Xbox One of PlayStation 4

Started by Zymotic, June 11, 2013, 13:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Als ik een NextGen console koop, dan wordt het de:

PlayStation 4
107 (67.3%)
Xbox One
34 (21.4%)
Beide
18 (11.3%)

Total Members Voted: 159

HJ

Ik heb een ps3 gehad welke niet beviel, toen terug naar de x360. Probleem voor mij was de mindere ps3 controller en de online servers die vaak een veel lag hadden.  Nu toch weer terug naar Sony met de ps 4.  Ik moet zeggen dat de controller nu gewoon goed voelt. Jammer vind ik dat de ps4 geen rumble in de triggers heeft maar daartegenover heeft deze Een speakertje welke erg leuke effecten kan geven(spuitbus in infamous bv).
Online servers kan ik nog niet veel over zeggen. Ik vind dat er wel Veel lag is met online killzone.
Verder denk ik persoonlijk dat de consoles niet veel verschillen qua performance met de huidige games.

Jumping Jack

Assassins creed Unity zou mij wel eens over de streep kunnen trekken... De beelden die ik er al van gezien heb zijn echt om van te kwijlen...

Ik kreeg vorige week een mailtje van Mastercard: bij inlevering van een ps3 betaal je bij gamemania nog €269 voor een ps4. Mss toch maar eens overwegen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mradem

Er komen in sept/okt veel potentieel goede games.

katwax

Quote from: Jumping Jack on July 24, 2014, 08:55:26
Assassins creed Unity zou mij wel eens over de streep kunnen trekken... De beelden die ik er al van gezien heb zijn echt om van te kwijlen...

Ik kreeg vorige week een mailtje van Mastercard: bij inlevering van een ps3 betaal je bij gamemania nog €269 voor een ps4. Mss toch maar eens overwegen...
Bekijk wel de voorwaarde. Bij de actie van gamemania staat er bij dat je ps3 bepaalde eigenschappen minstens moet hebben ivm grote hd enzo.
Bj mij was dit ook de doorslag om een ps4 te nemen en ik heb er zeker geen spijt van.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Klopt: 160Gb harddisk en een controller. Ik heb een 12Gb model (laatste generatie) maar wel met een grotere hdd ingebouwd. Ik zal eens horen of ze die ook aanvaarden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gekkemarc

Je moet bij die aktie ook de originele beeldkabels hebben.

RubenV.

Quote from: mradem on July 24, 2014, 09:18:20
Er komen in sept/okt veel potentieel goede games.

Er schijnen deze keer ook meer nieuwe titels te worden aangekondigt op de Gamescom (13-18 agustus) dan voorgaande jaren.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

mradem

Waar haal ik de tijd vandaan straks [emoji1]

Jumping Jack

Quote from: Jumping Jack on July 24, 2014, 12:57:32
Klopt: 160Gb harddisk en een controller. Ik heb een 12Gb model (laatste generatie) maar wel met een grotere hdd ingebouwd. Ik zal eens horen of ze die ook aanvaarden...

Zaterdag dus mijn PS3 ingeruild en voor €269 naar huis gegaan met een PS4! Ik heb nu Need for Speed Rivals (zoontje wou een spel met race-auto's en als daar ook nog eens zwaailichten op staan is het helemaal feest, ook al kijkt ie alleen maar want om te spelen is ie nog te jong) en ook Battlefield 4 (op PSN in promotie)... De spelletjes zien er erg goed uit en de controller ligt goed in de hand.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Quote from: Jumping Jack on August  4, 2014, 13:27:09
Zaterdag dus mijn PS3 ingeruild en voor €269 naar huis gegaan met een PS4! Ik heb nu Need for Speed Rivals (zoontje wou een spel met race-auto's en als daar ook nog eens zwaailichten op staan is het helemaal feest, ook al kijkt ie alleen maar want om te spelen is ie nog te jong) en ook Battlefield 4 (op PSN in promotie)... De spelletjes zien er erg goed uit en de controller ligt goed in de hand.
enjoy.
Je mag gelukkig zijn dat hij het zelf nog niet kan want nu kan je zelf nog spelen, maar wacht maar tot hij wat ouder is :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

skank1

Quote from: Jumping Jack on August  4, 2014, 13:27:09
Zaterdag dus mijn PS3 ingeruild en voor €269 naar huis gegaan met een PS4! Ik heb nu Need for Speed Rivals (zoontje wou een spel met race-auto's en als daar ook nog eens zwaailichten op staan is het helemaal feest, ook al kijkt ie alleen maar want om te spelen is ie nog te jong) en ook Battlefield 4 (op PSN in promotie)... De spelletjes zien er erg goed uit en de controller ligt goed in de hand.

Hoe oud is je zoontje?
Je zou versteld staan hoe snel ze het kunnen
De mijne was net 4 toen hij mario bros kon ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Romius

#411
Quote from: Jumping Jack on August  4, 2014, 13:27:09
Zaterdag dus mijn PS3 ingeruild en voor €269 naar huis gegaan met een PS4! Ik heb nu Need for Speed Rivals (zoontje wou een spel met race-auto's en als daar ook nog eens zwaailichten op staan is het helemaal feest, ook al kijkt ie alleen maar want om te spelen is ie nog te jong) en ook Battlefield 4 (op PSN in promotie)... De spelletjes zien er erg goed uit en de controller ligt goed in de hand.

Waar mijn dochter van helemaal gek van is, is de camera bij de PS4 en de gratis game the playroom. Kan ze zelf heen en weer springen en simpele dingen met de controller bewegen, echt heel leuk en goed te doen voor kinderen.

Edit: Als je the Last of Us nog niet op de PS3 hebt gespeeld, is dat zéér aan te raden om die eens te gaan spelen op de PS4.

Jumping Jack

Bedankt voor de tip, maar die camera kost blijkbaar €60  :nopompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Romius

Quote from: Jumping Jack on August  7, 2014, 09:25:26
Bedankt voor de tip, maar die camera kost blijkbaar €60  :nopompom:.

Ja klopt, das wel minder, ik heb toen de bundel voor 499,- gekocht met Killzone, 2 controllers en een camera.

katwax

Quote from: Jumping Jack on August  7, 2014, 09:25:26
Bedankt voor de tip, maar die camera kost blijkbaar €60  :nopompom:.
Het is wel een dubbele camera hé  :P

ik wacht nog even af met die camera omdat er nog niet veel te verkrijgen is en hoop dat het wat beter wordt dan op ps3.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

gekkemarc

Ik zie nog niet veel gebeuren met die camera.

m9

binnenkort maar een r290x aanschaffen en het op de pc houden.
betere graphics maar helaas niet alle exclusives.

dat de ps4 de kracht heeft van een al verouderde grafische kaart is niet goed te praten.

Midcall

Quote from: m9 on September  5, 2014, 03:13:51
binnenkort maar een r290x aanschaffen en het op de pc houden.
betere graphics maar helaas niet alle exclusives.

dat de ps4 de kracht heeft van een al verouderde grafische kaart is niet goed te praten.
Die overigens net zoveel kost als een hele PS4 (en dan laten we het stroomverbruik van die kaart van meer dan 400 Watt nog maar even buitenbeschouwing) en na een jaartje of 2 tot 3 afgeschreven is tot 0 (of heel weinig). Je betere graphics hebben over de looptijd/levensduur van een console wel een zeer serieus prijsplaatje. Daarnaast is het samen gamen met vrienden of vrouw, vele malen leuker/handiger op een console dan met een PC. Betere gfx is maar een onderdeel in het geheel van wat de kwaliteit van games (of een platform) bepaalt.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

katwax

Quote from: m9 on September  5, 2014, 03:13:51
binnenkort maar een r290x aanschaffen en het op de pc houden.
betere graphics maar helaas niet alle exclusives.

