Xbox One of PlayStation 4

Started by Zymotic, June 11, 2013, 13:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Als ik een NextGen console koop, dan wordt het de:

PlayStation 4
107 (67.3%)
Xbox One
34 (21.4%)
Beide
18 (11.3%)

Total Members Voted: 159

LittleNinja

Ik gebruikte de 3 ook voor films en dat werkte prima. Echter gebruik ik de Oppo hier nu voor.

Als ik voor de 4 ga wacht ik wel even tot eind januari als er weer een btw actie is bij de MM.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fluissie

Quote from: LittleNinja on December 31, 2014, 19:11:13
Mannen.. Ik heb vandaag toegezegd dat mijn zoontje mijn PS3 op zijn kamer mag gaan gebruiken. Stom natuurlijk want het enige waar ik het apparaat voor gebruik is Far Cry 3 (online multiplayer).

Dat ga ik dus erg missen. Wat biedt zo'n PS4 me nou behalve de mogelijkheid om FC4 in full HD te spelen? Daarnaast eeet ik dat straks €50 per jaar moet betalen om online te kunnen spelen. Niet een groot voordeel, daarnaast vind ik het een vrij dure grap om €450 uit te geven aan de mogelijkheid om FC4 te gaan spelen..

Wat kan hij nog meer en waar moet ik rekening mee houden (wat hij niet kan bijvoorbeeld)?

snap je probleem niet echt.......

wat kan hij wel en wat niet tov de ps3?, mooiere, vloeiender spellen weergeven. DAAR IS HIJ VOOR? (en dat kost geld,vind de prijs nogal meevallen voor dit moois, als ik films wil afspelen koop ik wel een apperaat wat DAARVOOR is gemaakt)

als je perse far cry wil spelen maar geen geld wilt uitgeven voor een nieuwe console dan koop je toch een ps3 van marktplaats?
wordt je mee bewusteloos gegooid voor bar weinig geld.

just my 2 cents......



LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fluissie

haha, of niet dan? :thumbs-up:

gelukkig vat je t op de juiste manier op, was zeker niet lullig bedoeld...

tov de ps3 is het trouwens puur naar gaming gekeken echt wel weer een vooruitgang hoor, werkt allemaal wat vloeiender,laden gaat sneller en stiller!, ziet er mooier uit....

gr jeroen

LittleNinja

Geen probleem hoor.

Heeft de 4 een SSD?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bazzzman

Quote from: LittleNinja on January  1, 2015, 17:33:30
Geen probleem hoor.

Heeft de 4 een SSD?

Neen, maar is er wel in te zetten. wordt ook officeel ondersteund.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Anonieme_user12334

En SSD's zijn inmiddels weer een stukje verder ontwikkeld zodat ze de hoeveelheid schrijfacties prima aankunnen. Las laatst op Tweakers dat het alleen voor zakelijk (server) gebruik na enkele jaren issue's kan geven.

HJ

#507
Ik heb mijn ps4 ingeruild voor een x1 en wil mijn persoonlijke ervaring hier met jullie delen.
Vwb de grafische weergave ontlopen de consoles elkaar niet veel denk ik. Goed vergelijken kan ik niet omdat ik niet dezelfde spellen heb (forza is x1 only bv.)
Prijs voor online spelen is voor de x1 online voor iets meer dan 2€ pm te vinden, voor ps4 heb ik de standaard prijs betaald omdat ik dat niet echt goedkoper kon vinden.
Ps4 speelt enkel dvd en blueray,  x1 speelt daarnaast ook cd en vanaf netwerk ook is een exta harde schijf een optie.bij ps4 is het vergroten van de standaard schijf (voorlopig)de enige optie. Dit vind ik een gemiste kans van sony maar misschien komt dat nog in de toekomst. Na de laatste update kun je nu mp3 vanaf usb stick spelen, bij x1 is dit sowiso geen probleem.
Dan de controller,  hoewel de ps4 controller nu gewoon goed is heeft die van de x1 echt mijn voorkeur en ik durf te zeggen dat hij echt beter is. Dit is de voornaamste rede dat ik naar de x1 geswitched ben.
De opstelling van de pookjes vind ik persoonlijk en is gewoon een kwestie van wennen maar bv de triggers zijn bij de x1 echt geweldig! Bij bv forza werk dit echt subliem, bij remmen werkt dit net als echte abs als je wielen blokkeren en bij gas geven is dit met spinnen idem. Je kunt dus remmen op gevoel!
De touchpad op de ps4 controller vond ik echt onhandig. Het werkt opzich prima maar in een spel echt onhandig, ze hadden beter gewoon goede extra knoppen kunnen onbouwen lijkt mij. De ingebouwde accu en speaker zijn daarintegen wel goed en zou bij de x1 ook standaard moeten zijn.
Het nut van de kleurende led ontgaat me.als je bijna af bent kleurt hij bv rood maar dat zie je zelf niet. Ook reflecteerd de led in de tv als je in het donker speelt, hij is te dimmen en dan valt het mee.
nadeel vond ik dat als je in het donker speelt je de controller niet ziet liggen op een donkere bank als je hem neerlegt. De x1 heeft dan de witte led die ook als button dienst doet.
Vwb de styling, dit is weer persoonlijk maar beide consoles hebben afwijkende afmetingen wat ik gewoon onhandig vind maar dit was met de vorige modellen ook altijd al.

VTEC_genieter

Het spel met die Lego poppetjes lijkt me leuk[emoji1]
De game staat altijd aan bij de Mediamarkt, en ik kies dan altijd de Hulk voor de Hulksmash!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

katwax

Quote from: VTEC_genieter on February 15, 2015, 22:50:05
Het spel met die Lego poppetjes lijkt me leuk[emoji1]
De game staat altijd aan bij de Mediamarkt, en ik kies dan altijd de Hulk voor de Hulksmash!
Spel is super, zeker met 2 ofzo :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543