SVS plate amp defect - Melden en bijhouden!

Started by TopGun2010, June 1, 2013, 15:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AirTimeDMC12

#50
Het heeft even geduurd maar eind vorige week een nieuwe plate ontvangen. Afgelopen weekend de plate verwisseld. Niet heel moeilijk, maar was even lastig de aansluitingen los te krijgen omdat er een flexibele lijm overheen zat. Maar prima gelukt en alles staat weer lekker te spelen.

Kleinigheidje: de oude plate wil de zaak terug voor onderzoek, maar ik mag zelf de verzendkosten betalen. Beetje jammer...
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Staaled

Quote from: AirTimeDMC12 on June 18, 2013, 08:33:51
Het heeft even geduurd maar eind vorige week een nieuwe plate ontvangen. Afgelopen weekend de plate verwisseld. Niet heel moeilijk, maar was even lastig de aansluitingen los te krijgen omdat er een flexibele lijm overheen zat. Maar prima gelukt en alles staat weer prima te spelen.

Kleinigheidje: de oude plate wil de zaak terug voor onderzoek, maar ik mag zelf de verzendkosten betalen. Beetje jammer...

Lijkt mij eerder dat de amp als refurbished weer beschikbaar zal komen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Duck Twacy

Quote from: TopGun2010 on June  1, 2013, 15:10:00
In dit topic graag melden en bijhouden als jouw SVS (plate) amp defect is. Mijn SVS SB13-Ultra ging niet meer in stand-by, door HiFi Corner is een nieuwe amp besteld en nu werkt alles weer naar behoren. Het verwisselen van de amp is ZEER eenvoudig, 10 schroeven en 2 stekkertjes.

Ook een SVS defect? Hier graag melden!
Mij leek zo'n SB13 ultra ook wel wat (past mooi op de plaats van de oude Canton).

Waarom denk je dat de SVS amps tegenwoordig vaker problemen hebben? Zijn er meer draadjes over. Of op andere fora?

Raymond187

Quote from: AirTimeDMC12 on June 18, 2013, 08:33:51
Het heeft even geduurd maar eind vorige week een nieuwe plate ontvangen. Afgelopen weekend de plate verwisseld. Niet heel moeilijk, maar was even lastig de aansluitingen los te krijgen omdat er een flexibele lijm overheen zat. Maar prima gelukt en alles staat weer lekker te spelen.

Kleinigheidje: de oude plate wil de zaak terug voor onderzoek, maar ik mag zelf de verzendkosten betalen. Beetje jammer...
Als zij hem willen dan betalen ze zelf maar de verzend kosten  :thumbs-up:

Midstar

Quote from: Raymond187 on June 18, 2013, 14:25:40
Als zij hem willen dan betalen ze zelf maar de verzend kosten  :thumbs-up:
Vind ik ook anders is het geen 100% volledige garantie en dat zou vreemd zijn.
Toch een beetje apart dit.

Mario D

Quote from: AirTimeDMC12 on June 18, 2013, 08:33:51
Het heeft even geduurd maar eind vorige week een nieuwe plate ontvangen. Afgelopen weekend de plate verwisseld. Niet heel moeilijk, maar was even lastig de aansluitingen los te krijgen omdat er een flexibele lijm overheen zat. Maar prima gelukt en alles staat weer lekker te spelen.

Kleinigheidje: de oude plate wil de zaak terug voor onderzoek, maar ik mag zelf de verzendkosten betalen. Beetje jammer...

Heb je hem van Hificorner of Lsound. ?

Staaled

Quote from: Duck Twacy on June 18, 2013, 14:01:58
Mij leek zo'n SB13 ultra ook wel wat (past mooi op de plaats van de oude Canton).

Waarom denk je dat de SVS amps tegenwoordig vaker problemen hebben? Zijn er meer draadjes over. Of op andere fora?
Naar mijn idee komt het vaker voor dan in het verleden.
Ik heb tweemaal een PC13 Ultra gehad, met een tussenpoos van 2,5 jaar aangeschaft, en de laatste was kwalitatief minder uitgevoerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mario D

Quote from: Hipster on June 18, 2013, 16:49:48
Naar mijn idee komt het vaker voor dan in het verleden.
Ik heb tweemaal een PC13 Ultra gehad, met een tussenpoos van 2,5 jaar aangeschaft, en de laatste was kwalitatief minder uitgevoerd.

Hier hetzelfde gevoel/ervaring, ik ben reeds jaren een SvS "Fanboy" en ik heb de kwaliteit ook zien verminderen met de tijd.