dat de ps4 de kracht heeft van een al verouderde grafische kaart is niet goed te praten.
Je hebt gelijk, maar ...
-een goede game pc kost veel meer dan ps4
-games worden meer gemaakt met ps4/xbox als bron dan pc
-verbruikt meer
-ps4/xbox is gemaakt om games te spelen, je mag dit niet onderschatten hoeveel invloed dit heeft op performance tov de "beperkte" hardware
-kwaliteit op pc is vaak niet beter

Zelf heb ik ook jaren games op pc gespeeld, maar nadat ik weeal moest prutsen met een  slechte "port" en nieuwe gpu (prijs van ps4) nodig had, heb ik besloten om console te gaan spelen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kjelt

Ik zit met dezelfde overweging, ik heb nu een nieuwe 2560x1440 IPS monitor en wil zelf een PC in elkaar schroeven om het maximale hier uit te halen dus heb ik toch al een redelijke video kaart nodig.
Om er dan 200 euro bij te leggen voor een hele dikke videokaart vind ik dan relatief een goede investering tov een Xbox one voor 400.- die eigenlijk op de dag van uitgave al verouderd was.

Quote-games worden meer gemaakt met ps4/xbox als bron dan pc
Dat is volgens mij nu niet meer het geval nu zowel de XBOX als PS4 op basis van een 80x86 platform zijn gebouwd zouden de gamesfactories nog maar 1 platform hoeven te ondersteunen. Als ze dan de graphics native voor 4k ontwikkelen en voor ieder subplatform dit naar beneden scalen dan zouden ze klaar moeten zijn of mis ik wat?

Dit was voor mij wel 5 jaar geleden ofzo de overweging om de xbox360 te nemen, was de vastlopers een beetje beu op de pc echter zou dit vandaag de dag geen issue meer zijn, als ik hardwareinfo enzo volg dan gebruiken de die hard gamers nog steeds pc's als platform, lijkt me niet dat ze dit uit frustratie doen of zie ik dit echt verkeerd?

katwax

Denk dat het ook vaak afhangt van wat je speelt.
-Shooters zijn volgens mij nog altijd best te spelen op pc omwille van beter fps en besturing (precisie)
-rpg zoals WOW zijn volgens mij ook moeilijk qua besturing om via ps/xbox te besturen, hiervoor heb je ook liefst een normale computer muis -> hoewel dit volgens mij wel op te lossen valt met bv de touchpad op ps4 controller
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mradem

Bij shooters is het meer een kwestie van wennen. En iedereen heeft dat "nadeel" [emoji6]

katwax

Quote from: mradem on September  5, 2014, 11:05:35
Bij shooters is het meer een kwestie van wennen. En iedereen heeft dat "nadeel" [emoji6]
Heb op xbox gears of war gespeeld en was vroeger "verslaafd" aan CS.
Aanpassen was inderdaad nodig, maar de snelheid/precisie die ik had bij CS met de muis was voor mij onmogelijk te halen met xbox controller.

Aangezien ik zo goed als nooit nog shooters speel weet ik wel niet of dit ondertussen al beter is geworden :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Snutchz

Ik wacht nog even met de One tot Quantum Break verschijnt  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Erik

#424
PC games zijn vaak 30 euro goedkoper.
Vastlopers heb ik echt nog niet iemand over gehoord op een enkeling op het forum na.  Dat is nog iets uit win xp  tijdperk en toen viel het al mee.
Voor €250 had ik mijn pc weer geupgrade met een nieuwe grafka na 5 jaar! en liep alles weer prima lees tot 5 x zo snel. Meer had ik niet nodig je hebt echt geen 2500 euro pc nodig of je moet met 3 monitors willen gamen. Je zit dichter op je monitor ik zit altijd meer in de game beleving op mn pc dan mn 55inch tv bij racers. Shooters wil je op een pc doen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill