SVS plate amp defect - Melden en bijhouden!

Started by TopGun2010, June 1, 2013, 15:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jossie

Quote from: RalphH on June 19, 2018, 21:51:45
Altijd leuk.
Sterkte met de hoofdpijndossiers.

Wat was het uiteindelijk met de BASH?

Daar doe ik publiekelijk geen uitspraken over, dan wordt ik werkeloos [emoji23]

Nou ja... combinatie van Elcotje en keramische condensator. Gek genoeg bij SVS elke keer wat anders. Meeste subs die ik zie hebben dezelfde soort schade. Deze niet... de SVS subs worden nauwelijks warm, is meestal echt een component defect dat je niet verwacht. Aangezien ik ook geen schema's heb lastig te vinden.

Gelukkig heb ik twee SVS modules om te vergelijken, opgespaard [emoji41]
Omni !


RalphH

#278
Quote from: jossie on June 19, 2018, 23:02:15
Daar doe ik publiekelijk geen uitspraken over, dan wordt ik werkeloos [emoji23]


Haha, het geheim van de smid...euh Jos. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Hij doet t weer!!  :pompom: :pompom:

Nogmaals dank aan jos voor de super en snelle service..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Altijd leuk als mensen een sub een tweede leven gunnen [emoji6]
Omni !

RalphH

Tuurlijk joh, a. tiefen we al teveel goed spul zomaar weg en b. het is een prima sub :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

JBtje

Ik ben nieuw hier en na wat zoeken op internet heb ik dit topic gevonden. Eigenaar van een PB12-NSD DSP. Deze subwoofer lijkt niet meer op vol vermogen te draaien zoals ie altijd deed. Ik heb wat zaken proberen uit te sluiten en heb de bron veranderd middels een RCA naar mini jack ipv de huidige versterker met bijbehorende RCA kabel. Dit geeft hetzelfde resultaat; de subwoofer doet het wel maar "zacht" ipv normale gedrag zoals gewend. Gain staat op "12 uur", Low Pass is disabled en Phase staat op 0 graden. Ik dacht eerst dat het wellicht de uitgang van de versterker zou zijn maar nu ik een andere bron heb gebruikt, verdenk ik de sub zelf.

Klinkt als een defecte "plate amp"?

fluissie

#283
Pb jossie  :thumbs-up:

Onze repair held  :thumbs-up: en hoogstwaarschijnlijk kan hij je helpen

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

JBtje

Tof zeg, zo snel al respons :) Topic was alweer tijdje stil. Denken jullie dat het inderdaad die printplaat is? Of heb ik met mijn eerste uitsluitsels nog niet 100% zeker de boosdoener te pakken op deze manier? Ik zou met die test opstelling en wat Netflix/Plex toch gewoon een "knallende" sub moeten hebben of?

fluissie

Wat wij denken maakt niet uit  :colgate:

Even een persoonlijk bericht naar jossie sturen en alles komt hoogstwaarschijnlijk goed  :thumbs-up:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Neem overigens aan dat je de potmeter al ff een keer flink heen en weer hebt gedraaid?
Antwoord is eigenlijk niet relevant zoals jeroen al aangeeft, altijd Jossie een berichtje sturen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Quote from: RalphH on October  6, 2019, 21:05:27
Welkom op dit mooie forum trouwens ;D

Idd , waar zijn mijn manieren , welkom

JBtje

Quote from: RalphH on October  6, 2019, 21:10:41
Neem overigens aan dat je de potmeter al ff een keer flink heen en weer hebt gedraaid?
Antwoord is eigenlijk niet relevant zoals jeroen al aangeeft, altijd Jossie een berichtje sturen.
Ja klopt, maakt geen verschil als je doelt op crossover achtige zaken? Sub reageert alleen een heel klein beetje op de gain, maar echt niet noemenswaardig. De sub doet voor je gevoel niet mee en is amper hoorbaar.

RalphH

Gain bedoelde ik idd.
Als ie wel signaal (hij doet blijkbaar wel "iets), dan moet het in de sub zitten.
Kunt altijd een cd-speler/laptop ofzo met een rca kabel een keer rechtstreeks aan je sub hangen om de bron (avr?) uit te sluiten
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

JBtje

Quote from: RalphH on October  6, 2019, 21:42:23
Gain bedoelde ik idd.
Als ie wel signaal (hij doet blijkbaar wel "iets), dan moet het in de sub zitten.
Kunt altijd een cd-speler/laptop ofzo met een rca kabel een keer rechtstreeks aan je sub hangen om de bron (avr?) uit te sluiten
Ja dat heb ik gedaan met RCA naar mini jack op een iPad met Plex/Netflix. Zelfde resultaat als rechtstreeks op de receiver.

jossie

Lijkt inderdaad (99%) een defecte versterker. Als je geholpen wil worden merk ik het wel bij de post [emoji6]

Klipsch eigenaren van de recente modellen wil ik bij deze ook even waarschuwen, laat de sub op 'auto'  staan. Ik heb er nu meerdere gerepareerd, ingebouwd 'verouderingscircuit' gedetecteerd zullen we maar zeggen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

JBtje

Jep! Vanavond eens kijken of ik back panel er netjes uit krijg :)

JBtje

jossie is er zijn licht op aan het laten schijnen!  :worship:

fluissie

#296
Dan zal het best goedkomen   :thumbs-up:
Hij heeft al genoeg members (waaronder mij zelf) fantastisch geholpen

jvanhambelgium

Quote from: jossie on October  6, 2019, 22:59:14
Klipsch eigenaren van de recente modellen wil ik bij deze ook even waarschuwen, laat de sub op 'auto'  staan. Ik heb er nu meerdere gerepareerd, ingebouwd 'verouderingscircuit' gedetecteerd zullen we maar zeggen.


Kan je wat meer details geven hoe ik dat moet zien ??
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jossie

Quote from: jvanhambelgium on October  9, 2019, 13:28:55
Kan je wat meer details geven hoe ik dat moet zien ??

Een onderdeel van het circuit wordt nogal heet en heeft een interessante invloed op de omliggende bewoners. Die gaan dan vroegtijdig dood, woestijnklimaat is niet alleen voor mensen ondraaglijk.

Dat onderdeel wordt alleen heet als hij echt in bedrijf is, dus zorg ervoor dat hij in standby gaat, zal zeker 3/4 in gebruiksuren schelen.

Het bijzondere is nu dat dat onderdeel erin zit   :sarcasm:

Zelf gaat het onderdeel overigens niet dood, dat is dan weer een meevaller.

Quote from: JBtje on October  9, 2019, 11:21:46
jossie is er zijn licht op aan het laten schijnen!  :worship:

Doosje is weer dicht  ;) Nou hopen dat hij ook bij JBtje weer braaf is.
Omni !

JBtje

BAM! Werkt weer zoals het hoort! Zeer bedankt jossie  :headbanging: :clapping: :pompom: :worship: