde.

VTEC_genieter

Heb die traagheid niet gemerkt,
komt misschien doordat er in m'n PS3 een SSD schijf inzit.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Heb paar dagen geleden voor het eerst Forza 5 (XBOX One) gespeeld bij de Mediamarkt en vond de graphics iets mooier dan Gran Turismo 6 (PS3).
Het geluid was veel realistischer!
Het gevoel van rijden was evengoed met GT6.

Verder zag ik bij Dixons veel goede budget games voor de XBOX One waaronder Titanfall.
Ik ben bij de games voor de PS4 geen budget game tegengekomen voor onder de 20€.

Als ik nu moet kiezen, dan zou ik voor de XBOX One gaan. Dan ga ik vreemd.
(Heb nu een PS3)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Midcall

Ik kan je redenering niet helemaal volgens. Dus omdat je een game hebt gezien die er iets mooier uitziet dan een vergelijkbare game op een 8 jaar oude console, ook al speelt ie niet beter, zou je kiezen voor een XBox One... En als de nieuwe GT uitkomt maar een PS4 erbij zetten?

'Budget' games haal ik overigens van marktplaats, voor die € 20 koop je makkelijk games die nog lang niet de budgetstatus hebben bereikt.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

HJ

Ja vind het ook een vreemde redenering ...
Daarbij vind ik forza echt wel een stuk mooier dan gt6. Kijk maar goed naar de belichting etc. Persoonlijk denk ik dat de consoles niet ver uit elkaar liggen.
Controller van de one vind ik wel beter.


Midcall

Quote from: hans. on December  8, 2014, 23:48:55
...
Controller van de one vind ik wel beter.
...
Terwijl bijna iedereen de controller van de PS4 prefereert. Zo zie je maar weer dat iedereen wel weer afwijkende voorkeuren heeft.

Speel overigens sinds kort met een Thrustmaster T300RS stuur, niet goedkoop maar wel een topper (beter dan een G27). Driveclub is dan best cool (en niet zo arcade-achtig als veel mensen denken).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

HJ

Klopt maar dat is omdat ik altijd xbox gespeeld heb denk ik. Ik vind de rumble in de triggers echt geweldig Daarin tegen kun je bij de ps4 een normale koptelefoon in pluggen [emoji41]

VTEC_genieter


Quote from: Midcall on December  8, 2014, 23:02:24Dus omdat je een game hebt gezien die er iets mooier uitziet dan een vergelijkbare game op een 8 jaar oude console, ook al speelt ie niet beter, zou je kiezen voor een XBox One... En als de nieuwe GT uitkomt maar een PS4 erbij zetten?

Klopt helemaal wat je zegt [emoji6]
Als ik nu het geld heb en ik moet kiezen, dan zou ik voor de XBOX One gaan omdat er bij deze console meer budget spellen (inclusief Forza 5) in de winkels zijn en die mij ook leuk en mooi lijken. En de PS4 heeft nu nog geen diehard serious race sim. Daarom zou ik de XBOX One nemen als ik nu moet kiezen.

En ja, klopt ook helemaal wat je zegt: Als Gran Turismo 7 uitkomt, dan ben ik bang dat ik weer een Playstation ga kopen[emoji1]
Ik kocht de PS3 een half jaar geleden ook vanwege Gran Turismo 6[emoji4]
Ik speel alleen dat spel. Om puur bochtenkennis en de hoogteverschillen van de Nürburgring Nordschleife op te doen.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Ik zit in een club eigenaren/hobbyisten van Honda VTEC auto's en we hebben allemaal GT6 gekocht puur voor de gevaarlijke 20,8 kilometers tellende Nürburgring Nordschleife! [emoji1] Ieder oefent thuis en soms als het financieel mogelijk is, rijden we ook trackdays op het circuit van Zandvoort.

Dus kortom het klopt: je vindt het een vreemde redenering.[emoji14]
En ben bijna vergeten te zeggen: In Forza 5 hoor je de VTEC kick-in in een Honda!
Terwijl GT6 dat niet heeft en waar de motorgeluiden lineair klinken.[emoji19]

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Martinus

Quote from: Midcall on December  9, 2014, 00:16:45
Terwijl bijna iedereen de controller van de PS4 prefereert. Zo zie je maar weer dat iedereen wel weer afwijkende voorkeuren heeft.

Speel overigens sinds kort met een Thrustmaster T300RS stuur, niet goedkoop maar wel een topper (beter dan een G27). Driveclub is dan best cool (en niet zo arcade-achtig als veel mensen denken).

Zeg je nu dat driveclub niets op nfs lijkt?
............

Midcall

#488
Quote from: Martinus on December 10, 2014, 06:14:06
Zeg je nu dat driveclub niets op nfs lijkt?
Yep.... lijkt in de verste verte niet op elkaar. Het is wellicht niet zo sim achtig als GT, maar het zit er niet ver vandaan en dat is niet zo gek ook als je gewoon je rondjes moet rijden op een circuit tegen 11 opponents die gelijk met jou van start gaan zodra het licht op groen springt  ;) The Crew daarentegen is veel meer NFS-achtig.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

LittleNinja

Stomme vraag waarschijnlijk maar ik kan mijn ps3 spellen niet op de ps4 spelen vermoed ik...?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Geen stomme vraag.
Als dat mogelijk was, dan had ik de PS4 al lang in m'n bezit [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Thanks VTEC.. Dan heb ik nog minder redenen om het ding te gaan halen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Martinus

xbox 1 gekocht, met forza horizon 2... machtig mooi.
............

VTEC_genieter

@LittleNinja,
Je kan toch nogmaals het spel Far Cry 4 kopen nadat je de PS4 hebt gekocht?[emoji13]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Zymotic

Quote from: Martinus on December 26, 2014, 15:25:42
xbox 1 gekocht, met forza horizon 2... machtig mooi.

Veel plezier ermee!

LittleNinja


Je zal het bijna niet geloven, maar ik heb FC4 nog niet gekocht.. Ik heb eerlijk gezegd die behoefte ook niet.

De reden waarom ik vroeg naar de PS4 is omdat mijn ventje aan het sparen is voor een eigen PS3. Hij speelt nu op die van mij maar hij wil eigenlijk niet dat zijn safe data verloren gaat. Hij wil dus het liefst mijn PS3 hebben. Of is er een makkelijke manier om die data over te zetten?


Quote from: VTEC_genieter on December 26, 2014, 18:38:31
@LittleNinja,
Je kan toch nogmaals het spel Far Cry 4 kopen nadat je de PS4 hebt gekocht?[emoji13]
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zymotic

Die data kan je toch naar een usb-stick kopieeren?

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Mannen.. Ik heb vandaag toegezegd dat mijn zoontje mijn PS3 op zijn kamer mag gaan gebruiken. Stom natuurlijk want het enige waar ik het apparaat voor gebruik is Far Cry 3 (online multiplayer).

Dat ga ik dus erg missen. Wat biedt zo'n PS4 me nou behalve de mogelijkheid om FC4 in full HD te spelen? Daarnaast eeet ik dat straks €50 per jaar moet betalen om online te kunnen spelen. Niet een groot voordeel, daarnaast vind ik het een vrij dure grap om €450 uit te geven aan de mogelijkheid om FC4 te gaan spelen..

Wat kan hij nog meer en waar moet ik rekening mee houden (wat hij niet kan bijvoorbeeld)?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Ik denk dat je alle minpunten van de PS4 al hebt genoemd.
Maar als je de Playstation ook voor gedownloade films gebruikt, dan komt er nog een minpunt bij. De Playstation is geen dedicated mediaplayer voor verschillende film formaten.

De Playstation 4 is nu gewoon een console met iets betere graphics en vloeiendere beelden.
In vergelijking met de PS3.
De games voor de PS4 zijn ook iets duurder dan de games voor de PS3.

Je kan ook een keertje naar de Mediamarkt gaan om even de PS4 uit te proberen. Laat de kinderen daar wel even uitspelen hè[emoji6][emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers