Dual Core en Audyssey XT32 SubEQ HT

Started by Staaled, October 7, 2013, 17:14:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Ik heb een puntje dat mij verwondert.

Processor is een AV8801 met  Audyssey XT32 SubEQ HT.
Deze is met twee XLR kabels aangesloten op de DC, sub out 1 en sub out 2 naar L&R van DC.
De DC is met twee XLR kabels aangesloten op de subs, doet dus alleen het laag.

Ik heb eerst de DC zijn werk laten doen en mijn twee subs als dualmono ingesteld.
Vervolgens met Audyssey aan de gang gegaan.
Deze "ziet" maar één subwoofer. Hmmm.

Is er maar één kabel nodig zodra de subs als dualmono gemeten en ingesteld zijn ?
Of gaat er iets fout?

Wat ook merkwaardig is , is dat bij Adsy EQ resultaten de sub niet zichtbaar is.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Quote from: Staaled on October  7, 2013, 17:14:35
Ik heb een puntje dat mij verwondert.

Processor is een AV8801 met  Audyssey XT32 SubEQ HT.
Deze is met twee XLR kabels aangesloten op de DC, sub out 1 en sub out 2 naar L&R van DC.
De DC is met twee XLR kabels aangesloten op de subs, doet dus alleen het laag.

Ik heb eerst de DC zijn werk laten doen en mijn twee subs als dualmono ingesteld.
Vervolgens met Audyssey aan de gang gegaan.
Deze "ziet" maar één subwoofer. Hmmm.

Is er maar één kabel nodig zodra de subs als dualmono gemeten en ingesteld zijn ?
Of gaat er iets fout?

Wat ook merkwaardig is , is dat bij Adsy EQ resultaten de sub niet zichtbaar is.

Hoi,
De AV8801 heeft weliswaar twee sub-aansluitingen, maar het is slechts één sub-signaal. Vandaar dat de AV8801 ook maar een sub ziet. Het signaal zou wel uit beide subs moeten komen.
Probeer het maar eens zonder AM20DC, je zult zien dat er maar één sub-signaal is.

Ik baseer dit op mijn ervaringen bij het inregelen van de AV8801 met A-pro.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

Quote from: R0N on October  7, 2013, 18:11:15
Hoi,
De AV8801 heeft weliswaar twee sub-aansluitingen, maar het is slechts één sub-signaal. Vandaar dat de AV8801 ook maar een sub ziet. Het signaal zou wel uit beide subs moeten komen.
Probeer het maar eens zonder AM20DC, je zult zien dat er maar één sub-signaal is.

Ik baseer dit op mijn ervaringen bij het inregelen van de AV8801 met A-pro.

ron
Hoi Ron ,

bij mijn weten vindt er evt wel delay en level matching plaats door SubEQ HT ?
Ook verwacht ik , twee kabels is tweemaal detectie.Er wordt door Adsy maar één "ge-pinged".
Beide subs ontvangen idd signaal, dus dat is geen punt.

Verder schijnt XT32 idd geen EQ voor de sub(s) te laten zien. Vreemde omissie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Quote from: Staaled on October  7, 2013, 18:24:20
Hoi Ron ,

bij mijn weten vindt er evt wel delay en level matching plaats door SubEQ HT ?
Ook verwacht ik , twee kabels is tweemaal detectie.Er wordt door Adsy maar één "ge-pinged".
Beide subs ontvangen idd signaal, dus dat is geen punt.

Verder schijnt XT32 idd geen EQ voor de sub(s) te laten zien. Vreemde omissie.

Oké.
Tja, als je het beste uit de AV8801 wilt halen, moet je toch aan Audyssey Pro denken. Dan krijg je wel info over je sub. Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

Kom ik nog even terug op mijn eerdere vraag: heeft dual core maar één ingang nodig zodra dualmono voor subs wordt ingesteld/ingemeten ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Quote from: Staaled on October  8, 2013, 14:14:50
Kom ik nog even terug op mijn eerdere vraag: heeft dual core maar één ingang nodig zodra dualmono voor subs wordt ingesteld/ingemeten ?

Pagina 9 van de handleiding:
Subwoofers komen in diverse configuraties voor: twee subwoofers in stereo (0.2-
systeem), twee subwoofers in dubbel-mono en één subwoofer (0.1-systeem).
Afhankelijk van de configuratie wordt bepaald hoe de correcties moeten worden uitgevoerd:
stereo, mono per subwoofer of mono-samen.

Stereo: Bij tweekanaals stereo subwooferopstelling (0.2) is het ingangsignaal voor
beide subwoofers apart (li, re) en worden de correcties individueel per kanaal
berekend. Iedere subwoofer wordt dus gecorrigeerd voor de plek waar hij
staat met z'n eigen signaal voor een optimaal totaal resultaat.

Dubbel-mono A: Bij een dubbel-mono systeem (0.1) worden beide subwoofers ieder
op een aparte uitgang van de Anti-Mode aangesloten, maar krijgen hetzelfde
ingangsignaal (monosignaal) d.m.v een Y-kabel aangeboden. De subwoofers
worden nog steeds ieder apart gecorrigeerd, maar de ruimte is gecorrigeerd
voor één bassignaal.

Dubbel-mono B: Een andere optie voor dubbel-mono (0.1) is de twee subwoofers via
een Y-kabel verbinden aan één uitgang van de Anti-Mode. De twee subwoofers
worden dan tegelijk gemeten en gecorrigeerd.

Voor dubbel-mono geniet de eerste optie (A) de voorkeur omdat dan iedere subwoofer
apart wordt gemeten en gecorrigeerd. De 'bergen' en 'dalen' van de ene subwoofer
kunnen deels worden opgevangen door die van de andere subwoofer.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)