Ook hier 3x de PC13 ultra in huis gehad (2x met de Bash en 1x met de sledge).

Nu toch terug voor SvS gekozen na enkele andere subs gehad te hebben omdat ze toch het meest Bang for the buck bieden bij de commerciële subwoofers.

De SB13-Ultra doet het boven alle verwachtingen maar ik hou mijn hart vast voor de Sledge amp.  :-X

AirTimeDMC12

Quote from: kalimero on June 18, 2013, 15:07:01
Heb je hem van Hificorner of Lsound. ?

Hificorner. Had geïnformeerd hoe ik de plate retour kon zenden, naar welke adres, of er een antwoordnummer was, of er formulieren bij moesten etc. Dit was het korte antwoord:

"Nee helaas, wij hebben geen antwoordnummer. De verzendkosten vallen niet onder de garantieregeling en dient u dan ook zelf te voldoen."
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Exxar

Mailtje sturen naar Svs zelf en vragen of dit de normale gang van zaken is.
Van mij zouden ze zelf om de defecte onderdelen mogen komen of toch de verzendkosten vergoeden. Het is tenslotte hun ding dat kapot gegaan is.

TopGun2010

Dit is altijd het geval bij webwinkels. Ik vind de service van HFC over het algemeen erg goed.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Duck Twacy

#61
Het zou nog mooier zijn als ze de plateamp zelf (of via een reperatie befrijf) langsbrachten, inbouwden en de defecte mee terug namen.

jslaman

Quote from: AirTimeDMC12 on June 19, 2013, 08:25:07
Hificorner. Had geïnformeerd hoe ik de plate retour kon zenden, naar welke adres, of er een antwoordnummer was, of er formulieren bij moesten etc. Dit was het korte antwoord:

"Nee helaas, wij hebben geen antwoordnummer. De verzendkosten vallen niet onder de garantieregeling en dient u dan ook zelf te voldoen."

Dan zou ik zeggen, kom hem dan maar halen als je 'm nog terug wilt hebben.

TopGun2010

Laten we het netjes houden, HFC wil die plate terug omdat deze terug moet naar SVS. De service is goed en je kan met de huidige marges geen eindeloze service verwachten. Voor een paar euro heb je een nieuwe plate. Gewoon terugsturen en aub geen verdere discussie over dit onderwerp.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jslaman

Quote from: TopGun2010 on June 19, 2013, 11:16:35
Gewoon terugsturen en aub geen verdere discussie over dit onderwerp.

Zou niet weten waarom niet, daar is het toch een forum voor...  :blink:

Midstar

Quote from: TopGun2010 on June 19, 2013, 11:16:35
Laten we het netjes houden, HFC wil die plate terug omdat deze terug moet naar SVS. De service is goed en je kan met de huidige marges geen eindeloze service verwachten. Voor een paar euro heb je een nieuwe plate. Gewoon terugsturen en aub geen verdere discussie over dit onderwerp.
Wat een onzin.

Hoor je wat je zegt. Voor een paar euri een nieuwe plate! Dan houden de kosten dus niet op bij aanschaf product zelf.
Kan je hem zelf vervangen alles regelen en nog eens kosten maken om dat spul op te sturen.
Nee vind ik niet oke.

Sonority audio

#66
Quote from: Midstar on June 19, 2013, 11:48:37
Wat een onzin.

Hoor je wat je zegt. Voor een paar euri een nieuwe plate! Dan houden de kosten dus niet op bij aanschaf product zelf.
Kan je hem zelf vervangen alles regelen en nog eens kosten maken om dat spul op te sturen.
Nee vind ik niet oke.

Online kopen betekent dat u met verzendkosten zit u als iets ter reparatie wilt terugsturen.

De koper wordt vaak gevraagd die kosten te voldoen. Als u gebruikmaakt van uw bedenkrecht was dat lange tijd terecht, tot een recente uitspraak van het Europese Hof.
Nu hoeft u niet langer verzendkosten te betalen. Bij een ondeugdelijk artikel zijn de verzendkosten binnen de garantieperiode dus voor de verkoper.
Is een product lang weg ter reparatie, dan hoort men u een vergelijkbaar artikel uit te lenen.

Voor uw zaak houdt dit in dat zowel voor het terugsturen waar u kosten aan heeft gehad als voor de initiele verzendkosten die de verkoper heeft gehad de verkoper deze dient te dragen.
De verkoper dient dus het volledige aankoopbedrag en de verzendkosten die u gemaakt heeft aan u te vergoeden.



BTW
M.i. is niet in deze wet geregeld dat de verkoper de terugzend kosten voor zijn rekening moet nemen als een product defect is.


Klopt helemaal, dat is niet in de wet koop op afstand geregeld voor wat betreft de bedenktijd, wat mijns inziens ook redelijk is aangezien ander de verkopende partij voor alle kosten op zou draaien.
Nu was het europese hof het daar niet mee eens en heeft geoordeeld dat ook bij een retourzending op basis van de bedenktijd deze kosten voor rekening van de verkoper komen.

De kosten komen in het geval van non conformiteit altijd voor rekening van de verkoper aangezien deze niet geleverd heeft wat is afgesproken en daarvoor de kopende partij schadeloos gesteld moet worden. De schade bestaat in dat geval uit de verzendkosten en deze moeten dan ook door de verkoper gedragen worden. De wet koop op afstand heeft hier niets mee van doen daar dit in Bw 7 geregeld is.

Algemene voorwaarden zijn altijd leuk maar slechts in weinige gevallen geldig. Indien hier een clausule staat met betrekking tot verzendkosten dan is deze per definitie nietig daar dergelijke clausules op de lijst onredelijke bezwaren staan. Tevens geldt de uitspraak van het europese hof boven de av en de Nederlandse wet.

*volgens mij zit je niet meer in de bedenktijd?!*
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

yorkie13

De betreffende subwoofer is in dit geval 3de hands en een vervangende
plate amp binnen de garantietermijn lijkt me netjes.

Gewoon terug sturen die oude amp

Kost €8,80 dacht ik.

AirTimeDMC12

Quote from: TopGun2010 on June 19, 2013, 08:33:22
[...] Ik vind de service van HFC over het algemeen erg goed.

Zo, er ontstaat wel een flinke discussie over! Even voor de duidelijkheid, met bovenstaande helemaal eens. Diverse spulletjes aangeschaft bij HFC en altijd prima naar wens gegaan. Idem voor de service. Zo stond er bijvoorbeeld bij de specs van mn av-receiver dat er 2 HDMI-outputs aanwezig waren. Bij ontvangst van product bleek dit er slechts 1 te zijn. Het nieuwe apparaat was dus eigenlijk op dat punt een downgrade t.o.v. de oude. Na contact te hebben opgenomen bleek dat per ongeluk de specs van een voorloper waren vermeld. Heb toen een HDMI-splitter nagestuurd gekregen van HFC. Helemaal ok, dus!

Persoonlijk vind ik dat een koper in het geval van een defect product, ongeacht hoeveel eigenaren of wat de leeftijd is, niet opgezadeld hoort te worden met aanvullende kosten zolang de garantieperiode van toepassing is (en voldaan wordt aan de garantievoorwaarden). Als ik lees dat een medeforumlid in dit topic al 3x zijn plate heeft moeten vervangen binnen 8 maanden, dan zou hij 3 x € 8,80 hebben moeten bijleggen. Dat moet je als fabrikant toch ook niet willen.  :unsure:
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Sonority audio

Quotels ik lees dat een medeforumlid in dit topic al 3x zijn plate heeft moeten vervangen binnen 8 maanden, dan zou hij 3 x € 8,80 hebben moeten bijleggen. Dat moet je als fabrikant toch ook niet willen.
tussen iets willen en recht op hebben zit natuurlijk wel een wereld van verschil  ;D

dit kwam ik tegen bij de advertentie van Yasin:

QuoteDit staat op hun site:

Warranty

All products sold via lsound.eu carry an extended Five Year Warranty*.

*Only valid as long as original receipt is available.

Many of our products can easily be repaired at customer location by replacing components yourself. This means we send you replacement parts. Instead of sending the complete product back and forth this saves time.

In the unfortunate event of a product failure, it will usually only take a few days to get the problem fixed. If you have a problem with your product, please contact [email protected] to identify the defective component. Please send us the serial number for the product which is failing. Once this is done we can dispatch a replacement spare part.

We will of course help with instructions and quick answers to any questions you may have concerning the replacement.

Along with the new part you will receive a consignment note that you use to return the defective part to us. This part must be returned or you will be invoiced for the replacement part.

Should you rather prefer to send the complete product back to us for service - please contact us at [email protected]. When sending the product back to us it is important that you use the original packaging or something of similar quality. We are not responsible for damage caused by inadequate packaging but we will be helpful with arranging the return shipment.

IMPORTANT! Do not try to repair the product without permission from us.  Removing parts from your product (-s) or disassembling them in one way or another, can damage your product(-s) further without the right instructions. It will void your warranty rights.

*5 years warranty on SVS orders after December 1 2011. 3 years before this date.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Midstar

Quote from: Sonority audio on June 19, 2013, 14:33:51
tussen iets willen en recht op hebben zit natuurlijk wel een wereld van verschil  ;D

dit kwam ik tegen bij de advertentie van Yasin:

Het is duidelijk, maar wanneer lees je het ?

99 van de 100 lezen dit vooraf niet ,pas als het product problemen geeft gaat men op zoek en wordt het gelezen.

Dit kan je onder de noemer kleine lettertjes zetten ,of zichzelf indekken.
Nu gaat het niet om veel geld maar toch is het tegen het principe.

morca

Quote from: Sonority audio on June 19, 2013, 14:33:51
tussen iets willen en recht op hebben zit natuurlijk wel een wereld van verschil  ;D


Ik denk dat de consumenten bond daar anders over denkt.Vooral de 3e keer.
Ik zou geen cent betalen voor die chinese rommel waar ze zelf mee bezuinigen.........
Betaal je eigenlijk mee aan je kapotte plate......dat is echt krom.
Moet de winkel maar lekker met de fabriek regelen.

Mmmm SVS is in mijn ogen op zijn retour aan het gaan met die nieuwe plate,s.
Goed dat ik het weet,geen online inkopen meer  :D

Sonority audio

Quote from: morca on June 19, 2013, 17:28:15
Ik denk dat de consumenten bond daar anders over denkt.Vooral de 3e keer.
Ik zou geen cent betalen voor die chinese rommel waar ze zelf mee bezuinigen.........
Betaal je eigenlijk mee aan je kapotte plate......dat is echt krom.
Moet de winkel maar lekker met de fabriek regelen.

Mmmm SVS is in mijn ogen op zijn retour aan het gaan met die nieuwe plate,s.
Goed dat ik het weet,geen online inkopen meer  :D
hoezo?

Dat ligt niet in de wet vast.

Wel zijn er wat uitspraken van rechters die gezegd hebben dat het na het 2de defekt einde oefening was, maar dat ging om mobieltjes.

Consuwijzer en Postbus 51 houden het op drie defekten, dus als er na de 3de reparatie voor de 4de keer een defekt zich optreedt, dan is de VERKOPER verplicht om een nieuw vergelijkbaar apparaat te geven en kan of wil hij dat niet, dan kun je alsnog de koop schriftelijk ontbinden en de aankoopsom terug eisen.

maar goed,volgens mij word het een moeilijk geval bij 3e hands
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

morca

De wet beschermd de consument ook tegen regeltje,s.
3 keer kapot en je kan de koop ontbinden zeg je.....,dat is al gebeurd bij 1 lid.

3e hands heb je een echte Bash amp erbij denk ik ,die gaat niet stuk  :D



AirTimeDMC12

Quote from: Sonority audio on June 19, 2013, 14:33:51
[...]

dit kwam ik tegen bij de advertentie van Yasin:

Dit staat op hun site:

Warranty

[...]

Along with the new part you will receive a consignment note that you use to return the defective part to us. This part must be returned or you will be invoiced for the replacement part.

Should you rather prefer to send the complete product back to us for service - please contact us at [email protected]. When sending the product back to us it is important that you use the original packaging or something of similar quality. We are not responsible for damage caused by inadequate packaging but we will be helpful with arranging the return shipment.

[...]


Misschien dat ik de discussie verkeerd volg  ;), maar het lijkt me toch vrij duidelijk dat de verkoper ervoor zorgt dat je het defecte product retour kan sturen d.m.v. een met het nieuwe onderdeel meegestuurd retour formulier. Een 'conseignment note'  is een voorbereid document voor een zending. Dus hopla defect onderdeel in dezelfde doos als waarin het nieuwe is aangekomen, dichtplakken, document erop en weg ermee, zonder bijkomende kosten. Garantievoorwaarden zeggen overigens ook niet duidelijk dat de klant WEL verzendkosten voor eigen rekening dient te nemen. Iets wat ik veel andere verzendvoorwaarden maar al te goed kan lezen.

Daarnaast geeft de garantiebepaling aan dat er medewerking wordt verleend aan een verzending van het gehele product, indien koper dit wenst. Specificatie over hoe of wat staat er echter niet bij vermeld.

Al met al lees ik alleen maar dat verkoper aan alle kanten meewerkt aan het retoursturen van defecte onderdelen/producten.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -